Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 85 van 85 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Goede morgen,

    Ik heb al een hele poos een Samsung ht-f5200 h.c.s tussen een desktop en een aantal tv's gehad door middel van een hdmi kabel van de pc naar de h.c.s. en daarvandaan weer een hdmi naar de tv zonder problemen.
    Nu heb ik een nieuwe tv gekocht (Samsung ue32J6300) en daar zit een aansluitschema bij die zegt dat ik mijn pc in de (mhl/dvi) hdmi slot moet doen en de h.c.s. in de a.r.c. slot.
    Dit heb ik gedaan en dit werkte, Vervolgens heb ik alles los gehaald om de tv aan de muur te hangen en weer hetzelfde aangesloten.
    Nu kan ik wel het volume via de tv afstandsbediening veranderen op de h.c.s. en in het menu staat dat het geluid via de h.c.s. gaat, maar er komt geen geluid uit.
    vervolgens heb ik net alles volgens de eerdere schema aangesloten en nu krijg ik wel weer geluid via de h.c.s.
    Graag zou ik hier wat feedback over hebben omdat het al een keer gewerkt heeft.
    met dank en vriendelijke groet, jeroen.

  2. #77

    Standaard

    Schijnbaar gaat er iets mis wanneer de TV aan de wand hangt. Is er aan de achterkant voldoende ruimte voor de stekkers en de kabels?
    Als daar geen voldoende ruimte voor is, kan dit er voor zorgen dat sommige pennen van de kabel niet goed contakt maken met de aansluiting.

    Zit er een knik in de kabel?
    Het kan dan zijn dat de kabel inwendige schade heeft. Probeer dan een andere kabel die wat minder soepel is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #78

    Standaard

    De hdmi aansluitingen zitten aan de zijkant van de tv en hebben genoeg ruimte en de h.c.s is niet verplaatst.
    Ik heb de kabels nagekeken of ze voldoende ruimte hebben zodat ze niet half uit de aansluiting komen of knikken hebben,
    Vervolgens heb ik de kabels tussen de tv en set gewisseld met die tussen de pc en de tv maar het probleem blijft hetzelfde.
    ook heb ik de hdmi kabel zowel in de a.r.c. als in de s.t.b. hdmi poort gedaan om te zien of dit verscheel maakte maar helaas.
    Ik heb nu de pc naar de h.c.s. gekoppeld en de set weer naar de tv en dat werkt prima.
    Het blijft mij een vraagteken maar in ieder geval is er een alternatief die wel werkt.

  4. #79

    Standaard

    Heb je van TV en van HCS beiden de Anynet+ (HDMI CEC) aanstaan?

    Zo ja, dan zou je met het knopje TV SOUND op de AB van de HCS geluid moeten kunnen krijgen van je TV.

    ECHTER, als je de eject toets van de HCS hebt gebruikt, dan wordt het geluid van de TV geblokkeerd(in Mute gezet).
    Have fun and enjoy your collection

  5. #80

    Standaard

    Ik heb de anynet settings nagekeken en die staan op beide apparaten aan.
    daarna heb ik gekeken of het geluid muted was maar dat is niet het geval dus ik zou geluid moeten hebben,
    echter komt er nog steeds geen geluid uit de speakers.

  6. #81

    Standaard

    Je set accepteert geen Bitstream, is het aangeboden signaal wel DTS of DD en geen Bitstream?
    Have fun and enjoy your collection

  7. #82

    Standaard

    ik moest even zoeken naar waar ik die instelling kon vinden maar heb het gevonden, de tv kan alleen op bitstream of pcm gezet worden maar de set werkt op geen van beide helaas.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sarge Bekijk bericht
    ik moest even zoeken naar waar ik die instelling kon vinden maar heb het gevonden, de tv kan alleen op bitstream of pcm gezet worden maar de set werkt op geen van beide helaas.
    Heb je een volgorde van in- en uitschakelen geprobeerd?

    Dit kan invloed hebben op de 'handshakes' die toestellen met elkaar maken. Soms moet je bvb eerst de HCS inschakelen om er voor te zorgen dat de TV kan zien dat je gebruik kunt maken van 'ARC'. Als je dan eerst de TV inschakelt, kan het zijn dat deze de set ziet als een BD-speler. In dat geval zal je geen gebruik kunnen maken van 'ÁRC' en zal het geluid van TV dus niet via de set kunnen horen.

    Om het goed te laten werken, is het daarom vaak verstandig om eerst het toestel in te schakelen dat het beeld en/geluid moet verwerken en daarna de weergever en de bron.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 06-12-2015 om 16:45
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #84

    Standaard

    het heeft even geduurd voordat ik dit heb nagekeken i.v.m. drukte op het werk. ik heb zojuist eerst de pc aangezet, toen de h.c.s. en als laatste de tv, zonder resultaat.
    vervolgens alles uitgezet en toen eerst the h.c.s. toen de tv en toen de pc, ook niks, en als laatste eerst de tv toen de h.c.s. en als laatste de pc en ook die geeft geen resultaat.

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sarge Bekijk bericht
    het heeft even geduurd voordat ik dit heb nagekeken i.v.m. drukte op het werk. ik heb zojuist eerst de pc aangezet, toen de h.c.s. en als laatste de tv, zonder resultaat.
    vervolgens alles uitgezet en toen eerst the h.c.s. toen de tv en toen de pc, ook niks, en als laatste eerst de tv toen de h.c.s. en als laatste de pc en ook die geeft geen resultaat.
    Dan rest er nog maar 1 ding schat ik zo... controleer of je de HDMI kabel wel op de ARC aansluiting van de TV hebt gezet en niet per ongeluk toch op een andere HDMI aansluiting.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •