De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Unhappy help! 50'' full HD samsung plasm, rare ruis

    hoi,

    ik heb zojuist een aantal dagen geleden een gloednieuwe 50" full HD Samsung Plasma tv gehaald bij de media markt. Het beeld ziet er prachtig uit, ik gebruik zowel HDMI als VGA. Nou zie ik als ik van heel dichtbij kijk (een cm of 15) in de donkerdere gebieden (kleuren als donkerblauw, donkergrijs, bepaalde vormen van zwart) een rare kleurruis, de pixels flikkeren steeds aan en uit in een andere kleur, alsof de tv niet de juiste kleur kan vinden, een beetje alsof je een foto heel erg uitvergroot, ik hoop dat mijn rare beschrijving een beetje duidelijk is. Het ligt niet aan het signaal want het komt zowel bij HDMI (xbox360 1080p) als bij VGA (pc) en zelfs in de menu's van de tv voor.
    Weet iemand wat dit is en of dit normaal is? en is dit reden genoeg om hem bij de media markt om te ruilen voor een nieuwe?

    alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Je moet ook niet op 15cm afstand kijken

    Alle gekheid op een stokje, volgens mij is dit volkomen normaal. Als ik 15 cm van mijn plasma af naar het scherm kijk word ik er ook scheel van. Dat is simpelweg niet de bedoeling. Je zou even kunnen bellen met Samsung...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Dit is inherent aan Plasma schermen. Is een kwestie van even wennen. Geen enkele technologie is perfect en bij plasma heb je idd last van dit dithering effect. Bij LCD heb je dat niet, maar is het beeld veel matter en minder diep van kleur. Of je moet voor een LED tv gaan, maar die hebben weer een dramatische response rate waardoor gamen minder optimaal is.

    Geniet van je Plasma zou ik zeggen, want het beeld is verder geweldig!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •