Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 49 van 49 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Lees op de twitter van Jan-Pieter Ekker net dat Independent Film The Hurt Locker toch gaat uitbrengen in de bios, op de site van Independent Film staat nog niks momenteel.

  2. #27

    Standaard

    Mmmm, vertraagt dat dan ook de Benelux DVD/BD release?
    Want dan moeten de Belgen (waar-ie al in de bios in geweest) extra lang wachten op de DVD/BD.

  3. #28

    Standaard

    Japie, je hebt nog altijd zoiets als: INTERNET!


  4. #29

    Standaard

    Duhhhh, alsof ik dat niet weet! (ben zelf ook wel eens minder braaf geweest )

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Duhhhh, alsof ik dat niet weet! (ben zelf ook wel eens minder braaf geweest )
    Ik lach er maar mee!


  6. #31

    Standaard

    Volgens mij brengen dit soort praktijken veel meer schade aan de filmindustrie toe dan downloaden alleen. Slecht beleid dus.
    Ik denk dat de meeste mensen die op deze film zaten te wachten allang hebben gedownload of zelfs al gekocht op DVD. Heb deze zelf nog niet gezien helaas.

  7. #32

    Standaard

    Nu het award-seizoen op gang is gekomen, begint de film nominaties te verzilveren; Vorig weekeinde was het prijs bij de Producer's Guild of America, dit weekeinde werd Kathryn Bigelow beloond met de prijs van de Director's Guild of America. Andere genomineerden waren James Cameron (Avatar), Lee Daniels (Precious),Jason Reitman (Up in the Air) en Quentin Tarantino (Inglourious Basterds).

    De Director's Guild-award is een redelijk betrouwbare voorspeller (zij het geen garantie) voor de Oscar's; Sinds 1948 is de Oscar voor beste regisseur slecht 6 keer niet naar de winnaar van deze prijs gegaan.

    De definitieve Oscar-nominaties worden overigens morgen bekend gemaakt.
    Laatst aangepast door mark t : 01-02-2010 om 08:44
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #33

    Standaard

    nog nooit v gehoord van deze
    had vandaag wel in de krant gelezen dat hij zoveel nominaties kreeg
    vandaar de interesse nu
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  9. #34

    Standaard

    Wel mooi de film is gewoon een sleeper geweest, en later pas opgemerkt en dat is zeker de moeite waard met uiteindelijk ws een oscar zal mooi zijn, ik wil het gezicht van Cameron wel zien dan haha. Oit hebben ze samen het ook al ondergewaardeerde Strange Days gemaakt.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk Bekijk bericht
    Wel mooi de film is gewoon een sleeper geweest, en later pas opgemerkt en dat is zeker de moeite waard met uiteindelijk ws een oscar zal mooi zijn, ik wil het gezicht van Cameron wel zien dan haha.
    Ik denk dat dat wel meevalt. Cameron heeft Bigelow zelf aangeraden de film te maken en hij heeft zich al meerdere malen erg lovend uitgelaten over de film (hij noemde Hurt Locker onder andere 'the Platoon of the Iraq-war'). Hij heeft ook gezegd dat hij vind dat z'n ex de Oscar verdiend en dat hij verontwaardigd zou zijn als hij van iemand anders dan van haar zou verliezen. Stijlvol, aangezien het z'n ex is.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #36

    Standaard

    Cameron geeft ook adviezen aan haar, als ze erom vraagt. Twee exen die normaal met elkaar omgaan, het kan dus wel .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  12. #37

    Standaard

    De 'Engelse Oscars' zijn vandaag uitgereikt. En Hurt Locker is met 6 Bafta's toch wel de grote winnaar. De film is er met de hoogste eer vandoor gegaan in categorieën beste film, beste regisseur, beste origineel screenplay, beste camerawerk, beste geluid en beste editing.
    Laatst aangepast door mark t : 21-02-2010 om 21:47
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #38
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    En een terechte winnaar.

  14. #39

    Standaard

    En de film is nu ook met de Writer's Guild Award bekroond.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #40

    Standaard

    Vrijdag gezien en een beetje veel prijzen voor deze film imho.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Vrijdag gezien en een beetje veel prijzen voor deze film imho.
    Helemaal mee eens. Al was concurrentie niet echt sterk te noemen.

  17. #42

    Standaard

    Ondanks alle lovende woorden over deze film vond ik em toch best tegenvallen. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog maar ik vond de film best saai. Ook vrij voorspelbaar. Eens gezien maar geen 2de kijkbeurt waardig voor mij. Ik zou deze film een 7- geven

  18. #43

    Standaard

    Ik heb deze film maanden geleden eens een keer gezien, vond hem toen wel redelijk maar kan me niet herinneren dat ie heel goed was.

    Binnenkort maar even herkijken, kijken of (in mijn mening) alle nominaties/wins terecht zijn.

  19. #44

    Standaard

    Ik vind het wel de beste Irak film tot nu toe en zoals Wieba aangeeft is de concurrentie idd ook niet zo groot.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roffa Bekijk bericht
    Ondanks alle lovende woorden over deze film vond ik em toch best tegenvallen. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog maar ik vond de film best saai. Ook vrij voorspelbaar. Eens gezien maar geen 2de kijkbeurt waardig voor mij. Ik zou deze film een 7- geven
    Ik begrijp ook niet dat hij genomineerd was.....van de 5 genomineerden heb ik veel meer genoten van Up in the Air en Avatar.
    Precious en An Education heb ik nog niet gezien.

    Wat ook erg vreemd is dat hij de prijs voor Original Screenplay heeft gewonnen, terwijl de film van cliches aan elkaar hangt, en vaak zichzelf herhaalt.
    Als je het lijstje van genomineerden ziet, dan springt hij er toch niet uit dacht ik....
    THE HANGOVER - Jon Lucas, Scott Moore
    THE HURT LOCKER - Mark Boal

    INGLOURIOUS BASTERDS - Quentin Tarantino
    A SERIOUS MAN - Joel Coen, Ethan Coen
    UP - Pete Docter, Bob Peterson

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wat ook erg vreemd is dat hij de prijs voor Original Screenplay heeft gewonnen, terwijl de film van cliches aan elkaar hangt, en vaak zichzelf herhaalt.
    'Original' is in dit geval geen waardeoordeel. Het betekent gewoon dat het om een verhaal gaat dat specifiek voor de film is geschreven. Dit in tegenstelling tot adapted screenplay
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    'Original' is in dit geval geen waardeoordeel. Het betekent gewoon dat het om een verhaal gaat dat specifiek voor de film is geschreven. Dit in tegenstelling tot adapted screenplay
    Dat wist ik ; ik geef alleen aan waarom de screenplay imo niet eens een nominatie verdient.

  23. #48

    Standaard

    Vandaag gezien . Goede film maar ik vind bv Black Hawk Down beter.

  24. #49

    Standaard

    The Hurt Locker

    Met volle verbazing liep ik de bioscoop uit....is dit nu de film waarover de loftrompet wordt geblazen? Ik heb het zelden in de bioscoop maar ik moest vechten tegen de slaap en kon niet wachten totdat het afgelopen was. Wat een teleurstelling. Het zou een intense film zijn met nagelbijtende suspense. Ehhh....niet gezien.....maar dan ook.....totaal niet. Effe serieus....welke scene is intens?

    Ik had verwacht dat deze film een nieuwe insteek zou hebben op het oorlogsgenre maar ik kreeg filmpje zoveel over de waanzin van oorlog. We volgen een groepje soldaten waarvan de hoofdpersoon kickt op de adrenaline die een oorlog met zich meebrengt. Hij lapt alle regels aan zn laars en ontmantelt bv zonder veiligheidspak bommen. Met dit gegeven wordt meteen elke vorm van realisme de deur uit gekieperd. Er wordt wel gepoogt realisme te visualiseren maar dat gebeurt door het inmiddels eindeloos gebruikte "shaky cam" effect. Daar gaan we weer....

    Het zou een anti-oorlogsfilm zijn maar in mijn ogen wordt de roekeloze oorlogsman nogal bewierookt. Wat wil de film nu eigenlijk zeggen? Het is niet leuk daar in Irak en het doet wat men een mens.....goh....verrassende conclusie. De hoofdpersoon zou een geweldige karakterontwikkeling tonen gedurende de film met inwendige demonen die verjaagd moeten worden. In mijn ogen is het gewoon een vervelend Amerikaans gozertje dat kickt op de spanning van gevaar. Hij knoopt nog wel een soort van geforceerde vriendschap op met een Irakees ventje (vreselijk irritant mannetje trouwens) om aan te tonen dat de man ook wel gevoel heeft. Als hij het zwaar heeft, komt de inmiddels dodelijk vermoeiende en eindeloos gerecyclede scene waarin hij met kleren en al onderuitgezakt in de douche gaat zitten. Dat de man, en met hem vele anderen, een trauma of beschadiging heeft opgelopen vanwege de oorlog is duidelijk. Alleen dat gegeven vind ik wat vermoeiend worden in oorlogsfilm nummer zoveel.

    Ik snap dus oprecht niet waar alle lof vandaan komt. Het is geen bagger maar ik vond het nergens vernieuwend, behoorlijk cliche en over de gehele linie genomen behoorlijk saai. De film duurt dan ook veel te lang. De psychologische diepgang vind ik zwaar overtrokken. Het gaat te ver om te zeggen dat het complete bagger is maar het overtuigde me nergens.

    Zesje...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •