De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo TX-SR 707 aansluiten

    Hoi Hoi allemaal. In eerste instantie had ik mijn oog laten vallen op de Harmon Kardon AVR355. Echter na het lezen van ontelbare reviews etc. denk ik nu meer in de richting van de Onkyo TX-SR707. Nu zag ik dat deze het vorige model(706) vervangt. Prijstechnisch gezien zag ik verder dat deze 706 een stuk goedkoper is. Kan iemand me zeggen wat nu het wezenlijke verschil is(qua mogelijkheden etc) tussen beide modellen. E.e.a. gaat gecombineerd worden met Kef speakers, Samsung 46' LED TV, PS3 en een Spectral 1503 AV meubel.
    Laatst aangepast door steven1967 : 27-12-2009 om 15:01

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Ik bedoel eigenlijk meer of het de moeite is om de duurdere 707 te kopen ten opzichte van de 706 gezien de mogelijkheden van beide apparaten. Al die features vermeld op de site zeggen me niet heel veel.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven1967 Bekijk bericht
    Ik bedoel eigenlijk meer of het de moeite is om de duurdere 707 te kopen ten opzichte van de 706 gezien de mogelijkheden van beide apparaten. Al die features vermeld op de site zeggen me niet heel veel.
    In grote lijnen heeft het nieuwere model (707) 2 hdmi's extra (een voor, en een achter) Jij weet hoeveel je nu of in de toekomst wilt gaan aansluiten. 4 zou voor mij persoonlijk te weinig zijn (dan zou ik al component met een optische kabel erbij moeten gaan gebruiken wat natuurlijk ook geen ramp is). Ik heb dan ook overdreven gebruik (misbruik ?) gemaakt van m'n hdmi's (BD speler, HDDVD speler, SACD speler, NMT (Networked Media Player) en een HD tv ontvanger)

    Je kunt op de 707 maar liefs 2 subs aansluiten. En ik weet dat de 707 Burr Browns DAC´s (Digitaal/Analoog omzetters) heeft waarvan de meeste mensen gecharmeerd zijn vanwege hun goede kwaliteit en resultaten.

    Het design is wat anders dan de 706 en moet jou natuurlijk aanspreken.

    Hij heeft wat nieuwe aansluiting tbv speakers die je vooraan hoger erbij kunt hangen (nou ja, dat hoeft voor mij allemaal niet. 8 speakers (incl. subwoofer) in de hut vindt ik plenty.

    Kun je het geld missen ? ga dan voor de 707, anders de 706 waar je beslist geen buil aan zult vallen.

    Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 27-12-2009 om 11:27
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  5. #5

    Standaard

    Vandaag de knoop doorgehakt en toch de 707 gekocht voor een scherpe prijs hier in Rotterdam. Thuis meteen uitgepakt en begonnen aan het doorworstelen van de gebruiksaanwijzing "slik". Meteen een vraag daarover; hoe kan ik het beste de decoder van tele2 aansluiten(deze heeft nog steeds alleen de "ouderwetse scart/s-video aansluiting. Groetjes en allemaal bedankt.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven1967 Bekijk bericht
    Vandaag de knoop doorgehakt en toch de 707 gekocht voor een scherpe prijs hier in Rotterdam. Thuis meteen uitgepakt en begonnen aan het doorworstelen van de gebruiksaanwijzing "slik". Meteen een vraag daarover; hoe kan ik het beste de decoder van tele2 aansluiten(deze heeft nog steeds alleen de "ouderwetse scart/s-video aansluiting. Groetjes en allemaal bedankt.
    Ik heb mijn Humax decoder (ook aleen scart uitgangen) via een "scart naar s-video verloopstekker" en "s-video kabel" aangeloten op mijn Onkyo 606



    En het geluid via digitale optische verbinding

    Let wel op dat je een verloopstekker gebruikt die geschikt is voor uitgaande signalen (zoals deze hierboven waarbij je via een schakelaar kunt kiezen tussen in/out)
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven1967 Bekijk bericht
    Vandaag de knoop doorgehakt en toch de 707 gekocht voor een scherpe prijs hier in Rotterdam. Thuis meteen uitgepakt en begonnen aan het doorworstelen van de gebruiksaanwijzing "slik". Meteen een vraag daarover; hoe kan ik het beste de decoder van tele2 aansluiten(deze heeft nog steeds alleen de "ouderwetse scart/s-video aansluiting. Groetjes en allemaal bedankt.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik heb mijn Humax decoder (ook aleen scart uitgangen) via een "scart naar s-video verloopstekker" en "s-video kabel" aangeloten op mijn Onkyo 606



    En het geluid via digitale optische verbinding

    Let wel op dat je een verloopstekker gebruikt die geschikt is voor uitgaande signalen (zoals deze hierboven waarbij je via een schakelaar kunt kiezen tussen in/out)
    Hij heeft toch al een s-video uitgang op zijn TELE-2 decoder, althans dat schrijft hij. Maar wat voor audio uitgang(en) deze heeft schrijft hij niet

  8. #8

    Standaard

    Laat het nu zo zijn dat ik anderhalf jaar de Tele2 Decoder gebruikt heb.
    Je kunt hem inderdaad rechtstreeks met een s-vhs >> s-vhs kabel aansluiten en voor het geluid een optische kabel. (Heb nog een semi-profesionele kabel liggen, lekker dik en vergulde aansluitingen, zou je nog zoiets zoeken)

    Nog beter is het hem aan een goed doel te doneren als je voor HD wilt gaan.
    Zonder gekheid,ben best redelijk tevreden geweest over het ding, maar wat is dat ding ellendig langzaam qua menuopbouw pffffffff. en qua beeld nou ja, het kan ermee door (ADSL2 heeft natuurlijk niet zo'n hoge bandbreedte als je zou wensen)

    Leuk om nog even aan te sluiten, maar als de mogelijkheid zich aandient, weg ermee.

    Grt Roger.

    ps. Lekker handig, dat stiekum veranderen van de topicnaam, hahaha, Zocht me kapot naar die thread zojuist.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven1967 Bekijk bericht
    Hoi Hoi allemaal. In eerste instantie had ik mijn oog laten vallen op de Harmon Kardon AVR355. Echter na het lezen van ontelbare reviews etc. denk ik nu meer in de richting van de Onkyo TX-SR707. Nu zag ik dat deze het vorige model(706) vervangt. Prijstechnisch gezien zag ik verder dat deze 706 een stuk goedkoper is. Kan iemand me zeggen wat nu het wezenlijke verschil is(qua mogelijkheden etc) tussen beide modellen. E.e.a. gaat gecombineerd worden met Kef speakers, Samsung 46' LED TV, PS3 en een Spectral 1503 AV meubel.
    De tele2 decoder is inderdaad niet echt meer van deze tijd. Ik zag echter dat Tele2 begin 2010 met een nieuwe HD decoder komt voorzien van HDMI dus dat zou al een hele sprong voorwaarts zijn. Maar eens kijken of ik de decoder/abo. kan upgraden. Overigens nog een vraagje. Ik wil de PS3 middels hdmi aansluiten op de receiver. Moet de receiver dan ook aanstaan als ik de PS3 gebruik? Zo, nu maar weer verder lezen van de manual.........zucht. Morgen nog een nieuwe HDMI kabel en spelen maar. Ik heb overigens net nog de topic zitten lezen over deze kabels en vond het best amusant maar ben er geen niet veel wijzer van geworden. Greetsssssssssss

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Hij heeft toch al een s-video uitgang op zijn TELE-2 decoder, althans dat schrijft hij. Maar wat voor audio uitgang(en) deze heeft schrijft hij niet
    Als de Decoder al een apparte s-video aansluiting heeft is hat inderdaad simpel.
    Ik ging er vanuit de decoder aleen een scart aansluiting had en het s-video signaal via scart verliep.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •