De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: DVD beheren in Exel

  1. #1

    Standaard DVD beheren in Exel

    Hey hallo,

    Ik heb ooit via nieuwsgroepen een exel bestand gedownload, die als ik een film intypte, zelf een link maakte naar IMDB.com.
    Daarmee kreeg ik een link in een excel naar de film, en kwam er het genre en ik geloof ook de belangrijkste hoofdpersonen in te staan.
    Ik kan dit echter nergens meer vinden, weet iemand waar ik die nog kan vinden, of heeft iemand deze nog?
    En/of kan iemand die maken?

  2. #2

    Standaard

    Niemand die weet wat ik bedoel of weet waar ik het kan vinden?
    Of weet hoe ik (of iemand anders) het moet maken?

  3. #3

    Standaard

    Nog nooit van gehoord, maar lijkt me wel handig.

  4. #4

    Standaard

    Damn
    Het is ook super handig, vooral omdat je echt alleen de film titel in hoeft te vullen, en excel doet de rest.
    Ook nog eens handig omdat je (als je het goed hebt ingevoerd) op het nummer in excel, de DVD makkelijk terugvind in je DVD koffer (indien van toepassing, zoals bij mij met 600+ DVD's)

  5. #5

    Standaard

    Wat dacht je van DVDProfiler? Zo duur is het programma niet en biedt dezelfde functionaliteiten en nog veel meer. Ook zijn er diverse plugins voor te downloaden (zoals een optie om meteen IMDB info te tonen). En het mooiste is: eenmalig registreren voor de rest van je leven. Dus ook je toekomstige bluray collectie en wellicht een ander medium is er mee bij te houden.

    Check www.invelos.com
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    DVD profiler ken ik, en heb ik op mijn PC staan, maar het voldoet toch niet goed aan mijn wensen, ik vind het fijne van excel dat je 100% controle hebt, en bij programma's wordt vanalles voorgeprogrammeerd, ook zit ik daar nu al met het probleem dat ik geen #1 meer heb, omdat ik die verkeerd had ingevoerd en weer verwijderd.
    Daar houd het zoeken op nummer dus ook bij op.
    Daarbij vind ik de meeste programma's ook onoverzichtelijk, en langzaam werken.

  7. #7

    Standaard

    Verdiep je in het programma, want je argumenten hebben niets te maken met het programma zelf.
    Excel moet ook voorgeprogrammeerd worden om te doen wat jij zegt. Dat was dat bestand van jou ook. Dit zijn geen officiele programma's maar gewoon amateurwerkjes met macro's/ vbscript.

    Het kost wat kennis, maar dan heb je een dvdbeheersysteem zo gemaakt in excel.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Verdiep je in het programma, want je argumenten hebben niets te maken met het programma zelf.
    Excel moet ook voorgeprogrammeerd worden om te doen wat jij zegt. Dat was dat bestand van jou ook. Dit zijn geen officiele programma's maar gewoon amateurwerkjes met macro's/ vbscript.

    Het kost wat kennis, maar dan heb je een dvdbeheersysteem zo gemaakt in excel.
    Dat snap ik, ik ga het proberen want tijd heb ik erg weinig.

    Maar dan nog, heb je veel meer controle in excel dan in een of ander programma, geloof me ik heb er al heeeel veel geprobeerd.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •