Pagina 15 van 31 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 771 worden weergegeven.
  1. #351

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    EDIT: I stand corrected, Memento en U-571 zijn beide toch in 1080p. Ter mijner verdediging: het staat wél fout op de hoes. En om op Pieter zijn vraag te antwoorden: Memento is (gelukkig) in 2.35:1 uitgevoerd, soundtracks Engels en Frans DTS-HD MA 5.1, ondertitels enkel Nederlands, extra's nuldebotte.
    Werner, is U-571 ook uitgevoerd in 2:35:1?
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  2. #352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël V. Bekijk bericht
    Werner, is U-571 ook uitgevoerd in 2:35:1?
    Neen, 1.78:1, net als de UK-versie.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Neen, 1.78:1, net als de UK-versie.
    Is dat het oorspronkelijke beeldformaat van de film?

  4. #354

    Standaard

    De US versie heeft wel de goede verhouding 2.35:1

  5. #355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    De US versie heeft wel de goede verhouding 2.35:1
    Ben dan aan het twijfelen om de NL BD aan te schaffen.

  6. #356

    Standaard

    Memento heeft dus helemaal geen extra`s, dus die kunnen we beters import halen. Zit er nog wel een menu in of de chronologische film als easter-egg?

    Iemand Requiem For A Dream al kunnen checken?

  7. #357

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Memento heeft dus helemaal geen extra`s, dus die kunnen we beters import halen. Zit er nog wel een menu in of de chronologische film als easter-egg?

    Iemand Requiem For A Dream al kunnen checken?
    Memento haal ik hier wel op. Extra's hoeven voor deze film bij mij niet.

    RfaD heb ik in bestelling staan, maar die komt pas volgende week uit. Dus dat ik volgende week pas weten.

  8. #358

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Memento haal ik hier wel op. Extra's hoeven voor deze film bij mij niet.

    RfaD heb ik in bestelling staan, maar die komt pas volgende week uit. Dus dat ik volgende week pas weten.
    Van Memento ga ik de duitse versie halen dies goedkoper, heel extra en de chronologische in HD. Dan maar geen NL subs.

    Laat je even weten hoe Requiem For A Dream is?

  9. #359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Van Memento ga ik de duitse versie halen dies goedkoper, heel extra en de chronologische in HD. Dan maar geen NL subs.

    Laat je even weten hoe Requiem For A Dream is?

    U-571 heb ik ondertussen gecanceled.
    Ok, zal ik zeker doen.

    IVM Memento: is de NL niet de chronologische en waarom is dat zo belangrijk? Vergeef me, maar heb deze nog niet gezien...

  10. #360

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    U-571 heb ik ondertussen gecanceled.
    Ok, zal ik zeker doen.

    IVM Memento: is de NL niet de chronologische en waarom is dat zo belangrijk? Vergeef me, maar heb deze nog niet gezien...
    De film is ge-edit in omgekeerde chronologische volgorde en dat maakt deze film juist zo bijzonder. De chronologische versie staat er gewoon als leuke extra meer niet. Ach ja snap het wel als je deze fanatische film voor de eerste keer ziet .

  11. #361

    Standaard

    Voor de duidelijkheid: je moet onderscheid maken tussen Universal de producent (die zijn eigen films distribueert) en Universal de distributeur (die films van andere studio's distribueert).

    Requiem for a Dream, Saw II, Memento, Brotherhood of the Wolf en Resident Evil zijn geen films die geproduceerd zijn door Universal, maar titels waarvan Universal de distributeur in de Benelux de distributierechten heeft.

    Bij U-571 ligt het wat ingewikkelder. Universal de producent heeft deze film (mede-)geproduceerd, maar ze hebben alleen in Amerika de distributierechten om deze film uit te brengen. In de Benelux heeft Universal de distributeur de rechten gekocht om de film te mogen uitbrengen.

  12. #362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Memento heeft dus helemaal geen extra`s, dus die kunnen we beters import halen. Zit er nog wel een menu in of de chronologische film als easter-egg?
    Wat er op staat kan nog maar net een menu genoemd worden. De review verschijnt binnenkort. Beeld en geluid zijn wel zeer goed te noemen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ben dan aan het twijfelen om de NL BD aan te schaffen.
    Ter info over de dvd-versie van U-571, bron: dvd.nl:
    Met het beeld van de DVD is iets vreemds aan de hand. Het originele filmbeeld heeft namelijk een beeldverhouding van 2.35:1 en is gefilmd in zogenaamd 'open matte' formaat. Dit wil zeggen dat er onder en boven het beeld meer wordt opgenomen dan wat we in de bioscoop te zien krijgen. Voor de bioscoopversie wordt namelijk boven en onder het beeld een gedeelte weggesneden.
    Bij de Nederlandse DVD versie is een gedeelte van dit beeld weer hersteld waardoor we uitkomen op een verhouding van 1.78:1 zodat de film beeldvullend is op breedbeeld TV's. Puristen zullen meteen roepen dat dit niet is zoals de regisseur het heeft bedoeld, en ik ben het daar op zich wel mee eens. Toch is dit de minst kwade manier om een film aan te passen voor gebruik op een (breedbeeld) TV omdat er geen beeld verloren gaat, sterker nog, er komt alleen maar beeld bij. Ik heb gezocht naar fouten (zoals microfoons die ineens zichtbaar worden, of camera rails die onderin beeld verschijnen) maar ik heb niets kunnen vinden.De kwaliteit van het beeld is overigens erg goed. De scherpte is prima en beeldruis is vrijwel afwezig. De kleurbalans is goed, al heeft het beeld soms de neiging om iets bruinig aan te doen. Het contrast is heel erg goed, en dat moet ook bij een dergelijke film die zich voor het grootste deel in de donker schip afspeelt. Schaduwdetaillering is prima waardoor ook in de donkere gedeelten van het beeld volop details te ontdekken zijn. Al met al dus erg goed beeld, alleen jammer dat de DVD niet uit is gebracht met het originele beeldformaat.
    Nog een klein minpuntje is de ondertiteling: Deze is echt veel te groot en hopelijk zal Universal in het vervolg gewoon weer een kleiner lettertype gebruiken, want dit is echt lelijk.
    Er mist dus geen beeld, maar er is meer beeld. Dit zal voor de blu-ray ook wel opgaan verwacht ik.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 21-09-2011 om 23:53
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #364

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ter info over de dvd-versie van U-571, bron: dvd.nl:

    Er mist dus geen beeld, maar er is meer beeld. Dit zal voor de blu-ray ook wel opgaan verwacht ik.
    heb hem toch gecanceled. Juist is juist zeg ik. Dat wordt ooit de US BD aanschaffen.

  15. #365

    Standaard

    Volgens de hoes is Requiem for a Dream ook 1080i

  16. #366

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Requiem Bekijk bericht
    Volgens de hoes is Requiem for a Dream ook 1080i
    En hoe staat hij op de schijf?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    En hoe staat hij op de schijf?
    Precies daarom is er ook dit topic omdat de informatie op de hoes ombetrouwbaar is.

  18. #368

    Standaard

    Heb alleen de hoes gezien guys, mocht iemand weten hoe hij op de schijf staat verneem ik het graag

  19. #369

    Standaard

    wellicht heeft een iemand al de covers gemaakt van de backcatlogs die nu uitkomen en gewoon gemist en dus 1080i ipv 1080p gezet. Zoals de andere als hierboven vermeld. Ik denk niet dat Universal zich op een grond gaat begeven zoals E1 e.d.

  20. #370

    Standaard

    Wat is er aan de hand met de uitgaves van Universal
    De volgende blu-rays vandaag onvangen en alleen geven 1080i aan

    Requiem of a dream
    U571
    Resesident Evil

    Zijn dit allemaal cover fouten? of zijn alle drie de film 1080i?

  21. #371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Puma Bekijk bericht
    Wat is er aan de hand met de uitgaves van Universal
    De volgende blu-rays vandaag onvangen en alleen geven 1080i aan

    Requiem of a dream
    U571
    Resesident Evil

    Zijn dit allemaal cover fouten? of zijn alle drie de film 1080i?
    Lees even de laatste berichten van deze thread.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #372

    Standaard

    Only the brave. Film op de blinde gok gekocht vanwege onderwerp (Japans usa-eenheid die vecht tegen Duitsers).
    De film staat in formaat mpeg2 op de blu-ray met geluidsformaat dd. 20 en d5.1. Dus geen hd-beeld en geen hd-geluid.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #373

    Standaard

    Zijn de backcatalogs van Universal die nu uitkomen zoals Requiem for a Dream, Memento, e.a. BD25's of BD50's? Aangezien het barebones zijn, volgens mij het eerste maar kan iemand dat bevestigen?

  24. #374

    Standaard

    =Pieter Kleine;1824859]Ter info over de dvd-versie van U-571, bron: dvd.nl:

    Er mist dus geen beeld, maar er is meer beeld. Dit zal voor de blu-ray ook wel opgaan verwacht ik.Voor de bioscoopversie wordt namelijk boven en onder het beeld een gedeelte weggesneden.
    Dat is dus niet zo in het algemeen. wat in de bioscoop te zien is is de juiste beeldverhouding hoe het gefilmd is.
    Ik zal de US versie eens vergelijken met de NL versie om te kijken welke de beeld verlies heeft. Alleen de NL versie heb ik nog niet.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 23-09-2011 om 11:38

  25. #375

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Zijn de backcatalogs van Universal die nu uitkomen zoals Requiem for a Dream, Memento, e.a. BD25's of BD50's? Aangezien het barebones zijn, volgens mij het eerste maar kan iemand dat bevestigen?
    Memento is BD25 volgens review van Werner. Dus de andere zullen dat ook wel zijn dan. Niet dat dit perse een minpunt is want gezien de speelduur en geen extra's, zal de bitrate nog steeds acceptabel zijn.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


Pagina 15 van 31 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •