De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Discussie: Nieuwe tv: help!

  1. #1

    Standaard Nieuwe tv: help!

    Ik wil een nieuwe tv
    Ik zit op ong 2,5 meter en gebruik de tv voor bd-films/sport/tv kijken.

    De Panasonic TXP42C10 is een mooi toestel/niet duur.Maar hij ishd-ready en niet full-hd, is dit erg.
    De Samsung LE40B620 en de Philips 42PFL5604 vind ik ook wel mooi.
    Heeft iemand ervariing met 1 van deze 3 tvs?
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Als je BD's kijkt is een Full HD met 24p functie toch wel een must, nee noodzaak!
    Mijn keuze zou dan de Samsung zijn, omdat deze aardig aan de weg timmeren met hun recente LED schermen.
    Persoonlijk, maar dan ook heel persoonlijk, zou ik geen philips nemen, maar da's heel persoonlijk

    UIteindelijk gaat het er gewoon om welke jij het mooiste vindt, en mooiste beeld vindt geven!
    Rekening houdend dat geeneen scherm in de winkel een goed ingesteld plaatje laten zien.
    Maar het geeft wel een indicatie!
    Zelf kijken dus..
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    die panasonic heeft volgens mij ook 24p weergave.
    ik heb zelf de 42px80,en die heeft het iig wel...en,ook dat is geen fullhd

    vriendelijke groet,

    niels
    T2: I'll Be Back!

  4. #4
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  5. #5

    Standaard

    Breedbeeldscherm met contrastratio van 2.000.000:1, 24p weergave, 100 Hz Double Scan, ECO-mode, VIERA Link, DVB-T tuner, V-audio en 2x HDMI. - HD Ready - Prachtige beeldkwaliteit

    ik bedoelde ook alleen maar dat ie wel degelijk 24p kan weergeven...
    het zijn zeer mooie toestellen voor zowel tv als dvd.
    bluray vind ik zelf erg mooi beeld,maar kan t dus niet met fullhd vergelijken...


    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  6. #6

    Standaard

    Die contrast ratio is wel dynamisch he, die haal je dus nooit. Ik geloof dat het echte contrast iets van 10.000:1 is.

    Maar ik ben het met jullie eens dat panasonic gewoon een goed merk is. En als je op 2,5 meter zit betwijfel ik of je op een 42 inch het verschil tussen Full-HD en HD-ready gaat zien. Anders nog even doorsparen voor een plasma uit de G10 serie van panasonic die zullen binnenkort nog wel wat goedkoper worden aangezien de 2010 modellen eraan komen. Of anders kun je kijken naar een LCD. Die van philps is niet slecht maar ik zou er toch een uit de 7000-serie nemen die zijn net ietsje betere componenten. Ik heb zelf een uit de 7000-serie en de 5000 is nog echt een budgetserie, dus dat zou ik niet doen.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Contrastratio's die door fabrikanten te pas en onpas worden vermeld, zeggen meestal vrij.........., weinig

    En logisch ook dat ze daarmee adverteren.
    Zwart is het canvas van beeld, hoe beter zwartdefinering is, des te gedetaileerder het beeld.
    Het ene scherm is daar beter in dan het andere!
    Soms zwart maar geen details, en soms meer grijs dan zwart!
    Mijn Kuro is wat dat betreft een genot, maar de pana's doen dit ook redelijk goed!
    Maar ik kan niet ontkennen dat Samsung héle mooie LED schermen maakt!
    Het is dus gewoon kijken en vergelijken.

    24p is inderdaad 'de must' in mijn zin.
    Maar het volledig één op één kunnen weergeven van een 1080p Blu-ray op het scherm is ook geen onbelangrijke.

    Een HD ready scherm moet ten alle tijde gaan upscalen(1280x720) of downscalen(1920x1080) om de vereiste 1360x768 resolutie te halen.

    Een FullHD moet zonder overscan, 1080i/p pixel voor pixel, exact kunnen weergeven.
    Dus in mijn ogen bij een nieuw scherm i.c.m. met BD, zeker een must!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 25-01-2010 om 23:38
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    De kogel is door de kerk, heb de Samsung UE40B6000 gekocht.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  9. #9

    Standaard

    Leuk!
    En wat was nu uiteindelijk de doorslaggevende reden?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denk een hele goede keuze
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Doorslaggevend waren design,dikte, beeld. Ook meteen bijpassend wandmeubel erbij gekocht.
    Ik heb icm Samsung HTBD1220R er nog 150 af gekregen.
    Laatst aangepast door joostbosmans : 26-01-2010 om 17:00
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons Bekijk bericht
    die panasonic heeft volgens mij ook 24p weergave.
    ik heb zelf de 42px80,en die heeft het iig wel...en,ook dat is geen fullhd

    vriendelijke groet,

    niels
    Een misvatting

    Fabrikanten lijken mensen makkelijk op het verkeerde been te willen zetten, voorbeeldje: op een zak chips staat: 70% minder onverzadigbare vetten** op de andere kant van de verpakking staat dan: ** als hij was gebakken in palmolie. (de inhoud van de zak was in dit geval gebakken in zonnebloemolie, de kreet op de verpakking was mooidoenerij)

    Zoiets doet Pana ook in dit geval als je niet even verder kijkt dan je neus lang is, in de gebruiksaanwijzing staat: Inkomend signaal dat kan worden weergegeven.......

    Er staat nergens dat hij dat ook weergeeft....... en natuurlijk kan een HD Ready geen 1080p24 weergeven, maar wel het signaal zodanig aanpasen dat hij wel beeld geeft in zijn eigen resolutie....

    De 1e lichtingen HD Ready's gingen op zwart bij een 1080p50/60/24 signaal, deze niet, dat is het enige verschil.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Doorslaggevend waren design,dikte, beeld. Ook meteen bijpassend wandmeubel erbij gekocht.
    Ik heb icm Samsung HTBD1220R er nog 150 af gekregen.
    design

    dikte



    Niet aansluitmogelijkheden, technische specs, energieverbruik, waarom LED(edge led) ipv een traditionele LCD, extra mogelijkheden zoals bijv. afspelen via USB/internet/

    Beeld is wel een goed argument

    Samsung HTBD1220R erbij genomen......
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Specs zijn uiteraard belangrijk zeker als daar een wezelijk verschil mee wordt bereikt.
    Beeld kwaliteit is uiteaard de maatstaf meer dan de specs zelfs.

    Maar ook ik vind design ook heel belangrijk, dus daar kan ik mij ook in vinden.
    Ik denk ook dat de massa's design als doorslaggevende factor ziet.
    Zeker als men door de specs de details niet meer ziet!

    Enne Zonnebloemolie is net zo gezond als Palmolie of Olijfolie, dat zijn goed vetten
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Specs zijn uiteraard belangrijk zeker als daar een wezelijk verschil mee wordt bereikt.
    Beeld kwaliteit is uiteaard de maatstaf meer dan de specs zelfs.

    Maar ook ik vind design ook heel belangrijk, dus daar kan ik mij ook in vinden.
    Ik denk ook dat de massa's design als doorslaggevende factor ziet.
    Zeker als men door de specs de details niet meer ziet!

    Enne Zonnebloemolie is net zo gezond als Palmolie of Olijfolie, dat zijn goed vetten
    Die olie was slechts een voorbeeld van het op het verkeerde been zetten van de consumenten, onverzadigde, meervoudige en weet ik veel wat er allemaal wel en niet goed voor je is heb ik niet echt wat mee, ik neem wat ik lekker vind

    Design, nu hoeft een TV er niet lelijk uit te zien, maar een reden om er 1 te laten staan omdat hij iets minder mooi is dan die andere zwarte die er naast staat is voor mij toch stukken minder belangrijk, uiteindelijk kijk je naar het beeld en zit je niet te kijken naar de randen, extra geld heb ik er zeker niet voor over.

    Tuurlijk is het beeld het belangrijkste, we hebben uren en uren en nog eens uren in de winkels doorgebracht voordat we tot een definitieve keuze kwamen. Ook komen de mogelijkheden aan bod, kunnen we er alles op aansluiten wat voor ons van belang is.

    Het 1e waar ik naar kijk is naar het formaat, alles beneden de 55inch valt direct af, te klein om bij een kijkafstand van 2,5 a 3 meter van Full HD te kunnen genieten.
    Het 2e waar ik naar kijk is de prijs/kwaliteitsverhouding. Je houd binnen een budget dat je voor jezelf hebt gesteld dan een bepaald aantal toestellen over om uit te kiezen, die ga je dan onderling vergelijken op beeldkwaliteit, mogelijkheden en aansluitingen, design en hoe dik ie is zijn voor ons toch wat minder belangrijk, ik heb de laatste tijd niet echt een TV in de winkel zien staan waarbij ik dacht......tjee wat is dat ding spuuglelijk. Alle fabrikanten willen graag verkopen, dan ga je toch geen lelijke TV's maken

    1 formaat
    2 kwaliteit/prijsverhouding
    3 techniek in samenhang met prijs/kwaliteit(Plasma - traditionele/edge led LCD of Local dimming LED/Local dimming RGB LED TV )
    4 aansluitmogelijkheden/extra's/bedieningsgemak/snelheid van reageren op de AB etc etc
    5 vormgeving
    6 dikte(leuk als je over een paar jaar je OLED als een behang aan de muur wil plakken, nu een paar cm meer of minder vind ik totaal onbelangrijk, maar ik heb ook projectieTV en dan doe je daar al helemaal niet moeilijk over )

    Ach, zo kiest iedereen op zijn eigen manier en wensen, de fabrikanten spelen daar op in, die willen gewoon verkopen
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Die Samsungset is genomen, omdat ik nu meer tijd heb om te sparen voor beter.
    Samsung UE40ES8000| Marantz SR7005|Focal 816w| Focal 806| BK XLS 200 MK II| Oppo 93

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostbosmans Bekijk bericht
    Die Samsungset is genomen, omdat ik nu meer tijd heb om te sparen voor beter.
    Dat is zelfverloochening......

    Geduld, helaas hebben we dat niet allemaal.:sad:

    Je had even kunnen wachten en een plan kunnen maken, ondertussen nog wat kunnen sparen en in fases een losse set bij elkaar kunnen sprokkelen

    Je had ook kunnen beginnen met een losse receiver en 2 speakers en dan opbouwen......of een Z5500(heb je nadien een mooie PC/game/speakerset) met een losse blu ray speler(had ook al snel beter geklonken).

    Nee, alles in 1, daar kan ik geen respect voor hebben, of het moet op een kinderkamer staan.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •