Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 48 van 48 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Forum Images Groningen (Poelestraat) vertoont Tropa de Elite

    - zaterdag 10 september
    - tijd: 20.00 uur

  2. #27

    Standaard

    Eye instituut heeft nog een lijstje met deelnemende bioscopen die Raiders, The godfather en Wizard of Oz gaan draaien.
    Ik kijk er naar uit. Het zijn toch allemaal films die ik graag op een groot scherm wil zien.

  3. #28

    Standaard

    Filmhuis 'De Spiegel' (Heerlen) vertoont regelmatig klassiekers.

    Als Twee Druppels Water (Fons Rademakers) (20 september)
    One flew over the Cuckoo's Nest (Milos Forman) (25 september & 26 september)
    Khane-ye Doust Kodjast? / Waar staat het huis van mijn vriend? (Abbas Kiarostami) (1 oktober)
    Naked (Mike Leigh) (31 oktober)

  4. #29

    Standaard

    En Eraserhead van David Lynch gaat in gerestaureerde kopieën draaien
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  5. #30

    Standaard

    Pathe is van plan om de volgende classics te tonen

    11 september 2011 - Manhattan
    13 november 2011 - Geen Paniek
    18 december 2011 - Fiddler on the Roof
    15 januari 2012 - Ninotchka
    19 februari 2012 - The Apartment
    18 maart 2012 - A Star Is Born
    15 april 2012 - Death of a Salesman
    20 mei 2012 - The Manchurian Candidate

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Pathe is van plan om de volgende classics te tonen

    18 maart 2012 - A Star Is Born
    Hoera! Hopelijk is de print iets beter dan die ik in het Eye Instituut gezien heb. En de speelduur van 181 minuten die ze op hun website hebben staan, lijkt me wat al te ambitieus

    Evenals overigens de synopsis:

    Judy Garland schittert in een verhaal over de vriendschap tussen een verlopen filmster en een showgirl - al snel is hij stikjaloers op haar succes
    Je vraagt je af of de persoon die dat geschreven heeft de film überhaupt gezien heeft...
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Hoera! Hopelijk is de print iets beter dan die ik in het Eye Instituut gezien heb. En de speelduur van 181 minuten die ze op hun website hebben staan, lijkt me wat al te ambitieus

    Misschien hebben ze nog een verloren gewaande print van de premiere versie gevonden ergens in de kelders van de pathe . Ach de 176min versie is al prachtig al zat, evenals de prachtige blu-ray.

    Hopelijk vertonen ze deze classics ook in het noorden van het land, maar het zal wel weer niet...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Evenals overigens de synopsis:

    Je vraagt je af of de persoon die dat geschreven heeft de film überhaupt gezien heeft...
    vast niet, maar fans weten gelukkig wel beter.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Hoera! Hopelijk is de print iets beter dan die ik in het Eye Instituut gezien heb. En de speelduur van 181 minuten die ze op hun website hebben staan, lijkt me wat al te ambitieus
    Print? Waarom denk je dat Pathé zoiets kan doen? Puur vanwege de opkomst van digitale projectie. Zie ook onderstaande stuk:

    http://www.ad.nl/ad/nl/1023/Film/art...-de-bios.dhtml

    De gerestaureerde digitale versie van Raiders of the Lost Ark (1981) van Steven Spielberg bijt het spits af ter ere van de 30ste verjaardag van de film.
    Dus nog beter!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Print? Waarom denk je dat Pathé zoiets kan doen? Puur vanwege de opkomst van digitale projectie. Zie ook onderstaande stuk:
    Ja, dat was een wat ongelukkige woordkeuze inderdaad, hier in Den Haag zijn alle Pathe voorstellingen al jarenlang digitaal.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Pathe is van plan om de volgende classics te tonen

    11 september 2011 - Manhattan
    13 november 2011 - Geen Paniek
    18 december 2011 - Fiddler on the Roof
    15 januari 2012 - Ninotchka
    19 februari 2012 - The Apartment
    18 maart 2012 - A Star Is Born
    15 april 2012 - Death of a Salesman
    20 mei 2012 - The Manchurian Candidate
    Dat is geweldig nieuws, zeker als deze voorstellingen gewoon onder het Pathé Unlimited abbonement vallen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Print? Waarom denk je dat Pathé zoiets kan doen? Puur vanwege de opkomst van digitale projectie. Zie ook onderstaande stuk:

    http://www.ad.nl/ad/nl/1023/Film/art...-de-bios.dhtml



    Dus nog beter!
    wel leuk zon lijst met deelnemende bioscopen, maar er staat nergens wanneer die films draaien, ben voornamelijk benieuwd naar the godfather

    hier staat die lijst trouwens
    http://www.eyefilm.nl/hollywood-classics
    Laatst aangepast door Gast_09 : 08-09-2011 om 23:15

  12. #37

    Standaard

    Zeer leuk initatief. Vooral om Raiders nog een keer op het scherm te zien..ik hoop ook op de andere Jones films. Verder lijkt het mij een must om The Rocketeer, Jurassic Park, Casablanca en the Godfather part (imo het beste deel van de Godfather reeks), Clockwork Orange op het scherm te zien. En bijna overal in Nederland....

    En ik moet toegeven, de films die tegenwoordig uitkomen halen niet het niveau van de films die vroeger zijn uitgebracht. De klassiekers kijken lekker weg, en blijven beter in het geheugen zitten.
    Laatst aangepast door RobinB : 09-09-2011 om 07:31

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    En de speelduur van 181 minuten die ze op hun website hebben staan, lijkt me wat al te ambitieus
    Denk dat ze gewoon IMDB overnemen zonder verder te kijken, IMDB geeft ook 181 minuten aan.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Denk dat ze gewoon IMDB overnemen zonder verder te kijken, IMDB geeft ook 181 minuten aan.
    Dat lijkt me wel, maar dat geeft enkel meer aan dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn

    Die 181 minuten bestaat al jaren niet meer.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  15. #40

    Standaard

    Het wordt vanaf oktober classics feest in een aantal Nederlandse bioscopen. Georganiseerd door EYE (voorheen Nederlands Filmmuseum):

    Hollywood Classics is een nieuwe filmserie die de beroemdste filmklassiekers aller tijden weer een plaats geeft waar ze horen: op het grote witte doek. Elke maand ziet een meesterlijke film opnieuw het licht in meer dan 40 bioscopen en filmtheaters. Door de digitale projectie, met haarscherp beeld en piekfijn geluid, zien de gerestaureerde films er beter uit dan ooit tevoren. Hollywood Classics is een initiatief van EYE en Cineserver, een website over digitale cinema.

    De klassiekerserie opent eind oktober met Harrison Ford in de avonturenfilm Raiders of the Lost Ark, die precies dertig jaar geleden werd gemaakt, gevolgd door Marlon Brando in de ultieme maffiafilm The Godfather, en Judy Garland in het Technicolor-feest The Wizard of Oz. Bioscopen in grote, middelgrote en kleine steden ruimen met Hollywood Classics voor het eerst maandelijks een plaatsje in voor filmklassiekers.

    De films uit de Hollywood Classics-reeks zijn afkomstig van de grote filmstudio's uit Hollywood, worden tijdelijk geïmporteerd en zijn allemaal Nederlands ondertiteld. Begin 2012 volgen meer klassieke films in digitale topkwaliteit, zoals de maffiafilms The Godfather 2 en Scarface (beide met Al Pacino), Coppola’s Apocalypse Now, de ijzingwekkende scienfictionklassieker Alien, het spetterende Saturday Night Fever en het nog altijd angstaanjagende Psycho.

    Download het overzicht (pdf) van deelnemende theaters hieronder.


    Bron

  16. #41

    Standaard

    Een erg mooi initiatief. Zeker Raiders of the Lost Ark hoor je toch op het witte doek te zien (denk ik, nooit in de bioscoop gezien :P). Ik neem aan dat iedere bioscoop op die lijst gewoon alle films laat zien? Zodat je dus niet het gedoe krijgt dat de ene bios de ene film draait, en de andere niet?
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  17. #42

    Standaard

    Hier wordt ik vrolijk van.
    Wil zeker The Godfather films op het grote doek meepakken.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  18. #43

    Standaard

    Helaas geen Groningen op de lijst...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Een erg mooi initiatief. Zeker Raiders of the Lost Ark hoor je toch op het witte doek te zien (denk ik, nooit in de bioscoop gezien :P). Ik neem aan dat iedere bioscoop op die lijst gewoon alle films laat zien? Zodat je dus niet het gedoe krijgt dat de ene bios de ene film draait, en de andere niet?
    Dat maakt toch niet uit? Als je maar weet waar welke film wel te zien is.
    Maar goed: zelf ga ik toch niet. Want er lijkt mij een stuk minder aan als je die film (alleen geinteresseerd evt in RotlA) al zoveel keer gezien hebt. De spanning van het verhaal heb je niet meer.

  20. #45

    Standaard

    Tegek...filmklassiekers 200 meter naast m'n deur! Alien, The Godfather, Apocalypse Now...ga ik zeker zien als die mogelijkheid er is.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Dat maakt toch niet uit? Als je maar weet waar welke film wel te zien is.
    Maar goed: zelf ga ik toch niet. Want er lijkt mij een stuk minder aan als je die film (alleen geinteresseerd evt in RotlA) al zoveel keer gezien hebt. De spanning van het verhaal heb je niet meer.
    Sorry, maar ik heb geen zin om naar Groningen te moeten om een favoriet op een groot scherm te zien. Maar jij koopt dus ook geen DVD's/Blu-ray's? Want de films hoef je blijkbaar niet nog een keer te kijken als je ze al hebt gezien .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Hoera! Hopelijk is de print iets beter dan die ik in het Eye Instituut gezien heb. En de speelduur van 181 minuten die ze op hun website hebben staan, lijkt me wat al te ambitieus
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Print? Waarom denk je dat Pathé zoiets kan doen? Puur vanwege de opkomst van digitale projectie.
    Maar Pathé doet zoiets dan ook niet. De voorstellingen zijn van Eye, en lopen al jarenlang op een zondag per maand. Dus over de print zou ik niet al te veel hoop hebben. En de Unlimited-pas kun je dus ook niet gebruiken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ja, dat was een wat ongelukkige woordkeuze inderdaad, hier in Den Haag zijn alle Pathe voorstellingen al jarenlang digitaal.
    Begin van dit jaar was nog minder dan de helft van de Pathé zalen in Den Haag digitaal, en dat was voornamelijk voor 3d-films. Pirates Of The Caribbean 4 is de laatste echt grote film die ik nog in 35mm heb gezien bij Pathé Den Haag. Momenteel draait The Ward in 35mm en de Sneak Preview bij Buitenhof komt ook nog regelmatig van film.
    Laatst aangepast door patrick_h : 16-09-2011 om 22:47

  23. #48

    Standaard

    In Amsterdam kun je nog op vaste basis oudere films zien bij:

    De Uitkijk:

    Elke vrijdagnacht om 23:00 Café Cineville. Op het programma voor de komende tijd staan onder andere Trainspotting, Platoon en Requiem For A Dream. Ook is er de zondagmiddagklassieker, deze zondag is dat Annie Hall.

    Rialto:

    Elke zondagochtend en woensdagavond, telkens twee weken, Rialto Klassiek. Komende tijd op het programma: A Woman Under the Influence, Het gangstermeisje, Barfly, Million Dollar Baby, Raging Bull, Fargo, The Man Who Wasn´t There, Hannah and Her Sisters, Der amerikanische Freund, Being John Malkovich, A Dry White Season.

    De Balie:

    Eens per maand op een donderdag om 20:00 Cinema Egzotik: Martin Koolhoven en Ronald Simons presenteren elke maand een double bill van meer cultachtige films.

    Melkweg:

    Melkweg Cinema draait bijna alleen maar oude films in allerlei soorten en maten. Momenteel een retrospectief rond Elio Petri, binnenkort Japanse noirs in het kader van Camera Japan en allerlei films met een filmoperateur erin onder de noemer "De Operateur In De Film" (met onder andere ook Fight Club) en sinds kort ook elke maand op een woensdag een stomme film met live begeleiding.

    (Dit laatste ook eens in de maand in Filmhuis Den Haag op een maandag. En er zijn vanaf oktober weer Rocket Cinema voorstellingen, maar op de site staat nog geen programma.)

    Cavia:

    Elke donderdag en vrijdag om 20:30. Gaat alle kanten op, van enorm underground tot Hollywood, maar geen geijkte klassiekers. Komende tijd onder andere Pan's Labyrinth en Drag Me To Hell, maar ook California Dreamin' (Endless) (superfilm!) en een (nieuwe) docu over Europese 'doehetzelf'-bewegingen.

    En dan is er nog het Goethe-instituut dat nieuwe en oude Duitse films vertoont in Amsterdam en Rotterdam, maar ik zie op de site nu dat dat ook elders gebeurt. Binnenkort: Das Cabinet Des Dr. Caligari (in Trouw) en Asphalt, beiden met live-begeleiding.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •