Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 85 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door drieske84 Bekijk bericht
    wat een super forum is dit.
    Maar ik heb een probleem, ook ik heb een sony home cinema system set. voorheen had ik hem niet op een tv signaal aangesloten, maar nu ik ben verhuisd en interactieve tv heb is het televisie gebeuren nu ook op mijn home cinema system set aangesloten. Maar wat ik nu raar vind is dat zodra ik er een cd in doe dat hij dat geluid wel uitstuurt via mijn tv luidsprekers en dus niet via die van de home cinema system set. het is toch raar dat als ik een cdtje wil luisteren dat ik dan beslist mijn tv aan moet zetten? en ik heb het zelfde probleem als die meneer die hier eerder reageerde, er komt alleen maar geluid uit mijn tv en dus niet door de boxen van de home cinema system set, of ik nou tv kijk of alleen een cdtje luister. Wie heeft hier een oplossing voor?
    Alvast bedankt
    Welkom op dit forum drieske(84)

    Ik ben bang dat er in het menu van de Home Cinema Set(HCS) een paar dingen verkeerd ingesteld zijn.

    Wanneer je de HCS inschakelt en de TV dit automatisch doet, zal je waarschijnlijk gebruik maken van CEC. Dit wordt gebruikt om toestellen elkaar te laten bedienen zodat je de set makkelijker kunt gebruiken. In jouw geval zorgt deze mogelijkheid er op dit moment voor dat bij gebruik van de bij de HCS ingebouwde speler altijd het beeld via de TV weergegeven zal worden.

    Dat het geluid van de HCS via de luidsprekers van de TV wordt weergegeven wordt, heeft te maken met de verwerking van geluid. Vaak staat er in het menu een optie met een naam als HDMI audio. Hiermee kan je instellen welk toestel dit moet decoderen.

    Om de juiste namen van de betreffende instellingen te kunnen geven, zou ik jou aan willen raden om ook de model-/typenummers te posten zodat wij deze in de gebruiksaanwijzingen kunnen opzoeken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #27

    Standaard Converter de oplossing?

    Hoi,

    Ik heb een Sony Bravia kdl- 42ex410 tv en een Samsung rts-he10 home cinema set. Een dvd afspelen gaat prima maar als ik het geluid van de tv over de externe speakers wil laten lopen dan lukt dat niet. De tv heeft wel een optische uitgang maar de home cinema set niet. Nu probeer ik het via de audio uitgang van de tv naar de audio uitgang van de home cinema set. Als ik dan via instellingen schakel van speakers naar audiosysteem, dan gebeurt er niks en komt er geel geluid uit de home cinema set. Moet ik hier ook misschien een converter opzetten? Kan dat van optische van de tv naar coax van de hem cinema set? Is dat de antenne uitgang?

    Wie kan mij hierin helpen? Alvast bedankt.

    Groet

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guido28 Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik heb een Sony Bravia kdl- 42ex410 tv en een Samsung rts-he10 home cinema set. Een dvd afspelen gaat prima maar als ik het geluid van de tv over de externe speakers wil laten lopen dan lukt dat niet. De tv heeft wel een optische uitgang maar de home cinema set niet. Nu probeer ik het via de audio uitgang van de tv naar de audio uitgang van de home cinema set. Als ik dan via instellingen schakel van speakers naar audiosysteem, dan gebeurt er niks en komt er geel geluid uit de home cinema set. Moet ik hier ook misschien een converter opzetten? Kan dat van optische van de tv naar coax van de hem cinema set? Is dat de antenne uitgang?

    Wie kan mij hierin helpen? Alvast bedankt.

    Groet

    Je setje stelt helaas niet veel voor, heeft dan ook amper aansluitmogelijkheden en al helemaal geen digitale ingangen, dus vergeet optisch naar digitale coax(is NIET de antenne aansluiting!!)

    Je TV heeft ook een analoge audio uitgang en je setje heeft een analoge ingang, als je de gebruiksaanwijzing van je setje erbij neemt vind je het wel, er staat aux bij, Samsung geeft aan dat hij oa geschikt is voor een Ipod..... het is wel een jack ingang, je het zoiets als kabeltje nodig, kan alleen niet ergens vinden of het een grote of kleine jack is, het kabeltje dat je nodig hebt ziet er ongeveer zo uit:



    De 2 tulpjes gaan achter in je TV bij audio out en het jack plugje gaat achterin de Samsung, met de gebruiksaanwijzingen erbij moet het nu lukken om het geluid van je TV over de samsung te laten spelen.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Hoi DVDProfilersFilmgek,

    Bedankt, het is gelukt!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Guido28 Bekijk bericht
    Hoi DVDProfilersFilmgek,

    Bedankt, het is gelukt!
    Dank voor je terugkoppeling, fijn dat het gelukt is
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    Mooi dat ik dit forum vond, heb me eem aangemeld omdat ik een vraagje heb ook over hetzelfde onderwerp haha. Ik heb een samsung tv plus een samsung cinema set maar het geluid van de tv krijg ik niet op de cinemaset.... mijn tv is Samsung led tv series 5 en cinemaset is de samsung ht-e5500 blurayspeler, hopelijk weet iemand wat te doen..

  7. #32

    Standaard

    Stap 1:
    Koppel alle kabels los van de samsung ht-e5500.

    Stap 2:
    Rol alle kabels die je los hebt gemaakt op.

    Stap 3:
    Open je raam.

    Stap 4:
    Pak alle componenten van de samsung ht-e5500 op.

    Stap 5:
    Gooi de componenten van de samsung ht-e5500 uit het geopende raam.

    Stap 6:
    Ga naar de winkel, koop een goede receiver, een leuke luidsprekerset en verzeker jezelf er van NOOIT, maar dan ook nooit meer van die allesineenrommel te kopen.

    (je kunt ook de gebruiksaanwijzing van beide apparaten lezen en kijken of daar een oplossing in staat. Dat zijn die papieren dingen met letters die je bij de TV en de allesineen set hebt gekregen)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lynn1997 Bekijk bericht
    Mooi dat ik dit forum vond, heb me eem aangemeld omdat ik een vraagje heb ook over hetzelfde onderwerp haha. Ik heb een samsung tv plus een samsung cinema set maar het geluid van de tv krijg ik niet op de cinemaset.... mijn tv is Samsung led tv series 5 en cinemaset is de samsung ht-e5500 blurayspeler, hopelijk weet iemand wat te doen..
    Bovenstaand antwoord is misschien wat kort door de bocht, maar wel iets om in gedachten te houden als je weer toe bent aan iets nieuws.

    Vind je overigens wel een beetje lui overkomen, nog te beroerd om het type/model van je TV in zijn geheel op te geven, ook geef je niet aan hoe je je set hebt verbonden met je TV. Je geeft ook niet aan wat je zelf al eventueel hebt gedaan om geluid te krijgen, blond zijn is geen excuus.

    De liefde kan niet van 1 kant komen, met wat betere info weten we hier heus wel wat te doen.....

    (denk dat je moet zorgen voor een optisch kabeltje en dat je iets moet instellen in het menu van je TV, ook nog even de gebruiksaanwijzing van je setje doornemen zodat je te weten komt hoe je hem op die optische ingang moet krijgen zodat je dan het geluid van je TV over je speakers krijgt. Optische kabels zijn kwetsbaar, je mag ze niet scherp buigen(breken ze) en de stekkertjes kunnen er maar op 1 manier in, doe je het niet goed dan sloop je de boel, wel even van te voren kijken hoe lang je optische kabeltje moet zijn.....blond zijn is lastig)

    De gebruiksaanwijzing kan soms onbegrijpelijk overkomen, mocht het niet lukken, geef dan aan waar het niet lukt en wat je niet begrijpt, dan geven we je wel een duwtje in de goede richting.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #34

    Standaard

    Het gaat hier om een meisje/jongedame van 15 Marcellow, dan mag je best met zo'n setje beginnen.
    Hoe heb je het nu aangesloten Lynn1997 en wat is precies het typenummer van de TV?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Het gaat hier om een meisje/jongedame van 15 Marcellow, dan mag je best met zo'n setje beginnen.
    Hoe heb je het nu aangesloten Lynn1997 en wat is precies het typenummer van de TV?
    Je zou je verbazen als je weet wat er soms achter zo'n Nick schuilgaat

    Maar met 15 zijn ze tegenwoordig wel heel slim, alleen als je echt bent blond bent kan dat wel eens een handycap zijn
    Have fun and enjoy your collection

  11. #36

    Standaard

    Ik heb het al opgelost met een optische kabel idd. en ik ben zeker niet lui, heb de handleiding helemaal doorgelezen maar er staat niks over een optische kabel, wel dat het met 1 hdmi kabel kon, wat dus niet klopt. En over de tv wist ik niet alles meer omdat ik de handleiding niet meer heb omdat de tv al een paar jaar in mijn bezit is. Vind jullie antwoorden wel kort door de bocht en beetje arrogant, niet iedereen heeft gelijk verstand van zaken. Accepteer dat en reageer dan met die gedachten eens ipv je als een nerd te gedragen. Maar goed, bedankt voor de antwoorden waar ik wel wat aan had. Een tante van me kwam al met het idee om een optische digitale kabel aan te schaffen en dat heb ik gedaan. Het werkt alleen niet via de tv maar wel via mijn digitale tv decoder. Dus ik ben blij dat het werkt.

    Ajuus

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lynn1997 Bekijk bericht
    Ik heb het al opgelost met een optische kabel idd. en ik ben zeker niet lui, heb de handleiding helemaal doorgelezen maar er staat niks over een optische kabel, wel dat het met 1 hdmi kabel kon, wat dus niet klopt. En over de tv wist ik niet alles meer omdat ik de handleiding niet meer heb omdat de tv al een paar jaar in mijn bezit is. Vind jullie antwoorden wel kort door de bocht en beetje arrogant, niet iedereen heeft gelijk verstand van zaken. Accepteer dat en reageer dan met die gedachten eens ipv je als een nerd te gedragen. Maar goed, bedankt voor de antwoorden waar ik wel wat aan had. Een tante van me kwam al met het idee om een optische digitale kabel aan te schaffen en dat heb ik gedaan. Het werkt alleen niet via de tv maar wel via mijn digitale tv decoder. Dus ik ben blij dat het werkt.

    Ajuus
    Jokkebrok op pagina 12 van je set staat de achterkant van je setjje afgebeeld met duidelijke teksten erbij: EXTERNE digitale audio ingang (optisch)


    Op pagina 22 staat hoe je externe apparaten moet aansluiten, in jouw geval Methode 2 Optisch. etc etc etc en daar worden ook decoders bij genoemd.


    Geen gebruiksaanwijzing meer van je TV, komop zeg hier een beetje bijdehand antwoorden, zeker nooit gehoord van Google, je gebruiksaanwijzing is makkelijk te downloaden(zeker als je het type/modelnummer van je TV hebt) en ook daar staat in vermeld hoe je eea kan aansluiten.


    Reeds vermeld dat je in eerste post lui overkwam,

    Lynn1997Mooi dat ik dit forum vond, heb me eem aangemeld omdat ik een vraagje heb ook over hetzelfde onderwerp haha. Ik heb een samsung tv plus een samsung cinema set maar het geluid van de tv krijg ik niet op de cinemaset.... mijn tv is Samsung led tv series 5 en cinemaset is de samsung ht-e5500 blurayspeler, hopelijk weet iemand wat te doen..
    dat vind je zelf dan wel niet, een andere uitdrukking is gemakzuchtig, je neemt wel de tijd om je uitgebreid aan te melden en je doet daar ook nog een Avatar bij, die je zelfs later nog een keer veranderd...... Je had niet vermeld wat je verder in je opstelling had en hoe je eea had aangesloten. Ook bij je digitale decoder zal ongetwijfeld een gebruiksaanwijzing zitten en als je die slordig genoeg ook heb zoekgemaakt, met een beetje Googlen is hij wel te vinden Iets meer tijd en meer info in je vraag naar hulp had meer respect opgeleverd.

    Van het bijdehande bedankje voor de wel nuttige info ben ik dan ook niet onder de indruk, je denkt dat we hier onnozel zijn en omdat je blond bent hier mensen op hun plek kunt zetten, toch heeft de Van Dale ook een benaming voor bepaalde types, ze worden aangeduid met het in mijn ogen wat minder vriendelijke woord huppelk.t(je)

    Inderdaad heb je wel gelijk dat sommige antwoorden wat vriendelijker kunnen, maar soms vraagt een vragensteller(ster) wel eens om een wat bot antwoord, met minimale info en later een bijdehand antwoord maak je niet altijd vrienden.

    Geloof me, we zijn hier op het forum altijd bereid om te helpen, maar sommige newby's maken het zich er wel vaak heel makkelijk vanaf en dat roept bij de mensen die vaker helpen toch wel eens irritaties op.

    Adju
    Have fun and enjoy your collection

  13. #38

    Standaard lol

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Jokkebrok op pagina 12 van je set staat de achterkant van je setjje afgebeeld met duidelijke teksten erbij: EXTERNE digitale audio ingang (optisch)

    Dude, er staat niet dat je die kabel nodig hebt voor het geluid, er staat alleen dat het met 1 hdmi kabel te doen was.

    Op pagina 22 staat hoe je externe apparaten moet aansluiten, in jouw geval Methode 2 Optisch. etc etc etc en daar worden ook decoders bij genoemd.


    Geen gebruiksaanwijzing meer van je TV, komop zeg hier een beetje bijdehand antwoorden, zeker nooit gehoord van Google, je gebruiksaanwijzing is makkelijk te downloaden(zeker als je het type/modelnummer van je TV hebt) en ook daar staat in vermeld hoe je eea kan aansluiten.

    Zoals je al zei (zeker als je het type/modelnummer van je TV hebt) En dat heb ik niet -_-


    Reeds vermeld dat je in eerste post lui overkwam,

    Kom eens een week bij ons logeren, eens kijken of je dat dan nog zegt..



    dat vind je zelf dan wel niet, een andere uitdrukking is gemakzuchtig, je neemt wel de tijd om je uitgebreid aan te melden en je doet daar ook nog een Avatar bij, die je zelfs later nog een keer veranderd...... Je had niet vermeld wat je verder in je opstelling had en hoe je eea had aangesloten. Ook bij je digitale decoder zal ongetwijfeld een gebruiksaanwijzing zitten en als je die slordig genoeg ook heb zoekgemaakt, met een beetje Googlen is hij wel te vinden Iets meer tijd en meer info in je vraag naar hulp had meer respect opgeleverd.

    Van het bijdehande bedankje voor de wel nuttige info ben ik dan ook niet onder de indruk, je denkt dat we hier onnozel zijn en omdat je blond bent hier mensen op hun plek kunt zetten, toch heeft de Van Dale ook een benaming voor bepaalde types, ze worden aangeduid met het in mijn ogen wat minder vriendelijke woord huppelk.t(je)

    Inderdaad heb je wel gelijk dat sommige antwoorden wat vriendelijker kunnen, maar soms vraagt een vragensteller(ster) wel eens om een wat bot antwoord, met minimale info en later een bijdehand antwoord maak je niet altijd vrienden.

    Geloof me, we zijn hier op het forum altijd bereid om te helpen, maar sommige newby's maken het zich er wel vaak heel makkelijk vanaf en dat roept bij de mensen die vaker helpen toch wel eens irritaties op.

    Ik had op een normale manier geantwoord als jullie niet zo denigrerend gingen doen over mij. Wie bot doet, kan dan botheid terug verwachten toch??

    Adju Ja ajuus hoor ...

    Bedankt hoor voor je verhelderend antwoord.
    "Imagining the future is a kind of nostalgia. You spend your whole life stuck in the labyrinth, thinking about how you'll escape it one day, and how awesome it will be, and imagining that future keeps you going, but you never do it. You just use the future to escape the present."
    - Alaska Young

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lynn1997 Bekijk bericht
    Bedankt hoor voor je verhelderend antwoord.
    Dank je, graag gedaan

    Tips:

    1 Type/modelnummers kun je vinden op het type plaatje van een apparaat, bij TV's zitten die plaatjes meestal aan de achterkant, en bij veel keukenapparatuur aan de onderkant, doen ze voor mensen die van alles zoekmaken en om het leven van de reparatuur dragelijk te houden

    2 Jullie.... op het forum niet eens met iemand dan gebruik je @nickname en je geeft hem/haar een koekje van eigen deeg....

    3 Ook al geven gebruiksaanwijzingen veel oplossingen, het zijn de de mogelijkheden van een apparaat die iets wel of niet laten werken. In het geval van ARC(Audio Return Channel) bij HDMI 1.4 moeten beide apparaten die mogelijkheid hebben, zoniet, dan werkt dat niet ook al zou die gebruiksaanwijzing zeggen "dat het te doen is"

    4 Nodig niet ongezien zo maar mensen voor een week te logeren uit, je weet niet wat je je op je nek kunt halen Zelf eerbiedig ik de gezegden.... zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens - en ook - eigen haard goud waard.... vind ik wel toepasselijk, je weet tenslotte ook niet waar je terecht komt...

    5 Lees ook eens tussen de regels door, soms staat het er wel eens heel zwart wit, maar het hoeft niet altijd zo bedoeld te zijn....... en wel...kun je altijd nog....
    Have fun and enjoy your collection

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dank je, graag gedaan

    Tips:

    1 Type/modelnummers kun je vinden op het type plaatje van een apparaat, bij TV's zitten die plaatjes meestal aan de achterkant, en bij veel keukenapparatuur aan de onderkant, doen ze voor mensen die van alles zoekmaken en om het leven van de reparatuur dragelijk te houden
    haha ok dan weet ik dat ook weer, heb eem gekeken en ik zie idd stickertjes etc met serienr en model nr


    2 Jullie.... op het forum niet eens met iemand dan gebruik je @nickname en je geeft hem/haar een koekje van eigen deeg....
    Ja i know maar het waren er zoveel en ik weet zeker als ik al die namen had genoemd was ik weer een pietleutig kind ofzo dus vandaar haha

    3 Ook al geven gebruiksaanwijzingen veel oplossingen, het zijn de de mogelijkheden van een apparaat die iets wel of niet laten werken. In het geval van ARC(Audio Return Channel) bij HDMI 1.4 moeten beide apparaten die mogelijkheid hebben, zoniet, dan werkt dat niet ook al zou die gebruiksaanwijzing zeggen "dat het te doen is"
    Dat van arc had ik ook gelezen ja en in mijn tv had ik die gevonden en ook aangezet dus Alleen het werkte nog steeds niet via de tv, maja in de blurayset kon ik het niet vinden.. :$

    4 Nodig niet ongezien zo maar mensen voor een week te logeren uit, je weet niet wat je je op je nek kunt halen Zelf eerbiedig ik de gezegden.... zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens - en ook - eigen haard goud waard.... vind ik wel toepasselijk, je weet tenslotte ook niet waar je terecht komt...
    Ja ok maar het was maar om aan te geven dat ik niet lui ben haha

    5 Lees ook eens tussen de regels door, soms staat het er wel eens heel zwart wit, maar het hoeft niet altijd zo bedoeld te zijn....... en wel...kun je altijd nog....
    Mwoah zo agressief ben ik nu ook weer niet om gelijk de boel plat te schieten whaha xD Maja, vaak wordt er op een denigrerende manier tegen mij gesproken hoe normaal mijn berichtje ook is, van dom wief tot puberaal huppelk*tje En ik laat me door niemand kleineren hoe groot die persoon ook is of zou zijn dus ja.. dat is vaak actie op reactie haha

    En jouwn berichtje is leuk vond ik haha ajuus.

    ps. In alle andere gevallen ben ik gewoon aardig hoor :P
    "Imagining the future is a kind of nostalgia. You spend your whole life stuck in the labyrinth, thinking about how you'll escape it one day, and how awesome it will be, and imagining that future keeps you going, but you never do it. You just use the future to escape the present."
    - Alaska Young

  16. #41

    Standaard Help?

    Hallo.
    Ik heb een home cinema set: Sony DAV-DZ280 en een samsung Ue40es6530 3d let tv en word helemaal gek.
    Ik krijg geen goed geluid over mijn boxen.
    Ik hoor de achtergrond muziek wel goed maar de stemmen hoor ik zacht.
    Ik heb hem met hdmi aangesloten en via de sony met scart naar een scart met stekkertje(samsung scart) in me tv.
    Er zit geen optical op de sony set daarom.
    Wie wil me AUB HELPEN?

  17. #42

    Standaard

    Heb het al!!
    Er was een draadje los op de center!!
    Pfffff

  18. #43

    Standaard

    Tip voor de volgende keer:
    Als je geen goed geluid krijgt uit de boxen is het meestal tijd voor een andere set en bij voorkeur één die bestaat uit losse delen en je zelf samen kunt stellen.

    In jouw geval kreeg je geen goed geluid uit de 'centre'. Gelukkig heb je dit zelf op kunnen lossen door de ongeïsoleerde delen van "dropveters" (of dunne kabels) weer goed in de klemmen te steken en kun je daardoor weer genieten van de (on)vervormde weergave die bij zo'n set hoort. Dit geeft in ieder geval aan dat je zelf in staat bent om de meest voorkomende problemen op te lossen. Iets wat goed van pas zal komen wanneer je een echte set gaat kopen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #44

    Standaard Hetzelfde probleem als zovelen...

    Beste forumleden,
    Ik heb helaas een probleem wat overeenkomt met bovenstaande berichten en ik hoop uiteraard dat jullie me hiermee kunnen helpen.
    Ik heb een sony HTS model: DAV-DZ231, (ik weet het is een oudje )
    Daarboven heb ik een Samsung tv model: LE32A330J1XXN staan en ik zou deze graag met elkaar willen verbinden.
    DVD's en CD's worden netjes afgespeeld, alleen het geluid van de TV krijg ik maar niet over mijn boxen heen.
    Ik heb het al geprobeerd met een scartkabel, HDMI kabel, tulpjes naar jack en nu weet ik het echt niet meer.
    Wat ik raar vind is dat als ik de HTS op tv zet wel een ruisgeluid hoor (beetje hetzelfde als er 'sneeuw' op je beeldscherm is). Dit geluid verdwijnt wel als ik de tulpjes en de jack aansluit, maar ik hoor het geluid vervolgens niet over de boxen.
    Ik hoor graag van jullie wat de (on)mogelijkheden zijn!
    mvg,
    Tom

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom_ Bekijk bericht
    Beste forumleden,
    Ik heb helaas een probleem wat overeenkomt met bovenstaande berichten en ik hoop uiteraard dat jullie me hiermee kunnen helpen.
    Ik heb een sony HTS model: DAV-DZ231, (ik weet het is een oudje )
    Daarboven heb ik een Samsung tv model: LE32A330J1XXN staan en ik zou deze graag met elkaar willen verbinden.
    Wat ik raar vind is dat als ik de HTS op tv zet wel een ruisgeluid hoor (beetje hetzelfde als er 'sneeuw' op je beeldscherm is). Dit geluid verdwijnt wel als ik de tulpjes en de jack aansluit, maar ik hoor het geluid vervolgens niet over de boxen.
    Welkom op dit forum Tom

    Volgens de gebruiksaanwijzingen van jouw toestellen, zou je de analoge audio uitgang van de TV moeten verbinden met de scart-aansluiting van de HTS. Je moet er daarbij voor zorgen dat de signaal-richting van tulp naar scart is en niet andersom. Als dit niet werkt, zal je een andere set moeten kopen, omdat die TV volgens de gebruiksaanwijzing geen uitgang voor een hoofdtelefoon heeft en de HTS geen digitale ingangen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom_ Bekijk bericht
    Beste forumleden,
    Ik heb helaas een probleem wat overeenkomt met bovenstaande berichten en ik hoop uiteraard dat jullie me hiermee kunnen helpen.
    Ik heb een sony HTS model: DAV-DZ231, (ik weet het is een oudje )
    Daarboven heb ik een Samsung tv model: LE32A330J1XXN staan en ik zou deze graag met elkaar willen verbinden.
    DVD's en CD's worden netjes afgespeeld, alleen het geluid van de TV krijg ik maar niet over mijn boxen heen.
    Ik heb het al geprobeerd met een scartkabel, HDMI kabel, tulpjes naar jack en nu weet ik het echt niet meer.
    Wat ik raar vind is dat als ik de HTS op tv zet wel een ruisgeluid hoor (beetje hetzelfde als er 'sneeuw' op je beeldscherm is). Dit geluid verdwijnt wel als ik de tulpjes en de jack aansluit, maar ik hoor het geluid vervolgens niet over de boxen.
    Ik hoor graag van jullie wat de (on)mogelijkheden zijn!
    mvg,
    Tom
    Snap niet dat het je niet gelukt is met een jack/tulp kabeltje, tulpjes in de juiste audio OUT uitgang van de TV(misschien dat je daar toen een vergissing mee hebt gemaakt, dus nog een keer proberen) en dan de jack in de front audio IN ingang van het setje. Met de AB van het setje die ingang zien te selecteren, en dan zou het toch echt moeten lukken.

    Laat maar weten of dit nu wel of niet gelukt is en waarom dan niet, gaan we nog even verder kijken.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    Heren,
    Na een half uurtje proberen en alle in- en uitgangen nogmaals geprobeerd te hebben en gecombineerd met wat handelingen met de afstandbedieningen is het eindelijk gelukt! De combinatie van tulp met audio out en de ingang van de microfoon (?) op de HTS heeft het hem gedaan. Ik vind het een rare combi maar goed, ik ben niet voor niets leek op dit gebied..
    Heel erg bedankt voor jullie tips en hulp! Ik hoop uiteraard jullie hulp niet meer nodig te hebben in de toekomst

  23. #48

    Standaard

    Dank voor je berichtje

    Graag gedaan en mocht het wel nodig zijn, schaam je niet
    Have fun and enjoy your collection

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom_ Bekijk bericht
    Heren,
    Na een half uurtje proberen en alle in- en uitgangen nogmaals geprobeerd te hebben en gecombineerd met wat handelingen met de afstandbedieningen is het eindelijk gelukt! De combinatie van tulp met audio out en de ingang van de microfoon (?) op de HTS heeft het hem gedaan. Ik vind het een rare combi maar goed, ik ben niet voor niets leek op dit gebied..
    Heel erg bedankt voor jullie tips en hulp! Ik hoop uiteraard jullie hulp niet meer nodig te hebben in de toekomst
    Als je goed gekeken en gelezen hebt, kan de ingang aan de voorkant voor de meet-microfoon of een bron met signalen op lijn-niveau gebruikt worden.

    Het blijft vreemd dat het niet via een verbinding tussen de audio out van de TV en de scart van de HTS kan, maar dat zal waarschijnlijk door de verkeerde signaal-richting komen.

    In ieder geval kun je het geluid van TS via de LS van HTS horen en dat was het belangrijkste.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #50

    Cool Tv geluid over Home Cinema.

    halllo allemaal ik heb een probleem met mijn tv geluid over mijn home cinema te krijgen. Mijn tv is een Samsung 42 Inch Led Tv: EU42f55AW en mijn Home cinema set is een Sony DAV-DZ230. (Ik weet het het is al een verouderde maar ik heb hem van me ouders gekregen en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken toch? en veder komt er prima geluid uit.) Hoe ik hem op dit moment heb aangesloten ik heb een HDMI kabel vanuit me sony naar me samsung led tv gedaan. Maar zodra ik mijn home cinema set op tv zet gaat er wel al automatisch van me tv geluid over naar ontvanger en kan ik met me astenbediening van me samsung tv wel geluid harder en zachter zetten van me sony home cinema zetten maar ik hoor dan geen geluid maar al zet ik een dvd op dan kan ik ook het volume harder en zachter zetten en dan doet hij het wel en de dvd menu openen en al die opties. En dan heb ik wel geluid weet iemand hoe dat werkt? Zo ja kunt u dan Als het u belieft mij helpen alvast bedankt.
    Laatst aangepast door tgboy : 12-08-2013 om 10:34

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •