De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Help bij Thrustmaster 5.1 Sound Sytem

    Ik heb een vraag en besluit die maar hier te stellen, aangezien ik via diverse internetfora niet wijzer word. Zelf heb ik vrijwel geen verstand van benamingen, stekkers, kabels etc.

    Ik heb een Xbox 360, Blu-Ray speler en PC die ik via o.a. HDMI op mijn Sony Bravia televisie heb aangesloten. Via de Audio Out van mijn TV (rood en wit) loopt een kabel naar mijn Thrustmaster 5.1 Sound Sytem. Dit is een zeer goedkope set die ik ooit bij de Bart Smit heb gekocht. Alle 5 de luidsprekers heb ik aangesloten op de subwoofer, en de kabel die vanuit de Audio Out van mijn TV komt, aangesloten op de groene 'front' ingang van de Subwoofer. Hiermee heb ik 2.1-ch input. Om 5.1-ch input te krijgen, moet ik ook 2 kabeltjes aansluiten op de blauwe 'rear' en gele 'cnt,sub' ingang. Ik weet echter niet welke.

    Ik heb gezocht naar informatie, kabels, van alles maar ben er niet wijzer van geworden. Ik hoop dat één van jullie me kan vertellen op welke manier ik toch 5.1 geluid uit deze (goedkope) set krijg.

    Ik heb een (weliswaar onduidelijke) foto gemaakt van de achterkant van de subwoofer. De tekst is slecht leesbaar, maar in mijn beschrijving hierboven staat precies wat wat is.

  2. #2

    Standaard

    Dat gaat helaas niet omdat deze set geen digitale coax of digitale optische ingang heeft. En je tv heeft vermoedelijk geen analoge 5.1 uitgang. Waarschijnlijk heeft alleen je PC een geluidskaart met een analoge 5.1 uitgang. Kortom > het klopt niet bij elkaar.

    Wat is het typenummer van je tv en van je BR speler?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Ok, helaas. Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb overigens een Samsung BP-1500 Blu-Ray speler en een Sony KDL-40S5500 BRAVIA (zo uit mijn hoofd).

  4. #4

    Standaard

    Die hebben beiden idd geen analoge 5.1 uitgang, dus het houdt helaas op. Ik kan je van harte de Logitech Z-5500 aanraden: http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/...63151/#prijzen Daarop kun je diverse bronnen aansluiten...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    5.1 zul je niet krijgen, maar je kan wel geluid over al je speakers krijgen, lees het volgende toipc maar even, daar moet je ook antwoord op jouw vraag kunnen vinden:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=72536
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de reacties! Geluid heb ik al uit alle speakers. Zal eventueel op zoek gaan naar een nieuwe set.

    Topic kan hiermee gesloten worden. Ik denk niet dat iemand hier nuttige informatie kan vinden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •