Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 196 worden weergegeven.
  1. #126
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Mijn fronts zijn, pardon zullen, boekenplank modellen worden maar wel op
    stands, waarom denk je dat 'k dat gedaan heb

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Of zou het komen dat u zelf zo weinig weet!

    Feit is dat een dipool of tripool iets hoger moet hangen omdat via de muur het geluid moet kaatsen naar de luisterplek, van boven naar beneden dus.

    Dit zou ik je echt niet aanbevelen met een naar voren stralende speaker.
    Doe je boek eens dicht en stap in de echte wereld.....
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 12-05-2010 om 10:34
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Doe je boek eens dicht en stap in de echte wereld.....
    Ik zit in de wereld van high end, jij zit in de wereld van audio. Echt een wereld van verschil.

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik zit in de wereld van high end, jij zit in de wereld van audio. Echt een wereld van verschil.
    Ik kom ook vaak in de bank maar daarom ben ik nog geen miljonair....:veryfunny:
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 12-05-2010 om 12:32
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #130

    Standaard

    Ik zit vaak op de bank, daar wordt je wel ontspannen van...... maar mijn rekening groeit er niet door
    Have fun and enjoy your collection

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Mijn fronts zijn, pardon zullen, boekenplank modellen worden maar wel op
    stands, waarom denk je dat 'k dat gedaan heb
    Je houd net als ik van halve liters
    Have fun and enjoy your collection

  7. #132
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik zit vaak op de bank, daar wordt je wel ontspannen van...... maar mijn rekening groeit er niet door
    Dan moest je maar voetballer geworden zijn

  8. #133

    Standaard

    nou eens een bericht dat wel on topic is: (beetje doorgeslagen hierboven?)

    3D wakkert belang van 7.1 sterk aan:
    Toy story 3(D) komt met 7.1 discrete kanalen, waar dolby een nieuwe codec voor maakte.
    bron: http://www.techradar.com/news/audio/...story-3-677445
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  9. #134
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    nou eens een bericht dat wel on topic is: (beetje doorgeslagen hierboven?)

    3D wakkert belang van 7.1 sterk aan:
    Toy story 3(D) komt met 7.1 discrete kanalen, waar dolby een nieuwe codec voor maakte.
    bron: http://www.techradar.com/news/audio/...story-3-677445
    Klein beetje maar.
    Goede zaak trouwens die ontwikkeling, maar het klinkt eerder als een pr stunt om 3D of nieuwe apparatuur te promoten. Er zijn al meer en meer goede 7.1 tracks.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Klein beetje maar.
    Goede zaak trouwens die ontwikkeling, maar het klinkt eerder als een pr stunt om 3D of nieuwe apparatuur te promoten. Er zijn al meer en meer goede 7.1 tracks.

    Als het een beetje een film is naar mijn zin, dan koop ik graag een 7.1 film, heb er pas iets meer dan 10.

    Deze 7.1 is heel anders, lijkt meer op 9.1 en 11.1 en daar zit ik nu net niet op te wachten

    Inderdaad lijkt het meer een promotie voor de 9.1 en 11.1 opstellingen, als ze dat gaan promoten al 3D standaard denk ik niet dat moeders de vrouw daar hartelijk om moet lachen

    Heb je niet alleen beeld in 3D maar ook een speakerfabriek in je opstelling

    Helaas zal 3D even moeten wachten, heb een andere wens in gedachten
    Have fun and enjoy your collection

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    nou eens een bericht dat wel on topic is: (beetje doorgeslagen hierboven?)

    3D wakkert belang van 7.1 sterk aan:
    Toy story 3(D) komt met 7.1 discrete kanalen, waar dolby een nieuwe codec voor maakte.
    bron: http://www.techradar.com/news/audio/...story-3-677445
    Je kan niet altijd serieus blijven, maar met een grap en een grol is ook 7.1 nog wel te verkopen.

    Voor dat 3D geluid is er misschien nog wel een lach en een traan voor nodig..... zie het helemaal zitten nog 4 van die grote jetsers tegen de muur
    Have fun and enjoy your collection

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    nou eens een bericht dat wel on topic is: (beetje doorgeslagen hierboven?)

    3D wakkert belang van 7.1 sterk aan:
    Toy story 3(D) komt met 7.1 discrete kanalen, waar dolby een nieuwe codec voor maakte.
    bron: http://www.techradar.com/news/audio/...story-3-677445
    Mag ook wel een keer tijd worden dat Dolby ook met een 3D-geluidsformaat komt, maar ik verwacht daar niet veel van. Dat zal vast ook wel weer een formaat zijn waarbij lekker veel gematrixed en gecomprimeerd zal worden.

    Wat mij betreft mogen zij zich liever bezig houden met het maken van geluidssporen die bedoeld zijn voor de 2.1 systemen of de weergave van meer-kanaals geluidsporen via een 2.1 luidspreker-opstelling.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Mag ook wel een keer tijd worden dat Dolby ook met een 3D-geluidsformaat komt, maar ik verwacht daar niet veel van. Dat zal vast ook wel weer een formaat zijn waarbij lekker veel gematrixed en gecomprimeerd zal worden.

    Wat mij betreft mogen zij zich liever bezig houden met het maken van geluidssporen die bedoeld zijn voor de 2.1 systemen of de weergave van meer-kanaals geluidsporen via een 2.1 luidspreker-opstelling.
    Mmm, dat is er al een hele tijd.

    Doe mij liever maar meer films met 7.1......

    Er zijn al genoeg van die minimalistische oplossingen in de vorm van balken met een sub etc etc
    Have fun and enjoy your collection

  14. #139

    Standaard

    Klopt, er komt helemaal geen nieuw 3d geluidssysteem want dit hebben we al jaren in de vorm van 5.1 en liever 7.1. Men zegt enkel dat men er beter gebruik van zal gaan maken om het 3d beeld aan te vullen. Als deel 3 net zo'n lekkere audiotrack krijgt als bijvoorbeeld The Echo hou ik mij aanbevolen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Klopt, er komt helemaal geen nieuw 3d geluidssysteem want dit hebben we al jaren in de vorm van 5.1 en liever 7.1. Men zegt enkel dat men er beter gebruik van zal gaan maken om het 3d beeld aan te vullen. Als deel 3 net zo'n lekkere audiotrack krijgt als bijvoorbeeld The Echo hou ik mij aanbevolen...
    Licht eens toe, het geluid van The Echo..... net zo goed of beter dan Hellboy 2, dat was de beste die ik tot nu toe in mijn bezit heb.

    Geen nieuw geluidssysteem, maar wel een nieuwe code om die extra fronts etc etc aan te sturen, daar hoort dan ook weer een aparte receiver bij waar je ze dan op aan moet sluiten en die ze dan ook apart kan aan sturen door die nieuwe code, zit daar btw niet op te wachten, dat sla ik over, 7.1 met speakers in de achteropstelling vind ik nu wel genoeg, moet er niet aan denken om er nog 4 aan de voorkant kwijt te moeten raken, dan kom ik mijn eigen woonkamer niet meer in zonder polstok
    Have fun and enjoy your collection

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Licht eens toe, het geluid van The Echo..... net zo goed of beter dan Hellboy 2, dat was de beste die ik tot nu toe in mijn bezit heb.
    Het gebruikt van surround overklast Hellboy 2 met gemak. Zelden een track gehoord die het beeld zo goed aanvult. Toppertje...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Klopt, er komt helemaal geen nieuw 3d geluidssysteem want dit hebben we al jaren in de vorm van 5.1 en liever 7.1. Men zegt enkel dat men er beter gebruik van zal gaan maken om het 3d beeld aan te vullen. Als deel 3 net zo'n lekkere audiotrack krijgt als bijvoorbeeld The Echo hou ik mij aanbevolen...
    Bij deze codec zijn ze allemaal discrete ("compleet" bereik per kanaal, dus niet gedeeld met andere kanalen).
    Was dat met de voorgaande 7.1 codecs ook al dan? (bijv. the echo en helboy2?)
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  18. #143
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja bij DTS HD 7.1 is dat ook het geval.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    Bij deze codec zijn ze allemaal discrete ("compleet" bereik per kanaal, dus niet gedeeld met andere kanalen).
    Was dat met de voorgaande 7.1 codecs ook al dan? (bijv. the echo en helboy2?)
    Super compleet bereik per kanaal

    http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_TrueHD
    Have fun and enjoy your collection

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Het gebruikt van surround overklast Hellboy 2 met gemak. Zelden een track gehoord die het beeld zo goed aanvult. Toppertje...
    MMMmmm, nieuwsgierig geworden, is het die van 2004 of 2008..... horror, dat is niet echt mijn ding (heb nog niet van die film gehoord )

    Waarschuw me maar even als je hem voor een koopje op het forum gooit

    Vraagje:

    DTS HD Master of DD True HD
    Have fun and enjoy your collection

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    MMMmmm, nieuwsgierig geworden, is het die van 2004 of 2008..... horror, dat is niet echt mijn ding (heb nog niet van die film gehoord )

    Waarschuw me maar even als je hem voor een koopje op het forum gooit

    Vraagje:

    DTS HD Master of DD True HD
    Deze versie moet je hebben van the Echo

    The Echo' shines in presenting an immersive, three-dimensional soundscape. The chilling opening credit sequence is scattered with creepy sounds from all angles--footsteps, whispers, and scrapings--and they sometimes encircle the entire listening area with pristine directionality. The rear channels remain highly active throughout the film, contributing unsettling noises around the apartment complex and noticeable ambience in the diner and mechanic shop. The subwoofer has a strong presence within the score and supports the jump-moments well, while dialogue is clean and prioritized to the center channel. What more can I say? This is definitely one case where a movie is made all the better thanks to a fantastic soundtrack.

    Wellicht opmerkelijk maar de film heeft een 5.1 DTS-HD Master Audio track...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #147

    Standaard

    Het 3D-geluidsbeeld wordt bij Dolby dus door de decoder gemaakt? Als dat zo is, zal ook dit weer niet zo discreet zijn als bij DTS-HD MA. Daarnaast zullen we er dan ook weer meer meta-data krijgen waar een decoder weer ontzettend blij mee zal zijn.

    Ik ben daarom blij dat aktierijke films een DTS-HD MA hebben.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 02-06-2010 om 10:57
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #148
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Theoretisch natuurlijk wel.
    Maar dat ben ik weer. Het is niet de standaard maar de mix die de maatstaaf bepaald. Je kan wat dat betreft een goede Dolby en foute DTS track hebben.

    Theoretisch is de PS3 beter dan de X-box, maar ja het gaat om het aanbod, dat bepaald of iets theoretisch goed of praktisch goed is, of volledig benut wordt.

    Desondanks heb ik liever voor mijn gevoel het best mogelijke, dus ik ben ook blij dat DTS HD MA veelal de standaard is. Theoretisch dan...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 02-06-2010 om 15:48
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het 3D-geluidsbeeld wordt bij Dolby dus door de decoder gemaakt? Als dat zo is, zal ook dit weer niet zo discreet zijn als bij DTS-HD MA. .....
    Een codec houd in: COderen en DECoderen.
    Het is dus niet alleen bij het uitpakken een trucje maar ook bij het inpakken
    en wij zullen nooit weten over wat en hoeveel kanaals bronmateriaal ze het hebben.
    Dus wie weet is die nieuwe dolby 7.1 echt 8 aangemaakt sporen door de toystory sounddesigner.
    Is het de tegenhanger van dts HD 7.1? Of dat het iets anders is,
    maar om het gelijk af te schrijven als "zal wel niet zo discreet zijn",
    terwijl dat nou juist precies is wat er wel over gezegd werd, vind ik raar.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  25. #150
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hij bedoelt meer dat door de decoder via een matrix kanalen uit andere kanalen gefiltert worden, wat nu het geval is bij dolby prologic en Dolby EX. Officieel is alleen DTS ES Discrete en DTS HD HR/MA echt volledig discreet.

    Hoe het nu precies zit met Dolby (true HD) 7.1 weet ik ook niet precies.
    Daar moet een whitesheet aan te pas komen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •