Pagina 79 van 88 EersteEerste ... 2969757677787980818283 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.951 tot 1.975 van 2183 worden weergegeven.
  1. #1951

    Standaard

    In 1 keer goed Dan
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #1952

  3. #1953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Maar dan nog. Wie heeft Anakin die truck geleerd. Want die verdween niet en kan het dus ook.
    Miscchien verdween zijn lichaam nadat Luke de fik erin had gestoken?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #1954

    Standaard Verwijderde en extended scènes BD

    De verwijderde en verlengde scènes van episodes 1,2 en 3 zijn minder interessant dan de verwijderde scènes van de Special Editions van 2004.
    Ik had deze scènes op de BD verwacht. De scènes van de DVD's zijn helemaal afgemaakt, terwijl die van de BD vaak nog in de pre-productie fase zitten. Mijns inziens een gemiste kans. Lucas had deze ook gewoon op de BD moeten plaatsen. Ik vermoed echter dat de films over enkele jaren weer in een andere versie worden uitgebracht en dat deze scènes deels geïntegreerd zijn.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  5. #1955

    Standaard

    Nèèèèèèèèhhhhhh, dat zou Luca$ nooit toestaan


  6. #1956
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik was ook redelijk teleurgesteld dat die nieuwe Luke maakt een nieuwe saber scène niet in de film zat. Wat een ophef van tevoren.., om niets. Nou ja niets, een deleted scene dan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #1957

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Miscchien verdween zijn lichaam nadat Luke de fik erin had gestoken?
    Wie weet was zijn lichaam toen al verdwenen.....wellicht lag alleen het pak+helm van Darth Vader op de brandstapel? Wellicht verdween zijn lichaam vlak na het laatste shot waarin we hem zien sterven?

    Laatst was hier op een amerikaans forum discussie over. Wat ik hierboven zeg is bevestigd in Jedi vs Sith: the essential guide to the force:
    Luke escaped the exploding Death Star in a shuttle along with his father's armor and artificial remains, and reached the forest moon of Endor where Darth Vader's armor was cremated in the manner of a Jedi, since Skywalker's body had passed into the light.
    Dit valt echter onder C-Canon en kan dus ten allen tijde door G-Canon (George Lucas Canon) overruled worden.

    Overigens clasht bovenstaande weer met het ROTJ boek uit 1983 waarin de volgende passage staat:
    Lying, still robed, atop the mound, was the lifeless body of Darth Vader. Luke set a torch to the kindling.

    As the flames enveloped the corpse, smoke rose from the vents in the mask, almost like a black spirit, finally freed... That redemption rose, now, with these flames, into the night.
    Oftewel: het was gewoon zijn lichaam wat in het pak staat.

    Beide verklaringen staan haaks op elkaar.

    1 conclusie: er is (nog) geen duidelijk antwoord.

  8. #1958
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Of terwijl, ze verzinnen het waar je bijstaat.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #1959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Of terwijl, ze verzinnen het waar je bijstaat.
    Ja en nee.
    http://starwars.wikia.com/wiki/Canon
    Er zijn diverse soorten canon, waarbij Lucas-Canon alles overruled.

    Voorbeeld: In de jaren 80 verscheen de comic Jawas of Doom waarin Boba Fett door Jawas uit de Sarlacc Pit wordt gevist en meegenomen (ze zien hem aan voor een robot). Boba is zijn geheugen kwijt en voordat hij het terug heeft ligt hij met Sandcrawler en al weer in de pit

    ....vervolgens in de jaren 90 komt er in Tales of the Bounty Hunters een verhaal waarin Boba Fett uit de Sarlacc klimt....en we er achter komen dat hij eigenlijk Jaster Mareel heet.

    ....en dan, in 2002 zien we de werkelijke achtergrond van Fett.

    De eerste 2 verhalen waren NIET van de hand van Lucas (de eerste is S-Canon, de tweede C-Canon); de film AOTC uiteraard WEL (G-Canon)

    Nog te volgen?

  10. #1960
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja tuurlijk. Ik ken ze niet allemaal, maar sommige wel.
    Ik bedoel, het is tenslotte Star Wars.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #1961
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    By the weg...
    Wat zou er uiteindelijk met captain Rex zijn gebeurt na order 66?
    Ik móet toegeven dat ik seizoen 3 nog niet heb gezien.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #1962

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    By the weg...
    Wat zou er uiteindelijk met captain Rex zijn gebeurt na order 66?
    Ik móet toegeven dat ik seizoen 3 nog niet heb gezien.
    Nog niets over bekend.
    Lucas wil dat er (een enkele uitzondering daargelaten; The Force Unleashed bv) geen EU verhalen verschijnen mbt alles wat zich tussen ROTS en ANH afspeelt (en waarin evt het lot van Rex verteld wordt)

    Dit zou te maken hebben met de live action serie (je weet wel: die al tig keer is uitgesteld) die zich in deze periode af moet gaan spelen.

  13. #1963

    Standaard

    Leuk leesvoer: http://star-wars.suvudu.com/2011/09/...-revealed.html

    de afgelopen weken konden lezers stemmen op acteurs die zij in een verfilming van Tim Zahn's fantastische Heir To The Empire zouden willen zien.

    Voor de duidelijkheid: deze film gaat niet in productie, de poll was puur ter vermaak.

  14. #1964

    Standaard

    Heb de complete saga inmiddels bekeken en heb weer genoten. De transfers waren nogal wisselend van kwaliteit, met name Phantom viel mij echt heel zwaar tegen, wat een gedateerde CG en wat een wazige beelden soms. Vind het eigenlijk zonde dat ze er niet voor hebben gekozen, nu ze toch gingen rommelen met de films, om alle CG een opkrikbeurt te geven, iets meer naar 2011 standaard trekken. Vind bijv. de nieuwe CG Yoda een te groot contrast met JarJar.

    Heb het meest genoten van Revenge of the Sith. Zo hadden alle drie de prequels eruit moeten zien, schitterend! Geef ook gewoon toe dat ik het een super goede film vind. In de bios maakte ie toen al indruk en nu weer. Hoop kippenvel momenten en de scenes tussen Sidious en Anakin blijven smullen.

    Nu even een vraag aan de echte Star Wars fans. In hoeverre zijn de animatiefilm en series van de Clone Wars interessant voor de volwassen Star Wars liefhebber zoals ik? Heb ze altijd links laten liggen om een of andere reden, maar begin toch wel nieuwsgierig te worden. Zijn ze net zo duister als RotS?

  15. #1965

    Standaard

    Ik wilde de bluray discs met extra's 2 weken geleden ook afspelen bij mijn philips bluray speler , toen deed hij het niet heb ik het maar afgespeeld op mijn ps3. gisteren was ik echter verbaasd dat ie het "opeens" wel deed op mijn philips blurayspeler.. ik heb het alleen over de discs met extra's de films zelf kon mijn philips speler vanaf de 1e x afspelen.

    Ik zou tegen je vriend zeggen probeer het nog een x bij mij werkte het !

  16. #1966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Nou, ik snap het enigzins. Toevallig en grappig, dat ik daar gisteren bij het kijken nu juist ook net aan dacht. De Jedi's zijn op Yoda na geheel uitgestorven. Luke is nog geen Jedi. Yoda geeft ook aan dat hij dat pas zal zijn als hij vader confronteerd of verslaat. Maar dan zal hij doelen op het feit dat hij nog niet weet hoe Luke reageert als hij hoort dat Darth zijn vader is. Desalnietmin zal hij in ROTJ als bijna volleerde Jedi toeslaan en vrede en balans brengen in the galaxy. En daarmee jedi master worden en tevens de terugkomst van de (1) Jedi. Tja always two there are gaat hier niet op. Maar dat is meer een Sith issue. Dat de titel niet bijster origineel is ben ik het zeker mee eens.


    Ik kijk momenteel de films voor de tweede keer op BD. Eerste keer alleen, maar ook met de kids. Dan vallen sommige dingen wel erg op. (of door de mand) Sommige dingen heb ik al veel vaker aangehaald. Met name het feit dat Obi of Darth R2 en C3PO niet meer kent. Vooral Anakin had een bijzondere band met beide droids. En dat Obi niet meer wist of ontkent dat er another is. Alhoewel ik mijzelf moet corrigeren, want Yoda zegt niet another Skywalker, maar alleen another. Op de stelling van Obi 'that boy is our only hope'. Maar toch.

    Obi geeft toch meerdere malen aan dat Yoda zijn master was, en geen woord over Qui Gon Jin. En bij de scene in Yoda's huis. 'The boy is reckless" Was i any different when you taught me" ??? Of slaat dat op die ene rebelse keer dat Young Obi dwars tegen Yoda stelde "I will train the boy" Obi-wan was natuurlijk tijdens zijn training een heilig boontje vergeleken met Qui Gon. Dat was de rebel. dan het feit dat Anakin als kind al te oud was om de jedi academy te volgen, terwijl Luke min of meer een crashcourse volgt. En als je de tijdlijn van Leia en Han volgt is die craschcourse wel heel erg kort. Maar goed nood breekt wetten zeg maar. Het is overigens niet dat ik daar op zoek naar ben. Maar notabene mijn kids van 8 en 11 kwamen daar ook mee. Deze was nog het opvallendst. "Pa waarom zwaaien je nu niet meer zo mooi met de lichtzwaarden" Over continuïteit gesproken. Vallen alle schreinende disputabele aanpassingen een beetje in het niet.

    Ook valt op hoevaak de kreet "I got a bad feeling about this" langskomt. Iets wat ik wel wist, maar nog eens door de kids fijngevoelig werd aangewezen. Maar dat was eerder grappig en hoort gewoon in het Star Wars vocabulaire

    Maar over al deze details kan ik en de kids kort zijn. Het doet niks af aan het feit dat ze (en ik) het één groot feest vinden. Zo gauw ik thuis kom vragen ze wanneer we de volgende film gaan kijken. En daar zit mijnerzijds geheel geen brainwashing techniek achter. Ook de superieure beeldkwaliteit met zijn onvermijdelijke flaws laten Star wars in een nieuw Hoofdstuk verrijzen. Ondanks alles één grote jawdropping waaaauw!!!

    Oh, nog even terugkomend op mijn vorige betoog. In ep IV werd dus Yoda als master van Obiwan neergezet. Daarmee Qui Gon Jin geheel genegeerd. Als je er dan vanuit gaat dat EpIV uit het midden van het bestaande verhaal werd gegrepen, kan je daar dus ook je twijfels bij zetten.
    Immers als het verhaal nauwgezet zou worden gevolgt, dan zou men Qui Gon gewoon vermelden. Immers de delen ervoor zaten al in de pen. De conclusie zal zijn dat het verhaal in delen niet meer dan een leidraad was. Een leidraad waar uiteindelijk waarschijnlijk weinig van over was. Waren krijgen we anders het gevoel dat bepaalde stukken flink wat continuïteitslijm nodig hadden. Dus wat zegt dat dan over een eventueel bestaande of niet bestaande derde triliogy. Als hij al bestaat/bestond zal dat nog maar weinig te maken hebben met de delen die nu verfilmd zijn.

    Maar goed ik denk maar weer hardop...

    Oh nog één detail. Een gap van mij kan de discs niet afspelen met zijn 'oudere' Philips BD speler. Vreemd genoeg lees ik daar niet vaker over....

    Ik wilde de bluray discs met extra's 2 weken geleden ook afspelen bij mijn philips bluray speler , toen deed hij het niet heb ik het maar afgespeeld op mijn ps3. gisteren was ik echter verbaasd dat ie het "opeens" wel deed op mijn philips blurayspeler.. ik heb het alleen over de discs met extra's de films zelf kon mijn philips speler vanaf de 1e x afspelen.

    Ik zou tegen je vriend zeggen probeer het nog een x bij mij werkte het !

  17. #1967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PatrickV Bekijk bericht
    Zijn ze net zo duister als RotS?
    Neuh, tis duidelijk op de kids gericht he.

  18. #1968

    Standaard

    Ik ben benieuwd welke GCI veranderingen GL aan Caravan of Courage en Ewok Battlel of Endor gaat aanbrengen als deze op blu-ray gaat uitkomen...

    Weet iemand wanneer deze gaan uitkomen, al te preorderen?

    LOL

  19. #1969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd welke GCI veranderingen GL aan Caravan of Courage en Ewok Battlel of Endor gaat aanbrengen als deze op blu-ray gaat uitkomen...

    Weet iemand wanneer deze gaan uitkomen, al te preorderen?

    LOL
    Geen CGI veranderingen, en of doe ooit op bluray uit komt is ook maar de vraag..

  20. #1970

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ja en nee.
    http://starwars.wikia.com/wiki/Canon
    Er zijn diverse soorten canon, waarbij Lucas-Canon alles overruled.

    Voorbeeld: In de jaren 80 verscheen de comic Jawas of Doom waarin Boba Fett door Jawas uit de Sarlacc Pit wordt gevist en meegenomen (ze zien hem aan voor een robot). Boba is zijn geheugen kwijt en voordat hij het terug heeft ligt hij met Sandcrawler en al weer in de pit

    ....vervolgens in de jaren 90 komt er in Tales of the Bounty Hunters een verhaal waarin Boba Fett uit de Sarlacc klimt....en we er achter komen dat hij eigenlijk Jaster Mareel heet.

    ....en dan, in 2002 zien we de werkelijke achtergrond van Fett.

    De eerste 2 verhalen waren NIET van de hand van Lucas (de eerste is S-Canon, de tweede C-Canon); de film AOTC uiteraard WEL (G-Canon)

    Nog te volgen?
    In nog een ander verhaal komt Boba Fett van een planeet waar ze er allemaal uitzien zoals hij (het pantser dan iig) en is Boba de enige die er vandoor gaat en besluit een premiejager te worden. Over het overleven van de Sarlacc pit heb ik ooit eens gelezen dat het monster hem niet lekker vond (vanwege het metalen pantser) en hem uitspuugd

  21. #1971

    Standaard

    Net TPM gekeken van deze StarWars bluray box en het valt me op dat de "Noooo" wel consequent gebruikt wordt in deze 2 trilogieën:
    TPM: Obi-Wan schreeuwt "Noooo" bij Qui-Jons dood
    ROTS: Anikan schreeuwt "Noooo" als hij Darth Vader wordt
    ESB: Luke schreeuwt "Noooo" als Vader zegt zijn vader te zijn
    ROTJ: NIEUW: Darth Vader schreeuwt "Noooo" als hij de Emperor over de reling gooit om zijn zoon te redden.

    Ik heb het nog niet gezien maar in dit licht vind ik Vaders noooo zo gek nog niet.
    uh, uh, It's a dinosaur

  22. #1972

    Standaard

    Ben het wel met Joslyn eens. Inmiddels ook alle delen bekeken en ik moet ook eerlijk toegeven dat de films nu meer eenheid vormen. Het nooo vond ik totaal niet storend. Grootste ergernis vond ik de nieuw geplaatste stenen voor de grot die als sneeuw voor de zon verdwijnen als r2d2 schuilt in A new hope. Wat een misser zeg en totaal overbodig. Voor de rest, prima mee vermaakt. Beeld beduidend, beduidend beter dan de dvd's al laat het hier en daar nog te wensen over. Hoe het ook zij, ondanks alle fratsen van Lucas ben ik blij dat Star Wars uit is...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #1973

    Standaard

    Blunder!? Het idee van de Saga box, volgens Lucas en producer McCallum, is om nu vanaf deel 1 t/m 6 het verhaal van Anakin Skywalker te kunnen zien. Voor mij dus een leuke, nieuwe High Def ervaring. Echter mijn vriendin kijkt mij en die heeft ze nog niet gezien. Daardoor mist zij nu het verrassingseffect van Empire. Wel heeft zij nu alle juiste achtergrond info. Wat is jullie mening. Wat is de juiste manier van kijken? Had de discvolgorde 4, 5, 6, 1, 2, 3 moeten zijn?
    uh, uh, It's a dinosaur

  24. #1974

    Standaard

    ik raad zelf altijd aan eerst 4, 5, 6 en dan 1, 2, 3 vanwege het verrassings effect

  25. #1975

    Standaard

    Nou, vanavond alleen nog ROTJ (en daarna nog wat extra's) en ik ben er doorheen.....aan de ene kant toch jammer .

    Of ik nou milder ben geworden met de jaren, of dat ik anders tegenaan kijk, ik weet het niet, maar de prequels zijn bij mij toch weer een trapje hoger gestegen. Ik heb me bijvoorbeeld niet geirriteerd aan Jar-Jar, misschien komt dat door The Clone Wars (die ik erg vermakelijk vind) waar hij ook best te pruimen is.

    ROTS vind ik na de zoveelste kijkbeurt nu tegen het niveau van ROTJ aanzitten (en wat een ongelooflijk mooi beeld....).

    Het 'kindgevoel' dat je hebt bij de OT (als je ze ook bij release in de bios hebt gezien, dan weet je wat ik bedoel ) is natuurlijk er niet bij de prequels, maar ik vind alle films toch erg goed bij elkaar passen. Al heb ik nog wel af en toe een beetje moeite om me voor te stellen dat het personage gespeeld door Hayden in het pak van Darth Vader zou moeten zitten in de OT.

    Prachtig, prachtig en nog eens prachtig.

    En de aanpassingen van ome Lucas? Geen moment last van gehad. Nou ja, eentje dan, de rots bij Artoo .
    Elke ST liefhebber/fan/warsie (kies zelf een categorie) moet deze in zijn collectie hebben, al ben je het niet eens met de (paar kleine) aanpassingen.

Pagina 79 van 88 EersteEerste ... 2969757677787980818283 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •