Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 91 worden weergegeven.

Discussie: Minority Report

  1. #1

    Standaard Minority Report

    Paramount heeft in Amerika de blu-ray aangekondigd van Minority Report. De blu-ray verschijnt op 20 april. Het is nog de vraag of deze uitgave regiovrij is of regio gecodeerd. De rechten in Amerika liggen bij Paramount, maar in de rest van de wereld bij 20th Century Fox. Eerdere releases waar Paramount alleen in Amerika de rechten had (Gladiator en Braveheart) waren regio gecodeerd.

    Paramount Home Entertainment has announced 'Minority Report' on Blu-ray. This Steven Spielberg science-fiction thriller, based on a short story by Philip K. Dick and starring Tom Cruise, will be released on a two-disc edition on April 20. A "true 4K master" of the movie had been created in late 2009 by LaserPacific post production company (see blu-ray.com, September 11, 2009).

    Special features include:
    • The Future According to Steven Spielberg (in HD)
    • Inside The World of Precrime (in HD)
    • Phillip K. Dick, Steven Spielberg and Minority Report (in HD)
    • Minority Report: Future Realized (in HD)
    • Minority Report: Props of the Future (in HD)
    • Highlights from Minority Report: From the Set
    • Minority Report: Commercials of the Future (in HD)
    • Previz Sequences
    • From Story to Screen
    • Deconstructing Minority Report
    • The Stunts of Minority Report
    • ILM and Minority Report
    • Final Report
    • Production Concepts
    • Storyboard Sequences
    • Trailers
    Bron: www.blu-ray.com.

  2. #2

    Standaard

    EINDELIJK

    Hopelijk is dit het begin van een hele reeks SS's op BD!


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vilnix Bekijk bericht
    EINDELIJK

    Hopelijk is dit het begin van een hele reeks SS's op BD!
    Jij zit nog teveel in Inglorius Basterds zeker...pas maar op .

    Volgens mij had de DVD (bewust) heel veel grain, dus voor de 'strakke-beelden-mensen' zal dit vast een tegenvaller worden....

  4. #4

    Standaard

    Minority Report is voor mij een "must have" op BD, grain of geen grain

  5. #5

    Standaard

    Hier kan je wat lezen over het maken van de HD master:
    http://www.laserpacific.com/index.ph...g-projects/241

    Ze hebben dus nog heel wat werk moeten verrichten, omdat de uiteindelijke ''look'' mede bepaald werd door het ontwikkelprocédé van de releaseprints, dus dat hebben ze digitaal nagebootst in de nieuwe 4K master.

  6. #6

    Standaard

    Komt er ook meteen in! Hopelijk vlug aankondiging van Fox.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  7. #7

    Standaard

    WOW! Eindelijk! Zeer tof!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #8

    Standaard

    Interessant om te melden is dat onderstaande extra's allemaal nieuw zijn.

    • The Future According to Steven Spielberg (in HD)
    • Inside The World of Precrime (in HD)
    • Phillip K. Dick, Steven Spielberg and Minority Report (in HD)
    • Minority Report: Future Realized (in HD)
    • Minority Report: Props of the Future (in HD)
    • Highlights from Minority Report: From the Set
    • Minority Report: Commercials of the Future (in HD)
    • Previz Sequences

  9. #9

    Standaard

    cover:

    http://www.dvdactive.com/news/releas...y-report2.html

    best lelijk ... maargoed, gaat om de film en de transfer natuurlijk

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    cover:

    http://www.dvdactive.com/news/releas...y-report2.html

    best lelijk ... maargoed, gaat om de film en de transfer natuurlijk
    Idd een van de lelijkste covers die ik persoonlijk ken. B films buiten beschouwing gelaten.

    Maar goed, het is een van mijn favoriete scifi films dus die komt er zeker in.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Nu maar hopen dat de Nederlandse koperrs snappen dat GRAIN in deze film hoort!

    _________

    The look of Minority Report

    When the movie opened in theaters, director of photography Janusz Kaminski warned that it is “gritty, full of texture; we wanted viewers to get close to the story by making them feel that what they're looking at has a little bit of patina and roughness.” (Live Design, June 1, 2002). He used an "extremely grainy" 800 ASA film stock and criticized recent Kodak grain-free emulsions. “I like looking at movies and seeing the movement of the grain. There's a certain emotional response, whether viewers are conscious of it or not; we distance ourselves emotionally from images that are crisp and clear. Grain reminds people of their experience and gets them closer to the story,” concluded Kaminski. Additionally, a special print process was utilized, to increase contrast and grain and reduce saturation.

    The remastering of Minority Report

    In 2009, 'Minority Report' was re-mastered at 4K resolution using the original negative, under direct supervision of the Poland-born cinematographer. According to LaserPacific's Senior Colorist Lou Levinson, "when Janusz Kaminski saw certain scenes in the movie, he was astonished to see details that he had never seen before. Working at 4K is as close as you can get today to seeing exactly what is on the original negative" (source: LaserPacific).

    Levinson was able to tweak not only the color but also the grain levels from shot to shot if necessary. He explains, "Janusz Kaminski is a cinematographer who uses the texture and grain of film as an integral part of the image. He was excited to be able to have the control over each shot that you get with a digital process, particularly the ability to adjust the grain level."

    The grading process began with Levinson matching an answer print. The answer print consisted of individual reels that Steven Spielberg had selected as best representing how he wanted the movie to be seen. At that point, Janusz Kaminski came in to work with Levinson. The grading was done while viewing the 4K files rather than a lower resolution proxy.

    Steven Spielberg was also closely involved in the remastering and the resulting HDCAM-SR master represents how the creative team want the movie to be seen by viewers today.

    The HD master used for making the Blu-Ray release was created directly from the color-graded, dust-busted 4K files. Going directly from 4K to HD resolution eliminates any filtering or resizing artifacts that can result from intermediate steps.

  12. #12

    Standaard

    Grain FTW!
    Ik heb laatst The Wrestler op Blu-ray gekeken, vond de grain totaal niet storend.

    Btw, lelijke cover inderdaad, wat is er mis met de oorspronkelijke?

  13. #13

    Standaard

    Grain....altijd weer dat grain...:

    Zijn vast dezelfde mensen die Aliens op vhs terug brachten naar de videotheek omdat ze dachten dat de band fout was...

    Maar heerlijke film MR die straks denk ik in hd veel beter tot zijn recht gaat komen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #14

    Standaard

    Tsja, grain... Als je het uit een film kan laten, zonder dat dit de beeldkwaliteit op een negatieve manier beinvloed, dan zeg ik: weghalen.

    Grain is niets anders dan een tekortkoming van het medium film. Het is dat de meeste filmkijkers er aan zijn gewend.
    Maar... als je om je heen kijkt zie je ook geen grain
    Ik ben dan ook van mening dan grain niet per se iets toevoegd aan een film.
    Minority Report mogen ze van mij dan ook best uitbrengen met een haarscherpe, grainloze look.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  15. #15

    Standaard

    Tja, zwart/wit was ooit ook een technische beperking omdat er geen kleur beschikbaar was, betekent dat dat Spielbertg ''Schindlers List'' in kleur had moeten draaien?

    Sommige filmmakers gebruiken ''tekortkomingen'' als iets artistieks, daar hoor je gewoon niet aan te rommelen, PUNT!

    Btw, als ik zelf DOP zou zijn, zou het niet mijn stijl zijn, maar laat anderen lekker hun gang gaan!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Tsja, grain... Als je het uit een film kan laten, zonder dat dit de beeldkwaliteit op een negatieve manier beinvloed, dan zeg ik: weghalen.

    Grain is niets anders dan een tekortkoming van het medium film. Het is dat de meeste filmkijkers er aan zijn gewend.
    Maar... als je om je heen kijkt zie je ook geen grain
    Ik ben dan ook van mening dan grain niet per se iets toevoegd aan een film.
    Minority Report mogen ze van mij dan ook best uitbrengen met een haarscherpe, grainloze look.
    Grain is alleen een tekortkoming als het er onbedoeld is vind ik.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Tsja, grain... Als je het uit een film kan laten, zonder dat dit de beeldkwaliteit op een negatieve manier beinvloed, dan zeg ik: weghalen.

    Grain is niets anders dan een tekortkoming van het medium film. Het is dat de meeste filmkijkers er aan zijn gewend.
    Maar... als je om je heen kijkt zie je ook geen grain
    Ik ben dan ook van mening dan grain niet per se iets toevoegd aan een film.
    Minority Report mogen ze van mij dan ook best uitbrengen met een haarscherpe, grainloze look.
    Ik geloof niet dat jij het artistieke van grain begrijpt. Het geeft een film een wat rauw uiterlijk. Beetje documentaire/handheldachtig. Dat is een bewuste keuze van een regisseur en dus niet (altijd) een beperking van het medium zelf. Kijk maar naar digitaal geschoten films met grain. In mijn ogen voegt het echt wat toe...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik geloof niet dat jij het artistieke van grain begrijpt. Het geeft een film een wat rauw uiterlijk. Beetje documentaire/handheldachtig. Dat is een bewuste keuze van een regisseur en dus niet (altijd) een beperking van het medium zelf. Kijk maar naar digitaal geschoten films met grain. In mijn ogen voegt het echt wat toe...
    eens... het geeft Minority eerder een arthouse gevoel dan een hollywood gevoel ... klinkt stom, maar grain helpt hierbij dus wel

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik geloof niet dat jij het artistieke van grain begrijpt. Het geeft een film een wat rauw uiterlijk. Beetje documentaire/handheldachtig. Dat is een bewuste keuze van een regisseur en dus niet (altijd) een beperking van het medium zelf. Kijk maar naar digitaal geschoten films met grain. In mijn ogen voegt het echt wat toe...
    Helemaal mee eens.


    Veel filmmakers voegen juist grain aan het steriele en harde digitale uiterlijk van digitale bronnen om het een organisch en filmisch gevoel te geven.

    Filmgrain is dus naast een onderdeel van het fotochemische proces ook een artistieke en/of gestileerde keuze.

    Aan de reacties gezien begrijpen als verwacht velen dit niet...
    Laatst aangepast door Hombre : 04-02-2010 om 07:03

  20. #20

    Standaard

    Interessant stuk om te lezen.Goed dat ze `t grain erin hebben gelaten bij de nieuwe mastering. Ben benieuwd hoe de transfer eruit gaat zien.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik geloof niet dat jij het artistieke van grain begrijpt. Het geeft een film een wat rauw uiterlijk. Beetje documentaire/handheldachtig. Dat is een bewuste keuze van een regisseur en dus niet (altijd) een beperking van het medium zelf. Kijk maar naar digitaal geschoten films met grain. In mijn ogen voegt het echt wat toe...
    Dan moet je eens Deep blue bekijken en je zal nooit geen grain meer willen zien.
    Geloof me

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lollie-be Bekijk bericht
    Dan moet je eens Deep blue bekijken en je zal nooit geen grain meer willen zien.
    Geloof me
    Ik zeg ook niet dat het altijd wat toevoegt... Maar in sommige gevallen, zoals in het geval van Minority Report, voegt het zeker wat toe. Heel veel zelfs in dit geval.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  23. #23

    Standaard

    Snap dat gezeur niet....



    Ziet er toch top uit?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Snap dat gezeur niet....
    Ziet er toch top uit?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  25. #25

    Standaard

    Rauw... documentaire-achtig... Vindt ik niet van toepassing op een film als Minority Report.
    En ik ben mij er wel degelijk van bewust dat er regelmatig grain wordt toegevoegd aan een film, of dat dat dit reeds aanwezig is. Zie de Blu-ray's van Battlestar Galactica maar eens. Overigens vindt ik het hier soms wel storend.

    Ik ben dan meer voor de handheld approach, met een wat wiebelige camera. De Bourne films laten dit goed zien, zonder al te veel grain.

    Maar ik zei ook: grain hoeft er niet uit, maar opzettelijk grain toevoegen vindt ik maar niets (BSG als voorbeeld genomen).

    En gezien het feit dat grain reeds aanwezig is in het bronmateriaal van MR mogen ze het van mij laten zitten. Zit niet te wachten op een waxdoll film.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •