Bekijk uitslag poll: Marantz SR5004 óf Denon AVR-1910

Stemmers
7. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Marantz SR5004

    3 42,86%
  • Denon AVR-1910

    4 57,14%
De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies gevraagd; Denon AVR-1910 óf Marantz SR5004 ?

    Zelf ben ik in het bezit van een Denon AVR-3805. Mijn schoonvader echter heeft nog steeds een versterker (stereo) Maar wel een Sharp Full HD LCD tv, een Humax 5050C en wil nog een sony Blu-ray BDP-S550 aanschaffen. Als speakers fungeren op dit moment twee vloerstaanders de DALI …? Om het een en ander aan elkaar te koppelen heb ik hem geadviseerd eens naar een receiver te kijken. Budget is ca 450- 650 euro. Nu zat ik zelf aan de Denon AVR-1910 en de Marantz SR5004 te denken. De Onkyo TX-SR607 heb ik af laten vallen vanwege de slechte recensies met name qua temperatuur.
    We gaan binnenkort ook nog een kijk en luistersessie houden met onder andere de volgende DVD’s; U571, Pirates of the Caribean deel 1, Monsters en Co en Toy Story. Hebben jullie nog suggesties cq aanvullingen qua test dvd’s?
    Welke receiver vinden jullie (jij) beter presteren en op basis waarvan? Heb je nog een goed adres voor de aanschaf?
    Laatst aangepast door LouisXIV : 06-10-2009 om 20:04 Reden: font

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouisXIV Bekijk bericht
    Zelf ben ik in het bezit van een Denon AVR-3805. Mijn schoonvader echter heeft nog steeds een versterker (stereo) Maar wel een Sharp Full HD LCD tv, een Humax 5050C en wil nog een sony Blu-ray BDP-S550 aanschaffen. Als speakers fungeren op dit moment twee vloerstaanders de DALI …? Om het een en ander aan elkaar te koppelen heb ik hem geadviseerd eens naar een receiver te kijken. Budget is ca 450- 650 euro. Nu zat ik zelf aan de Denon AVR-1910 en de Marantz SR5004 te denken. De Onkyo TX-SR607 heb ik af laten vallen vanwege de slechte recensies met name qua temperatuur.
    We gaan binnenkort ook nog een kijk en luistersessie houden met onder andere de volgende DVD’s; U571, Pirates of the Caribean deel 1, Monsters en Co en Toy Story. Hebben jullie nog suggesties cq aanvullingen qua test dvd’s?
    Welke receiver vinden jullie (jij) beter presteren en op basis waarvan? Heb je nog een goed adres voor de aanschaf?
    Hangt allemaal van de situatie af. Luistert je schoonvader veel muziek? Een degelijke stereo versterker is onmogelijk te evenaren in dezelfde prijs klasse. Maar dan weet ik ook niet wat voor een versterker je schoonvader heeft.

    Als hij vooral voor het filmgenot gaat, is het waarschijnlijk geen probleem. Maar anders zul je misschien in de prijsklasse van 450-650 euro erop achteruit gaan.

    Dan kan je natuurlijk nog altijd een surround receiver halen met een pre-out functie en vervolgens de oude versterker hieraan pluggen.

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het ligt er ook natuurlijk helemaal aan of je schoonvader dezelfde kwaliteit wenst als jij!
    Wel weet ik dat Onkyo binnenkort met een nieuwe serie uitkomt!
    Echter bij de Onkyo's moet je toch echt de wat hogere versies hebben!

    Budget is ca 450- 650 euro
    Dat is dan alleen voor de receiver neem ik aan?


    Maar als ik zou moeten kiezen, zou ik denk ik voor de Marantz gaan!
    Veel luxer apparaat, meer uistraling.
    Meer vermogen!
    Ondanks 1 hdmi minder, maar dat zal voor schoonvader minder een issue zijn!
    Maar dan puur op gevoel, want ik heb beide nooit gehoord!

    Hij is wel duurder...., boven het budget dacht ik zo!

    Echter de Sony 550 is een redelijk apparaat met ingebouwde audio decoders die natuurlijk niet nodig zijn!
    Ik zou dan toch bij zo'n versterker een degelijke transport speler nemen!
    En met alle respect niet die Sony!

    Ga je toch liever voor de Denon, dan is dat met de inmiddels wel wat afgeprijsde 2500BT, wel een degelijke combo!


    En dan kan je met een gerust hart weer eens op visite gaan.


    Aan de andere kant!
    Ongeacht welke set, en als ik het goed begrijp, blijven er voorlopig maar twee speakers?
    Immers het budget......,
    Dan is dit misschien een beetje overkill!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-10-2009 om 00:43
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Het ligt er ook natuurlijk helemaal aan of je schoonvader dezelfde kwaliteit wenst als jij!
    Wel weet ik dat Onkyo binnenkort met een nieuwe serie uitkomt!
    Echter bij de Onkyo's moet je toch echt de wat hogere versies hebben!


    Dat is dan alleen voor de receiver neem ik aan?

    JA


    Maar als ik zou moeten kiezen, zou ik denk ik voor de Marantz gaan!
    Veel luxer apparaat, meer uistraling.
    Meer vermogen!
    Ondanks 1 hdmi minder, maar dat zal voor schoonvader minder een issue zijn!
    Maar dan puur op gevoel, want ik heb beide nooit gehoord!

    Hij is wel duurder...., boven het budget dacht ik zo! IETS

    Echter de Sony 550 is een redelijk apparaat met ingebouwde audio decoders die natuurlijk niet nodig zijn!
    Ik zou dan toch bij zo'n versterker een degelijke transport speler nemen!
    En met alle respect niet die Sony! Welke dan een panasonic?

    Ga je toch liever voor de Denon, dan is dat met de inmiddels wel wat afgeprijsde 2500BT, wel een degelijke combo! De 2500BT ligt ver boven budget.


    En dan kan je met een gerust hart weer eens op visite gaan.


    Aan de andere kant!
    Ongeacht welke set, en als ik het goed begrijp, blijven er voorlopig maar twee speakers?
    Immers het budget......, Tja, schoonmoeder vind 2 meer dan genoeg, maar op termijn zullen er wel meer komen. Maar dan niet meer in de Suite 1.7 serie want die is niet meer te krijgen.
    Dan is dit misschien een beetje overkill!
    reactie

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik kan niet meer dan persoonlijk stellen.., dan de Pana...., of een andere.
    Dan schop ik vast tegen de schenen van Sony liefhebbers

    Maar dan nog kan het net zo goed de 350 of gelijkwaardig zijn!
    Zonder Decoders!!!!!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Vanavond 22 okt een kijk en luistersessie bij Hobo.
    Later meer....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •