Pagina 4 van 23 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 570 worden weergegeven.

Discussie: Size Matters

  1. #76
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dank je, een Mijn thuisbioscoop topic zonder plaatjes is geen topic

    Ondanks dat het niet mijn hobby is om met plaatjes in de weer te zijn, ze op het internet te zetten en ze dan weer hier met een linkje neer te zetten, vind ik een topic er wel levendiger door worden, ook geeft het eventuele starters ideeën om zelf een probleempje op te lossen....... of net dat zetje om tot aanschaf van iets leuk over te gaan
    Klopt! Zonder plaatjes zijn het alleen maar praatjes Het helpt ook om je te motiveren om door te gaan...

    Je was weer verwend, de 83 was zeker duurder dan de 93? Helaas heb ik deze 2 calibratie BD's er niet bijgehad, ik had al gemeld dat ik niet in het beeldmenu zou gaan rommelen, oa doordat ik geen calibratie BD's heb en toch wel tevreden ben met het beeld...... maar als ik calibratie BD's zou hebben gekregen, dan zou ik waarschijnlijk uit nieuwsgierigheid toch wel een beetje aan het tweaken zijn geslagen
    De standaard 83 was ongeveer even duur als de 93, dus daar zal het niet liggen. Mijn versie is wel ietwat gemodificeerd

    Calibreren zou ik zeker een keer doen als ik jou was, want calibreren is voor het beeld als het afstellen met een dB-meter voor je geluid. Mijn projector is ISF-gecalibreerd en ik kan switchen tussen modes en je kan zeer goed het verschil zien. Ik zal je het een keer laten zien.

    Waar denk je dat ik het beste heel lief kan vragen om deze toch wel enigzins leuke calibratie BD's, bij Jan van JvBDigital of bij Oppo UK of toch nog weer elders
    Gewoon even bij Oppo US of UK. Nee heb je, ja kan je krijgen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  2. #77

    Standaard

    instellen van de logitech is echt een fluitje van een cent, aansluiten aan je PC de apparaten opzoeken die je hebt en klaar is klara.

    Je kan alles met de computer instellen zoals je het wil hebben, 1 knopje drukken en alle apparaten die je op dat moment nodig hebt gaat dan aan.

    Als je echt instellingen gaat doen in je setup menu van b.v je reciever zou ik wel de bijbehorende ab gebruiken.

    groet Martin.

  3. #78
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    instellen van de logitech is echt een fluitje van een cent, aansluiten aan je PC de apparaten opzoeken die je hebt en klaar is klara.

    Je kan alles met de computer instellen zoals je het wil hebben, 1 knopje drukken en alle apparaten die je op dat moment nodig hebt gaat dan aan.

    Als je echt instellingen gaat doen in je setup menu van b.v je reciever zou ik wel de bijbehorende ab gebruiken.

    groet Martin.
    Je kunt alles makkelijk instellen met zo'n harmony.
    Ik heb gewoon de knoppen optie gebruikt en alles aangevinkt en dan je ab uploaden en klaar

  4. #79
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik wou dat eigenlijk al direct na de foto's al doen, maar zag op tijd in dat als je dat niet met vijf a.b's al had gedaan, je het nu al helemaal niet meer zou doen.

    Dus ik heb het maar gelaten. Plus dat ik op mijn telefoon op back had gedrukt na een hele lap tekst. Toen had ik geen zin meer
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht

    Dus ik heb het maar gelaten. Plus dat ik op mijn telefoon op back had gedrukt na een hele lap tekst. Toen had ik geen zin meer
    Dat is altijd vervelend, al zeg je het liever met een 3 letter woord

    Ik ga er verder ook maar geen tijd besteden aan het overhalen om zo'n heel fijne universele AB te gaan gebruiken...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #81

    Standaard

    Ik stem voor Philips Pronto DVDProfilersFilmgek!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #82
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Mijn 83 is inderdaad iets meer gemodificeerd. Ik zal je de details besparen, maar het resultaat is dat ik mag genieten van nóg mooier beeld en geluid. Tijdens een M&G misschien een idee om jouw standaard 93 naast mijn gemodificeerde 83 te zetten en vergelijken. Dan laat ik je meteen het verschil zien tussen fabrieksinstellingen, THX en ISF. En als ik dan toch bezig ben, meteen ook maar het verschil tussen standaard en geconditioneerde stroom?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  8. #83
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Wat de Logitech betreft ben ik geen fan, omdat je wel alle activiteiten snel hebt ingesteld, maar als om de een of andere reden iets mis gaat heb je de andere AB's weer nodig om de juiste uitgangssituatie voor de macro's te vinden.

    Customizen gaat beter met een Pronto of gelijken een stuk beter, maar kost wel (veel) tijd. De prijzen voor 2e hands zijn behoorlijk gedaald. Mijn nieuwe Marantz RC9001 had ik echt voor een spotprijs, ondanks ik denk dat jij dat niet daarvoor zou willen uitgeven
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #84
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hé, no need to defend yourself. Ik kan me voorstellen dat al die afstandsbedieningen zeker wat hebben. Het gevoel van "Ik koop een nieuw apparaat en dus ook een nieuwe A.B." ben je wel een beetje kwijt met een universele! Ik geef toe dat gevoel bekruipt mij ook wel eens. Zonde om ze vrijwel ongebruikt in de kast te leggen. Maar hé, dat is niet meer dan zeg maar..., één dag. En ik moet ze toch eerst nog een paar dagen gebruiken om inspiratie op te doen! Een beetje uitzoeken en zo!

    Maar hé, hier alsnog de preek!

    Maar eerst... Hé, hallo, tjonge jonge.., het is inmiddels als 2011! Dit kan echt niet meer! Dat is zoooo 2000nogwat! Een HT is simpelweg geen HT zonder een U.A.B. Het is gewoon een non-issue.. Ja sorry hoor, moest effe..> "it was mother"

    Enfin, het grootste voordeel van een universele, is dat.., (lees: potientiele vrouw issuesaver optie) ... alle belangrijke en meest gebruikte functies van elk apparaat, steeds onder dezelfde knop en plek zitten. Of je nu je tv, upc, bd of dvd bediend. Dit maakt het gebruikvriendelijk, logisch maar ook bruikbaar voor zeg maar "dummies"! En dan bedoel ik daar niks persoonlijks mee naar andere huisgenoten..., nee ook niet richting je hond!

    Ook wel lekker. In mijn geval, en meeste andere, reageert een universele A.B echt veel beter, en heeft een groter bereik. Ik hoef bijvoorbeeld niet te richten naar de tv. En dat is puur I.R. Maar ik ken alleen de pronto goed.

    Ander ding is dat als mensen binnen komen en in hun ogen, al die a.b's zien, niet steeds zegge van sjonge jonge. Wat heb jij veel a.b's zeg. En dat dat op een gegeven moment gaat irriteren, en zo. Voor hetzelfde geld geven ze je op voor "Mijn man heeft een hobby"

    En dan zijn er uiteraard de macro's. Waar zouden we zijn zonder macro's. Met je A.B met de meest logische knop je hele systeem aan of uitzetten. Zo onderschat, zo logisch, al die eenvoud, dat simplisme. En logisch had ik dat al genoemd! Zeker een systeem zoals jouwe met 5 of 6 devices, waar meerdere inputs en handelingen vereist zijn. Stel je hebt mensen over, en je wilt effe showen, maar je geest was weer effe sneller dan je handeling, of net effe andersom, kan ook! Krijg je toch een beetje een ackward moment, jij als kenner... Nou dat vermijd je dus ook meteen!

    Vervolgens zijn er de discrete codes om dit allemaal mogelijk te maken. Dit zijn codes die vaak niet op de A.B. zitten, of alleen als toggle (Eén knop die afwisselend voor 'aan' en 'uit' is!). Maar ook handige functies zoals direct inputs etc.! De discrete's zijn meestal schonere codes dan geleerde!

    Uiteraard kan je ook alles leren. Maar vaak bevatten geleerde codes extra onnodige informatie, waardoor een apparaat minder goed kan reageren. Bij voorkeur gebruik je een actuele soms ingebouwde database, waarin je simpelweg alleen jouw device hoeft te selecteren.

    Ook heb je mogelijkheid om met IR, RF of seriele extenders te werken. Zo kan je alles in een kast zetten. Of dingen bedienen in een andere ruimte.

    Vervolgens kan je, als je het heb, je creative geest te werk zetten en zelf je hele eigen, al dan niet logische lay out maken. En het net zo ingewikkeld, persoonlijk maar ook gefinetuned op jouw prioriteiten maken. Met de Pronto kan je eigenlijk alles maken, in feite je eigen GUI. Tot extenders, verlichting, wifi, javascript. Allemaal leuk, maar als je vooral wilt kunnen zappen. Misschien een beetje overkill. Allerminst iets dan..

    En zo kenne we nog wel effe aan de gang blijven...

    Maar hé, voor mij is dat allemaal makkelijk lullen, Ik vind het van tijd tot tijd leuk om te doen. Ben wel van dat creative en alles. Voor mij is de tool om creatief te zijn nooit het struikelblok. Maar dat moet je maar willen. Heb je niks met pc's Of instellen van a.b's, dan moet je het ook niet doen.
    Sowieso is alles wat ik zeg niet relevant, Gaat om jouw needs and urges..

    Maar er zijn zoveel opties in alle ranges, en er moet nog wat te wensen overblijven, immers je heb een ht verslaving of je hebt het niet!

    En U begrijpt, het enigste wat ik nu doe is voeren van uw verslaving!
    De volgende stap is dat ik het nu wat tijd geeft.
    Ik laat het even borrelen...
    Effe inwerken...
    De rest gaat dan vanzelf.
    ...
    :veryfunny:


    Disclaimer:Uw kunt teksen, of delen van de teksten, gerust gebruiken cq laten lezen i.v.m. met een eventuele noodzakelijke overhalingsmanouvre, indien vereist.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #85
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    = standaard stroom = geconditioneerde stroom

    Je denkt me in 1x te kunnen omtoveren van een nonbeliever naar een believer
    Nee hoor, in 3x

    Misschien geen slecht idee om mijn (bijna) standaard tot referentiespeler verheven speler op areadvd.de mee te nemen , maar ik denk dat ik meer dan tevreden ben, ook al zullen er wellicht heel kleine verschilletjes zichtbaar kunnen zijn. Deze tweaks/mods zijn mij het geld niet waard, ik probeer altijd van de film te genieten, natuurlijk is de beeldkwaliteit en het geluid daarbij heel belangrijk, maar ik laat mij niet afleiden door kleine foutjes in het beeld, als je daar op gaat letten dan kun je nergens meer van genieten.
    Ik heb die test ook gelezen en Oppo heeft het heel goed voor elkaar. Zo goed zelfs dat NuForce (een modicator) aangegeven heeft deze standaardspeler niet te kunnen verbeteren. Bij de 83 hebben ze dat nog wel gedaan. TUC (The Upgrade Company) heeft inmiddels wel modificaties uitgeleverd. Zelfs de 95 hebben ze onder handen genomen!

    Ik beloof je dat ik ondertussen niet mijn speler stiekem voor een vermogen zal laten modden
    :veryfunny:
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #86
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Een enorm relaas Claudio! Maar je haalt precies de punten aan waarom ik naar een universele AB ben gegaan.

    Echter nu heb ik helaas geen tijd om mijn nieuwe AB te programmeren en dat vind ik dan weer jammer. Ik kan de standaardmacro's erop knallen, maar dan ga ik achteruit in functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid t.o.v. mijn vorige AB.

    Uiteindelijk ga ik er natuurlijk tijd voor maken en dan is het weer een genot natuurlijk, maar nu nog even lekker met de "oude" AB, die het gelukkig nog prima doet...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  12. #87

    Standaard

    Die van mij is de budget versie, met hard buttons die ik persoonlijk graag wil en zonder touchscreen. Echt eigen scripts schrijven is niet mogelijk, maar verder gelukkig wel heel veel.
    Wilde voor de Harmony One gaan, omdat ik de Pronto's ook te duur vond, lag hij daar voor 'maar' ongeveer het dubbele van de One, zo rond de 200. Ik dacht dat zal wel de prijs v/d RF extender zijn, maar dat was het niet, wel vreemd want hij was op internet niet onder de 325 te vinden. Toen ik deze vast had wist ik het al, laat die Harmony maar zitten, dit voelt pas echt goed. Geen seconde spijt van gehad, problemen die ik over de Harmony's lees kom ik niet tegen, alleen is het programmeren wel een stuk lastiger als ik het vergelijk, maar alles is te leren...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #88
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb mn AB van de 609 ook weer in gebruik en hou het in combinatie met de harmony erbij.
    Het is toch wel een stuk makkelijker naar mijn gevoel voor instellingen en dergelijken om snel de originele AB te gebruiken.
    Dus ik begrijp DVDPF wel dat hij het liever bij de originele AB houdt..

  14. #89
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hmmmmmm...............


    Wij de meerderheid van de U.A.B. groep

    __________________________________________________ __________ De streep

    DVDprofilersfilmgek


    Zie je nu wel dat wij niet aan het trekken zijn.... :veryfunny:
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #90

    Standaard

    Hij is mooi hè
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #91
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Toch heb ik Peptalk zijn argument ook een paar keer gelezen, ik blijf struikelen over de prijs van de Pronto en de woorden>>alleen is het programmeren wel een stuk lastiger als ik het vergelijk, maar alles is te leren... <<
    Ik weet het niet uit ervaring, maar is meer als ik anderen over de Logitech's lees.
    Eigenlijk moet je 'lastiger' lezen als 'bewerkelijker'. Eigenlijk zijn alle codes wel in databases te vinden en de leerfunctie werkt ook prima
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #93
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmm, had ik gisteren toch ernstig ruzie met m'n Oppo, het kreng wilde pas na ca 15 pogingen van zone veranderen, dit heeft hij amper overleeft

    ...

    Al met al...... eerst nog maar eens gaan oefenen met de AB van de Oppo om hem zover (of mij boerenpummel) te krijgen dat het overgaan van de ene naar de andere zone soepel verloopt.
    Waarschijnlijk heb je de basic-mod. Er is ook een pro-mod en die is eenvoudiger in het wisselen. Misschien iets om te vragen aan JvB.

    Dit postte JvB nl. op het forum bij de buren:
    ... standaard leveren we de spelers met de Basicmod.

    De standaard modificatie werkt prima alleen is deze qua omschakeling wat complexer.

    Omschakelen met de Basic mod naar een andere zone werkt als volgt:
    druk op de AB Dimmer-Dimmer-Dimmer-Mute 1 en reboot dan de speler ( nu staat de speler in zone A )

    Bij de Pro modificatie drukt u als de speler in standbystaat staat op 1
    en vervolgens start de speler op in Zone A, daarbij heeft de pro nog wat andere voordelen.
    Pro voordelen.
    - Het AB control adres is te wijzigen Remote 1 of Remote 2
    - De Modificatie is Firmware upgradable (om bijv. UOP disabled toe te voegen )
    ( We gaan hier na de zomer mee bezig, LET OP dit is geen garantie dat dit we dit ook daadwerkelijk werkend gaan krijgen . )
    Is denk ik goedkoper dan je speler het raam uitgooien en weer een nieuwe moeten kopen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  19. #94
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Dat laatste voordeel weet ik ook niet wat daarmee bedoelt wordt. Daarom was het ook een quote Ik kan mijn remote ook op 3 verschillende codes zetten en dan hebben alle toetsen een andere discrete code. Die staan allemaal in een Excelbestand wat is te downloaden van de site van Oppo (want Opposite ziet zo raar uit ). Dan kan je zelfs meer dan de standaard AB kan.

    ipv de Pro Mod kan je natuurlijk ook nog altijd een universele AB kopen. Kom op DVDPF, je kunt het!!

    De EU-versies van de 93/95 hebben nog geen MP3-mogelijkheid vanwege een juridisch conflict. Als je een mail naar Oppo stuurt krijg je de volgende reactie (is trouwens ook een quote, dus don't shoot the messenger ):
    Dear ...

    The European BDP-9x will not support MP3 playback as there is currently a licensing battle as to whom owns the rights to MP3 media. Once this has been settled we will look into support this through a future firmware release.

    Best Regards,

    Customer Service
    OPPO Digital, Inc.
    2629B Terminal Blvd.
    Mountain View, CA 94043
    Service@oppodigital.com
    Tel: 650-961-1118
    Fax: 650-961-1119
    De US-versies kunnen het wel met de laatste beta-firmware
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  20. #95
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ahhh, een heel klein prontootje dan..
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #96

    Standaard

    Of gewoon zo'n All in one van 3 knaken bij de Aldi om van regio te wisselen, heb je er nog een AB bij
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #97

    Standaard

    Ik krijg echt het idee dat die AB gewoon niet helemaal jovel is, ik zou echt bij gelegenheid naar JVB rijden en deze laten testen en zelf een andere testen.

    Logitech maakt ook prachtig spul, maar bij die universele AB's is het vaak zo dat je net wat mist en Pronto's zijn zo veelzijdig dat je dat niet hebt.
    Nadat ik diverse universele AB's heb gehad, ben ik er achter gekomen wat ik graag wil en ik denk dat ik de touchscreen Pronto's niet eens fijn zal vinden. Ik wil namelijk hard buttons zodat ik op gevoel kan bedienen en niet altijd hoef te kijken waar ik druk. Als ik toetsen moet gebruiken die ik niet op m'n gevoel weet te vinden dan moeten de toetsen verlicht zijn en de verlichting moet gaan werken als ik de AB op pak. Elke toets moet ik kunnen programeren zoals ik zelf wil en het programeren moet via de PC gaan voor de duidelijkheid en snelheid. Een scherm er bij voor de bijzondere functies is ook een must, want er zitten natuurlijk nooit genoeg buttons/toetsen op en die bijzondere functies moeten volledig vrij in aantal en naamgeving te programmeren zijn.

    Dan nog een speciale Philips eis: Bij de niet Pronto modellen zit vaak een 'draaiwiel' die veel te licht reageert en daardoor vaak verspringt en zo een andere bron bedient. Het draaiwiel op mijn Pronto heeft daar bijna geen last van en zeker niet als ik wissel van functiescherm.

    Tijdens het typen schiet me te binnen dat je je AB van je reciever kunt programmeren. Voer daar eens een paar functies op in en test eens of het dan al beter werkt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #98

    Standaard

    Als een apparaat slecht/irritant/traag reageert op de AB, ga je dat niet oplossen met een Logitech Harmony of Pronto. Die geven namelijk exact dezelfde IR-commando's als de originele AB. Apparaat zelf blijft dan slecht/irritant/traag reageren.

    Voordeel van de Harmony en Pronto is wel dat je deze kunt programmeren zodat ze een reeks commando's achter elkaar kunnen geven aan verschillende apparaten (macro). Ik heb zelf al 2 jaar een Harmony One en ben er zeer content mee. Nee, ik probeer je niet over de streep te trekken

    Wellicht kun je dit ook een uitproberen met de AB van je Onkyo receiver. Deze ondersteunt ook macro's als het goed is.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  24. #99
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Heb je nu al de andere remote codeset geprobeert. Heb je niet een bestaande (receiver) afstandsbediening die kan leren of een database heeft? kan je uitsluiten dat het aan je Oppo remote thingy ligt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #100
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Heb je nog een andere remote code (staat standaard op 1) geprobeerd? Eerst in het menu op 2 of 3 en dan de schakelaar op de AB op resp. 2 of 3.

    Zo te lezen denk ik echt dat je AB niet goed functioneert. Dat zou ook verklaren waarom de regio-/zonewissel zo moeilijk gaat. Als die 1 commando in de sequence mist, dan werkt het natuurlijk niet. Ik zou JvB even vragen voor een nieuwe/andere AB en kijken of dan je probleem is opgelost.

    Het is goed dat je het op deze manier aanpakt
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 4 van 23 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •