Pagina 20 van 22 EersteEerste ... 1016171819202122 LaatsteLaatste
De resultaten 476 tot 500 van 544 worden weergegeven.

Discussie: Laserdiscs

  1. #476

    Standaard










    18 mnuten langere versie. Enkel verkrijgbaar op Japanse LD

  2. #477

  3. #478

  4. #479

  5. #480

    Standaard

    Mooie hoezen hoor! Ik heb een paar jaar terug een LD speler gekocht met wat platen maar na het bekijken van een paar films heb ik deze weer snel verkocht; wat een tegenvallend beeld zeg! Misschien waren mijn verwachtingen te hoog (ik had toch wel dvd kwaliteit verwacht) maar toch was ik erg teleurgesteld. Vroeger was dit systeem voor mij een soort heilige graal, omdat je het vrij weinig zag in NL en het was voor die tijd best imposant en vooruitstrevend. Dus extra jammer dat het toen zo tegenviel...
    Trouwens ook best grappig dat Bill Paxton zo'n prominente plaatsing krijgt op de cover, terwijl zijn rol best bescheiden was...
    Andere vraag: er wordt nog steeds gesproken over de zo geweldige audiotracks op LD. Hoe is dat te vergelijken met de tracks op BD?

  6. #481

    Standaard

    ik heb mijn Sony laserdisc speler met rgb achterin me oude samsung dvd recorder die upscaled naar 1080p en die met hdmi in me receiver. Dan is het beeld toch wel goed hoor. Zeker gelijkwaardig aan geupscalede dvd's.

    wat betreft het geluid heb ik hem aangesloten met een optische kabel en de soundtracks zijn natuurlijk niet zo mooi als de hd geluidstracks van blu rays, maar ik vind sommige LD uitgaves wel dynamischer klinken dan de dvd uitgaves dus het zit er een beetje tussenin denk ik.

    ook afhankelijk kwa beeld en geluid van de uitgave uiteraard want daar zit wel veel verschil in. Als ik the phantom menace vergelijk met de oudere "budget" uitgaves van bijvoorbeeld hellraiser dan is dat een verschil van dag en nacht
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    wat betreft het geluid heb ik hem aangesloten met een optische kabel en de soundtracks zijn natuurlijk niet zo mooi als de hd geluidstracks van blu rays
    Sluit m dan dan maar eens aan op een AC3 demodulator (mits je speler een RF uitgang heeft), en bekijk dan eens een plaat met AC3 track. Je weet echt niet wat je hoort. BR kan daar in veel gevallen niet aan tippen.

  8. #483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Sluit m dan dan maar eens aan op een AC3 demodulator (mits je speler een RF uitgang heeft), en bekijk dan eens een plaat met AC3 track. Je weet echt niet wat je hoort. BR kan daar in veel gevallen niet aan tippen.
    Maar in hoeverre dan? Bitrate? Dynamiek? Of is het puur de beleving? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het geluid van een modern medium het aflegt tegen een (in verhouding) prehistorisch medium, waarvoor audiotracks vaak lossless worden aangeboden; volledig gemastered van het origineel.

  9. #484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Mooie hoezen hoor! Ik heb een paar jaar terug een LD speler gekocht met wat platen maar na het bekijken van een paar films heb ik deze weer snel verkocht; wat een tegenvallend beeld zeg! Misschien waren mijn verwachtingen te hoog (ik had toch wel dvd kwaliteit verwacht) maar toch was ik erg teleurgesteld. Vroeger was dit systeem voor mij een soort heilige graal, omdat je het vrij weinig zag in NL en het was voor die tijd best imposant en vooruitstrevend. Dus extra jammer dat het toen zo tegenviel...
    Trouwens ook best grappig dat Bill Paxton zo'n prominente plaatsing krijgt op de cover, terwijl zijn rol best bescheiden was...
    Andere vraag: er wordt nog steeds gesproken over de zo geweldige audiotracks op LD. Hoe is dat te vergelijken met de tracks op BD?
    Qua beeld is het heel wisselend, maar een goede laserdisc doet niet veel onder voor dvd. Dvd is scherper, maar ik vind zeker bij horrorfilms, de videolook vaak sfeervoller.

    Geluid is qua detail minder dan uncompressed blu ray (DVD wordt compleet weggeblazen door laserdisc AC3 en DTS tracks), maar vaak is de mix wat vetter, bombastischer dan de blu rayen dat is soms ook heel lekker. Zeker bij actiefilms.

    Als ik een laserdisc kijk vind ik het beeld hooguit de eerste minuten soms wat tegenvallen, vooral qua scherpte, maar daarna ben ik er aan gewend en kan ik enrom ervan genieten. Heerlijk old school. Vergelijkbaar met LP vs cd discuussie. Warm vs kill en soft vs scherp. Een film als Evil Dead vind ik op laserdisc nog steeds beter eruit zien dan de blu ray. Gewoon omdat ik met de videolook ben opgegroeid.
    Laatst aangepast door Reinbo : 06-03-2013 om 06:50

  10. #485

    Standaard

    Wat overigens ook van belang is, is een goede speler. Een Elite 97 geeft een veel beter beeld dat een cld-515 of 2925 en andere 'consumenten' spelers. Haalt gewoon veel meer uit een laserdisc, veel strakker beeld. En een goede scaler is ook van belang.

    En onderschat oude high end audio en video apparatuur niet. Een Ferrari uit de jaren 90 is ook nog steeds een hele mooie auto.

  11. #486

    Standaard



    Deze heeft echt een fantastische beeldkwaliteit

  12. #487

  13. #488

    Standaard

    Dank, heb hem een PM gestuurd.

  14. #489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Sluit m dan dan maar eens aan op een AC3 demodulator (mits je speler een RF uitgang heeft), en bekijk dan eens een plaat met AC3 track. Je weet echt niet wat je hoort. BR kan daar in veel gevallen niet aan tippen.

    bedankt voor de tip! die moet ik is gaan zoeken op ebay zo een demodulator!
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  15. #490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht

    Als ik een laserdisc kijk vind ik het beeld hooguit de eerste minuten soms wat tegenvallen, vooral qua scherpte, maar daarna ben ik er aan gewend en kan ik enrom ervan genieten. Heerlijk old school. Vergelijkbaar met LP vs cd discuussie. Warm vs kill en soft vs scherp. Een film als Evil Dead vind ik op laserdisc nog steeds beter eruit zien dan de blu ray. Gewoon omdat ik met de videolook ben opgegroeid.

    ik heb precies hetzelfde. Dat is voor mij de rede om ook laserdiscs te kijken ipv alleen maar blu ray. Vrienden verklaren met weleens voor gek, maar bij sommige oudere film mis ik gewoon de oude warme kleuren dan is de scherpe strakke blu ray mooi maar een oude LD is dan een stukje sentiment haha

    dan denk ik weleens terug aan de oude vhs tijden toen ik de banden versleet en niet wist dat op dat moment al een beter medium te krijgen was
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  16. #491

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    bedankt voor de tip! die moet ik is gaan zoeken op ebay zo een demodulator!
    Staan ook geregeld op marktplaats. 70-150 euro

    http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv...reviousPage=lr

    Deze is wat prijziger, maar erg handig vanwege de optical out.
    Laatst aangepast door Reinbo : 13-03-2013 om 19:18

  17. #492

    Standaard

    Gister de blu ray van The Doors gekocht. na 5 minuten toch maar de AC3 laserdisc aangezet.Misschien wat minder in detail, maar het klonk wel vele malen muzikaler. Vergelijkbaar met de vinyl - cd discussie, maar toch was ik zelf zeer verbaasd dat ik veel meer plezier aan de laserdisc beleefde (had niet voor niets de blu ray gekocht) ondanks de mindere beeldkwaliteit. Geluid was gewoon veel warmer en had soul, waar de blu ray track mij te klinisch was.

  18. #493

    Standaard

    Ik heb vorig jaar een ac3 mod op mijn laserdisc speler laten zetten. Dat was bij iemand in Ridderkerk die vroeger ook voor Rodisc werkte. Ben zijn naam kwijt. Weet iemand misschien wie ik bedoel.

  19. #494

    Standaard

    En dat is nou juist van die waardevolle informatie!
    Had je toen zelf de spullen daarvoor ergens op de kop getikt of had/heeft hij ze op voorraad?
    En weet je misschien of zo'n mod universeel is?
    Mits de kosten niet al te hoog oplopen zou ik ze tzt best willen laten inbouwen in mijn 3 CLD-D925's....
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 24-03-2013 om 01:19

  20. #495

    Standaard

    Zo'n mod kan hij makkelijk voor je uitvoeren. Ook niet heel duur. Nu nog zijn naam achterhalen.

  21. #496

    Standaard

    Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn zou je zeggen....
    Zit hij niet toevallig op t htforum??

  22. #497

  23. #498

    Standaard

    ik heb de Sony MDP-650 is dit een aardige laserdisc speler of kan ik veel meer winst behalen nog kwa beeld met een andere?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  24. #499

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Ik heb 'm weer gevonden.
    Zei t toch, zo moeilijk kon t idd niet zijn...
    Kan je m eens vragen of hij nog steeds die mods kan/wil uitvoeren en tegen welke kosten?
    Verneem t dan eventueel wel via een pb-tje.

    @ Pretorian22: heb zelf geen ervaring met Sony. Mij is altijd voorgehouden dat Pioneer de "way to go" is.
    Of je zou geld over moeten hebben voor een Mcintosh:

    Laatst aangepast door rvvnr1 : 24-03-2013 om 15:40

  25. #500

    Standaard

    Die Mcintosh is gebaseerd op de Elite 97 en qua prestaties dezelfde machine.

    Die Sony is een prima machine, maar een Elite 79 , 99 of Pioneer X9 leveren wel een veel mooier, stabieler plaatje op. Maar daar moet je dan wel flink voor in de buidel tasten, als je ze al te koop vind.

Pagina 20 van 22 EersteEerste ... 1016171819202122 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •