Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 44 van 44 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    ik ga mn dvd's niet wegdoen, ik koop ook geen films op blu-ray die ik al op dvd heb. ik vind et leuk om te verzamelen en begrijp de mensen niet helemaal die een hele dvd collectie hebben opgebouwd en daar nu weer van af willen. over 5 jaar is er weer wat anders en dan kan je weer opnieuw beginnen. om ook steeds dezelfde titels terug te kopen op een ander formaat vind ik ook wat onzin, hoevaak kijk je er nog naar vraag ik me dan af. ik heb ook nog videobanden, die doe ik ook niet weg. ik vind et gewoon leuk om films te verzamelen, formaat vind ik wat minder belangrijk.

  2. #27

    Standaard

    Helemaal eens met bovenstaande.

    Bezit een collectie van bijna 700 dvd's en rond de 50 blu-rays. Die 50 blu-rays zijn hoofdzakelijk recente films of films die ik niet op dvd bezit.

  3. #28

    Standaard

    Sommige films zijn gewoon de moeite waard om op BD te kopen, ook al heb ik ze op DVD.

  4. #29

    Standaard

    Ben het eens met djr

    Veel films zijn gewoon gemaakt om met zo'n mooi mogelijk beeld te kijken.

    Ik vind upgraden altijd wel leuk om te doen , alleen is de haast met kopen iets minder als ik m al heb op dvd.
    Mn videobanden heb ik wel in 1 keer de deur uit gedaan en ben blij dat ik er vanaf ben.
    Want dik 2200 videobanden en meer als 1000 posters en wat grote kartonnen borden namen veel plek in beslag.

    Wil toch graag mn huisje een beetje netjes houden.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht

    En het feit de de meeste titels op BR stervens duur zijn ga ik ze nog niet kopen
    Valt op zich wel mee, als je maar goed zoekt. Het scheelt natuurlijk wel of je uitsluitend Nederlandse uitgaves wil. De meeste koop ik nu tussen 10 en 15 euro.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #31

    Standaard

    Via de FNAC actie heb ik een 15tal DVD's ingewisseld voor een 6e bon. 6e ging ik toch nooit meer krijgen van die DVD's vooral omdat het dikwijls R3's waren of versie's die geen Nederlandse subs hadden. Dus zo'n acties zijn fantastisch. Deze actie loopt nog tot 7 november...

    Films die een meerwaarde hebben op BR wissel ik eventueel om. Maar ik ga dit zeker niet voor al mijn DVD's doen want dit kost teveel geld. In principe ga ik pas een DVD vervangen door een BR als ik hem kan verkopen. Behalve als ik de DVD versie wil houden natuurlijk. Zoals bv voor Military Pack van BOB.

    De meeste films die ik nu koop zijn BR's. Behalve dan terug als het de BR geen meerwaarde biedt.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Dit is een bericht van Sony!!

    De huidige blu-ray-schijfjes kunnen tot 50 GB aan informatie opslaan. In de toekomst komen er schijfjes met meerdere lagen, waardoor er gemakkelijk een veelvoud van deze capaciteit bereikt kan worden. Hier is behoefte aan, want het huidige hd-formaat (1920x1080) zal in de toekomst vervangen worden door super hi-vision video (tot 7680x4320) waardoor de bitrate van 40 Mb/s (blu-ray) naar maximaal 600 Mb/s omhoogschiet.

    Volgens sony is dit binnen 5 a hooguit 10 jaar.

    Dat houd dus in dat iedereen die nu al zijn dvd's verkoopt of weg geeft over 7,5 jaar (om maar even de gulden middenweg te nemen) al zijn Blu-ray titels weer kan gaan verkopen om het volgende format weer aan te schaffen.
    Bijna alle Hollywoodfilms worden tegenwoordig in 2K afgewerkt, (hooguit 4K) dus dan heeft Super Hi-vision nogal weinig nut.
    't Is leuk voor films die op 8K gerestaureerd zijn en voor IMAX films, maar voor reguliere bioscoopproducties heb je er weinig aan.
    En in 8K een film schieten is misschien nog wel te doen, alleen zou de CGI dan ongelooflijk lastig worden. (tijd = geld)

    Kijk, er is heel veel mogelijk op technich gebied, alleen moet het wel praktisch en goed toepasbaar zijn.

  8. #33

    Standaard

    Citaat:
    Oorspronkelijk gepost door theregiment

    En het feit de de meeste titels op BR stervens duur zijn ga ik ze nog niet kopen


    [quote=Valt op zich wel mee, als je maar goed zoekt. Het scheelt natuurlijk wel of je uitsluitend Nederlandse uitgaves wil. De meeste koop ik nu tussen 10 en 15 euro./quote]


    Dat vergeet ik erbij te zeggen als je gaat voor NL releases vind ik met gemiddeld 25e een BR duur.

  9. #34

    Standaard

    Inderdaad, als je wat vergelijkt kan je koopjes doen.

    Door de 6€ kortingsbonnen (dvd inruilactie) + korting Fnac lidkaart heb ik heel wat blu-rays kunnen op de kop tikken tussen 8€ en 15€ bij Fnac.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 02-11-2009 om 13:01 Reden: ...

  10. #35

    Standaard

    Dat noem ik ''niet verder kijken dan je neus lang is''

  11. #36

    Standaard

    Om even terug te komen op het topic:

    Ik vervang al mijn DVD's voor Blu Ray's. Voor films die ik graag zie heb ik dit zo spoedig mogelijk gedaan. Voor andere films wacht ik even tot de prijs een beetje netjes is. Alle nieuwe films koop ik alleen nog op Blu Ray.

    Van de 400 HD films die ik inmiddels heb, zal ik ongeveer de helft op DVD hebben gehad. Alle DVD's die ik over heb (inclusief de DVD speler die ik had) gaan naar mijn broertje. En die heeft er veel plezier van
    DVD's: 333
    Blu-ray's: 1604

    UHD's: 414
    VHS-en: 6

    LG 55C6, Denon AVR-3808A, NAD C272, Panasonic DMP-BD50 (Regio Vrij), Pioneer UDP-LX500, B&W 604S2 (2x), B&W 602S3 (2x) en B&W LCR600S3.

  12. #37

    Standaard

    Ik geef alles weg zo'n beetje. Heb wel eens geprobeerd om wat te verkopen hier maar weinig tot geen animo. Ook zijn alleen de luxere uitgaven interessant om te verkopen, want een standaard DVD krijg je niks meer voor bijna en ik zou dan nog meer kwijt zijn aan de enveloppe en het versturen.

    Ik vervang zo veel mogelijk op BD. Niet alles heeft prioriteit, vooral visueel aantrekkelijke films. En nee, ik vervang bij een volgend medium niet weer alles, want kan me niet voorstellen dat het nog veel beter wordt. Het menselijk oog heeft zijn beperkingen en het houdt dus een keer op qua scherpte en detail.

  13. #38

    Standaard

    Ah, de lastige vraag die je als verzamelaar/liefhebber het liefst ontwijkt maar waar je toch onvermijdelijk weer mee geconfronteerd word op forums die over je hobby gaan.
    Van de ruim 600 titels die ik nu op HD heb is 50% een vervanger geweest voor m'n dvd collectie, een flink aantal dus. Het ergste vind ik nog wel dat ik 10 jaar gedaan heb over m'n 1400 DVD's tellende collectie en dat ik in 2 jaar, sinds ik HD koop, alweer aan bijna de helft zit van dat aantal. Dat is gigantisch rap gegaan, veel sneller nog dan ik had verwacht.

    Wat ik met de ruim 300 dvd's heb gedaan die ik vervangen heb? Zijn voor een groot deel naar m'n familie gegaan en een aantal cadeau gedaan aan vrienden. Heb nog een stapel liggen ook, mooie uitgaves enzo. Verkopen is me te veel werk voor wat je terug krijgt dus dan maar zo.

    Bij een volgend beter medium (dus waarneembaar beter beeld en geluid + eventuele nieuwe extra mogelijkheden) zal ik dezelfde route volgen hoogstwaarschijnlijk. Ik ken mijzelf te goed om me voor de gek te houden met het idee dat het goed genoeg is terwijl er iets beters te krijgen is. Begrijp me niet verkeerd, HD is erg goed maar dat had ik bij dvd ook en met LD daarvoor hetzelfde. Het verleden heeft me ook verteld dat het toch steeds beter kan, dat zal op den duur ergens eindigen maar nog niet bij HD. Vroeg weer instappen dus en steeds meer vervangen is die eeuwige obsessie.

    M'n hobby kost aardig wat van m'n budget, ik haal er echter ook een hoop voldoening uit, het is leuk om ermee bezig te zijn. Ongeduldig wachten op die ene release en snuffelen/op zoek gaan naar die moeilijk te krijgen uitgave. De voldoening wanneer je iets eindelijk hebt, het lekker kunt gaan bekijken, genieten en een mooi plaatsje kunt geven in die mooie collectie van je. Je leeft tenslotte nu dus waarom ook niet weetje. Het is ook wel goed zo.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  14. #39

    Standaard

    verkopen! of als onderzetters gebruiken als de disk echt beschadigt is.
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Dit is een bericht van Sony!!

    De huidige blu-ray-schijfjes kunnen tot 50 GB aan informatie opslaan. In de toekomst komen er schijfjes met meerdere lagen, waardoor er gemakkelijk een veelvoud van deze capaciteit bereikt kan worden. Hier is behoefte aan, want het huidige hd-formaat (1920x1080) zal in de toekomst vervangen worden door super hi-vision video (tot 7680x4320) waardoor de bitrate van 40 Mb/s (blu-ray) naar maximaal 600 Mb/s omhoogschiet.

    Volgens sony is dit binnen 5 a hooguit 10 jaar.

    Dat houd dus in dat iedereen die nu al zijn dvd's verkoopt of weg geeft over 7,5 jaar (om maar even de gulden middenweg te nemen) al zijn Blu-ray titels weer kan gaan verkopen om het volgende format weer aan te schaffen.

    Maar goed nu on-topic:

    Ik houd al mijn dvd's en schaf alleen BR titels aan die ik al op dvd heb die echt de moeite zijn. Verder alle dvd's die ik nog wil doe ik het zelfde, leuke film maar niet de moeite om hem op blu-ray te kopen, koop ik hem nog gewoon op Dvd. Comedy/romance ofzo hoeven van mij geen blu-ray titels te zijn. Maar dikke actie met special effects (Dark Knight, transformers) wel.

    En het feit de de meeste titels op BR stervens duur zijn ga ik ze nog niet kopen

    Gr
    WTF ??????


  16. #41

    Standaard

    Zoals ik al zei, dit heeft toch geen nut bij 2K films.

  17. #42

    Standaard

    Inderdaad, bovendien moet je televisie echt reusachtig zijn om die resolutie volledig te benutten. Juist niet nu men massaal naar HD begint te switchen. HD blijft dan ook nog wel even.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  18. #43

    Standaard

    Hoi Wizz-Art tot zaterdag 7 nov. krijg je voor dvd's in goede staat bij Fnac kortingsbon van 6€. Je kan die gebruiken tot 31 december 2009.

    Mocht je een dagje kunnen vrijmaken, er zijn filialen in o.a. centrum Antwerpen, Gent en Brussel.

    Sommige dvd's zijn meer waard, andere hebben amper een euro gekost. Maar heb geen tijd om ze te verkopen via ebay, en via deze weg heb ik er toch nog iets aan.

    Enkel opletten bij Fnac. Soms normale prijzen, soms duur! Vergelijken is de boodschap.

    PS: zaterdag komen Editors naar Fnac Brussel voor signeersessie en miniconcert (13u30)
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 03-11-2009 om 21:33 Reden: .

  19. #44

    Standaard

    Ik verkoop de meeste van mijn DVD's. Ben ongeveer 3 kwart kwijt van wat ik ooit had en alle leuke films zover ze te verkrijgen zijn, op BR aangeschaft. Tot nu toe is elke BR nog een verbetering geweest - is het niet met beeld, dan wel een super geluid.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •