Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 85 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tgboy Bekijk bericht
    halllo allemaal ik heb een probleem met mijn tv geluid over mijn home cinema te krijgen mijn tv is een Samsung 42 Inch Led Tv: EU42f55AW en mijn Home cinema set is een Sony DAV-DZ230 (ik weet het het is al een verouderde maar ik heb hem van me ouders gekregen en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken toch? en veder komt er prima geluid uit.) Hoe ik hem op dit moment heb aangesloten ik heb een HDMI kabel vanuit me sony naar me smasung led tv gedaan maar zodra ik mijn home cinema set op tv zet gaat wel al automatisch van me tv geluid over naar ontvanger en kan ik met me astenbediening van me samsung tv wel geluid harder en zachter van me sony home cinema zetten maar ik hoor dan geen geluid maar al zet ik een dvd op dan kan ik ook het volume harder en zachter zetten en dan doet hij het wel en de dvd menu openen en al die opties en dan heb ik wel geluid weet iemand hoe dat werkt? Zo ja kunt u dan Als het u belieft mij helpen alvast bedankt.
    Welkom op dit forum tgboy.

    Om het verhaal ook voor iemand anders wat duidelijker te maken, zou ik je -om te beginnen- aan willen raden om hoofdletters en leestekens te gebruiken. Dit kun je bij een bericht dat al geplaatst is doen door in te loggen en op "pas bericht aan" te klikken.

    De (super)set die jij hebt gekregen, heeft volgens de gebruiksaanwijzing geen digitale ingangen zoals een optische en/of het 'A(udio)R(eturn)C(hannel)' en daardoor zal het niet lukken om geluid makkelijk via HDMI naar de set te laten voeren. Je zal dus een verbinding moeten maken tussen de hoofd-telefoon uitgang (3,5mm jack) van de TV en de scart-aansluiting van de set. Je moet er daarbij voor zorgen dat de signaal-richting juist is en dat de geluidssterkte van de TV niet te hoog en niet te laag is, omdat je anders veel ruis of vervorming zal horen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Welkom op dit forum tgboy.

    Om het verhaal ook voor iemand anders wat duidelijker te maken, zou ik je -om te beginnen- aan willen raden om hoofdletters en leestekens te gebruiken. Dit kun je bij een bericht dat al geplaatst is doen door in te loggen en op "pas bericht aan" te klikken.

    De (super)set die jij hebt gekregen, heeft volgens de gebruiksaanwijzing geen digitale ingangen zoals een optische en/of het 'A(udio)R(eturn)C(hannel)' en daardoor zal het niet lukken om geluid makkelijk via HDMI naar de set te laten voeren. Je zal dus een verbinding moeten maken tussen de hoofd-telefoon uitgang (3,5mm jack) van de TV en de scart-aansluiting van de set. Je moet er daarbij voor zorgen dat de signaal-richting juist is en dat de geluidssterkte van de TV niet te hoog en niet te laag is, omdat je anders veel ruis of vervorming zal horen.
    Oke bedankt voor het reageren op mijn vraag .
    Hij heeft wel een Audio ingang maar die zit op de voorkant en die gebruik ik op dit moment voor me PC. En hij heeft deze Functions DVD(HDMI), Fm Radio, Am Radio, Tv(Scart Aansluiting), Import(???), Audio (voorkant Jack kabel).
    Maar dan begrijp ik niet wat import op die Home Cinema set doet en die Tv Function doet het alleen met een scart kabel.

    En sorry voor dat bericht zonder lees tekens ik heb aan 2 kanten oorontsteking dus heb last van knallende kop pijn en hoor ook vrij weinig dus voorlopig hoeft hij het ook nog niet via mijn tv te doen.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tgboy Bekijk bericht
    Oke bedankt voor het reageren op mijn vraag .
    Hij heeft wel een Audio ingang maar die zit op de voorkant en die gebruik ik op dit moment voor me PC. En hij heeft deze Functions DVD(HDMI), Fm Radio, Am Radio, Tv(Scart Aansluiting), Import(???), Audio (voorkant Jack kabel).
    Maar dan begrijp ik niet wat import op die Home Cinema set doet en die Tv Function doet het alleen met een scart kabel.

    En sorry voor dat bericht zonder lees tekens ik heb aan 2 kanten oorontsteking dus heb last van knallende kop pijn en hoor ook vrij weinig dus voorlopig hoeft hij het ook nog niet via mijn tv te doen.
    De funktie "Import" heet eigenlijk "DMPort" en is gekoppeld aan de Digital Media Port aan de achterkant van het toestel. Deze is volgens de gebruiksaanwijzing bedoeld voor het aansluiten van een optionele adapter die je kunt gebruiken om een MP3speler of een P.C. op de set aan te sluiten. De info was voor mij ook niet helemaal duidelijk en daarom ben ik zelf op zoek gegaan. Volgens de webpagina die ik toen vond zijn er 3 soorten adapter nl. één voor BlueTooth, één voor het aansluiten van mobieltjes van Sony Ericsson en twee voor het aansluiten van een Walkman van Sony. In jouw geval zou die voor BlueTooth kunnen kiezen, zodat je bvb je mobieltje draadloos met de set kunt verbinden.

    De funktie "TV" is gekoppeld aan de scart-aansluiting die je zal moeten gebruiken om het geluid van TV via de set te kunnen weergeven. Je zou ook de ingang aan de voorkant daarvoor kunnen gebruiken en het geluid van de PC dan via de TV laten lopen. Probeer het dus zelf om te kijken wat voor jou het handigst is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De funktie "Import" heet eigenlijk "DMPort" en is gekoppeld aan de Digital Media Port aan de achterkant van het toestel. Deze is volgens de gebruiksaanwijzing bedoeld voor het aansluiten van een optionele adapter die je kunt gebruiken om een MP3speler of een P.C. op de set aan te sluiten. De info was voor mij ook niet helemaal duidelijk en daarom ben ik zelf op zoek gegaan. Volgens de webpagina die ik toen vond zijn er 3 soorten adapter nl. één voor BlueTooth, één voor het aansluiten van mobieltjes van Sony Ericsson en twee voor het aansluiten van een Walkman van Sony. In jouw geval zou die voor BlueTooth kunnen kiezen, zodat je bvb je mobieltje draadloos met de set kunt verbinden.

    De funktie "TV" is gekoppeld aan de scart-aansluiting die je zal moeten gebruiken om het geluid van TV via de set te kunnen weergeven. Je zou ook de ingang aan de voorkant daarvoor kunnen gebruiken en het geluid van de PC dan via de TV laten lopen. Probeer het dus zelf om te kijken wat voor jou het handigst is.
    Bedankt voor het opzoeken en het helpen ik leer elke keer wat meer maar ik denk thoch dat ik binnenkort voor een beter setje gaat.

  5. #55

    Standaard

    Setje?

    Ik denk eerder dat het een set zal worden en dan één waar wel luidsprekers en een subwoofer bij zitten i.p.v. boxjes.

    Je hebt nu in ieder geval een setje waarmee je zelf wat kennis kunt krijgen op het gebied van weergave en dat is ook belangrijk. Anders zul je de volgende keer waarschijnlijk zelf zo'n set kopen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #56

    Standaard

    Ik heb een vergelijkbaar probleem. Heb al veel discussies doorgelezen, maar kom er nog niet uit. Het heeft allemaal gewerkt, maar na een verhuizing en herinstallatie krijg ik het niet weer aan de praat...

    Mijn probleem is het volgende: ik heb een (oude) JVC TH-S9 home cinemaset en heb deze aangesloten (via Scart) op mijn TV, een Sony Bravia KDL-26S5500, waarop ook een UPC Mediabox is aangesloten (via HDMI). Voor het geluid van TV naar HCS heb ik de rood-witte tulp kabel op AUX uit van de TV en AUX in van de HCS aangesloten.

    DVD's en CD's spelen prima af, via de HCS. Die functioneert dus, evenals de speakers. Alleen zodra ik de HCS op TV Sound zet (en de tv instel op Speaker: Audiosysteem) blijft het stil, of hoor ik alleen harde ruis, terwijl het eerder wel zo heeft gefunctioneerd. Waar kan dit aan liggen? Welke instellingen zijn hiervoor nog meer van belang?

    Ik ben bezig geweest met de instellingen om de nieuwe positie van de speakers aan te geven. Wat kan ik verder nog proberen?

    Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ilsep Bekijk bericht
    Ik heb een vergelijkbaar probleem. Heb al veel discussies doorgelezen, maar kom er nog niet uit. Het heeft allemaal gewerkt, maar na een verhuizing en herinstallatie krijg ik het niet weer aan de praat...

    Mijn probleem is het volgende: ik heb een (oude) JVC TH-S9 home cinemaset en heb deze aangesloten (via Scart) op mijn TV, een Sony Bravia KDL-26S5500, waarop ook een UPC Mediabox is aangesloten (via HDMI). Voor het geluid van TV naar HCS heb ik de rood-witte tulp kabel op AUX uit van de TV en AUX in van de HCS aangesloten.

    DVD's en CD's spelen prima af, via de HCS. Die functioneert dus, evenals de speakers. Alleen zodra ik de HCS op TV Sound zet (en de tv instel op Speaker: Audiosysteem) blijft het stil, of hoor ik alleen harde ruis, terwijl het eerder wel zo heeft gefunctioneerd. Waar kan dit aan liggen? Welke instellingen zijn hiervoor nog meer van belang?

    Ik ben bezig geweest met de instellingen om de nieuwe positie van de speakers aan te geven. Wat kan ik verder nog proberen?

    Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
    Je zou zo zeggen...... dat als het eerder zo heeft gewerkt, dan moet het nu nog steeds zo werken....... kijken we dan wat er veranderd zou kunnen zijn na een verhuizing, dan zijn de eerste verdachten een verkeerde aansluiting van de kabeltjes, zou voor de zekerheid nog eens even goed kijken of je ook daadwerkelijk dezelfde in en uitgangen hebt gebruikt als voor de verhuizing

    Is dat echt het geval, dan kijken we nog even verder.....
    Have fun and enjoy your collection

  8. #58

    Standaard

    Hoi allemaal!

    Oh, ik ben zo blij met een forum als deze, ik voel weer wat hoop opkomen.
    Sinds kort heb ik dus ook een smart tv, omdat mijn oude bakkie het had begeven,
    maar aangezien het geluid erg slecht is, heb ik via MP een surroundsetje gekocht.
    Het gaat om een tv: LG 42LA6208
    Surroundset: JVC RX-e11s
    Helaas krijg ik dus via mijn setje geen geluid....grrrr
    En aangezien ik echt a-technisch ben, en er geen handige man in huis rond loopt, kom ik er niet uit.
    Ik heb foto's gemaakt van de aansluitingen die er zijn, en wat ik heb gedaan, is misschien duidelijker.
    De tulp stekkers in de tv, zijn van de x-box van zoonlief.
    En de rood, blauw, groen, en de witte en rode in de versterker, gaan naar de dvd speler.
    Verder is de scart aangeloten in de tv ingang van de versterker, en in de tv. (op de foto is hij er uit)
    Weten jullie raad????
    Ow ja, misschien ook handig om te weten, we kijken nog analoog.

    1016153_10201784458912983_236834420_n.jpg1551704_10201784459392995_177769709_n.jpg1545778_10201784459673002_555723687_n.jpg1604628_10201784460353019_122400940_n.jpg
    Laatst aangepast door carla75 : 20-01-2014 om 21:58

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door carla75 Bekijk bericht
    Hoi allemaal!

    Oh, ik ben zo blij met een forum als deze, ik voel weer wat hoop opkomen.
    Sinds kort heb ik dus ook een smart tv, omdat mijn oude bakkie het had begeven,
    maar aangezien het geluid erg slecht is, heb ik via MP een surroundsetje gekocht.
    Het gaat om een tv: LG 42LA6208
    Surroundset: JVC RX-e11s
    Helaas krijg ik dus via mijn setje geen geluid....grrrr
    En aangezien ik echt a-technisch ben, en er geen handige man in huis rond loopt, kom ik er niet uit.
    Ik heb foto's gemaakt van de aansluitingen die er zijn, en wat ik heb gedaan, is misschien duidelijker.
    De tulp stekkers in de tv, zijn van de x-box van zoonlief.
    En de rood, blauw, groen, en de witte en rode in de versterker, gaan naar de dvd speler.
    Verder is de scart aangeloten in de tv ingang van de versterker, en in de tv. (op de foto is hij er uit)
    Weten jullie raad????
    Ow ja, misschien ook handig om te weten, we kijken nog analoog.

    1016153_10201784458912983_236834420_n.jpg1551704_10201784459392995_177769709_n.jpg1545778_10201784459673002_555723687_n.jpg1604628_10201784460353019_122400940_n.jpg
    Je "setje" heeft genoeg aansluitmogelijkheden om alle problemen op te lossen en het geluid over de speakers van het setje te laten gaan.
    Zal je proberen te helpen, je verhaal is warrig, maar je hebt je best gedaan en je hebt de moeite genomen om zoveel mogelijk info
    te geven

    Ik mis het model van je DVD speler en vraag me af waarom je die in stereo met het "setje" hebt verbonden, maar dat is weer een ander verhaal.

    De gebruiksaanwijzing van je TV is een schande voor LG, zo'n TV geval waar je maar matig mee uit de voeten kan, maar volgens die gebruiksaanwijzing
    zou de TV het geluid op de optische uitgang moeten zetten, al wordt dat nergens door LG in ge gebruiksaanwijzing bevestigd dat dat ook gebeurt
    met analoge TV.

    Om geluid van je TV over je setje te krijgen heb je een optisch kabeltje nodig, lengte moet je even zelf bepalen, zo'n kabeltje kost maar een paar euro,
    je TV heeft een optische uitgang en het setje heeft een optische ingang, wel even voorzichtig zijn met zo'n optisch kabeltje, ze kunnen niet tegen
    scherpe bochten en kunnen maar op 1 manier in de aansluiting en met overdreven geweld sloop je de aansluiting in je TV of setje...... heb al
    menig kapotte aansluiting gezien die door onkunde en geweld kapot gemaakt zijn..... dus voorzichtig!!!

    Om het te laten werken, dien je in je TV nog wel in het menu van de TV kenbaar te maken, kijk bij: Externe Speaker gebruiken in de gebruiksaanwijzing van je TV!

    Oh.... je was er nog niet, je dient natuurlijk ook je setje op de digitale optische ingang te zetten om het geluid weer te geven, zie blz 10 van de gebruiksaanwijzing
    van je setje, daar wordt verteld hoe je dat moet doen.

    Hoop dat dit gaat werken en mocht het niet lukken, dan verzinnen we wel een analoge manier via de scart van je TV en wil je surround geluid van je DVD, dan
    moet je me maar even wat meer info geven, zoals hij nu is aangesloten krijg je enkel stereogeluid van je DVD op je setje.

    Hier nog even een voorbeeld van een optisch kabeltje:



    http://www.allekabels.nl/optische-ka...che-kabel.html

    Ze zijn al vanaf zo'n 2 euro te koop, dus laat je geen dure kabel in je handen drukken.

    Laat maar even weten of het gelukt is.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #60

    Standaard

    Dank je wel voor je antwoord en uitleg!!
    Ik ga straks na het werk even snel zo'n optische kabel halen, en dan vanavond proberen of het me dan wel lukt.
    De dvd had ik erbij aangesloten, omdat ik dacht dat je al je apparaten met elkaar in verbinding moest brengen om bij alles geluid te krijgen.
    Ik zal straks even kijken welk type het is, moet ik even de kabels los halen, anders kan ik er niet bij ....hahahahha
    Maar dat word dus ook vanavond.
    De tv antenne zit trouwens ook aangesloten in de dvd speler, misschien handiger als ik die terug zet in de tv zelf?
    Ik kreeg nl beter beeld als ik het via de dvd speler deed.
    Maar nu eerst maar weer eens aan het werk.
    Thanx iig!!!

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door carla75 Bekijk bericht
    Dank je wel voor je antwoord en uitleg!!
    Ik ga straks na het werk even snel zo'n optische kabel halen, en dan vanavond proberen of het me dan wel lukt.
    De dvd had ik erbij aangesloten, omdat ik dacht dat je al je apparaten met elkaar in verbinding moest brengen om bij alles geluid te krijgen.
    Ik zal straks even kijken welk type het is, moet ik even de kabels los halen, anders kan ik er niet bij ....hahahahha
    Maar dat word dus ook vanavond.
    De tv antenne zit trouwens ook aangesloten in de dvd speler, misschien handiger als ik die terug zet in de tv zelf?
    Ik kreeg nl beter beeld als ik het via de dvd speler deed.
    Maar nu eerst maar weer eens aan het werk.
    Thanx iig!!!
    Zoals eerder opgemerkt, je info is warrig en niet overal correct, maar daar kijk ik wel doorheen als het echt
    te onduidelijk wordt vraag ik wel om info.

    Een DVDspeler is een heel ander apparaat dan een DVDrecorder, aangezien je er een antenne in kan stoppen
    weet ik bijna wel zeker dat het in jouw geval niet om een speler maar om een recorder gaat

    Dat is waarom ik bij vragen stellers om model nummers etc etc vraag...... info van leken is mij veel te warrig

    Wens je vanavond veel succes en hoop dat het je lukt...... nogmaals..... wees voorzichtig met het optische kabeltje!

    Overigens, als je gaat schakelen met je setje tussen de verschillende ingangen, zorg dan dat je TV aanstaat en schakel
    rustig tussen de ingangen, het setje moet met digitaal even de kans krijgen om de ingang te herkennen.

    Help je net zolang totdat het gelukt is, dus geen zorgen..... komt helemaal goed.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #62

    Standaard

    Jaaaaa, het is gelukt!!!!
    Ik heb nu wel alleen de tv aangesloten op het setje.
    en wil er natuurlijk ook graag de dvd speler bij
    Het is een Philips DVP3055V/19
    Is een dvd en video in een.
    En ja, kan me voorstellen dat het een warrig verhaal is, maar is lastig uitleggen als je er totaal geen verstand van hebt...hahahaha
    Maar ik ben blij dat dit iig is gelukt, super!!!
    Thanx

  13. #63

    Standaard

    Ook dat werkt, dvd speler is met scart verbonden met de tv, en geluid komt ook via de verserker!


    Super bedankt voor het uitzoeken, en je uitleg,
    ben nu toch weer blij met dat setje!!
    Laatst aangepast door carla75 : 21-01-2014 om 21:44

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door carla75 Bekijk bericht
    Ook dat werkt, dvd speler is met scart verbonden met de tv, en geluid komt ook via de verserker!


    Super bedankt voor het uitzoeken, en je uitleg,
    ben nu toch weer blij met dat setje!!
    Dank voor je terugkoppeling

    Fijn dat het gelukt is en dat je tevreden bent met het resultaat

    Het is overigens nog mogelijk om geluid van DVD af te spelen in surround
    als je de coax uitgang gebruikt op de recorder, een enkel simpel tulpkabeltje
    is daar genoeg voor, doch is enkel om geluid van de DVD speler in surround
    weer te laten geven, als je er geen behoefte aan hebt kun je deze info gerust vergeten

    Mocht je in de toekomst nog vragen krijgen..... ondertussen veel plezier met je setje
    toegewenst.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #65

    Standaard

    Oké, dat wil ik dan ook nog doen...
    Maar dat word dan een tulpkabeltje met maar een stekkkertje?
    Ik heb die rood/witte nog liggen, maar dat zal wel niet werken, of wel?

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door carla75 Bekijk bericht
    Oké, dat wil ik dan ook nog doen...
    Maar dat word dan een tulpkabeltje met maar een stekkkertje?
    Ik heb die rood/witte nog liggen, maar dat zal wel niet werken, of wel?
    In de coax uitgang van de recorder en de coax ingang van het setje
    in beide de rode of de witte stekker steken zal werken, wat niet werkt
    is als je in 1 de rode stopt en in de andere de witte.

    Met andere woorden, als je 1 kleur van het kabeltje gebruikt is dat
    hetzelfde als 1 enkele kabel gebruiken.

    Je bent ondernemend, hoop dat dit je ook lukt om surround
    geluid te krijgen op je setje van je DVD speler..... mmmmm....
    Ook hier haken en ogen, je zult waarschijnlijk nog een instelling
    moeten doen in het setup menu van de recorder en de coax
    uitgang op Bitstream moeten zetten.... sterkte

    Hoop dat dit je ook lukt, ben benieuwd.

    BTW, als je een DVD met surround gaat afspelen, kijk
    dan in het menu van die DVD of die DVD ook wel surround geluid
    heeft en of je dat ook gekozen hebt. Sommige schijfjes hebben
    de mogelijkheid om te kiezen tussen verschillende mogelijkheden
    en als je dan net de verkeerde aan het afspelen bent schiet al je
    moeite die je ervoor hebt gedaan ook niet echt op. (ook hier
    weer de juiste ingang van het setje kiezen als je surround via
    de coax ingang van het setje wilt horen)

    Soms lijken dingen simpel maar is in het de praktijk wel eens lastiger...
    Have fun and enjoy your collection

  17. #67

    Standaard

    Oké....daar ga ik vanavond eens even voor zitten dan!
    Klinkt weer ingewikkeld, maar het vorige is me ook gelukt, dus dan moet dit ook lukken!!!

  18. #68

    Cool The sound of silence

    Wij hebben hetzelfde probleem... we krijgen het geluid van de tv niet door de home cinema
    hebben een hdmi aangesloten en al geprobeerd met 3-tulpstekker X 3-tulpstekker en 3-tulpstekker x scart, maar niets werkt...
    weet iemand wat we nog kunnen proberen?

    tv is SAMSUNG UE40EH5000WXXN
    tvsamsung.jpg
    en home cinema Sony HBD-TZ140
    homecinemaachterkant.jpg

    Merci,
    Kelly
    Laatst aangepast door pi13 : 23-07-2014 om 21:13 Reden: foto's toegevoegd

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pi13 Bekijk bericht
    Wij hebben hetzelfde probleem... we krijgen het geluid van de tv niet door de home cinema
    hebben een hdmi aangesloten en al geprobeerd met 3-tulpstekker X 3-tulpstekker en 3-tulpstekker x scart, maar niets werkt...
    weet iemand wat we nog kunnen proberen?

    tv is SAMSUNG UE40EH5000WXXN
    tvsamsung.jpg
    en home cinema Sony HBD-TZ140
    homecinemaachterkant.jpg

    Merci,
    Kelly

    Hallo Kelly, je vermeld niet op welke wijze je TV kijkt, via een kastje of digitaal via je TV of analoog via je TV, daar zitten namelijk ook oplossingen bij.

    Een oplossing die nu zou kunnen helpen is een scartbreakout of een aangepast kabeltje vanaf de koptelefoon uitgang van je TV.

    Scarbreakout:



    OA hier te koop:

    http://www.allekabels.nl/scart-kabel...pstekker-.html

    Het schakelaartje moet op out, je gebruikt de rode en witte aansluiting en je setje moet je op de analoge ingang zetten.

    Mocht dat niet werken, en dat zou jammer zijn, want het is de betere oplossing, dan kan het nog via de koptelefoon uitgang,
    daar heb je dan zo'n kabeltje voor nodig:



    Ook hier te koop:

    http://www.allekabels.nl/na/0/119816...ulp-kabel.html

    Misschien moet je nog wat instellen op je TV als je via de koptelefoon uitgang van je TV werkt, maar dat zal je dan zelf even
    moeten opzoeken in de wel zeer matige gebruiksaanwijzing die bij je TV zit.

    Laat voor alle zekerheid nog even weten hoe je TV kijkt! , het kan zijn dat er dan een nog een mogelijkheid is.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #70

    Standaard

    Hey,

    bedankt voor je antwoord, we kijken via de satelliet van de camping, maar komt via een fiche binnen, er hangt geen schotel bij ons.

    Ondertussen heeft een vriend van ons gekeken en zegt dat het probleem ligt bij het feit dat de tv enkel nog digitale signalen uitzendt, terwijl de home cinema nog analoog ontvangt...
    een omvormer zou dan kunnen helpen, maar zoiets is blijkbaar niet goedkoop...

    grtz
    Kelly

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pi13 Bekijk bericht
    Hey,

    bedankt voor je antwoord, we kijken via de satelliet van de camping, maar komt via een fiche binnen, er hangt geen schotel bij ons.

    Ondertussen heeft een vriend van ons gekeken en zegt dat het probleem ligt bij het feit dat de tv enkel nog digitale signalen uitzendt, terwijl de home cinema nog analoog ontvangt...
    een omvormer zou dan kunnen helpen, maar zoiets is blijkbaar niet goedkoop...

    grtz
    Kelly
    Weet niet wat je bedoeld met via "fiche" ken deze uitdrukking niet.

    Ik geef je 2 oplossingen die niet duur zijn....

    Via de optische uitgang is het inderdaad digitaal, maar dat heeft dat setje niet, vandaar dat ik je 2 analoge oplossingen aanbied.

    Het geluid uit de speakers is analoog, het geluid dat uit de koptelefoon uitgang komt ook. Een beetje TV zet ook het analoge
    audiosignaal op de scartaansluiting.

    Gewoon proberen, beide oplossingen kosten je niet de kop.

    Geloof niet altijd je vrienden
    Have fun and enjoy your collection

  22. #72

    Standaard

    Hello,

    Ik ben nieuw op het forum hier.
    En lees veel goede zaken. Fijn dat mensen elkaar nog willen helpen.

    Probleem tussen:
    TV Philips model nr. 32PLF5522D/12
    Sony Home Theater System HT-DDWG700

    RCA kabel gekocht, maar TV heeft geen Audio OUT, enkel AUDIO IN.
    Ook een "oplossing" via HDMI kabel ( nl. rechtstreekse verbinding tussen digicorder en SAT IN en dan OUT naar TV) werkt niet. Wellicht geldt dit niet voor overdracht geluid.

    Wie helpt me aub?

    Dank bij voorbaat.

    Mvg, Hans

  23. #73

    Standaard

    Welkom op dit forum Hans.

    De TV die jij gebruikt heeft een audio-uitgang, maar deze is bedoeld voor het aansluiten van een hoofdtelefoon. Het kan zijn dat de TV ook het geluid via een scart-aansluiting uit kan voeren, maar dat zal je zelf moeten proberen. Gebruik je de aansluiting voor een hoofdtelefoon, dan zal het niveau in moeten stellen m.b.v. de volumeregelaar van de TV. Bij een te hoog niveau zal je vervorming horen en bij een te laag niveau zou je ruis kunnen horen. Heb je het niveau eenmaal ingesteld, dan moet je de geluidssterkte gaan regelen met de regelaar van de set.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  24. #74

    Standaard

    Hallo,

    ik heb deze week een Samsung 48H8000 gekocht en ontvang geluide van mijn surround systeem (Sony HT-SS100) wanneer ik tv kijk, maar niet wanneer ik gebruik maak van de Smart TV functie. Iemand een oplossing?

    Alvast bedankt

    groeten Vincent

  25. #75

    Standaard

    Het kan zijn dat die TV het geluid van de Smart-funkties niet digitaal via de optische uitgang naar het surround systeem kan sturen of dat de receiver van het surround systeem het als PCM of DTS verwacht. Daarvoor zal je in de gebruiksaanwijzing van de receiver moeten kijken.

    Volgens de E-manual kan de TV het geluid alleen uitsturen wanneer het 5.1 is van TV. Als je ook 2.0 van TV via het surround systeem kan horen, is het een fout in de gebruiksaanwijzing.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •