Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 85 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard geen geluid van tv op home cinema set

    Gisteren heb ik een nieuwe lcd tv van Philips gekocht en een home cinema set van Sony. Nu lukt het me niet om geluid van de tv uit de home cinema set te krijgen. Ik heb ze verbonden met een HDMI-kabel. Daarnaast heb ik ook al een scart geprobeerd. Wie kan me helpen?

    TV: Philips 32PFL7864H
    http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...&slg=nl&scy=NL

    home cinema set: Sony DAV-DZ280
    http://www.sony.nl/product/hcs-surro...ayer/dav-dz280

    Alvast bedankt!

    johan

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door redlum Bekijk bericht
    Gisteren heb ik een nieuwe lcd tv van Philips gekocht en een home cinema set van Sony. Nu lukt het me niet om geluid van de tv uit de home cinema set te krijgen. Ik heb ze verbonden met een HDMI-kabel. Daarnaast heb ik ook al een scart geprobeerd. Wie kan me helpen?

    TV: Philips 32PFL7864H
    http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...&slg=nl&scy=NL

    home cinema set: Sony DAV-DZ280
    http://www.sony.nl/product/hcs-surro...ayer/dav-dz280

    Alvast bedankt!

    johan
    Welkom Johan,

    Verwacht alvast reacties als, "Waarom niet even eerst hier vragen voor je een aankoop deed" enz

    We vinden het namelijk leuk om mensen een passend advies te geven mbt hun wensen en mogelijkheden.

    Dat hangt af of je alleen een filmliefhebber bent of ook een muziekliefhebber, van je ruimte, afstand tot aan je tv, je budget en nog veel meer.

    Op een alles in een set heb je meestal erg weinig aansluitmogelijkheden, maar daar kies je op dat moment voor.

    Je kunt proberen (als ik de handleiding moet geloven) om de scart te gebruiken om audio in te voeren (de handleiding zegt dat hij audio in zou zijn) verder kun je audio in via de voorzijde invoeren (in principe bedoeld voor mp3 spelers e.d) echter is dat wat minder elegant. (kabels aan de voorzijde)

    Ook zijn de wattages en dergelijke (ruim 800 Watt ) erg overdreven en puur voor de verkoop bedoeld. aan het stekkersyteem en de kabels is te zien dat je niet al te veel moet verwachten. (Je hoort en ziet het verschil pas als je een volwassen en volwaardige setup hebt mogen beleven)

    Men zal je hier wellicht de aankoop van een losse receiver en een beginners luidsprekerset hebben aangeraden waarmee je in de toekomst verder kunt upgraden.

    De hdmi kabel dient om het beeld en eventueel het geluid naar je tv te transporteren en niet andersom.

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 01-01-2010 om 19:55
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  3. #3

    Standaard

    Om geluid van de TV naar de HomeCinema te voeren kun je in jouw geval, het beste gebruik maken van een verbinding waarbij het signaal van 2x tulp naar scart gaat. Dit kan een kabel zijn met aan de ene kan 2 tulp stekkers en aan de andere een scart stekker of een stereo audio kabel i.c.m. een scartblok. Kijk bij kabels met een scart-stekker goed naar de signaal-richting.

    De scart uitgangen van deze TV kunnen volgens de beschrijving geen audio uitvoeren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    @ Roger: ik had voordat ik dit probleem had, nog nooit gehoord van dit forum. Nu ik van het bestaan weet zal ik bij verdere aankopen zeker advies inwinnen. In ieder geval bedankt voor je hulp.

    @ Gerco: ik ga een kabel met 2 tulp en scart kopen. Jij ook bedankt voor je hulp.

    groet,

    johan

  5. #5

    Standaard

    Hallo,

    Ik ben erg onder de indruk van dit forum, het gaat er hier erg professioneel aan toe en er worden goede adviezen gegeven.

    Ik heb eenzelfde soort probleem, ik hoop dat jullie mij hierbij net zo goed kunnen helpen. Ik zie dat je 2tulp en een scartkabel nodig hebt om het geluid van je analoge tv naar je surround set te transporten.

    Allereerst, what the hell is een tulpstekker? Ik dacht dat dat die rode en zwarte stekkertjes waren die aan elkaar vast zaten, maar aan het andere uiteinde zit geen scart aan de achterkant, maar nog een rode en zwarte stekker. Denk dat dit hem is. Moet ik dan de rode- en zwarte stekker in de tv in audio-in inpluggen, en de andere rode- en zwarte stekker in de audio-out van mijn surround inpluggen? Dit heb ik namelijk geprobeerd, en dit werkt niet. Misschien ligt het wel aan het draadje, die is al redelijk oud. Kan iemand mij hiermee helpen?

    Alvast bedankt

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefanG Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben erg onder de indruk van dit forum, het gaat er hier erg professioneel aan toe en er worden goede adviezen gegeven.

    Ik heb eenzelfde soort probleem, ik hoop dat jullie mij hierbij net zo goed kunnen helpen. Ik zie dat je 2tulp en een scartkabel nodig hebt om het geluid van je analoge tv naar je surround set te transporten.

    Allereerst, what the hell is een tulpstekker? Ik dacht dat dat die rode en zwarte stekkertjes waren die aan elkaar vast zaten, maar aan het andere uiteinde zit geen scart aan de achterkant, maar nog een rode en zwarte stekker. Denk dat dit hem is. Moet ik dan de rode- en zwarte stekker in de tv in audio-in inpluggen, en de andere rode- en zwarte stekker in de audio-out van mijn surround inpluggen? Dit heb ik namelijk geprobeerd, en dit werkt niet. Misschien ligt het wel aan het draadje, die is al redelijk oud. Kan iemand mij hiermee helpen?

    Alvast bedankt
    Tv-audio out en dan audio in van je surround.Andersom werkt niet want dan doe je het geluid van je surround via de TV.

  7. #7

    Standaard geen geluid van tv op home cinemaset

    Ik krijg ook geen geluid van de tv( samsung le 40 c630) over m'n 5.1 set( philips hts 5560 ), ik ontvang tv glasvezel . Graag hoor ik tips en advies.
    Laatst aangepast door RoJess : 17-01-2011 om 00:41

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RoJess Bekijk bericht
    Ik krijg ook geen geluid van de tv( samsung le 40 c630) over m'n 5.1 set( philips hts 5560 ), ik ontvang tv glasvezel . Graag hoor ik tips en advies.
    Gebruik de zoek-machine of -functie met de volgende term: van optisch naar coaxiaal.

    Je krijgt dan waarschijnlijk een paar hits waaronder die naar een (web)winkel waar ze apparaatjes verkoopt die de optische signaal om kunnen zetten naar coaxiale (elektrische) signalen en mensen die hetzelfde probleem hebben (gehad).
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Ok, bedankt voor het advies er moet dus een converter tussen. Is het ook een optie om deze op de glasvezelbox aan te sluiten of is van de tv naar de hc 5.1 een betere optie?

  10. #10

    Standaard

    Als de glasvezelbox een digital audio uitgang (of S/PDIF) heeft, dan kun je ook die gebruiken. Bij die van de TV heb je nl. kans dat deze het geluid alleen als 2.0 uit kan voeren, zelfs wanneer daarvoor een HDMI-verbinding is gebruikt. Dit komt dan door de mogelijkheden of beperkingen van de TV.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    gekocht van Sony HT-SS100
    nu krijg ik ook geen geluid naar mijn TV
    in mijn tv zit componenten, hdmi en scart

    in mijn home cinema zit 4 HDMI's
    DVD IN
    SAT IN
    BD IN

    en 1x HDMI out
    ook staat er op
    optisch in TV ?

    Welke kabel moet ik kopen om geluid te krijgen op mijn tv ?
    Mvg Sam

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sox_Wolfie Bekijk bericht
    gekocht van Sony HT-SS100
    nu krijg ik ook geen geluid naar mijn TV
    in mijn tv zit componenten, hdmi en scart

    in mijn home cinema zit 4 HDMI's
    DVD IN
    SAT IN
    BD IN

    en 1x HDMI out
    ook staat er op
    optisch in TV ?

    Welke kabel moet ik kopen om geluid te krijgen op mijn tv ?
    Mvg Sam
    Welkom op dit forum Sam.

    Bij de meeste produkten wordt tegenwoordig een gebruiksaanwijzing geleverd of bestaat er een mogelijkheid om deze te downloaden. Daarin staan ook de aansluit-mogelijkheden en hoe je daarvan gebruik kunt maken.

    Kom je er dan nog niet uit, dan kun je het beste posten welke toestellen je gebruikt en welke (aansluit-) mogelijkheden deze hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Welkom op dit forum Sam.

    Bij de meeste produkten wordt tegenwoordig een gebruiksaanwijzing geleverd of bestaat er een mogelijkheid om deze te downloaden. Daarin staan ook de aansluit-mogelijkheden en hoe je daarvan gebruik kunt maken.

    Kom je er dan nog niet uit, dan kun je het beste posten welke toestellen je gebruikt en welke (aansluit-) mogelijkheden deze hebben.
    Heb de handleiding al gelezen maar geraak er nog niet wijs op
    zal anders keer foto's van achterkant tv trekken en van home cinema ?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als de glasvezelbox een digital audio uitgang (of S/PDIF) heeft, dan kun je ook die gebruiken. Bij die van de TV heb je nl. kans dat deze het geluid alleen als 2.0 uit kan voeren, zelfs wanneer daarvoor een HDMI-verbinding is gebruikt. Dit komt dan door de mogelijkheden of beperkingen van de TV.


    Het is gelukt om de cinemaset op de glasvezelbox aan te sluiten, heb mooi 5.1 geluid! Bedankt voor de hulp en adviezen

  16. #16

    Standaard

    [IMG]file:///G:/DCIM/101MSDCF/DSC01036.JPG[/IMG]Hopelijk kunnen jullie mij zeggen welke kabel(s) ik nodig heb om deze te kunnen aansluiten
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  17. #17

    Standaard

    In jouw geval zal je het geluid waarschijnlijk uit de scart-aansluiting, een externe DVB-ontvanger of de hoofdtelefoon-aansluiting moeten halen. Op de foto's die je hebt gepost kan ik nl. geen 'audio out' vinden. De rode en witte naast de gele tulp zijn ingangen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-01-2011 om 15:46
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    In jouw geval zal je het geluid waarschijnlijk uit de scart-aansluiting, een externe DVB-ontvanger of de hoofdtelefoon-aansluiting moeten halen. Op de foto's die je hebt gepost kan ik nl. geen 'audio out' vinden. De rode en witte naast de gele tulp zijn ingangen.
    en de scart aansluiting is dat een in- of uitgang ?
    ken er namelijk niets van ...

  19. #19

    Standaard

    Een scart-aansluiting kan tegelijk een ingang en een uitgang zijn. De vraag is alleen hoe de uitgang gebruikt wordt. Wordt deze alleen gebruikt als uitgang van de analoge tuner of ook van de andere bronnen? In het laatste geval zal deze het geluid uitvoeren van de bron waar je op dat moment naar zit te kijken.

    Het is dus afhankelijk van hoe de uitgang van de TV gebruikt wordt. Je zal daarvoor dus in de gebruiksaanwijzing moeten kijken of het zelf moeten proberen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard geen geluid van cinema

    hallo ,

    ik heb een dringende vraag ik heb een probleem.
    mijn probleem bestaat uit dat ik geen geluid ontvang over me boxen als ik tv kijk.
    ik krijg wel geluid als ik radio of dvd kijk over me boxen
    ik heb alles geprobeerd
    hdmi aansluiting heeft het
    me tv heeft geen update nodig die is er ook nog nooit voor geweest voor dat model.
    via koptelefoon werkt het zelfde maar geen geluid van de tv zenders over boxen niks
    optische kabel heeft geen nut want die aansluiting zit niet in de dvd speler van de home cinema

    ik hoop dat jullie er wel wat van weten want ik lees wel dat jullie er verstand vaan hebben

    groeten

    gegeven van het model staan hier onderr

    tv= lg 32pg6000

    en mijn home cinema set = Sony DAVTZ135

    i

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door glibber92 Bekijk bericht
    hallo ,

    ik heb een dringende vraag ik heb een probleem.
    mijn probleem bestaat uit dat ik geen geluid ontvang over me boxen als ik tv kijk.
    ik krijg wel geluid als ik radio of dvd kijk over me boxen
    ik heb alles geprobeerd
    hdmi aansluiting heeft het
    me tv heeft geen update nodig die is er ook nog nooit voor geweest voor dat model.
    via koptelefoon werkt het zelfde maar geen geluid van de tv zenders over boxen niks
    optische kabel heeft geen nut want die aansluiting zit niet in de dvd speler van de home cinema

    ik hoop dat jullie er wel wat van weten want ik lees wel dat jullie er verstand vaan hebben

    groeten

    gegeven van het model staan hier onderr

    tv= lg 32pg6000

    en mijn home cinema set = Sony DAVTZ135

    i
    Reeds beantwoord, je hoeft je vraag maar 1x te stellen, we vinden hem heus wel
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    http://download.p4c.philips.com/file...12_dfu_nld.pdf

    Op bovenstaande link klikken,daar zie je een SPDIF kabel(Optische kabel) Die gaat van de TV-out naar uw receiver/versterker IN

    Dan zou het normaal gezien moeten lukken en heb je ook DIGITAAL geluid,terwijl je dat met een scart of jack niet hebt!

    Ik zit met het probleem dat ik geen geluid van de SMARTHUB van mijn Samsung TV verkrijg op mijn ONKYO reciever versterker. Heb dus ook een optische kabel geplaatst,doch tevergeefs.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pademax Bekijk bericht
    http://download.p4c.philips.com/file...12_dfu_nld.pdf

    Op bovenstaande link klikken,daar zie je een SPDIF kabel(Optische kabel) Die gaat van de TV-out naar uw receiver/versterker IN

    Dan zou het normaal gezien moeten lukken en heb je ook DIGITAAL geluid,terwijl je dat met een scart of jack niet hebt!

    Ik zit met het probleem dat ik geen geluid van de SMARTHUB van mijn Samsung TV verkrijg op mijn ONKYO reciever versterker. Heb dus ook een optische kabel geplaatst,doch tevergeefs.
    Voordat je gaat antwoorden is het wel slim om te weten of zo'n optische kabel wel zin heeft, in het geval van glibber 92 zit er in het geheel geen digitale ingangen op zijn HT setje...... en op de TV geen analoge uitgang

    Heb jouw vraag ook gezien, maar heb niet altijd tijd om iedereen te beantwoorden, en geloof me, ik steek heel veel tijd in het beantwoorden van vragen, zo neem ik er bijna altijd de gebruiksaanwijzingen van apparatuur bij waar men problemen mee heeft, het opzoeken daarvan en het doorlezen daarvan kost tijd, tijd waarvan mijn huishouden vind dat ik die beter kan gebruiken....

    Zal vandaag even bij mij kijken, heb ook een Samsung plasma en een optische verbinding daarvan naar de Onkyo receiver en in mijn geval zijn de modellen wat meer ervaren, ouder dus, maar het werkt dacht ik wel, jij zou nog moeten kunnen beschikken over ARC , iets dat ik niet heb.....
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Voordat je gaat antwoorden is het wel slim om te weten of zo'n optische kabel wel zin heeft, in het geval van glibber 92 zit er in het geheel geen digitale ingangen op zijn HT setje...... en op de TV geen analoge uitgang
    Ik ging er inderdaad zomaar vanuit dat als je hedendaags(de laatste 5 jaar) een homecinema koopt dat het er wel degelijk één is met uitgebreide digitale aansluitingen. Mijn excuses hiervoor,zal er in het vervolg rekening mee moeten houden

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb jouw vraag ook gezien, maar heb niet altijd tijd om iedereen te beantwoorden, en geloof me, ik steek heel veel tijd in het beantwoorden van vragen, zo neem ik er bijna altijd de gebruiksaanwijzingen van apparatuur bij waar men problemen mee heeft, het opzoeken daarvan en het doorlezen daarvan kost tijd, tijd waarvan mijn huishouden vind dat ik die beter kan gebruiken....

    Zal vandaag even bij mij kijken, heb ook een Samsung plasma en een optische verbinding daarvan naar de Onkyo receiver en in mijn geval zijn de modellen wat meer ervaren, ouder dus, maar het werkt dacht ik wel, jij zou nog moeten kunnen beschikken over ARC , iets dat ik niet heb.....
    Bedankt hiervoor,maar begin er voor te vrezen dat het de Optische uitgang is op de Tv die naar de vaantjes is of eigenlijk nooit goed geweest is bij het verlaten van de fabriek!

  25. #25

    Standaard help!!

    wat een super forum is dit.
    Maar ik heb een probleem, ook ik heb een sony home cinema system set. voorheen had ik hem niet op een tv signaal aangesloten, maar nu ik ben verhuisd en interactieve tv heb is het televisie gebeuren nu ook op mijn home cinema system set aangesloten. Maar wat ik nu raar vind is dat zodra ik er een cd in doe dat hij dat geluid wel uitstuurt via mijn tv luidsprekers en dus niet via die van de home cinema system set. het is toch raar dat als ik een cdtje wil luisteren dat ik dan beslist mijn tv aan moet zetten? en ik heb het zelfde probleem als die meneer die hier eerder reageerde, er komt alleen maar geluid uit mijn tv en dus niet door de boxen van de home cinema system set, of ik nou tv kijk of alleen een cdtje luister. Wie heeft hier een oplossing voor?
    Alvast bedankt

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •