Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 62 worden weergegeven.

Discussie: RJI's HT-setje

  1. #1

    Standaard RJI's HT-setje

    Beste mede-forumleden,

    Na diverse vragen in subforums wordt het nu tijd voor een eigen draadje waar ik alles bij elkaar kan lezen, dit is wel zo handig.

    Apparatuur:

    - TV: LG 32PG6000, op dit moment groot genoeg; de set staat op mijn kamer en mocht ik over 2 jaar op mijn eigen gaan dan komt er een grotere.
    - Blu-ray speler: LG BD370
    - HDDVD speler: Toshiba HD-EP35
    - Receiver: Pioneer VSX-919AH
    - Speakers: JBL SCS 178
    - Subwoofer: Mivoc SW1500
    - Stroom: Belkin Surgemaster Gold
    - Bekabeling: Thatcable (hdmi), Monster (speakers), Oehlbach (subwoofer)

    De kast is klaar! Eindelijk kan ik gebruik maken van mijn set.

    Oude Situatie:




    Nieuwe Situatie:





    De Kabels links naast de center zijn bij normaal licht niet te zien, alleen nu bij het licht van de flits. Ben best tevreden over het eindresultaat
    Laatst aangepast door RJI : 04-01-2010 om 11:39
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  2. #2

    Standaard

    Nou vandaag de Teufel THX Select aangesloten bij die maat van me en het klonk werkelijk waar fantastisch. Hij had hem nog net voor de aanbiedingsprijs, maar nu is de set weer 999 euro. De subwoofer is wel heel groot en gaat erg laag, maar is niet hinderlijk aanwezig. Ook met muziek staat deze set zijn mannetje.

    Voor een subwoofer kabel zou ik op Amazon.de kijken naar een kabel van Oehlbach, neem wel een Y kabel als je sub die aansluiting heeft.

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad een mooie Oehlbach kabel gevonden: de Oehlbach Booom! voor 24 euro (2meter).
    Nog niet gekocht, eerst even kijken of ik wel een een y kabel nodig heb...
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  4. #4

    Standaard

    Een Y kabel is niet nodig. Ook niet bij een sub met een stereo ingang. Je hoeft de kabel dan alleen op de rode ingang aan te sluiten. Een Y kabel zorgt wel voor een toename van het haalbare niveau van de sub, maar nodig is het dus zeker niet...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Ik heb ergens geboden op een setje JBL scs178, moet ik dan alleen nog een sub bij kopen. Deze staat natuurlijk niet in verhouding met de Teufel Concept S.

    Op deze manier kan ik een tijdje vooruit en rustig aan kijken voor nieuwe luidsprekers (over een paar jaar). Maar eerst kijken of de mensen het bod accepteren.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Ik heb ergens geboden op een setje JBL scs178, moet ik dan alleen nog een sub bij kopen. Deze staat natuurlijk niet in verhouding met de Teufel Concept S.

    Op deze manier kan ik een tijdje vooruit en rustig aan kijken voor nieuwe luidsprekers (over een paar jaar). Maar eerst kijken of de mensen het bod accepteren.
    Zo'n setje wordt normaal geleverd inclusief sub voor nog geen 200 euro

    Zo zal je dus zonder sub voor de gebruikte speakertjes niet meer moeten betalen dan zo'n 75 euro de 5, dit omdat een losse sub nieuw wel rond de 160 euro zit: deze bijvoorbeeld:

    http://www.kieskeurig.nl/subwoofer/m...27828/#prijzen
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    De eigenaar gaat akkoord, het bedrag ligt lager dan 75 euro. Ik was inderdaad al aan het kijken naar de mivoc subs omdat je eerder al aan mensen geadviseerd hebt.

    Mijn vraag is echter of die 1500 niet een beetje overkill is omdat ze zeggen voor ruimtes groter dan 40m2 of maakt meer in dit geval niet minder.

    Hoe combineert JBL zich eigenlijk met de Pioneer receiver?
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    De eigenaar gaat akkoord, het bedrag ligt lager dan 75 euro. Ik was inderdaad al aan het kijken naar de mivoc subs omdat je eerder al aan mensen geadviseerd hebt.

    Mijn vraag is echter of die 1500 niet een beetje overkill is omdat ze zeggen voor ruimtes groter dan 40m2 of maakt meer in dit geval niet minder.

    Hoe combineert JBL zich eigenlijk met de Pioneer receiver?
    Lager dan 75 euro is een net bedrag als de speakers zich in goede staat bevinden, heb je nog gevraagd waarom de sub er niet bij zit?

    Michael Hamers heeft deze prijsgunstige sub, de sub bevalt hem en dat geloof ik, je krijgt waar voor je geld bij dit merk dat al jaren zeer betaalbare subs op de markt zet. De sub heeft geen heel zware versterker aan boord maar wel een groot formaat woofer en daar draait het om bij laag. Volume is instelbaar, dus waarom zou hij niet voldoen in een kleinere ruimte, al kan het plaatsen wel eens wat lastiger zijn

    Ik weet niet hoe de speakers zich met de Pioneer gedragen, heb wel ergens gelezen dat ze het wel leuk doen met de Onkyo, maar dat zegt niet veel, is ook een keuze die je zelf moet maken en afwegen op bedieningsgemak, aansluitmogelijkheden, OSD, vermogen en mogelijkheden.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Update in mijn HT topic: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=56114

    Pioneer receiver bevalt me meteen al prima. Veel instelmogelijkheden en een strak en helder geluid. Het hoog is te veel aanwezig, maar prima aan te passen met de x-curve instelling. En idd, mijn Mivoc sub bevalt erg goed. En dat voor dat beetje geld...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Ik vind het eigenlijk niet zo erg dat de sub er niet bij zit.
    De speakers zijn een tussenstap naar het echte werk, dan koop ik nu een redelijke sub bijv de mivoc dan kan ik daarmee een tijdje vooruit.
    Wat betreft plaatsing van de sub heb ik niet veel keuze: Vlakbij de receiver zelf.
    Laatst aangepast door RJI : 19-12-2009 om 11:55
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  11. #11

    Standaard

    3 uur ga ik kijken naar de luidsprekers, hij had zelfs nog een 6e luidspreker erbij.
    (niet dat ik daar veel mee van plan ben)
    Laatst aangepast door RJI : 19-12-2009 om 17:13
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    3 uur ga ik kijken naar de luidsprekers, heb met de beste man 70 euro afgesproken, hij had zelfs nog een 6e luidspreker erbij.
    (niet dat ik daar veel mee van plan ben)
    Mmm, je kan er beter 3 uur naar luisteren, daar wordt je wijzer van
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmm, je kan er beter 3 uur naar luisteren, daar wordt je wijzer van
    Vooruit dan maar 15.00 u ga ik kijken en luisteren.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  14. #14

    Standaard

    De luidsprekers waren stuk voor stuk krasvrij en speelden goed, dus ik heb ze me meegenomen.
    Gelijk ook maar even de Pioneer 919 en de Mivoc 1500 besteld.

    Kan ik de Mivoc met een cinch kabel aansluiten?
    Laatst aangepast door RJI : 19-12-2009 om 17:25
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    De luidsprekers waren stuk voor stuk krasvrij en speelden goed, dus ik heb ze me meegenomen.
    Gelijk ook maar even de Pioneer 919 en de Mivoc 1500 besteld.

    Kan ik de Mivoc met een cinch kabel aansluiten?
    Ik denk dat je de Mivoc bij Conrad hebt besteld en daar staat bij dat deze met een cinch kabel aangesloten kan worden. Iets beter lezen dus

  16. #16

    Standaard

    Dan heb ik inderdaad niet goed gekeken, excuses voor de domme vraag
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Dan heb ik inderdaad niet goed gekeken, excuses voor de domme vraag
    Een vraag is nooit dom, maar soms te vroeg gesteld

  18. #18

    Standaard

    Wat voor een gevolgen heeft als je luidsprekers met een impedantie van 4 ohm aansluit op een receiver met 6 of 8 ohm?

    Edit:
    Klopt het als ik zeg dat ik de receiver het beste in kan stellen op 6 ohm.
    De receiver zou harder moeten werken om de speakers te voorzien.
    Het enige wat ik niet moet doen is de receiver vol open zetten?
    Laatst aangepast door RJI : 22-12-2009 om 14:33
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Wat voor een gevolgen heeft als je luidsprekers met een impedantie van 4 ohm aansluit op een receiver met 6 of 8 ohm?

    Edit:
    Klopt het als ik zeg dat ik de receiver het beste in kan stellen op 6 ohm.
    De receiver zou harder moeten werken om de speakers te voorzien.
    Het enige wat ik niet moet doen is de receiver vol open zetten?
    Je versterker hoeft zelfs minder hard te werken, hij krijgt immers minder weerstand.

    Versterker instellen op 6Ohm en idd niet op super hoge vermogens spelen, maar dat is nooit goed.

    Zou me geen zorgen maken
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Gelukkig, de pioneer is vandaag aangekomen en ik moet zeggen het ziet er goed uit.
    Ik heb hem ook al even aangesloten gehad en het viel me niet tegen.
    Helaas kan hij nog niet definitief aangesloten worden omdat ik nog een kast aan het maken ben.

    Wat betreft de luidsprekerkabel ben ik ook voorzien;
    Mijn ouders hadden nog 19 meter Monster 2.5mm2 over, dus die heb ik gekregen.
    Dit was te weinig dus ben even naar de BBC geweest en nog 6 meter erbij gehaald.
    Nu zoek ik alleen nog twee niet al te dure HMDI kabels van 50 a 75 centimeter.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  21. #21

    Standaard

    Vivanco Sound & Image zijn bij whathifi goed getest, die hebben ze volgens mij bij Conrad.
    Nou lees ik wel vaak dat whathifi maar 1 merk altijd goed vindt, maar als je de lijst met HDMI kabels bekijkt zie ik toch echt verschillende meken staan. Ook bijvoorbeeld een budget kabel die heel goed getest wordt, als je niet te veel geld uit wil geven.

  22. #22

    Standaard

    Zojuist 2 een meter lange hdmi-kabels van Thatcable besteld, ben benieuwd. De twee meter lange versie is helaas in januari pas weer beschikbaar. Bedankt voor de tip
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  23. #23

    Standaard

    Pakketjes beginnen langzaam binnen te stromen, de receiver en oehlbach kabel zijn al binnen. Hopelijk duurt de rest niet al te lang meer.
    De kast zal over een dag of 3 klaar zijn en dan wil ik het toch wel gaan aansluiten.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  24. #24

    Standaard

    En de Mivoc is ook binnen, wat een apparaat!
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    En de Mivoc is ook binnen, wat een apparaat!
    Dus je kunt al spelen, jij hebt die grote besteld van Mivoc natuurlijk, hahaha, die is meer dan een 1/2 meter hoog. Ben benieuwd hoe die presteert, want volgens mij is het versterker gedeelte hetzelfde als in de 1100 en de behuizing en de woofer zijn toch wel wat groter van de 1500.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •