De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welk 2.1 of 3.1 cinema set?

    Wegens verhuizing ben ik helaas gedwongen om afscheid te nemen van m`n 5.1 set (Pioneer vsx-d712 receiver + Canton 10-MX II speakerset) , dit omdat ik het in de nieuwe woonkamer gewoon niet meer kwijt kan. Om van de nood dan maar meteen een deugd te maken ben ik dus op zoek naar iets anders. Ik ben dus op zoek naar een compleet 2.1 of een 3.1 home cinema set. Heb vandaag een aantal sets beluisterd maar die konden mij niet echt bekoren, geluid was te schel of te dof, dan miste ik weer dynamiek. De enige set die mij enigzins kon bekoren was de Panasonic sc bt100 maar die is alweer van ergens 2008 en ik vond de Blu-ray speler ook wat oudbollig ogen.

    Aangezien ik de markt de laatste jaren op HT gebied nauwelijks meer gevolgd heb en dus een beetje "out of date" ben doe ik graag een beroep op jullie wijsheid. Welke sets hebben goede beoordelingen gekregen bij "professionele reviews" en komen dus boven het gemiddelde uit?

    Het set moet aan de volgende eisen voldoen;

    *) 2.1 of 3.1 speakerset
    *) Blu-ray speler (en moet de rest van de alom bekende formaten slikken)
    *) Harddisk recorder is gewenst maar niet vereist
    *) HDMI aansluiting(en)
    *) Optical aansluiting
    *) budget ergens tussen de 500 en 1000 Euro

    Alvast bedankt voor jullie input!
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  2. #2

    Standaard

    Om van de nood een deugd te maken, kun je beter geen alles-in-één systeem kopen. Deze bieden meestal veel minder voor het zelfde geld dan wanneer je het aan losse delen zou besteden. Dit geef je zelf al aan door te schrijven dat het geluid van een aantal sets jou niet kon bekoren. Wat let je dan om weer voor losse delen te gaan en surround geluid? Is (de vorm van) de ruimte daarvoor niet geschikt of is er in de (nieuwe) kast geen ruimte meer voor een receiver met een losse receiver en speler?

    Met jouw huidige luidsprekerset is het trouwens ook mogelijk om geen surround luidsprekers te gebruiken. Wanneer je tevreden bent met het geluid wat uit deze luidsprekers komt, hoef je deze dus niet te vervangen. Heb je in de kast te weinig ruimte voor een full-size receiver, dan zijn er fabrikanten die een minder hoge model(len) in hun assortiment hebben zoals deze NR1501 van Marantz:

    Er is dus genoeg mogelijk als je weinig kastruimte en/of mogelijkheden om de luidsprekers te plaatsen hebt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb zelf de LG HB-354BS Blu-Ray 2.1 Cinema. Dit is wel een alles in een systeem. Maar als je dat niet erg vind dan denk ik dat dit wel iets is. Ik vind het geluid erg goed klinken en het beeld is ook erg mooi.

    http://nl.lge.com/products/model/det...hb354bs.jhtml#
    Sorry voor de lange link maar ik weet niet hoe ik die klein maak.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Om van de nood een deugd te maken, kun je beter geen alles-in-één systeem kopen. Deze bieden meestal veel minder voor het zelfde geld dan wanneer je het aan losse delen zou besteden. Dit geef je zelf al aan door te schrijven dat het geluid van een aantal sets jou niet kon bekoren. Wat let je dan om weer voor losse delen te gaan en surround geluid? Is (de vorm van) de ruimte daarvoor niet geschikt of is er in de (nieuwe) kast geen ruimte meer voor een receiver met een losse receiver en speler?
    Inderdaad ruimtegebrek en het vrouwtje wil ook af van die rearspeakers met kabeltoestanden. Maar bovenal, ik kan het gewoon allemaal niet meer plaatsen allemaal.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Met jouw huidige luidsprekerset is het trouwens ook mogelijk om geen surround luidsprekers te gebruiken. Wanneer je tevreden bent met het geluid wat uit deze luidsprekers komt, hoef je deze dus niet te vervangen. Heb je in de kast te weinig ruimte voor een full-size receiver, dan zijn er fabrikanten die een minder hoge model(len) in hun assortiment hebben zoals deze NR1501 van Marantz:
    Er is dus genoeg mogelijk als je weinig kastruimte en/of mogelijkheden om de luidsprekers te plaatsen hebt.
    Mijn huidig systeem is toch wel ook enigzins verouderd. Voor een dvd systeem is ie zeker nog wel goed genoeg maar voor een HD setup kan je er geen kant meer mee op. Daarbij past de kleur ook niet meer bij de huidige standaard. Ik snap heus wel dat ke met een 2.1 of 3.1 setup nooit een 5.1 systeem evenaard maar ik zoek wel iets goeds. Dat moet toch wel te vinden zijn?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gertjan R. Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik heb zelf de LG HB-354BS Blu-Ray 2.1 Cinema. Dit is wel een alles in een systeem. Maar als je dat niet erg vind dan denk ik dat dit wel iets is. Ik vind het geluid erg goed klinken en het beeld is ook erg mooi.

    http://nl.lge.com/products/model/det...hb354bs.jhtml#
    Sorry voor de lange link maar ik weet niet hoe ik die klein maak.
    Ik zel deze zeker eens checken, bedankt!

    Enne....meer tips/suggesties blijven welkom!
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher Bekijk bericht
    Inderdaad ruimtegebrek en het vrouwtje wil ook af van die rearspeakers met kabeltoestanden. Maar bovenal, ik kan het gewoon allemaal niet meer plaatsen allemaal.
    Kabeltoestanden vallen nog wel mee. Een onrustig geluidsbeeld door gebrek aan realisme vinden de meesten veel erger. Dit kan weer leiden tot veel wandelen en praten tijdens de film.

    Het lijkt me ook sterk dat je het niet allemaal kunt plaatsen. Vaak is er wel een mouw aan te passen en kunnen jullie tot een oplossing komen waar jullie beiden mee tevreden zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher Bekijk bericht
    Mijn huidig systeem is toch wel ook enigzins verouderd. Voor een dvd systeem is ie zeker nog wel goed genoeg maar voor een HD setup kan je er geen kant meer mee op. Daarbij past de kleur ook niet meer bij de huidige standaard. Ik snap heus wel dat ke met een 2.1 of 3.1 setup nooit een 5.1 systeem evenaard maar ik zoek wel iets goeds. Dat moet toch wel te vinden zijn?
    Een HD-stelt hogere eisen aan de weergave en geeft dus zeker meerwaarde aan de set wanneer je er ook gebruik van maakt. Door een stap terug te doen naar 2.1 of 3.1 te gaan, zal deze veel minder zijn dan voor DVD met 5.1. Je kunt dus winnen, maar ook verliezen.
    .
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het lijkt me ook sterk dat je het niet allemaal kunt plaatsen. Vaak is er wel een mouw aan te passen en kunnen jullie tot een oplossing komen waar jullie beiden mee tevreden zijn.
    Ik heb alle opties al ruimschoots bekeken geloof me, maar ik kan het allemaal niet meer plaatsen helaas.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een HD-stelt hogere eisen aan de weergave en geeft dus zeker meerwaarde aan de set wanneer je er ook gebruik van maakt. Door een stap terug te doen naar 2.1 of 3.1 te gaan, zal deze veel minder zijn dan voor DVD met 5.1. Je kunt dus winnen, maar ook verliezen.
    .
    Dat realiseer ik me natuurlijk ook wel, baal dan ook als een stekker om afscheid te moeten nemen van m`n "dierbare" 5.1 set. Maar het is niet anders en heb de knoop dan ook nu eenmaal doorgehakt.

    Ik ben dan nu dus opzoek naar het best haalbare 2.1 of 3.1 set vandaar deze topic.
    Maar ik heb het idee dat de HT freaks hier de neus flink voor ophalen gezien de weinige reakties met voorstellen, ik had het natuurlijk ook kunnen weten....
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher Bekijk bericht
    Maar ik heb het idee dat de HT freaks hier de neus flink voor ophalen gezien de weinige reakties met voorstellen, ik had het natuurlijk ook kunnen weten....
    Tja voor echte bioscoopbeleving zijn meer speakers idd wel wenselijk, maar neemt niet weg dat het met een mooie stereo opstelling niet zou klinken.

    Zo heeft een kennis van mij een NAD versterker met MartinLogan electrostaten. En dat klinkt erg indrukwekkend kan ik je vertellen!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher Bekijk bericht
    Maar ik heb het idee dat de HT freaks hier de neus flink voor ophalen gezien de weinige reakties met voorstellen, ik had het natuurlijk ook kunnen weten....
    Veel mede-forummers en ik hebben geen kamer voor en vinden het daarom veel belangrijker dat een set in een normale woonkamer past. Het is alleen wel zo dat de één er meer moeite voor wil doen dan de ander met als gevolg dat er veel 'dozenschuivers' hun gang kunnen gaan en er meubels zijn of worden ontworpen waar geen apparatuur in past.

    Wat veel mensen echter vergeten is dat een set van een 'dozenschuiver' niet gebruikt kan worden voor de doelen waarvoor ze gemaakt zijn nl. het luisteren naar muziek en/of het beleven van een film. Dit is uiteraard afhankelijk van het soort set wat iemand kiest en het doel waar deze voor gebruikt zal worden. Iemand die een set speciaal voor muziek koopt, hoeft dus niet te verwachten dat je daar ook een film mee kan beleven. Veel mensen kopen een alles-in-één Home-Cinema Set om cd-tjes, dvd-tjes en evt. bloereejdisk-jes mee af te spelen. Ze kunnen dus wel zien en horen, maar kijken en luisteren zijn dingen waar ze zich dan geen zorgen over maken. Die zorgen komen pas wanneer ze er achter komen dat de set toch veel minder te bieden heeft als wat ze in gedachten hadden.

    Om dit soort dingen te voorkomen zijn er fora zoals deze waar kennis en ervaringen met anderen gedeeld en er geprobeerd wordt mensen te overtuigen van het nut van kijken en luisteren. Helaas zit niet iedereen die hier op dit forum komt discuseren, te wachten op deze informatie en houdt het liever blijft bij een set van de 'dozenschuivers'.

    Voor de duidelijkheid:
    Een "set van een dozenschuiver" is een set die je voor weinig geld kunt kopen, weinig (aansluit-)mogelijkheden heeft en een minder goede weergave biedt dan de bedoeling zou moeten zijn. Voorbeelden van mogelijkheden zijn o.a. het vervangen of aansluiten van een andere speler, het gebruik van andere luidsprekers(noeren) en het aansluiten op/van een (toestel met een) externe decoder wanneer een set het niet zelf kan. Bij 'dozenschuiver' gaat het dus om de set en niet om de fabrikant. Er zijn nl. genoeg fabrikanten die sets kunnen leveren die wel gebruikt kunnen worden voor het kijken en luisteren, maar dit nalaten omdat hier geen vraag naar zou zijn.

    Met "apparatuur" bedoel ik geen set die bestaat uit gigantische toestellen en luidsprekers, maar toestellen die technisch zo ontworpen zijn dat de onderdelen voldoende gescheiden zijn en die makkelijk op een goede manier geplaatst kunnen worden zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties en de levensduur.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 13-09-2009 om 13:07
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher Bekijk bericht
    Ik heb alle opties al ruimschoots bekeken geloof me, maar ik kan het allemaal niet meer plaatsen helaas.




    Dat realiseer ik me natuurlijk ook wel, baal dan ook als een stekker om afscheid te moeten nemen van m`n "dierbare" 5.1 set. Maar het is niet anders en heb de knoop dan ook nu eenmaal doorgehakt.

    Ik ben dan nu dus opzoek naar het best haalbare 2.1 of 3.1 set vandaar deze topic.
    Maar ik heb het idee dat de HT freaks hier de neus flink voor ophalen gezien de weinige reakties met voorstellen, ik had het natuurlijk ook kunnen weten....
    Helemaal niet mijn ding, persoonlijk zou ik het dan ook aan niemand aanraden, maar goed, hij die niet luisteren wil moet het over een paar jaar als het stuk gaat dan zelf maar voelen. Een setje waar bergen mensen heel blij mee zijn:

    http://www.kieskeurig.nl/home_cinema...-bt100/217834/

    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Helemaal niet mijn ding, persoonlijk zou ik het dan ook aan niemand aanraden, maar goed, hij die niet luisteren wil moet het over een paar jaar als het stuk gaat dan zelf maar voelen. Een setje waar bergen mensen heel blij mee zijn:

    http://www.kieskeurig.nl/home_cinema...-bt100/217834/
    Dit setje noemde ik al in m`n startpost. De opmerkingen dat dit dan maar meteen over een paar jaar kapot is en dat ik niet luisteren wil en dus dan maar moet voelen slaan nergens op. Lees eerst eens waarom ik deze keus maak alvorens met zo`n opmerkingen te komen...
    Laatst aangepast door The Scratcher : 20-09-2009 om 11:10
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  11. #11

    Standaard

    Ik zou hier een verhaal kunnen schrijven over wat de bedoelingen zijn van een forum en dat het geen zin heeft om een vraag te stellen waar je zelf al het antwoord op weet. Zelf denk ik dat het niet nuttig is omdat deze info waarschijnlijk bij jou al bekend is. Dit is de reden waarom ik de volgende reaktie plaats:

    Succes met je keuze.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-09-2009 om 12:43
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher Bekijk bericht
    Dit setje noemde ik al in m`n startpost. De opmerkingen dat dit dan maar meteen over een paar jaar kapot is en dat ik niet luisteren wil en dus dan maar moet voelen slaan nergens op. Lees eerst eens waarom ik deze keus maak alvorens met zo`n opmerkingen te komen...
    Heb ik gelezen.... en stuk gaat het, dat weet je al bij de aankoop Het is gewoon niet slim om alles in 1 te kopen, de speler is een mechanisch apparaat en heeft nu eenmaal een kortere levensduur dan een versterker/tuner(receiver) Los is gewoon beter, en dat zal echt niet veel meer ruimte innemen, en ook bij los kun je gewoon een 2.1 of 3.1 opstelling realiseren, ook met kleine satelliet speakers, die je wel kunt plaatsen/ophangen. Waar een wil is is een weg.

    Er komen hier zat van die jankerts met een kapotte ingebouwde speler, of een speler die de helft van schijven niet wil afspelen, als ze mazzel hebben zit er nog een digitale ingang op hun alles in 1x weggooiset, kunnen ze er een losse speler op aansluiten, zijn ze weer terug bij af. Het was toch zo'n mooie set, en het had zijn voordelen, 2 draadjes minder achter de kast, totdat het stuk gaat..... die barrels met 3ohms speakers, ja heel erg mooi. Neem een Bose, is het enige merk dat moeders kent, worden ze helemaal gek meegemaakt in al die vrouwenblaadjes, lijkt het net of ze ook nog ergens verstand van hebben.....

    Maar goed, je was gewaarschuwd, heel veel succes met die alles in 1x weggooiset.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •