De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke Full HD Beamer

    na lang wikken en wegen heb ik besloten om een Full HD Beamer aan te schaffen.
    50" plasma is zeker prachtig maar kan in mijn ogen niet tippen aan 2 meter op het witte doek.

    Mijn budget is zo'n € 1.500,- (exclusief kosten voor het doek) en ik heb 3 mogelijke kandidaten gevonden, te weten:

    - BenQ W500
    - Epson EH TW3500
    - Optoma HD 20

    Heeft iemand ervaring met bovenstaande modellen? Op- en aanmerkinen of alternatieven worden eveneens enorm op prijs gesteld.
    There are two types of people: those that talk the talk and those that walk the walk. People who walk the walk sometimes talk the talk but most times they don't talk at all, 'cause they walkin'. Now, people who talk the talk, when it comes time for them to walk the walk, you know what they do? They talk people like me into walkin' for them.

  2. #2

    Standaard

    Hoe ver wil je gaan?

    Moet hij in de kamer hangen en dus multifunctioneel of heb je een kamer over die je helemaal zwart kunt onder smeren inclusief biosstoelen enz.? Je moet ook rekening houden met de afstand tot het scherm. Optoma's zijn vrij zinnig in het ophangen en moeten gauw een meter of 4.5 van het scherm hangen voor een 2 meter breed scherm. Deze hd20 maakt mij op basis van de specs iets teveel geluid, al kan dit in de praktijk meevallen. Iets waar je wel bij stil moet staan als je er dichtbij moet zitten.

    Ook heb je twee verschillende technieken in je lijstje staan, lcd en dlp (hd20). Dlp gebruikt een kleurenwiel die sommigen kunnen waarnemen dmv een klein regenboogje bij zwart witte randjes. Kijken is dus zeker het devies.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Hoi Albert,

    bedankt voor je reactie! De beamer komt ter vervanging van een andere beamer, de optoma H30 en wordt geplaatst in de woonkamer die ik helemaal kan verduisteren middels rolluiken. De afstand tot het scherm is zo'n 4 meter en de beamer hangt recht boven waar ik zit. Van het geluid heb ik nu ook geen last.

    De H20 klinkt er goed omdat hij minder dan € 1.000,- kost. De Epson en de BenQ hebben echter een betere recensie.
    There are two types of people: those that talk the talk and those that walk the walk. People who walk the walk sometimes talk the talk but most times they don't talk at all, 'cause they walkin'. Now, people who talk the talk, when it comes time for them to walk the walk, you know what they do? They talk people like me into walkin' for them.

  4. #4

    Standaard

    Die h30 heb ik ook gehad. Blijft een leuk ding.

    Op www.htforum.nl staan zowel de h20 en h80 te koop. De laatste compleet voor zo'n 1500 euro maar dan blijf je wel beperkt tot 2 meter breed projecteren omdat je 'maar' 4 meter van je scherm kan hangen. Deze is echter wel een stukje beter dan de 20. Misschien dat je eens kunt gaan kijken of het wat is en er is altijd iets aan de prijs te doen lijkt mij. Het zijn ook liefhebbers dus dat zit meestal wel goed of je moet perse nieuw willen hebben natuurlijk...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    LET OP!

    Tussen de epson tw2900 en tw3500 zit geen verschil!

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95206.0
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus Bekijk bericht
    LET OP!

    Tussen de epson tw2900 en tw3500 zit geen verschil!

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95206.0
    Dat is inderdaad een goede tip! Ik vond er meer over op:

    http://www.kieskeurig.nl/productverg...25765400386D48

    De prijs scheelt bij de goedkoopste aanbieders nog maar een paar tientjes.
    Het (kleine) verschil zit hem in de lumen en contrastratio. Zal ongetwijfeld opgave fabrikant zijn. Toch fijn om te zien dat deze beamer al te verkrijgen is vanaf minder dan € 1.200,-.
    There are two types of people: those that talk the talk and those that walk the walk. People who walk the walk sometimes talk the talk but most times they don't talk at all, 'cause they walkin'. Now, people who talk the talk, when it comes time for them to walk the walk, you know what they do? They talk people like me into walkin' for them.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •