Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 67 worden weergegeven.

Discussie: dvd.nl ruilbeurs?

  1. #1

    Standaard dvd.nl ruilbeurs?

    Beste heren van dvd.nl/eigenaar,

    gezien de huidige transitie periode waarbinnen veel leden overgaan naar Blu-Ray, sommigen nog HD-DVD's zoeken en velen ook nog steeds bij dvd blijven hangen, is het geen goed idee om een dvd.nl ruilbeurs te organiseren? Ik denk dat er genoeg traders/verkopers zijn die voor een goede prijs een stand zouden willen huren en misschien dat er zelfs wat bedrijven interesse voor hebben om deel te nemen aan zo een soort beurs. Het zou dan een jaarlijkse beurs kunnen worden als het een groot succes blijkt en naar mijn idee ook nog commercieel haalbaar als je een gunstige locatie weet te vinden.

    Ik hoor graag van jullie.

    Edgar

  2. #2

    Standaard

    Op zich een heel interessant idee, Edgar. Maar er komt wel een hele grote organisatie bij kijken. En je moet een goede lokatie hebben. Dat kost veel geld.
    Het is een idee om zeker aan te denken, maar het zal niet zo maar 1,2,3 van de grond te brengen zijn.
    Als je concrete ideeën hebt, stuur me maar een PM!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Op zich een leuk idee. Zou best met een rugtas vol dvd's langs willen komen, maar geen geld betalen om een standje te huren (ons ben zunig!)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    En je weet nog niet eens wat een kraam gaat kosten! Voor welk bedrag (serieus) zou je wel een kraam willen huren?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Ludo ik heb (nog) niets concreets maar zal best even her en der wat informatie inwinnen qua mogelijkheden. Vergeet niet dat diverse grote beurzen ooit klein zijn begonnen maar er helaas ook grote steeds kleiner zijn geworden. Anyway, ik laat ngo wel even weten in een PM wat ik te weten ben gekomen, ik heb het dan nu vooral even over de Darling Market locatie in Rijswijk, hier worden regelmatig beurzen en bijv occassionshows gehouden, is redelijk bereikbaar per OV en ook aardig wat parkeerruimte.

  6. #6

    Standaard

    Ik zou hier zeker wel heengaan (als het voor mij niet té ver weg is)

    + het is natuurlijk tof op dvd.nl leden in het wild te zien!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    En je weet nog niet eens wat een kraam gaat kosten! Voor welk bedrag (serieus) zou je wel een kraam willen huren?
    Eerlijk...echt voor niets....zou wellicht een toegangsprijs willen betalen, maar zoveel heb ik ook weer niet te slijten!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #8

    Standaard

    met de 31 stuks die je nu te koop hebt staan heb je echt weel een kraampje nodig hoor.
    Maar even serieus, er zijn hier natuurlijk een aantal flink grote jongens aanwezig die wellicht wel interesse in een kraampje hebben plus dat er misschien nog wat bedrijven interesse hebben. Ook merchandise zal waarschijnlijk welkom zijn en BR ook.
    Anyway, de mogelijkheden worden serieus bekeken maar zoiets organiseren is geen kleine klus dus reken niet dat het op korte termijn zal gebeuren als het zal gebeuren.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Eerlijk...echt voor niets....zou wellicht een toegangsprijs willen betalen, maar zoveel heb ik ook weer niet te slijten!
    Denk dat het dat ook voornamelijk is. Denk niet dat veel mensen hier voldoende ruilmateriaal hebben om een hele kraam te vullen.

    Edit: Dat was nog een reactie op Coen.

  10. #10

    Standaard

    kraampje, smaampje, ga het liefst met de rugtas op pad en dan bij anderen ruilen voorstellen.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #11

    Standaard

    Dat is ook goed. Je hebt ook bezoekers nodig om zo'n beurs succesvol te maken.

    Je zou ook met een paar mensen een kraam kunnen delen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #12

    Standaard

    Is er uberhaupt wel animo?

    dvd's verkopen is om te huilen, maar een ruil zou op zich nog wel kunnen...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #13

    Standaard

    Of er animo is moeten we uitzoeken. Het idee is 24 uur oud, dus daar valt nog niet veel over te zeggen.
    Ik denk als mensen de uitgave die te koop/te ruil staat met eigen ogen kunnen zien dat ze dan eerder geneigd zijn om tot koop/ruil over te gaan dan via internet.
    Plus dat je als verkoper meer mensen kunt benaderen dan alleen maar via dit forum.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  14. #14

    Standaard

    Ik zou in elk geval komen indien ik natuurlijk geen andere afspraken heb staan op de betreffende datum.

    Een kraampje huren zou ik overwegen, maar heb helaas niet zoveel te koop/te ruil.

    Het lijkt me wel een top idee!

  15. #15

    Standaard

    Een ruil-/verkoopbeurs organiseren voor dvd's is niet echt rendabel lijkt me. Nieuw kosten ze minder dan een paar euro, wat wil je er dan nog voor vangen, 50 cent ofzo? Met benzine/trein, huur kraampjes en toegangsprijzen ben je zo al rap duurder uit dan in de winkel of webshops. Bovendien heb je dan nieuwe dvd's. Ruilen lijkt me lastig als je ziet wat iedereen hier op het forum aanbiedt; dat is 100x Band of Brothers, X-men, Spiderman etc. Kortom, niet echt bijzondere titels waarvoor je op pad wilt.

    En wat al eerder gezegd is: gunstige locaties zijn duur, kost je zo een paar duizend euro aan huur en dan heb je niets bijzonders.
    Laatst aangepast door Oakey : 23-10-2009 om 23:28
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Een ruil-/verkoopbeurs organiseren voor dvd's is niet echt rendabel lijkt me. Nieuw kosten ze minder dan een paar euro, wat wil je er dan nog voor vangen, 50 cent ofzo? Met benzine/trein, huur kraampjes en toegangsprijzen ben je zo al rap duurder uit dan in de winkel of webshops. Bovendien heb je dan nieuwe dvd's. Ruilen lijkt me lastig als je ziet wat iedereen hier op het forum aanbiedt; dat is 100x Band of Brothers, X-men, Spiderman etc. Kortom, niet echt bijzondere titels waarvoor je op pad wilt.

    En wat al eerder gezegd is: gunstige locaties zijn duur, kost je zo een paar duizend euro aan huur en dan heb je niets bijzonders.
    Het hoeft natuurlijk niet alleen om dvd's te gaan. Je zou dit kunnen combineren uiteraard met HD-DVD en Blu-Ray, maar bijvoorbeeld ook hardware zou men kunnen aanbieden. Van kabels tot receivers. Ik noem maar wat...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #17

    Standaard

    Weer een prima idee Edje.

    Ik heb voor je in de aanbieding: de oude stadssporthal in Tilburg (achter het WII stadion).

    Deze is nu in tijdelijk beheer van mijn basketbal verenging, totdat deze gesloopt gaat worden (over 3 jaar). Dus kosten voor huur kan aantrekkelijk zijn.

  18. #18

    Standaard

    Is het niet voordeliger om mee te liften op het succes van een bestaand concept. Bv de HCC dagen? Heb je enkel een stand nodig waar iedereen kan ruilen / kopen.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J Bekijk bericht
    Weer een prima idee Edje.

    Ik heb voor je in de aanbieding: de oude stadssporthal in Tilburg (achter het WII stadion).

    Deze is nu in tijdelijk beheer van mijn basketbal verenging, totdat deze gesloopt gaat worden (over 3 jaar). Dus kosten voor huur kan aantrekkelijk zijn.
    Klinkt goed Jamie
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  20. #20

    Standaard

    Tilburg is wel mooi in de buurt voor mij haha.

    Bij zo'n beurs zal er inderdaad vaak hetzelfde worden aangeboden. Maar je gaat er juist heen voor net datgene wat je elders niet kon vinden. Ondanks dat er inderdaad 95% niet echt de aandacht trekt zit er toch 5% bij wat je juist WEL zou willen. Daarnaast ben je dan in een omgeving met mensen die dezelfde passie van films delen. Dat is juist de rede waarom ik naar een beurs ga. Vaak kom ik met niets thuis maar zo af en toe weet ik toch weer een klapper te slaan!

  21. #21

    Standaard

    Voor mij ook,maar als dit bestemd is alleen voor de DVDers.nl ben ik bang dat alleen een vast clubje komt (wat misschien hooguit 30-40 man kan zijn).. het initiatief en idee des al te min lijkt mij zeer leuk..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  22. #22

    Standaard

    Het lijkt me niet alleen bedoeld voor DVD.nl-ers. Het lijkt me juist goed om dit in een breder perspectief te zien. De vraag is alleen hoe je het publiek bereikt buiten DVD.nl om. Daar moet over nagedacht worden.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  23. #23

    Standaard

    Dat kan een moeilijke uitdaging zijn,het eerste wat in mij op kwam is adverteren via film bladen (film valley zou hierin een gode optie zijn geweest) wat dan mischien wel een kleine prijs zou kosten maar evt in de krant omgeving tilburg zodat de bewoners die daar ook intresse in DVD's hebben komen..of evt bij media en entertainment opleidingen waarvan er ook vast dvd collecters zijn. Er zullen vast nog andere ideeen te voorschijn komen want ik denk dat rondom in de dvd.nl kringen vast een heleboel andere vrienden dvds sparen ..dus die zouden ook al uitgenodigd kunnen worden.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  24. #24

    Standaard

    Er zijn sowieso meer fora waar diverse leden van hier ook lid van zijn die daar melding van kunnen maken, verder kun je via verschillende mediakanalen persberichten uitsturen, op bijvoorbeeld nu.nl zelf iets posten en zorgen dat er veel reacties op komen, wellicht wat kleine banners uitzetten hier en daar.

  25. #25

    Standaard

    Ik denk dat er veel mensen op af zullen komen indien er voldoende standplaatsen zijn. Ik ben wel benieuwd wat die huur zou zijn in de stadsporthal in Tilburg, als je dat weet kan je ook meteen even berekenen wat de standplaats zou moeten kosten.

    Bij een redelijk bedrag zou ik niet alleen overwegen om te komen maar ook om er zelf te staan!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •