De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: HDMI Kabel Ruis?

  1. #1

    Standaard HDMI Kabel Ruis?

    Goedendag beste Dvdforummers,

    Ik heb een klein probleem en ik denk eigenlijk dat het aan mijn ( goedkope ) HDMI kabel ligt.

    Sinds een tijdje krijg ik een soort van ruis te zien als ik een film aan het kijken ben. Het is niet storrend ofzo maar als het beeld zwart laat zien zie je de desbetreffende ruis. De ruis kan je vergelijken als je je TV aanzet zonder kabel erin zodat je alleen maar sneeuw ziet maar dan minder erg.

    Zou het kunnen liggen aan mijn HDMI kabels die ik gebruik of kan het er aan liggen dat ik mijn Ps3 door link aan mijn Onkyo systeem en pas dan naar me TV gaat. Ik heb geen andere kabels kunnen testen omdat ik die helaas niet in mijn bezit heb. Kabels hebben verder geen last van knikken en knakken en ze zijn korter als 10m.

    Alvast bedankt!

    met vriendelijke groet,

    Tom
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellboy Bekijk bericht
    Goedendag beste Dvdforummers,


    Ik heb een klein probleem en ik denk eigenlijk dat het aan mijn ( goedkope ) HDMI kabel ligt.

    Sinds een tijdje krijg ik een soort van ruis te zien als ik een film aan het kijken ben. Het is niet storrend ofzo maar als het beeld zwart laat zien zie je de desbetreffende ruis. De ruis kan je vergelijken als je je TV aanzet zonder kabel erin zodat je alleen maar sneeuw ziet maar dan minder erg.

    Zou het kunnen liggen aan mijn HDMI kabels die ik gebruik of kan het er aan liggen dat ik mijn Ps3 door link aan mijn Onkyo systeem en pas dan naar me TV gaat. Ik heb geen andere kabels kunnen testen omdat ik die helaas niet in mijn bezit heb. Kabels hebben verder geen last van knikken en knakken en ze zijn korter als 10m.

    Alvast bedankt!

    met vriendelijke groet,


    Tom
    Hmmz...ik heb een soortgelijk probleem..bij de ene film erger dan bij de ander. Idd een soort ruis en soms is het zo erg dat het echt niet meer leuk is om de film te kijken. Mijn blu-ray speler is ook middels hdmi aangesloten op een onkyo en dan ri de tv. Mag ik vragen welk type Onkyo jij hebt staan?
    "I'm allergic to bullshit"
    My collection: http://www.intervocative.com/dvdcoll....aspx/Stefan81

  3. #3

    Standaard

    Weird, ik ben in het bezit van een Onkyo HTX-22D.

    BIj mij is het constant om het zo maar te zeggen, het valt niet erg op maar als je er op let kan het wel storren.
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  4. #4

    Standaard

    Heb je al geprobeerd van je PS3 direct naar je tv te gaan? Het kan zo zijn dat de ruis veroorzaakt word door de Onkyo. Heb je op je reciever ingesteld dat hij niks met het beeld moet doen en het alleen maar doorsturen.

    Een HDMI kabel kan geen ruis veroorzaken. Het signaal is namelijk digitaal. Of je hebt beeld dan is je kabel gewoon goed, of je hebt geen beeld en dan is hij kapot. Iets er tussenin kan niet. Heb je dit probleem ook op andere bronnen. Digitale decoder of een dvd speler? En zijn deze ook via de Onkyo aangesloten.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5

    Standaard

    Hellboy (tom),

    Ik wil wel eens met/ bij je komen testen. Woon zelluf ook in HLM. PM mij maar.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  6. #6

    Standaard

    Ik heb ook wel eens hetzelfde (een soort half-scherm vullend flikkerend geruis) en als ik m'n TV heen en weer zap tussen de externe kanalen dan is het weg. Ik heb een PS3 slimline en een Denon versterker (en woon ook in Haarlem, zou het aan de stad kunnen liggen? ). Overigens heb ik ook nog een dvd speler en een hd-dvd speler eraan hangen en daar heb ik geen last.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •