De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Rolling Stones: Live at the Max [Blu-ray Disc]

    Rolling Stones: Live at the Max

    Uitstekende HD-uitgave van het IMAX optreden van The Rolling Stones.

    Lees dit artikel

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Zou het ook erg waarderen als er nog eens een BD uitkomt van het Hyde Park concert uit 1969.

  4. #4

    Standaard

    Even vooraf: ik ben nooit een uitgesproken Stones-fan geweest (ik vond The Beatles gewoon beter), maar ik kan toch veel Stones-nummers wel waarderen. Ik heb ze nooit ‘live’ zien optreden, niet in het echt, maar ook niet op video. Ik was dus zeer benieuwd hoe “Live at the Max” mij op Blu-ray zou bevallen. En ik moet zeggen, dat viel een beetje tegen. Ik dacht dat de Stones een grote reputatie als live-act hadden, maar daar blijkt op deze Blu-ray niet zo veel van. Ik heb het idee dat er veel nummers uit het concert geknipt zijn, want 90 minuten is wel erg kort voor een concert van dit niveau. Verder viel het mij op dat het wel heel erg The Mick Jagger-show is. De rest van de band hangt er maar een beetje bij en lijkt niet bijster geïnspireerd te spelen. Maar de grootste tegenvaller was voor mij wel dat Jagger zelf in deze show niet in topvorm steekt. Zijn zang (en stem) is gewoon erg matig. Het is meer een op toon opzeggen van de songteksten in plaats van zingen, waarbij hij veel moeite moet doen om boven de muziek uit te komen. Sowieso is het geluidsniveau tussen de muziek en zang niet in balans, iets wat ik wel vaker heb meegemaakt bij live concerten, waarbij de zang grotendeels verloren gaat in het muzikale geweld op de bühne. Een matige mix dus. Verder verzanden een aantal nummers in ellenlange gitaarsoli, jammer. Positief is daarentegen dat het publiek gedurende het gehele optreden uitzinnig is, dat is wel leuk om te zien.

    Het beeld van deze Blu-ray is ronduit fantastisch: haarscherp, fraaie natuurlijke kleuren, een subliem contrast, beter kan haast niet. Het geluid is zoals gezegd een beetje een ‘mixed bag’, waarbij de DTS HD-MA 5.1-track net wat ruimtelijker en gedetailleerder klinkt dan de LPCM Stereo-track. Jammer van de onbalans tussen de muziek en de zang. Dat had beter gekund.

    Concert: 6
    Beeld: 10
    Geluid: 7
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •