De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard AVR cd/dvd en tv aansluiten

    Ik krijg dit setje niet aan de praat, ben al twee dagen aan het knutselen.

    Wat heb ik:

    AVR Harman Kardon type 139
    DVD?CD 28
    In de doos zit een HDMI kabel en een driepolig rood, wit en geel snoertje. Makkelijk hoor!?

    (Samsung LCD LE37M + decoder Tele 2 SMT 6010E)

    Man in de zaak zegt, Met HDMI van dvd naar reciever, van reciever met HDMI naar tv en genieten maar, even de instellingen maken, uitgangen met bronnen en klaar is kees.

    Volgens mij zie ik iets serieus over het hoofd want hij geeft geen sjoege. De gebruiksaanwijzing is een oerwoud van terminologie als optische kabels, coaxiale verbindingen. Ik snap er werkelijk niets van dat dit nou zo moeilijk moet zijn.

    Wie heeft ervaring met dit probleem en kan even reageren, ik ben ten einde raad

    Loes.

  2. #2

    Standaard

    De man in de zaak heeft op zich hartstikke gelijk.
    Misschien een domme vraag, maar in de doos zat één HDMI kabel. Je hebt er dus een bij gekocht neem ik aan? Als je dvd een hdmi-uitgang heeft moet je inderdaad van die HDMI uitgang naar een HDMI-ingang op je receiver. Vervolgens van de HDMI-uitgang op je receiver naar een HDMI-ingang op je tv.

    Op de site van Harman Kardon kan ik trouwens geen AVR 139 vinden....

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door cactus59 Bekijk bericht
    Man in de zaak zegt, Met HDMI van dvd naar reciever, van reciever met HDMI naar tv en genieten maar, even de instellingen maken, uitgangen met bronnen en klaar is kees.

    Volgens mij zie ik iets serieus over het hoofd want hij geeft geen sjoege. De gebruiksaanwijzing is een oerwoud van terminologie als optische kabels, coaxiale verbindingen. Ik snap er werkelijk niets van dat dit nou zo moeilijk moet zijn.

    Wie heeft ervaring met dit probleem en kan even reageren, ik ben ten einde raad

    Loes.
    In een gebruiksaanwijzing staat beschreven op welke manieren je een toestel aan kunt sluiten op de receiver. Om speler met de receiver te verbinden, kun je het beste gebruik maken van HDMI en als deze verbinding niet gebruikt kan worden voor (meer-kanaals) geluid, ook een digitale optische of coaxiale audio-verbinding. De andere soorten verbindingen heb je dan niet nodig.

    De Tele ontvanger kun je het beste middels een scart-kabel met de TV en middels een optische kabel met de receiver verbinden.

    Wanneer je niet welk soort verbinding je moet gebruiken, kun je gebruik maken van de van de volgende volgordes. De bovenste is dan de beste verbinding.

    Voor beeld:
    1. HDMI
    2. Component-Video
    3. S(uper)-Video
    4. Composiet-Video(gele tulp)
    RGB kan alleen maar via een scart-verbinding. Vanwege een minder goede scheiding van de signalen, wordt deze niet bij receivers gebruikt.

    Voor geluid:
    1. HDMI
    2. Analoog meer-kanaals(6x of 8x tulp)
    3. Optisch of Coaxiaal
    4. Analoog 2-kanaals(rode en witte tulp)
    De meer-kanaals analoge verbinding kan gebruikt worden alle soorten (HD-)geluid die door een speler zelf gedecodeerd kunnen worden en waar de receiver zelf geen decoders/omzetters voor heeft. Heeft een receiver wel er decoders/omzetters voor, dan kun je het beste de HDMI, een optische of coaxiale verbinding gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •