Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 44 van 44 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    MOD EDIT: en hier wou ik het bij laten. Ik heb je uitgelegd waarom ik deze opmerkingen hier niet wil.
    Alleen ga dan niet roepen dat ik zit te schelden, want dat doe ik niet.
    Ik maakte alleen een flauwe parodie op een naam, wat heel iets anders is.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dan heb ik één mededeling voor RCV:
    Vraag je af WAAROM mensen dat roepen, en ga niet roepen dat je er niet tegen kan, want dan kan je heel internet wel opdoeken.
    Precies!

    Boycotten die handel.

    Dan maar geen recensies meer van RCV (wan)produkten.
    Ze moeten gewoon beter hun best gaan doen, dan zeuren we niet.

  3. #28

    Standaard

    Btw, goede releases van ze koop ik wel, alleen is dit een gevalletje van:
    ''Doe het niet, of doe het goed!''
    Wat mij betreft is een tussenweg als deze onacceptabel.

  4. #29

    Standaard

    Zucht.... wat een kansloze discussie. DVD.nl moet gewoon lekker doorgaan met recenseren van zowel goede als slechte blu rays, en ja ook van RCV. Want juist van een maatschappij die ruim onder de gemiddelde adviesprijs durft te gaan zitten en 9 van de 10 uitgaven op blu ray uitstekend uitbrengt, verdient evengoed aandacht. Ik heb nu geweldige mooie edities van Am. History X, Hairspray, Kill Bill Jackie Brown en the Notebook in huis, voor een heel nette prijs dankzij RCV.

    Of zijn we vergeten dat Sony (Da Vinci Code), Universal (Gladiator), DFW (verschillende titels) ook wel eens missers hebben?

  5. #30

    Standaard

    Uiteraard, doorgaan met recenseren!
    En andere filmmaatschappijen knoeien ook.
    Als je even zoekt kan je lezen dat ik daar ook niet blij mee ben!

    Die hele discussie ging puur over het verwijderen van mijn ''leuke'' RCV grap...

    Trouwens, Blade en The Notebook zijn ook alles behalve perfect, ik zie bv. aardig wat DNR, maargoed, je blijft bezig...

  6. #31

    Standaard

    |Ohw, ik vond the notebook echt een zeer nette transfer hebben, maar inderdaad, sommige BR's zijn wat minder, andere wat beter.. net zoals bij dvd, en dat zul je helaas altijd blijven houden. Ik zal inderdaad een verknipt beeldformaat niet snel kopen evenals een brak geluid, maar als er een beetje DNR is toegepast of in zeer lichte mate EE, no problem... tenminste.. ik zal mijn DVD er zeker voor vervangen.

  7. #32

  8. #33

    Standaard

    het enige wat sommige mensen wel eens vergeten bij 'beeldkwaliteit' is dat de 'fouten' mogelijk al in het orginele materiaal zit, zeker moet je niet vergeten dat heel veel films orgineel al in de computer gescanned zijn, dan bewerkt en dan weer terug naar film zijn gezet, hierbij treedt ook vaak van dit soort 'fouten' op, net als bv slechte schaduwdetail etc.. ik heb de laatste tijd vaker juist dat ik het beeld/geluid van bluray (en dat op 720p en een simpele 'oude' digital 5.1 opstelling) vele malen beter is dan het beeld/geluid dat ik zie bij ons in pathe helmond/eindhoven.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Het heeft niets met kinderachtigheid te maken. Maar als DVD.nl willen wij de samenwerking met RCV graag op goede voet houden. Dan doen dat soort opmerkingen van jou die samenwerking geen goed.
    Wij hebben daarom de policy om altijd dat soort opmerkingen te verwijderen. Dat geldt ook voor nutteloze opmerkingen over andere maatschappijen.
    Kritiek is goed en zinvol, maar flauwe grappen die nergens over gaan werken alleen maar averechts.

    doet de geloofwaardigheid van besprekingen geen goed natuurlijk, dit soort krampachtige reacties en het verwijderen van berichten al helemaal niet om "de samenwerking met RCV op goede voet te houden".

    " Wij hebben namelijk de policy om dit soort opmerkingen te verwijderen."

    Wat voor opmerkingen?

    Altijd als er hier een kritisch geluid over de recensies komt, wordt er vreselijk krampachtig gereageerd. Vind je het gek dat veel mensen dvd.nl niet serieus nemen? Waarom reageer je nu zo? Denk je echt dat een site er beter van wordt als je opmerkingen verwijdert die de spot drijven met een DVD-label dat keer op keer, het houdt niet op, de ene na de andere slechte release verzorgt. Ik ben het niet eens eens met Zetmoon, gewoon bespreken, maar je moet niet raar opkijken als mensen grappen maken over RCV.
    Laatst aangepast door Camera Obscura : 12-10-2009 om 08:20

  10. #35

    Standaard

    Het is goed dat dit soort titels worden besproken om de mensen te waarschuwen. Omdat RCV het vertikt de juiste informatie op het hoesje te vermelden. Dus doodleuk een fullhd stikkertje erop plakken ter wel ze donders goed weten dat het gelogen is. Dat zet pas kwaad bloed dus daarop mag RCV best wat mij betreft op de meest harde bewoordingen op worden aangesproken.

  11. #36

    Standaard

    De transfer mag dan wel het e.a. mankeren maar ik moet toch zeggen dat de film er ondanks dat oogverblindend uitziet! Het is niet zo dat een 1080i-transfer er niet prachtig uit kan zien. Sterker nog: weinig 1080p-transfers zien er zo goed uit als deze. Vooral de kleuren zijn erg mooi.

    Het effect van de aanpassing van het ratio viel me trouwens ook mee. Ik had nooit het idee dat er dingen buiten beeld vielen. Ik zie wel dat een film als dit profiteert van een heel breed ratio, maar in 16:9 zag het er ook nog erg goed uit.

    Ik ben er niet voor om het "verknippen" van films te promoten, maar ik zal ook niet zeggen dat 1080i en/of tot 16:9 aangepaste transfers er niet erg goed uit kunnen zien. Het is altijd beter dan DVD en soms (zoals hier) veel en veel beter dan dat.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De transfer mag dan wel het e.a. mankeren maar ik moet toch zeggen dat de film er ondanks dat oogverblindend uitziet! Het is niet zo dat een 1080i-transfer er niet prachtig uit kan zien. Sterker nog: weinig 1080p-transfers zien er zo goed uit als deze. Vooral de kleuren zijn erg mooi.

    Het effect van de aanpassing van het ratio viel me trouwens ook mee. Ik had nooit het idee dat er dingen buiten beeld vielen. Ik zie wel dat een film als dit profiteert van een heel breed ratio, maar in 16:9 zag het er ook nog erg goed uit.

    Ik ben er niet voor om het "verknippen" van films te promoten, maar ik zal ook niet zeggen dat 1080i en/of tot 16:9 aangepaste transfers er niet erg goed uit kunnen zien. Het is altijd beter dan DVD en soms (zoals hier) veel en veel beter dan dat.
    Jij bent de boel aan het bagatelliseren.

    Verkeerde beeldverhouding en/of geen full HD 1080p = absoluut onacceptabel.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Jij bent de boel aan het bagatelliseren.

    Verkeerde beeldverhouding en/of geen full HD 1080p = absoluut onacceptabel.
    en IMHO ondertiteling niet in het actieve beeld (bij 2.35:1) is dat ook...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    en IMHO ondertiteling niet in het actieve beeld (bij 2.35:1) is dat ook...
    Nou nee niet echt.

    Behalve dan als je iemand bent die dan graag de zoom functie van de TV gebruikt om de zwarte balken buiten beeld te laten...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Nou nee niet echt.

    Behalve dan als je iemand bent die dan graag de zoom functie van de TV gebruikt om de zwarte balken buiten beeld te laten...
    Helemaal geen zoom, ondertiteling in de zwarte balken haalt je juist uit de film en is storend IMHO.. als je de zoom functie van je tv gebruikt om de zwarte balken weg te halen, dan kun je net zo goed zo'n 16:9 P&S versie kopen..
    Ik vindt het geen probleem als er ook nog ondertiteling bij staat die wel in de zwarte balken getoont wordt, maar standaard vindt ik dat de ondertiteling gewoon in het actieve beeld hoort, net zoals in de bios.. Overigens kijk ik via een projector, maar toen ik nog een 32" crt breedbeeld had vond ik het ook al irritant..
    Helaas zijn er maar weinig spelers waarbij subtitle shift een optie is, maar om daarvoor 100+ euro uit te geven terwijl ik al een perfecte speler heb staan en IMHO dus de ondertiteling gewoon in de film hoort er niet er half buiten vindt ik dat onnodig geld..

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Helemaal geen zoom, ondertiteling in de zwarte balken haalt je juist uit de film en is storend IMHO.. als je de zoom functie van je tv gebruikt om de zwarte balken weg te halen, dan kun je net zo goed zo'n 16:9 P&S versie kopen..
    Ik vindt het geen probleem als er ook nog ondertiteling bij staat die wel in de zwarte balken getoont wordt, maar standaard vindt ik dat de ondertiteling gewoon in het actieve beeld hoort, net zoals in de bios.. Overigens kijk ik via een projector, maar toen ik nog een 32" crt breedbeeld had vond ik het ook al irritant..
    Helaas zijn er maar weinig spelers waarbij subtitle shift een optie is, maar om daarvoor 100+ euro uit te geven terwijl ik al een perfecte speler heb staan en IMHO dus de ondertiteling gewoon in de film hoort er niet er half buiten vindt ik dat onnodig geld..

    Aaah daar komt de aap uit de mouw; je hebt een projector tsja dan is het idd storend ja en dan geef ik je groot gelijk.

    Enigste optie is dan toch zo'n Blu-ray speler kopen ook al betekent dat wat extra geld uitgeven terwijl je ook nog eens al een goede BD speler hebt.

    Een paar van die Philips modellen hebben dat.
    Tot mijn grote ergenis heeft mijn zwager zo'n ding gehaald, helaas is dat bedoeld voor zijn 46" LCD TV en zoomt ie doodleuk de balken weg en haalt ie de ondertiteling naar boven...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Aaah daar komt de aap uit de mouw; je hebt een projector tsja dan is het idd storend ja en dan geef ik je groot gelijk.
    Zoals je had kunnen lezen vond ik het ook al storend op mn kleine 32" crt breedbeeld tv, op de projector (met 2.5m breed projectie) is het uiteraard nog wat irritanter.. tja, en inzoomen doe ik alleen bij 4:3 letterbox versies, maar bij 'echte' 4:3 had ik mn 32" crt wel op 'superzoom' staan, maar met de projector laat ik het gewoon zoals het is, de zwarte balken aan de zijkant storen mij niet.

  18. #43

    Standaard

    Ff 2ehands Philips BDP2500 op de kop tikken, kun je de ondertitels verplaatsen en is met een klein usb stickje er bij van regio B naar A en vica versa te switchen!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #44

    Standaard

    Grrr, ja hoor, zelf weer even niet opletten en in een opwelling de bluray gekocht voor 5 euro omdat er op de hoes 2.35:1 stond. net even die film gebruikt om de nieuwe laser van mn PS3 te testen (die ik zelf had vervangen), om er achter te komen dat de film dus toch 1.78:1 is.. zucht....

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •