De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard hulp bij keuze projector gevraagt

    Hallo allemaal,

    We hebben thuis een kamer vrij zien te krijgen om een klein thuisbioscoopje in te gaan maken. We kiezen ervoor om een een projector te gebruiken. Nu ben ik een leek op dit gebied. Daarom mijn vraag om jullie hulp.

    Het gaat om een kamer van ongeveer 4,5m x 3m. De kamer is helemaal te verduisteren, behalve een klein kiertje onder de deur maar daar is wel wat op te bedenken.
    In deze ruimte willen wij graag een projector plaatsen, maar we zijn er nog niet uit welke. Ik wil hem aan kunnen sluiten aan een computer en evt ook aan een dvd speler.

    Ik hoop dat jullie ons met onze keuze kunnen helpen

    Groeten,

    Niek

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nopt Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    We hebben thuis een kamer vrij zien te krijgen om een klein thuisbioscoopje in te gaan maken. We kiezen ervoor om een een projector te gebruiken. Nu ben ik een leek op dit gebied. Daarom mijn vraag om jullie hulp.

    Het gaat om een kamer van ongeveer 4,5m x 3m. De kamer is helemaal te verduisteren, behalve een klein kiertje onder de deur maar daar is wel wat op te bedenken.
    In deze ruimte willen wij graag een projector plaatsen, maar we zijn er nog niet uit welke. Ik wil hem aan kunnen sluiten aan een computer en evt ook aan een dvd speler.

    Ik hoop dat jullie ons met onze keuze kunnen helpen

    Groeten,

    Niek
    Tuurlijk kunnen we hier wel helpen........maaaaarrreeee, wat mag het kosten

    HD Ready- Full HD, wat zijn je wensen
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Hij mag ongeveer 500-600 euro kosten.

    Maar wat is precies het verschil tussen een beamer die hd ready is en een beamer die full hd is? en is 500-600 euro wel genoeg voor een full hd beamer?

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat je bij schermen van 42" en groter verschil ziet tussen HD-ready en FullHD. HD-ready is ca. 3x scherper dan regulier SD, FullHD is 5x scherper (1080p). Als je een beamer overweegt, denk ik dat je het projecteert op een doek dat een stuk groter is dan 42". Maar in hoeverre het zichtbaar is, is uiteraard ook afhankelijk van de kijkafstand. En als je FullHD nog nooit gezien hebt, is HD-ready al een flinke verbetering. En mijn ervaring is dat FullHD op een 50" niet opweegt tegen HD-ready op een groot doek, maar dat is puur de belevenis. Wel jammer dat je dan weet dat het nog scherper kan...

    Maar voor 600 euro heb je geen nieuwe FullHD beamer. En een doek kan ook aardig in de papieren lopen, maar wellicht kom je met muurverf ook een heel eind.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  5. #5

    Standaard

    Als eerste leuk dat je wil gaan projecteren, ik doe het nu een dikke 10 jaar en de grote van het beeld blijft indrukwekkend.

    Persoonlijk denk ik dat je budget wat aan de kleine kant is, want voor 500 a 600 euro koop je niet echt veel, het is niet alleen de beamer, maar er komt ook nog is een doek/scherm bij, wat je ook zowiezo 2 a 300 euro gaat kosten, komen er nog enkele kabels bij van en naar je beamer, dan hou je in het gunstigste geval 300 350 euro over voor je beamer......dat zal een lastige klus worden, en kom je eigenlijk gelijk al in de tweede hands markt terecht, dat hoeft geen probleem te zijn, let alleen op de de lamp, eigenlijk het allerbelangrijkste bij een beamer, dat die niet opgebrand is, want een nieuwe lamp is erg duur, en en jou geval geen optie omdat een nieuwe lamp ook altijd een paar honderd euro kost......maar in de prijsklasse waarin jij zoekt, hebben de meeste lampen al dik 1000 a 1500 uur weg, en zijn ze eigenlijk op, een lamp gaat gemiddeld die tijd mee, en leveren ze veel minder licht dan dat ze nieuw zijn, dus tja......

    Ik zou in jou geval nog even door sparen totdat je genoeg budget hebt, of als het mogelijk is je budget naar boven toe bij te stellen, om alles 1 keer goed te doen, dan alles half half, en dat je met een gare beamer zit die geheel opgefikt is.......

    Mocht je opzoek gaan naar een tweede hands beamer, kijk is op www.htforum.nl in de "markt" afdeling bij beeldweergevers, daar staan vaak leuke beamers te koop, en veelal door echte liefhebbers aangeboden, mijn ervaringen met andere tweedehands site's ook de grote welbekende :neutral: zijn wat minder.

    Ook zou ik minimaal een HD ready beamer kopen, Full HD is natuurlijk nog mooier, maar ook relatief duur, en hou rekening dat als je voor geen van deze beide optie's kiest, dus een beamer die geen HD ondersteund je niet onder zichtbare pixels in het beeld uitkomt, hou hier rekening mee, in het begin ben je alleen maar overweldigd door de grote van het beeld, maar die pixels kunnen gaan irriteren, kan ik uit eigen ervaring zeggen....

    Succes met het uitzoeken, en met je eventuele keuze.
    Grtz Ron

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nopt Bekijk bericht
    Hij mag ongeveer 500-600 euro kosten.

    en is 500-600 euro wel genoeg voor een full hd beamer?
    Nog even snel reageren......nee dat is niet genoeg, denk aan minimaal het drievoudige en dan wel de 600 variant, al vraag ik me af of je voor 1800 euro een nieuwe Full HD beamer koopt......ik was van dat bedrag alweer het drievoudige kwijt.......
    Grtz Ron

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron-G Bekijk bericht
    Nog even snel reageren......nee dat is niet genoeg, denk aan minimaal het drievoudige en dan wel de 600 variant, al vraag ik me af of je voor 1800 euro een nieuwe Full HD beamer koopt......ik was van dat bedrag alweer het drievoudige kwijt.......
    Hedentendage:

    BenQ W1000




    Rond de 1000 euro

    http://www.kieskeurig.nl/projector_b.../w1000/353385/
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Hedentendage:

    BenQ W1000




    Rond de 1000 euro

    http://www.kieskeurig.nl/projector_b.../w1000/353385/
    Tja maar wat voor kwaliteit beeld geeft deze, heb zelf de JVC HD1 en had hiervoor een CRT projector, zo'n enorme bak dus, en voor de niet kenners, deze CRT projectoren gaven jarenlang de toon aan qua beeld, de JVC evenaart en overtreft zelfs de CRT projectoren, ik ken deze projector de Benq niet, dus kan ook niet over het beeld oordelen, maar en baseer mijn mening puur op de prijs, schaar ik deze in de instap modellen voor Full HD, vaak hebben deze projectoren een dynamische iris om de zwaardwaarden te compenseren en dat kijkt erg onrustig, maar kan het mis hebben wat nogmaals ken deze projector niet.

    Wat betreft mijn projector kan ik alleen maar zeggen, dat deze een g-e-w-e-l-d-i-g mooi plaatje geeft, en had ik met andere projectoren voor mijn CRT projector alweer snel last van het upgrade virus, bij deze JVC niet, dus zou goed uitkijken om projectoren aan de onderkant van de markt te kopen, je kan dan al snel last krijgen van het upgrade virus, kan je beter even doorsparen naar iets wat je gelijk bevalt, de HD1's zijn nu voor stukken goedkoper te krijgen als wat ik er voor betaald heb, maar reken nog altijd op +2000 euro, maar dan heb je wel een echte topper in huis....
    Grtz Ron

  9. #9

    Standaard

    Heb ook een crt projectie TV gehad, ingehaald door de tijd.... er kwam een Full HD projector LCD SXRD voor in de plaats, ook deze is ingehaald door de tijd, nu staat er een LCD TV van de laatste generatie.....

    Heb zeer lovende berichten gelezen over de BenQ W1000, samen met de Epson EH-TW2800 kwamen zij goed uit de test in de HET (Home Entertainment Today) van Dec2009/Jan2010. De Epson is wel weer 25% duurder dan de BenQ. Toch misschien wel een idee om zo'n testje eens te lezen als je beginnend bent met projectoren.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb ook een crt projectie TV gehad, ingehaald door de tijd.... er kwam een Full HD projector LCD SXRD voor in de plaats, ook deze is ingehaald door de tijd, nu staat er een LCD TV van de laatste generatie.....
    Ik heb het niet over tv's even voor de goede orde maar over projectoren, een CRT projector dus, zo'n enorm bakbeest van tegen de 100kg met drie van die buizen, rood groen en blauw, ik wil deze nog niet helemaal achterhaald noemen, deze projectoren en met name de 9 inch versie's geven een enorm mooi plaatje, en met name de zwartwaarde's zijn nog niet te evenaren, maar deze hebben het nadeel dat ze groot zijn, en dus nauwelijks in de huiskamer zijn te integreren, en dat ze veel afstelwerk vergen, het zijn professionele projectoren en die vragen wat meer onderhoud, erg mooi maar helaas erg groot, maar tegenwoordig voor een "prikkie" te koop, maar weet waar je aan begint.

    Met tv's opzich hou ik me niet zo mee bezig, vind dat in mijn geval ook niet interessant omdat ik films toch projecteer.....
    Grtz Ron

  11. #11

    Standaard

    Bedankt voor al jullie racties en sorry voor mijn tijdelijke afwezigheid... Maar had het nogal druk.
    Eerst wil ik even iets kwijt aan Ron-G het budget wat ik opgaf glod alleen voor de beamer zelf het scherm enz weet ik nog niet precies wat ik daarvoor wil uitgeven.
    Uit de reacties haal ik dat een Full HD beamer een stuk boven mijn budget ligt. Dus dan wordt het denk ik een HD-ready. Dan is mijn vraag... Zijn die er wel in de prijsklasse??
    Noem maar wat merken en types, want ik zou geen idee hebben waar ik moet beginnen met zoeken...

    Ik ga ondertussen kijken of ik mijn budget misschien nog ietwat omhoog kan krijgen. Dan kan ik ook misschien beamers als de benq hieronder als mogelijkheid zien.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nopt Bekijk bericht
    Bedankt voor al jullie racties en sorry voor mijn tijdelijke afwezigheid... Maar had het nogal druk.
    Dus dan wordt het denk ik een HD-ready. Dan is mijn vraag... Zijn die er wel in de prijsklasse??
    Noem maar wat merken en types, want ik zou geen idee hebben waar ik moet beginnen met zoeken...

    Ik ga ondertussen kijken of ik mijn budget misschien nog ietwat omhoog kan krijgen. Dan kan ik ook misschien beamers als de benq hieronder als mogelijkheid zien.
    Kijk hier maar eens;

    http://www.kieskeurig.nl/projector_b...beamer&grade=0
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Bedankt DVDProfilersFilmgek
    Ik heb de lijst goed doorgekeken en mijn oog viel een beetje op de Acer H5360.
    Denken jullie dat dit een goede eerste keus is als eerste beamer?
    Deze beamer heeft goede specs en ik las dat een reserve lamp maar 130 euro kost.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •