Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.

Discussie: Paranormal Activity

  1. #1

    Standaard Paranormal Activity

    Lowbudget horrorfilm verovert Amerika

    De lowbudget horrorfilm Paranormal Activity is voordat hij de Amerikaanse bioscopen heeft bereikt al een fenomeen.

    De film, die ruim een jaar geleden voor een bedrag van slechts 11.000 dollar werd gedraaid, heeft na een handvol testscreenings in Amerika al een enorme schare fans opgebouwd. Een petitie op internet om de film snel in de bioscopen uit te brengen, leverde in korte tijd meer dan een miljoen handtekeningen op. De trailer, waarin slechts te zien is hoe het testpubliek tijdens een voorstelling reageert, is al miljoenen keren gedownload.

    Paranormal Activity vertelt over een echtpaar waarvan het huis wordt geteisterd door een demonische entiteit. Om bewijs van zijn aanwezigheid te verzamelen, begint de man van het tweetal alle mysterieuze gebeurtenissen te filmen. De speelfilm bestaat uit de amateuropnamen die hij gedurende drie weken in het huis heeft gemaakt.

    De horrorfilm draaide de afgelopen week al in 160 theaters en werd op deze manier de op drie na best bezochte film van Amerika. De productie komt vrijdag uit in achthonderd bioscopen in heel het land. Het fenomeen is vanaf 26 november in de Nederlandse bioscopen te aanschouwen.

    Bron

    ---------------------------

    Ik zag net de trailer en moet zeggen ziet er creepy uit,maar dat zo film (ala blair witch) toch zo'n effect kan geven op een biosvolk..


    Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=F_UxL...layer_embedded

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  2. #2

    Standaard

    Zo'n trailer hadden ze ook van [rec] gemaakt, die ik uiteindelijk ook maar "degelijk" vond.

    De bron heeft trouwens niet de juiste info bijdehand, de film heeft al in 2007 op wat kleine festivals gedraaid dus zal ergens in 2006 wel gefilmd zijn.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  3. #3

    Standaard

    Trailer staat ook op apple.com. klik

  4. #4

    Standaard

    Zag de trailer afgelopen week in de bios. Reactie van m`n moeder: "wat een onzin, dat lijkt me echt niets"

    Ben er wel benieuwd naar.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #5

    Standaard

    Onbegrijpelijk dat ze een dergelijke trailer hebben gemaakt en degene die de film nog willen gaan zien raad ik dan ook aan om de trailer niet te bekijken.

  6. #6

    Standaard

    Ik vind het wel apart, in de Nederlandse bioscopen staat dus bij de trailer dat de test screening in 2009 was gehouden maar in de originele trailer staat dat het een test screening was in 2007, gewoon getalletjes aangepast natuurlijk en veel mensen valt het niet op tenzij men de originele trailer heeft gezien .
    Ik ben zelf niet zo heel erg onder de indruk ervan dus ik verwacht er niet veel van. Vond de Blair Witch Project ook niet zo heel erg interessant.
    Ikran is not horse!

  7. #7

    Standaard

    Ik verwacht er heel veel van, ben enorm onder de indruk geraakt van de trailer en baseer daar mijn hele verwachtingspatroon op.

  8. #8

    Standaard

    ik schrok me rot van het stukje aan het eind van de trailler, dat er iets richting de camera vliegt. gave film lijkt me dit
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door filosofem Bekijk bericht
    Ik verwacht er heel veel van, ben enorm onder de indruk geraakt van de trailer en baseer daar mijn hele verwachtingspatroon op.
    Je verwachtingen gaan helemaal ingelost worden : er gebeurt zowat evenveel in anderhalf uur als in de trailer !

    Toevallig of niet was dit de grootste teleurstelling sinds The Blair Witch Project. Op zich is ie helemaal niet slecht, maar ik had er zo veel meer van verwacht. Je zit dan al meer dan een jaar uit te kijken naar een film die dan ook nog eens opgepikt wordt door de mainstream pers en er nog een schepje bovenop doet, maar uiteindelijk blijkt ie maar half zo goed als ie had kunnen zijn ... (wat een snertzin ! )

    Kijk Ghostwatch, zoveel beter !

  11. #11

    Standaard

    In de trailer zie je iets naar de camera toe vliegen en dat heb ik helemaal niet in de film gezien.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    In de trailer zie je iets naar de camera toe vliegen en dat heb ik helemaal niet in de film gezien.
    Klopt, is meerdere mensen opgevallen, bedenk wel dat de trailer nog is van twee jaar geleden, na het festival hebben er blijkbaar veranderingen plaatsgevonden in de film waardoor wij een andere cut hebben gezien dan dat publiek.

    Ik hoorde dat er een dvd rip op het net schijnt te circuleren waarbij het originele einde er in zit en niet het aangepaste einde van de film die nu draait in een paar bioscopen en eind november dus in de bioscoop zal draaien.
    Ikran is not horse!

  13. #13

    Standaard

    hetgeen je in de trailer ziet, is wat nu ook in de bioscopen gedraaid wordt. Dat is niet het oorspronkelijke einde, maar wel een aangepast einde voorgesteld door Steven Spielberg. Het originele einde is hetgeen in de DVDscreener te zien is.

    Daarnaast is er nog een derde einde dat slechts enkele keren op festivals gebruikt werd.

    Ikzelf zou het overigens NOG anders dan die drie laten eindigen hebben

  14. #14

    Standaard

    bij de laatste harry potter zat ook een stukje in de trailer wat niet in de film zat

  15. #15

    Standaard

    Wat mij opviel van deze film was dat de film zelf niet zo super eng was, het is meer het gevoel dat in je hoofd na blijft spoken en je thuis nog bezig houdt als je opeens verschillende geluiden in de nacht hoort. Ik was erg positief verrast, had hele lage verwachtingen die dan ook wel werden ingelost maar dat het zo bleef naspoken had ik echt niet verwacht. Brrr, krijg er af en toe nog rillingen van.
    Ikran is not horse!

  16. #16

    Standaard

    Heh. 't topic was (voordat ik dit postte) 666x bekeken.

  17. #17

    Standaard

    Het laatste kwartier vond ik wel spannend, maar de anderhalf uur daarvoor waren dat niet. Steeds als het een beetje spannend leek te worden liep de scene af.

    Als je het zelf meemaakt is het natuurlijk wel echt eng, iedereen hoort namelijk wel eens van die geluiden in het huis. De film op zich was echter helemaal niet eng of echt zenuwslopend wat ik eigenlijk verwachtte.


  18. #18

    Standaard

    Eens met het bovenstaande. Al moet ik zeggen dat ik wel vind dat de spanning leuk opgebouwd wordt. Ben toch wel een paar keer goed geschrokken, zeker aan het eind!

    Maaaaaaaaaar voor je t weet is de film voorbij, dus goed kijken!
    Do you think that's air you're breathing?

  19. #19

    Standaard

    .....Ik heb de film nog niet gezien. Wel wat dingen gelezen. Vond veel overeenkomsten met de zeer goede film " The Entity, 1981" . Ook een entiteit die je niet kan zien. Kruipend op het bed etc. beten op het lichaam van de vrouw waar hij door geobsedeerd is. Daar ook op het eind een stem van de entiteit. Ook het eind lijkt erop. Veel recensenten hebben ook de indruk dat Orin Pelli zijn verhaal hier ook vandaan heeft. Maar goed, on originaliteit:wink: kan ook kan leuk zijn....

  20. #20

    Standaard film

    jullie zullen mij wel een watje vinden, maar ik heb gisteren de film gezien bij een vriendin van mij.
    Het begin was ongelooflijk saai,bijna een uur was het gewoon echt boring!

    ik begon het eng te vinden, toen de demon haar bijna 2 uur liet staan.
    en kreeg zo ongeveer een beroerte toen ze uit haar bed werd getrokken.


    ik ben al heel lang gevoelig voor zulke dingen ( geesten gevallen).
    op zich ben ik eigenlijk nooit echt heel erg bang geweest.
    maar het gevoel dat wat er in deze film is gebeurd echt kan gebeurden ( althans wat mij word gezegd) maar mij echt ongelooflijk bang !

    ik heb vanacht tot 6 uur wakker gelegen, met licht aan, en de tv aan voor geluid.
    ik ben echt zo bang dat dit mij overkomt, aangezien mijn grootste nachtmerrie is om uit bed getrokken te worden.

    als ik zo denk .. is het eigenlijk wel een bout film.

    1. mensen die er niet in geloven zouden de film behoorlijk saai vinden.
    2. (meisjes) mensen die er wel in geloven, kunnen zich zelf psychisch gek maken. ( HOEFT niet)

    voor maar een kleine deel zou dit een goede film zijn (wat ik denk )

    naja, ik doe het 2de.. niet bepaald slim, niet erg gezond voor je.
    maar goed niet veel aan te doen denk ik .. dat worden veel slapeloze nachten.
    Laatst aangepast door Marcel den Haan : 28-11-2009 om 18:46

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kaptein Pikaard Bekijk bericht
    .....Ik heb de film nog niet gezien. Wel wat dingen gelezen. Vond veel overeenkomsten met de zeer goede film " The Entity, 1981" . Ook een entiteit die je niet kan zien. Kruipend op het bed etc. beten op het lichaam van de vrouw waar hij door geobsedeerd is. Daar ook op het eind een stem van de entiteit. Ook het eind lijkt erop. Veel recensenten hebben ook de indruk dat Orin Pelli zijn verhaal hier ook vandaan heeft. Maar goed, on originaliteit:wink: kan ook kan leuk zijn....
    ik moest gelijk aan deze film denken toen ik het verhaal van paranormal activity las

  22. #22

    Standaard

    vandaag gezien, aardige film, maar niet bepaald supereng, beetje creepy, einde beetje freaky maar de hype zeker niet waard
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  23. #23

    Standaard

    Ga de film vanavond zien, maar ik zie dat er meerdere versies zijn, de theatrale, alternatieve etc...

    Wat is de meeste engste, leukste versie om te bekijken? Begreep namelijk dat er in nederland.een versie in de bioscoop is gespeeld welke gecensureerd is.

  24. #24

    Standaard

    Gisterenavond gezien, psychologisch knap in elkaar gezette film.
    De spanning wordt gedeeltelijk opgebouwd en langzamerhand bekruipt je als kijken een steeds onaangenamer gevoel. Ik hou hier persoonlijk meer van dan 2 boring schrikmomenten.

    Het kan vooral na de film nog naspoken in je koppie.
    Het einde vond ik bovendien verrassend en al met al een prima film.

    8/10

    ps: ben trouwens wel benieuwd naar de alternatieve versie

  25. #25

    Standaard

    PERSBERICHT: PARANORMAL ACTIVITY
    Bron: E1 Entertainment Benelux - Datum: 2010-03-29 - Geplaatst door: Werner
    PARANORMAL ACTIVITY
    Revolutie in Filmland…
    Videoband maakt comeback
    Bioscoophit Paranormal Activity ook verkrijgbaar op VHS

    De uiterst succesvolle en veel besproken horror-thriller Paranormal Activity zal Behalve op DVD en Blu-ray, ook op Videoband (VHS) uitgebracht worden in een Limited VHS Edition. Willem Olov Louridtz, Marketing Director van distributeur E1 Entertainment Benelux: “Met de opkomst van digitale technologieën en toepassingen als Blu-ray en 3D blijkt er, vergelijkbaar met de comeback van vinyl, juist een soort tegenbeweging te zijn ontstaan. Een met een gewone handcamera opgenomen film als Paranormal Activity, heeft hier kennelijk aan bijgedragen”

    In de VS, waar deze film enorm gehyped en ook zeer succesvol is geweest in de bioscoop, is dit al een tijdje aan de gang. Een groeiende groep filmliefhebbers heeft daar te kennen gegeven deze film 1-op-1 op videoband te willen bekijken. Ze willen de karakteristieke beleving van de tapeopnames ervaren en de film ook letterlijk voor- en achteruit kunnen spoelen. In de film zelf gebeurt dit ook veelvuldig als de hoofdrolspelers erachter willen komen welk geheimzinnige en angstaanjagende dingen zich ’s nachts tijdens hun slaap hebben afgespeeld in hun slaapkamer.”

    In de VS is door deze groep zelfs een actiewebsite www.wewantvhs.com opgezet. En met succes! De studio heeft immers inmiddels voor de Amerikaanse markt een VHS versie ontwikkeld. Reden voor E1 Entertainment Benelux om ook voor de Nederlandse en Vlaamse markt een VHS versie als Limited VHS Edition in een beperkte oplage te ontwikkelen en te produceren.

    Over Paranomal Activity
    Paranormal Activity gaat over een jong stel dat hun intrek neemt in hun nieuwe huis. Ze krijgen al snel het gevoel dat ze niet alleen zijn in het huis en steeds vaker worden ze wakker van onverklaarbare geluiden en gebeurtenissen. Elke nacht loopt de spanning verder op naar een ijzingwekkende climax.

    Paranormal Activity is de meest lucratieve film aller tijden. Voor slechts 15.000 dollar gemaakt, heeft deze nu wereldwijd al meer dan 110 miljoen dollar opgebracht in de bioscoop. Een unicum in de filmwereld.

    Paranormal Activity is vanaf vandaag verkrijgbaar op Blu-ray, DVD en VHS.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •