Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 144 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Volgens mij spelen de Mad Max-films zich wel degelijk in Australië af. Alleen al de eerste film -waarin de maatschappij in verval is i.p.v. volledig post-apocalyptisch- laat daarover weinig misverstand bestaan. En ook in de tweede en derde film zitten aanwijzingen die duidelijk maken dat het om Australië gaat.

    En het gaat over een kritiekpunt wat volgens mij misplaatst is. 't Blijft toch het sub-forum wat gewijd is aan filmdiscussies.
    Dat snap ik, en een discussie is op zich niks mis mee, integendeel! Maar het punt of er wel of niet te weinig niet-blanken in de film zitten, is van welke kant je het ook bekijkt nogal uitzichtloos in dit geval denk ik.
    Zelfs al zou het zich in Australië afspelen, dan nog.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Tijdens wat research voor mijn recensie kwam duidelijk naar voren dat het over de Australische outbacks ging. Maar volgens mij zitten er ook geen Chinezen, Hindoes, Aboriginals Mauri's, Italianen enzovoort in de film. Maar waarom moet dat?
    Daar is wel een antwoord op te geven

    Wanneer een film zich in een realistisch (niet bedacht) filmisch universum afspeelt, wil je natuurlijk ook het liefst dat de karakters daar een afspiegeling van zijn. Al is het alleen maar om dat beeld van realisme te versterken of op z'n minst in stand te houden. Anders krijg je fantasy en dergelijke.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 25-05-2015 om 18:43
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Met stipt de slechtste film die ik tot nu toe in de bios heb gezien. Leuke actie, maar geen verhaal en bordkartonnen personages. Hardy als Max heeft ook niet de uitstraling die Gibson wel had en vervult hier eigenlijk een bijrol. Theron doet het overigens wel goed. Ook vreemd dat er in de toekomst alleen nog maar blanken zijn. Geen zwarten gezien in de film. Het geheel deed erg 80's aan. Eigenlijk kan dit niet meer in 2015. Nee, net zoals Gravity flink overrated wat mij betreft. Ik kijk liever de oude trilogie dan dat ik deze nog eens opzet. 5/10
    Er zijn wel een aantal dingen die mij opvallen aan deze post.
    De slechtste film die je ooit in de bios hebt gezien krijgt een 5. Vanuit gaande dat een 5,5 een voldoende is, heb je dus geen enkele andere film die je in de bioscoop heb gezien, een onvoldoende gegeven? Wat een geluk.

    Dat je geen niet-blanken hebt gezien; daar heeft mark t al een voor de hand liggende verklaring. En wellicht zijn er wel een heleboel Aboriginals over en hebben die hun eigen verblijf gemaakt. Of wonen ze in de andere steden. Of zijn ze wit geschminkt. Er zijn zoveel redenen te bedenken. In de derde film hadden we trouwens Tina Turner als niet=blanke .
    En kom op Big Lebowski, er mag toch echt geen twijfel zijn dat de film zich in Australië afspeelt hoop ik....

    Ik begrijp niet dat je kan klagen over 'geen verhaal en bordkartonnen personages'. Het verhaal en de personages zijn toch echt niet meer of minder uitgewerkt dan in The Road Warrior? Ik heb ze beide op dezelfde dag gezien, dus ik kon redelijk vergelijken.

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    En kom op Big Lebowski, er mag toch echt geen twijfel zijn dat de film zich in Australië afspeelt hoop ik....
    Het is zeker heel aannemelijk, maar dat is op zich het belangrijkste punt niet. Het ging mij erom dat het discussiepunt dat werd aangesneden nogal zinloos is in dit geval, waar het zich ook afspeelt. Gezien het filmische universum en de tijd (toekomst) waarin het zich afspeelt, zijn er net zoveel voors als tegens te bedenken waarom er meer mensen met een verschillende etniciteit in zouden moeten zitten (of juist niet). Daar ga je niet uitkomen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  5. #105
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Daar is wel een antwoord op te geven

    Wanneer een film zich in een realistisch (niet bedacht) filmisch universum afspeelt, wil je natuurlijk ook het liefst dat de karakters daar een afspiegeling van zijn. Al is het alleen maar om dat beeld van realisme te versterken of op minst in stand te houden. Anders krijg je fantasy en dergelijke.
    Wellicht is het ook wel bewust gedaan en wil men simpelweg alleen een overduidelijk onderscheid maken tussen halfbloods (die allemaal vrijwel spierwit zijn) en de fullbloods. Daarnaast kan een film ook over een bepaalde groep mensen gaan, dat hoeft niet direct een afspiegeling van de hele wereld te zijn. Echt realistisch is deze film voor mij ook totaal niet. Ik schaar het juist onder fantasy met zelfs een vleugje sci-fi. Ik begrijp je insteek natuurlijk wel, maar voor mij is het geen must of maatstaf.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #106

    Standaard

    Ikzelf zie Mad Max ook meer als fantasy/sci-fi. Realisme is hier ver te zoeken vind ik, wat de rassen-discussie in dat geval een beetje vergezocht maakt. Het is enkel ter zake doende als iemand hier een realistisch toekomstbeeld in ziet of erg politiek correct wil zijn natuurlijk. Maar de persoon die dit punt aansneed heeft nog niet gereageerd, dus we zullen nog wel even in het ongewisse blijven over zijn motivatie hieromtrent
    Laatst aangepast door BigLebowski : 25-05-2015 om 19:13
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #107
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Er zijn wel een aantal dingen die mij opvallen aan deze post.
    De slechtste film die je ooit in de bios hebt gezien krijgt een 5. Vanuit gaande dat een 5,5 een voldoende is, heb je dus geen enkele andere film die je in de bioscoop heb gezien, een onvoldoende gegeven? Wat een geluk.

    Dat je geen niet-blanken hebt gezien; daar heeft mark t al een voor de hand liggende verklaring. En wellicht zijn er wel een heleboel Aboriginals over en hebben die hun eigen verblijf gemaakt. Of wonen ze in de andere steden. Of zijn ze wit geschminkt. Er zijn zoveel redenen te bedenken. In de derde film hadden we trouwens Tina Turner als niet=blanke .
    En kom op Big Lebowski, er mag toch echt geen twijfel zijn dat de film zich in Australië afspeelt hoop ik....

    Ik begrijp niet dat je kan klagen over 'geen verhaal en bordkartonnen personages'. Het verhaal en de personages zijn toch echt niet meer of minder uitgewerkt dan in The Road Warrior? Ik heb ze beide op dezelfde dag gezien, dus ik kon redelijk vergelijken.
    Sterker nog, de film zit echt vol met details uit de eerste films. De auto is bijvoorbeeld de originele auto uit de eerste film. De manier Max op de auto vastzit , komt regelrecht uit de films en zo zijn er enorm veel easterggs. De film probeert simpelweg zo trouw mogelijk aan de eerdere films te blijven. Maar dan meer, en voor sommige kan dat simpelweg teveel zijn.

    In mijn recensie was ik ook niet laaiend enthousiast. De film wordt ook wel erg de hemel ingeprezen. Ik vond hem leuk, maar zeker niet de beste film en ik ben benieuwd wat ik zou zeggen als ik hem thuis op bd zou hebben gezien in plaats van de volle bioscoopzaal. De tendens is nu wel, of je vindt hem fantastisch of je vindt het helemaal niks. Tussenwegen heb ik nog niet veel gehoord.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Ien dus uitgeroeid of uitgestoten worden door de blanke overlevers. Zo raar is dat dus nog niet.
    Is niet raar en ik vind dit juist een erg sterk punt, het is zelfs erg aannemelijk dat er in de tijd voorafgaand etnische zuiveringen hebben plaats gevonden en enkel het blanke ras is overgebleven, zo kun je ook wel kritiek gaan leveren op een Italiaanse maffiafilm omdat er zwarte maffialeden in voorkomen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Sterker nog, de film zit echt vol met details uit de eerste films. De auto is bijvoorbeeld de originele auto uit de eerste film. De manier Max op de auto vastzit , komt regelrecht uit de films en zo zijn er enorm veel easterggs. De film probeert simpelweg zo trouw mogelijk aan de eerdere films te blijven. Maar dan meer, en voor sommige kan dat simpelweg teveel zijn.

    In mijn recensie was ik ook niet laaiend enthousiast. De film wordt ook wel erg de hemel ingeprezen. Ik vond hem leuk, maar zeker niet de beste film en ik ben benieuwd wat ik zou zeggen als ik hem thuis op bd zou hebben gezien in plaats van de volle bioscoopzaal. De tendens is nu wel, of je vindt hem fantastisch of je vindt het helemaal niks. Tussenwegen heb ik nog niet veel gehoord.
    Er zitten bij WiW inderdaad opvallend weinig middelmatige cijfers bij (en zelfs maar 1 onvoldoende). En soms zeggen die zelfs niets, als ik in de recensie van Rob Coenen lees dat hij het doel van de vrouwen niet snapt (terwijl zij de hele katalysator van het verhaal zijn), dan heeft hij het waarschijnlijk niet helemaal kunnen volgen. En dan lees ik her en der toch dat het verhaal zo simpel is .

  10. #110

    Standaard

    Zo moeilijk was 't verhaal toch niet? Vrij simpel zelfs.

  11. #111

    Standaard

    Ik vond de film eigenlijk ook niet zo bijzonder zoals velen je doen wil geloven. Actie is leuk maar valt in herhaling en de karakterontwikkeling is haast 0,0… Voor een film die Mad Max heeft komt dat personage er maar bekaaid vanaf.

  12. #112

    Standaard

    Ze hadden de film idd beter The Fast and The Furiosa kunnen noemen.

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Zo moeilijk was 't verhaal toch niet? Vrij simpel zelfs.
    Echt? Van alle reacties op je vorige post pik je dit eruit? Dat is pas vrij simpel .

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Echt? Van alle reacties op je vorige post pik je dit eruit? Dat is pas vrij simpel .
    Oh, die heb ik nog niet gelezen. TL : DR

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Tijdens wat research voor mijn recensie kwam duidelijk naar voren dat het over de Australische outbacks ging. Maar volgens mij zitten er ook geen Chinezen, Hindoes, Aboriginals Mauri's, Italianen enzovoort in de film. Maar waarom moet dat?



    Ook geen Albino's, Polynesieres, Transgenders of Aliens gezien

    Gelukkig is dit dan ook geen politiek correcte Disney vertoning waarin zelf Elfjes XXXL en een tint hebben...
    "A man's got to know his limitations", ...

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Sterker nog, de film zit echt vol met details uit de eerste films. De auto is bijvoorbeeld de originele auto uit de eerste film. De manier Max op de auto vastzit , komt regelrecht uit de films en zo zijn er enorm veel easterggs. De film probeert simpelweg zo trouw mogelijk aan de eerdere films te blijven. Maar dan meer, en voor sommige kan dat simpelweg teveel zijn.

    In mijn recensie was ik ook niet laaiend enthousiast. De film wordt ook wel erg de hemel ingeprezen. Ik vond hem leuk, maar zeker niet de beste film en ik ben benieuwd wat ik zou zeggen als ik hem thuis op bd zou hebben gezien in plaats van de volle bioscoopzaal. De tendens is nu wel, of je vindt hem fantastisch of je vindt het helemaal niks. Tussenwegen heb ik nog niet veel gehoord.
    Toch hebben ze bewust of onbewust 1 grote fout gemaakt.

    Volgens GM speelt MM4 zicht tussen MM2 en MM3 af, maar waar is zijn beenbeugel (leg brace) die in MM2 z'n belangrijk signatuur element van het MM karakter was?
    Of heb ik die gemist ....Max_The_Road_Warrior_.jpg
    Laatst aangepast door Hombre : 28-05-2015 om 16:05
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #117
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Schoonheidsfoutje of misschien wel een leugentje voor bestwil inderdaad.
    Misschien heb ik het ook wel gemist, want het tempo was te moordend...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Toch hebben ze bewust of onbewust 1 grote fout gemaakt.

    Volgens GM speelt MM4 zicht tussen MM2 en MM3 af, maar waar is zijn beenbeugel (leg brace) die in MM2 z'n belangrijk signatuur element van het MM karakter was?
    Wat dacht je van z'n auto als continuïteitsprobleem?

    Maar volgens mij is het geen fout, maar een min of meer bewuste keuze. Miller heeft al in interviews laten weten dat hij de Mad Max-films meer als losse episodes ziet dan als een doorlopend geheel. Hij heeft niet zo veel op met onderlinge continuïteit. Bovendien zou je in ieder geval de vervolgfilms kunnen opvatten als een soort legendevorming, verhalen voor bij het kampvuur. Waarbij degene die het ene verhaal vertelt niet per sé de andere verhalen kent. Zeker in de tweede en derde film is dat het geval. Aan het einde van die films blijkt dat het verhaal van de film achteraf verteld wordt door een overlevende, waarbij Max aan het einde van het verhaal in de vergetelheid verdwijnt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Wat dacht je van z'n auto als continuïteitsprobleem?

    Maar volgens mij is het geen fout, maar een min of meer bewuste keuze. Miller heeft al in interviews laten weten dat hij de Mad Max-films meer als losse episodes ziet dan als een doorlopend geheel. Hij heeft niet zo veel op met onderlinge continuïteit. Bovendien zou je in ieder geval de vervolgfilms kunnen opvatten als een soort legendevorming, verhalen voor bij het kampvuur. Waarbij degene die het ene verhaal vertelt niet per sé de andere verhalen kent. Zeker in de tweede en derde film is dat het geval. Aan het einde van die films blijkt dat het verhaal van de film achteraf verteld wordt door een overlevende, waarbij Max aan het einde van het verhaal in de vergetelheid verdwijnt.
    Zou een verklaring kunnen zijn, maarrrrrrrrrrrr

    MM, MM2 + MM3 hebben een redelijke vaste continuiteit en evolutie kwa karakter (MM is een held tegen wil en dank en eigenlijk alleen tbv maar om te overleven) en uiterlijke kenmerken (vergeet ook de haar pigmentatie aan 1 slaap niet, naast de brace).
    Echter MM4 heeft geen (verklarende) narator aan het eind (in MM4 is MM meer bezig met verlossing).

    Ach, wat maakt het ook uit, het is gewoon een heerlijke film
    Laatst aangepast door Hombre : 30-05-2015 om 11:03
    "A man's got to know his limitations", ...

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Met stipt de slechtste film die ik tot nu toe in de bios heb gezien. Leuke actie, maar geen verhaal en bordkartonnen personages. Hardy als Max heeft ook niet de uitstraling die Gibson wel had en vervult hier eigenlijk een bijrol. Theron doet het overigens wel goed. Ook vreemd dat er in de toekomst alleen nog maar blanken zijn. Geen zwarten gezien in de film. Het geheel deed erg 80's aan. Eigenlijk kan dit niet meer in 2015. Nee, net zoals Gravity flink overrated wat mij betreft. Ik kijk liever de oude trilogie dan dat ik deze nog eens opzet. 5/10
    Nou, deze opmerking over de niet-blanken kan ook naar het land der fabelen verwezen worden.... Vandaag de film voor de tweede keer bekeken en zowel in de waterscene in de massa aan het begin als op het einde (zelfs een aparte shot) komt een niet-blanke in beeld, dus alle discussie is overbodig. Jammer dat Pastichio Rocker zo'n (onterechte) opmerking plaatst en de verdere discussie uit de weg gaat trouwens. Volgende keer beter kijken dus .
    De film zelf blijft bij de tweede kijkbeurt fier overeind; zoals altijd is er zelfs meer uit te halen. En nou geduldig afwachten op de blu-ray.

    Ik heb nog net het boek 'The Art of Mad Max Fury Road ontvangen. Even doorgebladerd, ziet er prachtig uit. De komende dagen ben ik wel zoet met de lezen .


  21. #121

    Standaard




    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nou, deze opmerking over de niet-blanken kan ook naar het land der fabelen verwezen worden.... Vandaag de film voor de tweede keer bekeken en zowel in de waterscene in de massa aan het begin als op het einde (zelfs een aparte shot) komt een niet-blanke in beeld, dus alle discussie is overbodig. Jammer dat Pastichio Rocker zo'n (onterechte) opmerking plaatst en de verdere discussie uit de weg gaat trouwens. Volgende keer beter kijken dus .
    De film zelf blijft bij de tweede kijkbeurt fier overeind; zoals altijd is er zelfs meer uit te halen. En nou geduldig afwachten op de blu-ray.

    Ik heb nog net het boek 'The Art of Mad Max Fury Road ontvangen. Even doorgebladerd, ziet er prachtig uit. De komende dagen ben ik wel zoet met de lezen .

    "A man's got to know his limitations", ...

  22. #122

    Standaard

    Gezien en twee uur lang geknald en met een big smile gezeten. Volgens mij komt er nog wel een unrated versie want qua bloed en smerigheid werd er steeds vakkundig weggesneden. Toch knap hoe je met zo'n dun verhaal twee uur kunt vullen. Je krijgt geen ruimte om adem te halen......knallen, knallen en knallen. Vette film!

  23. #123

    Standaard

    Wat is dit eigenlijk? Een verzameling van DC comics of gewoon wat filmgerelateerde art? Het is me niet helemaal duidelijk :

    http://www.bol.com/nl/p/mad-max/9200...specifications

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Wat is dit eigenlijk? Een verzameling van DC comics of gewoon wat filmgerelateerde art? Het is me niet helemaal duidelijk :

    http://www.bol.com/nl/p/mad-max/9200...specifications
    Dat kader bij Bol moet je soms niet serieus nemen.

  25. #125

    Standaard

    Ondertussen opgezocht : Het is de bundeling van de DC comics, HC versie. Limited, maar van die betekenis ben niet zo zeker. Is wel héél vlot verkrijgbaar.

    On-topic : Nog steeds niet gezien, maar die soundtrack is in ieder geval overdonderend bij momenten.

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •