De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips sluit zich aan bij Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux

    Philips sluit zich aan bij Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Beetje laat Philips.....maar een logische stap natuurlijk....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Van toptitels zoals Fast & Furious, Sneeuwwitje, Valkyrie, Angels & Demons en Harry Potter And The Half-Blood Prince wordt gemiddeld 20% op Blu-ray Disc verkocht
    Hoe weten ze dit nu? De vetgedrukte titels zijn nog niet eens uit op Blu-Ray?!

  4. #4

    Standaard

    Die titels gaan sowieso als warme broodjes over de toonbank, zonder twijfel!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Hoe weten ze dit nu? De vetgedrukte titels zijn nog niet eens uit op Blu-Ray?!
    Dat weten ze nog niet precies. Daarom staan daar de woordjes wordt gemiddeld in de zin. Het is dus prognose.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Dat weten ze nog niet precies. Daarom staan daar de woordjes wordt gemiddeld in de zin. Het is dus prognose.
    Oneens.

    Er wordt vermeld:
    Van toptitels zoals Fast & Furious, Sneeuwwitje, Valkyrie, Angels & Demons en Harry Potter And The Half-Blood Prince wordt gemiddeld 20% op Blu-ray Disc verkocht.
    Hier wordt dus keihard gesuggereerd dat er van de tot nu toe verkochte titels (die hierboven worden vernoemd) 20% op Blu-Ray wordt verkocht.

    Dit is tenminste de interpretatie die ik aan deze zin geef.
    Anders zouden op moeten geven "wij verwachten 20% van..... op BR te verkopen....".

    Maar goed, dit is niet het hoofdonderwerp van het nieuwsbericht.
    Het is natuurlijk hartstikke goed van Philips dat ze zich bij de groep hebben aangesloten

  7. #7

    Standaard

    Van toptitels zoals Fast & Furious, Sneeuwwitje, Valkyrie, Angels & Demons en Harry Potter And The Half-Blood Prince wordt gemiddeld 20% op Blu-ray Disc verkocht

    Men bedoelt dus eigenlijk dat van een toptitel 20% op blu ray gekocht wordt. De genoemde titels zijn gewoon een voorbeeld van toptitels en op deze manier maak je meteen slim reclame. Infomercials zijn zo slim he.......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #8

    Standaard

    [2007 mode] Het HD-DVD kamp kan nu wel inpakken [2007 mode].
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Hoe weten ze dit nu? De vetgedrukte titels zijn nog niet eens uit op Blu-Ray?!
    Misschien pre-orders?

  10. #10

    Standaard

    D'r staat in dit soort peptalk-berichten wel eens meer onzin.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    D'r staat in dit soort peptalk-berichten wel eens meer onzin.
    Inderdaad. Het komt allemaal een beetje wanhopig over.......zo van ; jongens ga nou eens over naar Bluray want dit komt niet goed.......
    20% lijkt me veels te positief.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Inderdaad. Het komt allemaal een beetje wanhopig over.......zo van ; jongens ga nou eens over naar Bluray want dit komt niet goed.......
    20% lijkt me veels te positief.
    Volgens mij twijfel jij nog steeds als zelfs alle dvd's uit de winkel gehaald zijn en er alleen nog maar blu ray's staan........
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #13

    Standaard

    Allemaal propaganda.
    Zoveel beter word je filmbeleving niet met een BR, het is vooral een kwestie van marketing en winst maken.
    Tuurlijk, het beeld is weer ietsjes scherper, maar voor de gemiddelde woonkamer zit er veel meer winst in verlichting, kijkafstand, aansluiting etc. etc. en dan nog merkt bijna niemand wat. Succes met de promotie, maar DVD voldoet uitstekend

  14. #14

    Standaard

    "Dit jaar kiezen filmliefhebbers massaal voor Blu-ray Disc, het high definition formaat dat 5 keer scherper beeld dan dvd geeft en een kristalhelder geluid"

    5 keer scherper: een loze kreet die niemand iets zegt en waar je je ook niets bij kunt voorstellen.
    Er zijn ook heel scherpe DVD's.

    Kristal helder geluid: inderdaad een DVD klinkt heel dof......niet dus!
    Het wemelt van de DVD's met geweldige (DTS) 5.1 en meer soundstracks (of prima mono bij oude films).

    Het enige echte voordeel van Blu-Ray is het (als het goed is) ontbreken van PAL-speedup.
    Bij NTSC DVD's heb je daar ook geen last van maar dan heb je weer een beetje beeld-stotter.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht

    Kristal helder geluid: inderdaad een DVD klinkt heel dof......niet dus!
    Het wemelt van de DVD's met geweldige (DTS) 5.1 en meer soundstracks (of prima mono bij oude films).

    Het enige echte voordeel van Blu-Ray is het (als het goed is) ontbreken van PAL-speedup.
    Bij NTSC DVD's heb je daar ook geen last van maar dan heb je weer een beetje beeld-stotter.
    Nu ga je ERG kort door de bocht.

    Als ik cd's omzet naar mijn mnt doe ik dat niet als MP3 maar toch echt als WAV of FLAC. Tuurlijk zijn er dvd's met goed geluid MAAR als er iets beters beschikbaar komt wilt de echte liefhebber toch wat hoogwaardigers (dvd's vergelijk ik met mp3 (gecomprimeerd) en WAV/FLAC enz met BD als deze een of meerder losless sporen heeft)

    En dat het enige voordeel van BD het ontbreken van PAL speedup is, NOU dan blijf jij lekker aan de dvd's. Dat mag toch :razz: (Er zijn zeker prima dvd's (met name animaties) maar er zitten toch vaak wezenlijke verschillen in beide versies)

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    "Dit jaar kiezen filmliefhebbers massaal voor Blu-ray Disc, het high definition formaat dat 5 keer scherper beeld dan dvd geeft en een kristalhelder geluid"

    5 keer scherper: een loze kreet die niemand iets zegt en waar je je ook niets bij kunt voorstellen.
    Er zijn ook heel scherpe DVD's.

    Kristal helder geluid: inderdaad een DVD klinkt heel dof......niet dus!
    Het wemelt van de DVD's met geweldige (DTS) 5.1 en meer soundstracks (of prima mono bij oude films).

    Het enige echte voordeel van Blu-Ray is het (als het goed is) ontbreken van PAL-speedup.
    Bij NTSC DVD's heb je daar ook geen last van maar dan heb je weer een beetje beeld-stotter.
    Nou, het beeld is toch echt een heeeeeeeel stuk beter dan dvd, zelfs al als je nog geen fullhd-tv hebt (dus 'maar' een 720p tvtje), in iedergeval als je een fatsoenlijk formaat tv hebt 42" en groter... Het geluid ben ik wel met je eens dat ze daarvoor om er echt profijt van te hebben een dure geluidsset moet hebben, maargoed ik ben al blij als het een fatsoenlijke DTS track heeft..
    De speedup heb je bij Bluray helaas af en toe ook als de film in 1080i is vastgelegd op de disk (europese disk is dan 1080i50, en amerikaanse is dan 1080i60)..

    Hoe je het ook bekijkt zelfs (tot nu toe) de elcheapo blurays zijn aanzienlijk scherper dan een goed gemasterde dvd.... het enige wat bluray eigenlijk nu nog tegen houdt is de redelijk hoge prijzen die hier in nederland gevraagd worden....

  17. #17

    Standaard

    Prachtig toch telkens hoe dvd eigenaren Blu ray bezitters wijs willen maken dat dvd toch nog vooral goed genoeg is......

    Ik ga ook niet met een Seat Leon Cupra beweren dat hij ook wel heel snel kan tegen een Ferrari Enzo eigenaar......dat mag je wel denken en vinden maar in de praktijk wordt je echt wel zoek gereden....big time... Dus heren, een beetje zelfkennis is op zijn plaats.....
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 14-09-2009 om 14:33
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Denial..........

    Als je blind geboren wordt, is zicht ook maar een overtrokken feature.
    Als je maar met één oog kan kijken is dimensie ook maar een overhypede term
    Als je maar één oor hebt slaat surround sound ook nergens op.

    Het is maar wat je gewend bent, en genoegen mee wilt nemen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •