Pagina 5 van 22 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 544 worden weergegeven.

Discussie: Laserdiscs

  1. #101

    Standaard

    Silence of the Lambs van Jonathan Demme. Ook twee versies, de SE bevat de volgende extra's:
    - Audio commentary by ' Jonathan Demme' , Jodie Foster, Anthony Hopkins, screenwriter Ted Tally, and FBI agent John Douglas
    - Deleted scenes
    - Film-to-storyboard comparison
    - Storyboards
    - Production stills. These are followed by filmographies on Demme, Hopkins, and Foster. Pauline Kael apparently hosts the Demme filmography. Finally there are 8 chapters of FBI material on serial killers. Featuring several profiles such as organized sexual homicide and so on.






  2. #102

    Standaard

    Gisteren een mooie partij opgekocht met nog wat Criterion. We gaan dus even terug in het alfabet naar de box van 2001: a space odyssey van Kubrick met een aantal interessante extra's. Waaronder het script van de proloog, die enkel bij de premiere e zien was. Daarnaast nog wat intervieuws en meer dan 200 foto's van de productie. Al met al een mooie vondst.


  3. #103

    Standaard

    En om de vaart er een beetje in te houden nog een klassieker:
    Casablanca met
    - An audio essay by Ronald Haver on the making of "Casablanca".
    - The original trailer
    - A treatment for a sequel
    - A clip from the colorized version, A newsreel
    - Production codes
    - Budget plans
    - Excerpts from the Lux radio broadcast
    and publicity materials.




  4. #104

    Standaard

    Ook uit de collectie van zaterdag El Cid. Ik ken de film niet, maar ben wel benieuwd. Eeen van de latere Criterion releases met AC3 soundtrack en Interviews with 'Anthony Mann' , Miklós Rózsa and Samuel Bronston
    Behind-the-scenes footage
    A Miklós Rózsa discography
    Theatrical trailers (original and 1993 re-issue trailer).




  5. #105

    Standaard

    The English Patient van Anthony Mingella. Verre van een favoriet van mij, vond 'm erg langdradig. Maar misschien dat ik m na het kijken van de extra's een herkansing geeft en hij beter bevalt. Wel een mooie hoes.

    Extra's:

    - Audio commentary by director Anthony Minghella, producer Saul Zaentz and author 'Michael 0ndaatje'
    - 24-minute documentary "The English Patient: A Passionate Journey", featuring interviews with Ralph Fiennes, Kristin Scott Thomas, Juliette Binoche, and Willem Dafoe
    - Master class with Anthony Minghella featuring deleted scenes
    - Readings from the novel and sceenplay by Anthony Minghella and 'Michael 0ndaatje'
    - Theatrical trailers
    - TV spots.




  6. #106

    Standaard

    Forbidden Planet, van Fred Wilcox. Typisch jaren 50 sci fi filmpje met bekend hoesontwerp. Kende de film nog niet. Vond m niet echt geweldig, al zitten er wel wat leuke vondsten in. Wel heel veel interessante extra':

    - "Fatal Planet", a screen treatment (The text of the short story which gave rise to the movie)
    - The Workprint (Many short clips of of scenes which were cut or altered, often followed by the final movie scenes. Includes some examples of before and after special effects were added. Original footage is of very poor quality
    - Text of screenplay alterations and some still frames of cut scenes
    - The novelization (Text about how the book of the movie was written)
    - Sets
    - Costumes
    Music (Text discussion of the novel electronic music)
    - Robby the Robot (Text and still frames)
    - The Krell (Text and still frames)
    - Production and Publicity (Stills frames of early visual concepts of the ID monster, models of cruiser, Robby's vehicle, sketches of sets and devices, how Robby works. Publicity stills, Lobby cards, Movie posters, Covers of FB novels, Robby the Robot posters and photos)
    and the Production Timeline.




  7. #107

    Standaard

    Invasion of the Body Snatchers van Don Siegel. Een hele vroeg Criterion Spine # 8. Is later een andere versie van uitgebracht, dus deze is vrij zeldzaam. Leuk is dat er ook nog een sheet in zit dat andere voege criterion discs aanprijst.

    Extra's: Audio commentary by Maurice Yacowar.




  8. #108

    Standaard

    Dan Lawrence of Arabia nog een keertje. Heb ik enige tijd gelden de gesealde CLV editie getoond, nu ook in het bezit van de 4 disc CAV box set met een insert sheet van Papyrus.

    Extra's zijn grotendeels gelijk.

    Behind-the-scenes footage
    and rare production photos from the collection of the Academy of Motion Picture Arts and Sciences.






  9. #109

    Standaard

    A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies. Briljante docu over de Amerikaanse film van meesterverteller Scorsese/


    Geen extra's. wel ruim 3,5 uur plezier.




  10. #110

    Standaard

    Nog maar eentje vandaag. Een disc die ik al langer in bezit had. Short Cuts. Het meesterwerk van Altman en wat mij betreft beter dan de kloon/zoon Magnolia. Ook een van de allermooiste edities met schitterende extra's, waaronder een geweldige docu:

    The supplement section begins on CAV side 4, including 10 stories by Raymond Carver (which the film is loosely based on), production photos and notes, cast portrait by artist Don Bacbardy, publicity notes and materials, film reviews, and a massive dose of trailers (teaser, theatrical, and 6 TV spots). Included on CLV side 5 are three deleted scenes, including Anne Archer's clown scene and an extended version of Lyle Lovette's apology scene. Finishing up CLV sides 5 and 6 is a revealing documentary "Luck, Trust, and Ketchup", featuring juicy behind-the-scenes footage of Short Cuts and interviews with the entire cast members, director, and Raymond Carver's window "Tess Gallagher". Documentary feature multi-audio soundtrack: Occupying the left analog audio track is an audio essay by Michael Wilmington and on the right analog track is an interview with Pauline Kael.




  11. #111

    Standaard

    Singin' in the Rain. Leuke musical met de volgende extra's:

    - Audio commentary by Ronald Haver
    - A trailer
    - A fairly good outtake
    - Original versions of the songs (virtually everything was lifted from MGM musicals of the late 20s and early 30s)
    - and the original version of "The voice from behind the screen", the technical short which introduced talkies.




  12. #112

    Standaard

    Some Like it Hot van Billy Wilder. Best aardige komedie. Dit is de CLV versie (CAV versie heeft dezelfde foto op de hoes, maar dan in kleur. Heeft ook geen andere extra's.

    Extra's: Audio commentary by film historian Howard Suber.




  13. #113

    Standaard

    Als je mij vraagt: Wat vind je de beste SE laserdisc of DVD. Dan zal ik 9 van de 10 keer zeggen: Spartacus.

    Een geweldige 3 disc editie die met name boven de rest uitstijgt vanwege de twee geweldige audio commentaar tracks. Niet alleen valt er natuurlijk ongelooflijk veel te vertellen over deze epische film met all star cast waar na 10 dagen de regisseur werd ontslagen en een zeer jonge Kubrick het roer over nam. (Op aanraden van Douglas, die 'm na het maken film haat. (Kubrick had nog grotere ballen) ), Maar Douglas, Ustinov, schrijver Fast (Die heel eerlijk is over de wijzigingen die Kubrick aanbracht en meestal tot verbetering leidde) en producer Lewis zijn prima vertellers. Maar het beste is het andere audio commentaar, waarbij de aantekeningen worden voorgelezen die schrijver Dalton Trumbo had gemaakt naar aanleiding van de rough cut. Bij elke scene worden de keuzes van Kubrick duidelijk gemaakt.

    Kan iedereen die niet van grote zilveren schijven houdt de dvd van harte aanbevelen.

    Extra's:
    - Screenwriter Dalton Trumbo's scene-by-scene analysis
    - Additional Alex North score compositions
    - Restoration demonstration
    - Rare deleted scenes
    - Vintage newsreel footage
    - 1960 promotional interviews with Jean Simmons and Peter Ustinov
    - 1992 video interview with Peter Ustinov
    - Behind-the-scenes "gladitorial school" footage
    - The 1960 documentary The Hollywood Ten, plus archival documents about the blacklist
    - Original storyboards by Saul Bass
    - Hundreds of production stills, lobby cards, posters, print ads, and a comic book
    - Sketches by director Stanley Kubrick





    Laatst aangepast door Reinbo : 01-12-2009 om 09:09

  14. #114

    Standaard

    ik heb net voor het dvd tijdperk een aantal laserdisc titels gekocht oa the abyss en independence day de hoezen waren inderdaad prachtig echte collector items .
    de nieuwste dvd titels doen daar niks meer mee .

  15. #115

    Standaard

    Klopt en BR doet er zelfs nog minder mee (Zijn eigenlijk ronduit lelijk verpakt.) en de volgende stap wordt waarschijnlijk downloads. Dan heb je helemaal geen artwork meer. Wat dat betreft koester ik mijn collectie. Want films zullen nooit meer zo mooi verpakt worden.....

  16. #116

    Standaard

    Spartacus heb ik gelukkig op DVD, maar niet omdat ik 'niet van grote zilvere schijven houd'

  17. #117

    Standaard

    Supercop. Een van de leukste films van Jackie Chan. Tercjt dat Criterion deze heeft opgenomen in de collectie. Drunken Master 2 had er ook nog wel in gemogen.
    Heb 'm ook nog door Jackie laen signeren toen ik aan Who Am I mee werkte. Hij was zelf ligt teleurgesteld dat het om de Amerikaanse versie ging. De scenes die er uit gehaald zijn staan er op als extra.





    Laatst aangepast door Reinbo : 02-12-2009 om 10:05

  18. #118

    Standaard

    Prachtige verzameling, ik ben onder de indruk!
    Even een abo op deze draad
    Je hebt overigens helemaal gelijk.
    Het is jammer dat het artwork door het kleiner worden van de schijfjes er op achteruit is gegaan. Dat had ik ook met LP's.
    Succes verder met verzamelen
    Laatst aangepast door EVO : 02-12-2009 om 15:08 Reden: teveel typo's :(
    Live Long and Prosper

  19. #119

    Standaard

    Sweet Sweetback's Baad Asssss Song van Melvin van Peebles (vader van Mario)

    Ik ken 'm niet en omdat de disc nieuw in seal is, zal dat ook nog wel even zo blijven. ben wel benieuwd naar wat (een van ) de eerste blaxploitation film (samen met Shaft) te bieden heeft.

    Extra's: introductie en audio commentaar van Melvin van Peebles.

    En hier nog een leuk weetje van de imdb.

    Melvin Van Peebles contracted gonorrhea from one of the actresses during filming of one of the sex scenes in the movie. He applied for compensation from the Directors Guild because he "got hurt on the job" and used the money to buy more film.




  20. #120

    Standaard

    Taxi Driver van Martin Scorsese. Een prachtige disc met geweldig audio commentaar van Scorsese en Schrader. Daarnaast een analyse van de geweldige score van Bernard Herrmann's door Herrmann's biografie schrijver, Steven C. Smith. Verder bevat de disc nog een first draft van het script en diverse story boards. Tot slot is er nog een geluidsspoor waar je enkel de muziek hoort.




  21. #121

    Standaard

    Een van Criterion's lieverdjes is Terry Gilliam, dus ook Time Bandits is uitgebracht. Met audio commentaar, en dat is maar goed ook , want Gilliam is een zeer amusant verteller. Bovendien wordt hij ook nog eens ter zijde gestaan door o.a. Michael Palin en John Cleese....




  22. #122

    Standaard

    Tootsie van Sidney Pollack. Niet echt een favoriet van mij, maar heb deze ooit voor zeer weinig bij Ruad op de kop getikt. Bevat Audio commentaar en een hele uitgebreide making of. (Misschien moet ik die maar eens gaan kijken. )




  23. #123

    Standaard

    Morgen ochtend weinig tijd, dus nu alvast de Volgende: Trainspotting, de doorbraak van Danny Boyle. Geweldige film met leuk audio commentaar en een insert sheet met de vertalingen van het Engelse en Schotse slang voor de Amerikanen. Mooie klaphoes ook al is het een single disc.







    Laatst aangepast door Reinbo : 06-12-2009 om 18:53

  24. #124

    Standaard

    Umberto D van Vittorio De Sica, een film die ik niet ken en aangezien de disc nog verzegeld is, blijft dat nog wel even. Ben ook niet zo'n fan van Italiaans neo realisme.




  25. #125

    Standaard

    die trainspotting is echt cool
    zou ik ook wel een willen voor decoratie
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

Pagina 5 van 22 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •