Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 196 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Ik denk dat 11.1 ook meer iets is voor de ht vrijgezel onder ons...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #102
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik denk dat 11.1 ook meer iets is voor de ht vrijgezel onder ons...
    Tss, 11.1 is zó 2009.
    11.2 is helemaal hot
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #103

    Standaard

    Ik weet het, we lopen weer gigantisch achter met onze 7.1 setup...

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=982996

    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 11-05-2010 om 12:54
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    De vuistregel is dat de tweeter op oorhoogte zou moeten zitten voor de beste afstraling. Hoe je dat wilt bereiken als je daar 70cm boven gaat zitten is mij een raadsel. Wat mischien nog zou lukken is als je ze naar beneden laat stralen gericht op je hoofd.

    Als je de afstemming via je DB meter goed hebt gedaan, kunnen surrounds nooit de fronts overstemmen, daar die voor effecten zijn en de fronts voor het grootste gedeelte van het geluid verantwoordelijk zijn. De bulk van het geluid gaat dus naar de fronts, niet naar de 2 extra kanalen.
    Bij luidsprekers waarbij de voorkant van de tweeter gelijk is aan die van de woofer, zal het afstraalgedrag meer naar beneden gericht zijn. Tonen in het overgangsgebied tussen de tweeter en de woofer komen nl. eerder uit de tweeter dan uit de woofer. Vandaar dat bij concentrische luidsprekers en bij luidsprekers van bvb Klipsch de tweeters wat verder naar achteren zijn geplaatst. Dit betekent dat de ideale hoogte van de luidspreker dus niet de oorhoogte is, maar bepaald wordt door het afstraalgedrag van een luidspreker en de afstemming van het filter.

    Of je surrounds het beste op of boven oorhoogte kan plaatsen is afhankelijk van het soort afstraalgedrag en de afstanden tussen de oren van alle luisteraars en de luidspreker. Plaats je deze boven oorhoogte, dan zal het psycho-akoestisch effekt zijn werk gaan doen.

    Als je bang bent dat andere mensen ook gezellig een film met jou willen kijken, zou ik aan willen raden om nooit het midden van het luistergedeelte te gebruiken als 'sweetspot'. Dat dit in de meest gebruiksaanwijzingen wel aangeraden wordt, heeft te maken met het feit dat er in gebruiksaanwijzing anders ook beschreven zou moet worden hoe je de plaats daarvan moet bepalen. Gebruik je de plek waar je zelf het meeste zit als 'sweetspot', dan kan het geluid van de surrounds niet als luider ervaren worden dan de fronts. Het geluid van de surrounds zou bij optimale instellingen, als luider ervaren moeten worden.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ja, maar het nut van die extra fronts en kanalen ontgaat mij ook een beetje.
    Mischien als ik ooit een ballzaal heb, dat ik daar van terug kom, maar voorlopig dus effe niet.
    Ik doel puur op een 7.1 setup, en wat dat betreft voldoet voor mij een 7.1 DPLxII meer dan voldoende, en stel ze brengen echt steeds meer 7.1 bronnen uit, dan ben je nog afhankelijk van de visie van de mixer of regisseur. De ene mix klinkt gewoon al beter dan de andere.
    De theorie achter meer-kanaals weergave is dat meer kanalen en luidsprekers zorgen voor een betere plaatsing van de geluiden en dus ook een meer realistische weergave zorgen. Dus niet alleen links, rechts, voor en achter, maar ook boven en onder.

    Bij een ideale 7.1 opstelling zouden de surrounds naast het midden of meer naar achteren geplaatst moeten zijn. In jouw geval zou het dan meer lijken op een 6.1 opstelling of betekenen dat je een opstelling in de lengte-richting zou moeten maken. Dan kun je pas echt oordelen of een 7.1 mix goed is. Surrounds voor het midden zou je in principe beter kunnen gebruiken als 'Front wide'.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-05-2010 om 14:53
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #105

    Standaard

    Heeft deze uitleg zin. HStadman negeert ze toch....haha
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #106
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik weet het, we lopen weer gigantisch achter met onze 7.1 setup...

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=982996

    Lijkt het magazijn van de Ikea wel, dit kun je toch bijna niet meer serieus nemen..
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #107

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij luidsprekers waarbij de voorkant van de tweeter gelijk is aan die van de woofer, zal het afstraalgedrag meer naar beneden gericht zijn. Tonen in het overgangsgebied tussen de tweeter en de woofer komen nl. eerder uit de tweeter dan uit de woofer. Vandaar dat bij concentrische luidsprekers en bij luidsprekers van bvb Klipsch de tweeters wat verder naar achteren zijn geplaatst. Dit betekent dat de ideale hoogte van de luidspreker dus niet de oorhoogte is, maar bepaald wordt door het afstraalgedrag van een luidspreker en de afstemming van het filter.

    Of je surrounds het beste op of boven oorhoogte kan plaatsen is afhankelijk van het soort afstraalgedrag en de afstanden tussen de oren van alle luisteraars en de luidspreker. Plaats je deze boven oorhoogte, dan zal het psycho-akoestisch effekt zijn werk gaan doen.

    Als je bang bent dat andere mensen ook gezellig een film met jou willen kijken, zou ik aan willen raden om nooit het midden van het luistergedeelte te gebruiken als 'sweetspot'. Dat dit in de meest gebruiksaanwijzingen wel aangeraden wordt, heeft te maken met het feit dat er in gebruiksaanwijzing anders ook beschreven zou moet worden hoe je de plaats daarvan moet bepalen. Gebruik je de plek waar je zelf het meeste zit als 'sweetspot', dan kan het geluid van de surrounds niet als luider ervaren worden dan de fronts. Het geluid van de surrounds zou bij optimale instellingen, als luider ervaren moeten worden.

    De theorie achter meer-kanaals weergave is dat meer kanalen en luidsprekers zorgen voor een betere plaatsing van de geluiden en dus ook een meer realistische weergave zorgen. Dus niet alleen links, rechts, voor en achter, maar ook boven en onder.

    Bij een ideale 7.1 opstelling zouden de surrounds naast het midden of meer naar achteren geplaatst moeten zijn. In jouw geval zou het dan meer lijken op een 6.1 opstelling of betekenen dat je een opstelling in de lengte-richting zou moeten maken. Dan kun je pas echt oordelen of een 7.1 mix goed is. Surrounds voor het midden zou je in principe beter kunnen gebruiken als 'Front wide'.
    Ontzettend theoretisch bla bla verhaal(wil het nog net geen slap geouwehoer noemen) waar je in de praktijk zo goed als niet mee uit de voeten kunt, maar die theoretische verhalen plaats je hier wel meer, weet niet waar je ze vandaan plukt en welke duim je gebruikt, maar in de praktijk heb je er niets aan.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik weet het, we lopen weer gigantisch achter met onze 7.1 setup...

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=982996


    Niet alleen de Ikea verbleekt, menig Hifiboer heeft vaak niet zoveel speakers in huis

    Shit, zelfs geen ruimte voor een salontafeltje, zit je de hele tijd met je biertje in je jatjes en de chips op schoot

    Wil het al gaan aanschaffen, eh..... waar kan ik een stapeltje van die 11.2 schijfjes gaan halen
    Have fun and enjoy your collection

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ja, meneer de betweter *** je er maar weer uit....

    Welkom terug trouwens, het leeft meteen weer...haha
    Of zou het komen dat u zelf zo weinig weet!

    Feit is dat een dipool of tripool iets hoger moet hangen omdat via de muur het geluid moet kaatsen naar de luisterplek, van boven naar beneden dus.

    Dit zou ik je echt niet aanbevelen met een naar voren stralende speaker.
    Laatst aangepast door hstadman : 11-05-2010 om 16:02

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Heeft deze uitleg zin. HStadman negeert ze toch....haha

    Johan, je weet inmiddels wel dat ik niet naar plaatjes kijk maar naar speakers luister.
    Laatst aangepast door hstadman : 11-05-2010 om 15:51

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij luidsprekers waarbij de voorkant van de tweeter gelijk is aan die van de woofer, zal het afstraalgedrag meer naar beneden gericht zijn. Tonen in het overgangsgebied tussen de tweeter en de woofer komen nl. eerder uit de tweeter dan uit de woofer. Vandaar dat bij concentrische luidsprekers en bij luidsprekers van bvb Klipsch de tweeters wat verder naar achteren zijn geplaatst. Dit betekent dat de ideale hoogte van de luidspreker dus niet de oorhoogte is, maar bepaald wordt door het afstraalgedrag van een luidspreker en de afstemming van het filter.

    Of je surrounds het beste op of boven oorhoogte kan plaatsen is afhankelijk van het soort afstraalgedrag en de afstanden tussen de oren van alle luisteraars en de luidspreker. Plaats je deze boven oorhoogte, dan zal het psycho-akoestisch effekt zijn werk gaan doen.

    Als je bang bent dat andere mensen ook gezellig een film met jou willen kijken, zou ik aan willen raden om nooit het midden van het luistergedeelte te gebruiken als 'sweetspot'. Dat dit in de meest gebruiksaanwijzingen wel aangeraden wordt, heeft te maken met het feit dat er in gebruiksaanwijzing anders ook beschreven zou moet worden hoe je de plaats daarvan moet bepalen. Gebruik je de plek waar je zelf het meeste zit als 'sweetspot', dan kan het geluid van de surrounds niet als luider ervaren worden dan de fronts. Het geluid van de surrounds zou bij optimale instellingen, als luider ervaren moeten worden.

    De theorie achter meer-kanaals weergave is dat meer kanalen en luidsprekers zorgen voor een betere plaatsing van de geluiden en dus ook een meer realistische weergave zorgen. Dus niet alleen links, rechts, voor en achter, maar ook boven en onder.

    Bij een ideale 7.1 opstelling zouden de surrounds naast het midden of meer naar achteren geplaatst moeten zijn. In jouw geval zou het dan meer lijken op een 6.1 opstelling of betekenen dat je een opstelling in de lengte-richting zou moeten maken. Dan kun je pas echt oordelen of een 7.1 mix goed is. Surrounds voor het midden zou je in principe beter kunnen gebruiken als 'Front wide'.

    Goh, afstraalgedrag, daar ging het dus nu net even om. Een dipool, of tripool hebben reflectie van de muren nodig om tot hun recht te komen, een gewone surround heeft een normaal naar voren straal gedrag is er een "sweet spot" waarbij de speaker ruim voldoende afstraalt...Een dipool kun je dus nooit naar voren laten stralen, geen reflectie, geen geluid, of bar slecht.

    Wat er tussendoor nog even gemakshalve vergeten wordt is de accoustiek van een kamer, die heeft ook veel invloed of hoe een speaker klinkt! En waar een speaker of een sub geplaatst moet worden...

    Mijn surrounds zijn op oorhoogte...

    Trouwens, goede speakers met voldoende afstraling, hebben ook boven en onder voldoende kracht en detail in het geluid en kunnen ook boven of onder geluiden afstralen, zodat het lijkt alsof ze van boven of onder komen. Afstraalhoeken van speakers zijn zeer verschillend, de een heeft een brede afstraalhoek, de ander heeft een smalle "sweetspot"...

    Generaliseren dat speakers op oorhoogte moeten komen is dan ook de meest veilige of betere keuze...

    Zelf experimenteren wat beter klinkt en waar te plaatsen is op eigen initiatief en kan inderdaad soms beter geluid opleveren.

    Uit ervaring weet ik dat sommige speakers toch wel een erg kleine straling hebben en dan toch wel gericht Moeten worden op het hoofd.
    Laatst aangepast door hstadman : 11-05-2010 om 16:07

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Niet alleen de Ikea verbleekt, menig Hifiboer heeft vaak niet zoveel speakers in huis

    Shit, zelfs geen ruimte voor een salontafeltje, zit je de hele tijd met je biertje in je jatjes en de chips op schoot

    Wil het al gaan aanschaffen, eh..... waar kan ik een stapeltje van die 11.2 schijfjes gaan halen
    Kijk hier maar eens naar!

    daar is dit nog niets bij:

    http://www.odditycentral.com/pics/wo...me-cinema.html

    In princiepe verstoort alles het afstraalgedrag, dus ook een salontafeltje of een boekenkastje of....vul maar in. dat is ook een van de redenen waarom speakers in een luisterruimte haast nooit hetzelfde klinken als bij je thuis! Naast accoustiek.
    Laatst aangepast door hstadman : 11-05-2010 om 15:59

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Kijk hier maar eens naar!

    daar is dit nog niets bij:

    http://www.odditycentral.com/pics/wo...me-cinema.html

    In princiepe verstoort alles het afstraalgedrag, dus ook een salontafeltje of een boekenkastje of....vul maar in. dat is ook een van de redenen waarom speakers in een luisterruimte haast nooit hetzelfde klinken als bij je thuis! Naast accoustiek.
    Ja, die had ik al eens eerder bewonderd, zes miljoen...

    Ze hebben hun eigen kerncentrale voor de voeding en er staan een hele batterij airco's op het dak om alle warmte af te voeren.

    Maar ze hebben tenminste wel een salontafeltje
    Have fun and enjoy your collection

  15. #115
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    In princiepe verstoort alles het afstraalgedrag, dus ook een salontafeltje of een boekenkastje of....vul maar in. dat is ook een van de redenen waarom speakers in een luisterruimte haast nooit hetzelfde klinken als bij je thuis! Naast accoustiek.
    Dus in principe kan je zelfs ook beter niet in de ruimte plaatsnemen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Dus in principe kan je zelfs ook beter niet in de ruimte plaatsnemen...
    Voor degene die achter je zit niet nee. grin...

    Ook een van de redenen waarom je in een bioscoop van beneden naar boven plaatsneemt...Zodat er geen dikke hoofden in de weg zitten van beeld en geluid.

    Waar het hier om gaat is dat het geluid zonder tussenkomst van iets rechtreeks naar je hoofd/oren wordt gestraald voor een zo zuiver mogelijk geluid.

    Als jezelf niet in de ruimte plaatsneemt, valt er in dit geval ook bitter weinig te horen.

    In het geval van de 6 miljoen opstelling; die heeft zoveel power dat dat tafeltje echt niets meer uitmaakt.

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ontzettend theoretisch bla bla verhaal(wil het nog net geen slap geouwehoer noemen) waar je in de praktijk zo goed als niet mee uit de voeten kunt, maar die theoretische verhalen plaats je hier wel meer, weet niet waar je ze vandaan plukt en welke duim je gebruikt, maar in de praktijk heb je er niets aan.
    Jij in ieder geval niet. Daarvoor moeten er nog cijfers bij.

    Was ook meer bedoeld ter voorkoming van onnodige speculatie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Zelf experimenteren wat beter klinkt en waar te plaatsen is op eigen initiatief en kan inderdaad soms beter geluid opleveren.
    Zullen we het daar maar op houden?
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-05-2010 om 16:49
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Jij in ieder geval niet. Daarvoor moeten er nog cijfers bij.

    Was ook meer bedoeld ter voorkoming van onnodige speculatie.
    Kort genoeg zo?

    Ik wil niet zitten emmeren, maar kijk eens naar je eigen plaatje, dan kun je duidelijk zien dat de normale surrounds (5.1) toch echt afgebeeld staan op oorhoogte, kijk maar naar de verhouding ten opzichte van de vloerstaanders!
    Laatst aangepast door hstadman : 11-05-2010 om 16:45

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Jij in ieder geval niet. Daarvoor moeten er nog cijfers bij.

    Was ook meer bedoeld ter voorkoming van onnodige speculatie.
    Al zet je cijfertjes bij slap geouwehoer, het blijft slap geouwehoer

    Je hebt een 10 verdient

    . (kon het niet korter maken)
    Have fun and enjoy your collection

  20. #120

    Standaard

    Weer een OHT
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #121

    Standaard

    Al met al wel een grappige discussie, de (on)zin van een 7.1, maar ook 9.1, 11.1 en 11.2 wordt toch wel eens in twijfel getrokken. Er zijn wel receivers voor die het ondersteunen, maar echt materiaal dat de info ook in zich heeft is er niet, dat is zelfs bij 7.1 al zuinig

    Is de opstelling al moeilijk, ook de speakertechniek en de theorie daaromtrent maakt een opstelling in de praktijk als alles volgens sommige hun regels zou moeten, eigenlijk bij de meesten al onmogelijk.

    De moraal van het verhaal..... als je van veel speakers houd..... gewoon plaatsen die handel, zeker als je het mooi vind klinken, wees alleen voorzichtig met je apparatuur, een receiver blijft enige weerstand nodig hebben, anders blaas je hem op en dat is nu ook weer niet de bedoeling

    Heb nog een receivertje over......misschien wel leuk om daar eens wat plafond speakertjes aan te hangen, alleen ik houd niet zo van boren in het beton.....
    Have fun and enjoy your collection

  22. #122
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat zeker.

    En ik wil nog wel even toevoegen dat ik iig geval niet anders wil dan 7.1.
    Dan maar liever meer dan minder.

    Het stomme is wel dat als het buiten een keert flink onweert of flink waait, ik mezelf er op betrap gefascineert te zijn van het geluid....
    Waar komt het precies vandaan en waar trekt het precies naar toe?
    'Sjonge jonge, dat is pas surround', denk ik dan...
    En al zeg ik het zelf..., dat vind ik best raar.

    Ik denk ook niet dat 11.2 me tegenstaat, maar wel de concessie van een speaker warenhuis.
    En als ik weer eens oefen met me band, ben ik de gene die wijst op het 'less is more' principe.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-05-2010 om 18:59
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Dat zeker.

    En ik wil nog wel even toevoegen dat ik iig geval niet anders wil dan 7.1.
    Dan maar liever meer dan minder.

    Het stomme is wel dat als het buiten een keert flink onweert of flink waait, ik mezelf er op betrap gefascineert te zijn van het geluid....
    Waar komt het precies vandaan en waar trekt het precies naar toe?
    'Sjonge jonge, dat is pas surround', denk ik dan...
    En al zeg ik het zelf..., dat vind ik best raar.

    Ik denk ook niet dat 11.2 me tegenstaat, maar wel de concessie van een speaker warenhuis.
    En als ik weer eens oefen met me band, ben ik de gene die wijst op het 'less is more' principe.
    Bij mij staat de "proefopstelling" er ook nog steeds, het zal wel zo blijven, vind all channell stereo ook geweldig klinken op deze manier, het hoeft niet hard te staan om toch over lekker aanwezig te zijn.

    Ben ook super tevreden en die hoogvliegers..... denk niet dat ze er ooit komen
    Have fun and enjoy your collection

  24. #124
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Praat hier even over een 5.1 situatie, 'k moet ergens beginnen maar in
    mijn situatie zal 'k wel hoogvliegers hebben, de achterste speakers zullen op
    +/- 1,7 à 1,8 meter hoogte hangen. Kan gewoon niet anders de zetel staat
    tegen de achtermuur.

    7.1 zou voor mij al moeilijk zijn, rechterkant is wel te doen maar de linkerkant
    zou 'k voor het raam moeten hangen. Is natuurlijk geen zicht

    En 11.1 nou ja je moet ergens je cola glas en snoepgoed kunnen opzetten
    zekers

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Praat hier even over een 5.1 situatie, 'k moet ergens beginnen maar in
    mijn situatie zal 'k wel hoogvliegers hebben, de achterste speakers zullen op
    +/- 1,7 à 1,8 meter hoogte hangen. Kan gewoon niet anders de zetel staat
    tegen de achtermuur.

    7.1 zou voor mij al moeilijk zijn, rechterkant is wel te doen maar de linkerkant
    zou 'k voor het raam moeten hangen. Is natuurlijk geen zicht

    En 11.1 nou ja je moet ergens je cola glas en snoepgoed kunnen opzetten
    zekers
    Als je dan je achterspeakers nog een beetje kan richten, dan is de schade te beperken

    Als je glazen en chipsschalen wilt parkeren, dan ben je toch al snel toe aan een paar fullrange speakers, amders worden het wel erg kleine glaasjes en schaaltjes
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •