Het eerste decennium van de 21e eeuw zit er alweer op! De hoogste tijd dus voor een overzicht!
Wat zijn volgens jou de beste 20 films van 2000 tot 2009?
Het eerste decennium van de 21e eeuw zit er alweer op! De hoogste tijd dus voor een overzicht!
Wat zijn volgens jou de beste 20 films van 2000 tot 2009?
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
Wow wat een vernieuwend topic!
Deze variant hadden we nog niet.....en dan nog maar liefst 20 films.
Toe maar! Ik ga er even over nadenken Lebowski....
Mijn beste 20 (niet op volgorde van goed naar minder goed)
Sin City
Pan's Labyrinth
Amelie
Lord of the Rings Trilogy
Oldboy
The Dark Knight
Inglourious Basterds
Gladiator
No Country For Old Men
Ray
There Will Be Blood
Into the Wild
Kill Bill: Vol 1 en 2
Snatch
The Incredibles
Spirited Away
Shaun of the Dead
Kingdom of Heaven: Director's Cut
TaeGukGi
Gladiator
A Beautiful Mind
The Hangover
The Dark Knight
Avatar
Ratatouille
Bourne Trilogy
Blood Diamond
Harry Potter 1-6
Shrek 1+2
Finding Nemo
Pirates of the Caribbean 1+2
X-men 1+2
Ocean's Eleven
The Fast and the Furious
Catch me if you can
... Met veel pijn en moeite 16, filmreeksen als 1 geteld. In de jaren '90 werden veel meer betere films gemaakt, dat was veel makkelijker geweest.
Laatst aangepast door Juvefan : 05-01-2010 om 21:10
The future is Blu
Vooralsnog kies ik zelf voor deze:
Cidade de Deus (2002)
Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le (2001)
Inland Empire (2006)
Lost in Translation (2003)
Mar Adentro (2004)
Hable con Ella (2002)
Der Untergang (2004)
Scaphandre et le Papillon, Le (2007)
Amores Perros (2000)
Mulholland Drive (2001)
Adam's Apples (2005)
The Dreamers (2003)
21 Grams (2003)
The Return (Vozvrashchenie) (2003)
The Savages (2007)
Spring, summer, autumn, winter...and spring (2003)
2046 (2004)
Diarios de Motocicleta (2004)
Hero (Ying Xiong) (2002)
Kill Bill, vol. 2 (2004)
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
01. High fidelity
02. Perfume
03. The Fall
04. The fountain
05. The passion of the Christ
06. Little miss sunshine
07. Crash
08. Memento
09. Kill Bill 1+2
10. Donnie Darko
11. Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain
12. Sin City
13. Snatch.
14. The Prestige
15. Lord Of The Rings
Een aantal films pasten er niet meer in, een aantal ben ik vast vergeten. Ik heb eerst 20 t/m 1 neergezet, en toen willekeurig films neer gaan zetten, terwijl ik dacht "die hoort ongeveer daar."
Neem mijn lijstje dus met een korrel zout en zie de plaatsing van de films met een flinke marge.
20. Requiem For A Dream
19. Le scaphandre et le papillon
18. Old Boy
17. The Dark Knight
16. The Departed
15. Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain
14. The 40-Year-Old Virgin
13. Donnie Darko
12. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
11. American Psycho
10. The New World
09. Children of Men
08. City of God
07. Eternal Sunshine of the Spotless Mind
06. The Lord of the Rings: The Two Towers
05. Lost in Translation
04. The Lord of the Rings: The Return of the King
03. No Country for Old Men
02. There Will Be Blood
01. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
1. The Royal Tenenbaums
...
Leuk topic, goed naar www.dvdtimes.co.uk gekeken
Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.
My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch
Leuk! Ik hou van lijstjes! Bij deze mijn lijstje, ik heb er nog 5 aan toegevoegd omdat ik 25 een mooier getal vind.
1. Le Premier Jour du Reste de Ta Vie (2008.)
2. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
3. Avatar (2009)
4. Le Fabuleux Destin d’Amelie Poulain (2001)
5. Gladiator (2000)
6. La Vie en Rose (2007)
7. Into the Wild (2008.)
8. Hero (2002)
9. Moulin Rouge! (2001)
10. A Beautiful Mind (2001)
11. Good Bye Lenin! (2003)
12. Ratatouille (2007)
13. V for Vendetta (2005)
14. Mar Adentro (2004)
15. Kill Bill: Vol. 2 (2004)
16. House of Flying Daggers (2004)
17. Adam’s Apples (2005)
18. Casino Royale (2006)
19. The Pianist (2002)
20. Inglourious Basterds (2009)
21. Billy Elliot (2000)
22. The Dark Knight (2008.)
23. Das Weisse Band (2009)
24. Million Dollar Baby (2004)
25. Requiem for a Dream (2000)
Laat ik er dan vijf afnemen…
1) Grandhotel (2006)
2) Ônibus 174 (2002)
3) Tryptyk rzymski (2007)
4) Die Große Stille (2005)
5) Úgor (2005)
6) Was nützt die Liebe in Gedanken (2004)
7) Wuyong (2007)
8 ) Knafayim Shvurot (2002)
9) Cztery noce z Anna (2008 )
10) Recycle (2007)
11) Personal Velocity: Three Portraits (2002)
12) Zhixi (2005)
13) Heaven's Doors (2006)
14) Fair Play (2006)
15) Wonderful Town (2007)
Valt me trouwens op dat de OP zelf geen lijstje heeft gepost, flauw zeg!
Niet in z'n openingspost, maar wel in het 5e bericht...
Mijn lijstje, in willekeurige volgorde:
Bloody Sunday
Bourne-trilogie
Citade de Deus
A History of violence
Kill Bill 1 & 2
El laberinto del fauno
Lord of the rings-trilogie
Matchpoint
Million dollar baby
Mystic river
Punch-drunk love
Requiem for a dream
Road to Perdition
Shaun of the dead
Sin city
Sorstalanság
There will be blood
Unbreakable
The wind shakes the barley
Ying Xiong
"It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis
Moeilijk dit soort lijstjes te maken. Maar goed, ik zal eens een poging wagen:
In willekeurige volgorde:
Lord of the Rings
Memento
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Sen to Chihiro no Kamikakushi
Eternal Sushine of the Spotless Mind
Requiem for a Dream
Gran Torino
No Country for Old Men
Donnie Darko
Finding Nemo
V for Vendetta
Mulholland Dr.
Cidade de Deus
Lost in Translation
Monsters Inc.
Snatch
Changeling
Sin City
Kill Bill
A History of Violence
28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.
The Aviator (2004)
Old Boy (2003)
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
Gladiator (2000)
The Wrestler (2008)
Gran Torino (2008)
Dogville (2003)
The Prestige (2006 dacht ik)
A Beautiful Mind (2001)
Casino Royale (2006)
Sin City
There Will Be Blood
In willekeurige volgorde.
1. Inland Empire
2. In the Mood for Love
3. Moulin Rouge
4. Werckmeister Harmonies
5. Caché
6. The Wayward Cloud
7. A History of Violence
8. The New World
9. A Prairie Home Companion
10. Lost in Translation
20 vind ik wat veel, daar heb ik geen zin in.
Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
Scorsese te ruil
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
Dit is echt heel moeilijk! Maar het is me toch gelukt een lijstje te maken, helaas zijn er een paar afgevallen die ik wel had willen noemen .
1 Star wars: Revenge of the Sith
2 Lord of the rings trilogy
3 The pianist
4 Eternal sunshine of the spotless mind
5 Snatch
6 Kill Bill
7 American psycho
8 Oldboy
9 The terminal
10 Kingdom of heaven
11 Gladiator
12 Donnie Darko
13 Elizabethtown
14 Der untergang
15 Inglourious basterds
16 Master and commander: The far side of the world
17 Cast away
18 Sideways
19 V for Vendetta
20 K-Pax
20 Pirates of the carribean: The curse of the Black Pearl
Ik ga ook maar eens een poging wagen. Maar ik denk dat ik wel een paar films vergeet waarvan ik later denk oooh shit.
Niet in volgorde:
The hours
Million dollar baby
Mar adentro
V for Vendetta
Billy Elliot
Das Leben der Anderen
Bluebird
Wall-E
Harry Potter 2
Reign Over Me
Toki o kakeru shôjo
Chicken Run
Persepolis
Control
Inside I'm dancing
21 Grams
Catch me if you can
Brokeback Mountain
This is England
Sex and the City (the movie)
Hunger
Almost famous
en ja hoor een belangrijke film vergeten! Almoust famous, geweldige film!!!
Laatst aangepast door Bettina : 07-01-2010 om 10:02
I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.
134 Blu ray's laatste aanwinst: Sherlock Holmes
Ik koop maar heel af en toe een film en zet alleen films die ik koop op de lijst:
01 Perfume
02 Amelie
03 The Weatherman
04 I Robot
05 The Bourne Identity
06 The Frighteners
07 Catch Me If You Can
08 Ironman
09 Wanted
10 Battlestar Galactica seizoen 1 t/m 4 so say we all.
Laatst aangepast door 8mile13 : 06-01-2010 om 21:42
Een aantal films zijn niet te krijgen op dvd. Die heb ik namelijk op filmfestivals gezien. Denk aan Grandhotel, Tryptyk rzymski, Úgor, Wuyong en Cztery noce z Anna. De andere zijn hier of in het buitenland redelijk goedkoop te vinden. Ik zal twee voorzetten doen:
Onibus 174 (Region 1 DVD)
Heaven's Doors (2006)
Nu is het aan jouw om er iets mee te doen.
01.Memento
02.The Prestige
03.The Dark Knight
04.The 40-Year Old Virgin
05.Superbad
06.The Hangover
07.The Machinist
08.The Departed
09.District 9
10.Children of Men
11.No Country For Old Men
12.Babel
13.The Curious Case of Benjamin Button
14.25th Hour
15.Ray
16.Bad Santa
17.Shrek
18.Slumdog Millionaire
19.The Bourne Identity
20.The Pianist
Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
YAH AZZURRI 87
Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"
1 Gladiator
2 Unbreakable
3 The Lord of the Rings trilogie
4 Avatar 3D
5 Batman begins
6 The Dark knight
7 Saw
8 The Bourne Identity
9 The Pianist
10 Kill Bill Volume 1 +2
11 American psycho
12 X-men 2
13 District 9
14 Reig of fire
15 Star wars: Revenge of the Sith
16 Sin City
17 Planet of the apes
18 Terminator Salvation
19 The matrix Reloaded
20 Inglorious bastards
In willekeur:
Gladatior
The Pianist
Anne Frank: The whole story
Sophie Scholl
Lord of the Rings trilogie
SaW
No Country for old Men
Bourne Trilogie
X-men 1 & 2
Ocean's Eleven
Casino Royale
The Prestige
The Departed
V for Vendetta
Training Day
Das leben der Anderen
Minority Report
Der Untergang
Pirates trilogie
Changeling
In (min of meer) alfabetische volgorde:
- Almost Famous (2000)
- Cidade de Deus (2002)
- Chicago (2002)
- The Constant Gardener (2005)
- Erin Brockovich (2000)
- Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
- Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain (2001)
- The Hours (2002)
- Mulholland Dr. (2001)
- O brother where art thou? (2000)
- La Pianiste (2001)
- Punch-drunk love (2002)
- Requiem for a Dream (2000)
- Le scaphandre et le papillon (2007)
- Shadow of the Vampire (2000)
- Shi mian mai fu / House of Flying Daggers (2004)
- La Stanza del figlio (2001)
- Tasogare Seibei (2002)
- Un long dimanche de fiançailles (2004)
- United 93 (2006)
Ik vond het afgelopen decennium qua films trouwens niet echt geweldig. Maar bovenstaande kunnen ermee door.
Eervolle vermeldingen gaan naar The passion of the Christ (2004), 9 Songs (2004), Traffic (2000), Gosford Park (2001), Secretary (2002), In America (2002), There Will Be Blood (2007), Sin city (2005), Before Sunset (2004), The Prestige (2006), Closer (2004), The Ring (2002), Whale Rider (2002), Donnie Darko (2001) en Memento (2000).