Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 196 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Dit kun je zelf bepalen. Als je dd als dd wilt uitvoeren zal enkel de surrounds gebruikt worden. Ik zelf vind het mooier om DD of Dts om te zetten naar een pseudo 7.1.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #77

    Standaard

    Maak je geen gebruik van een Matrix 7.1 of PLIIx mogelijkheid, dan zullen deze niet meedoen bij 5.1. Is dus afhankelijk van de instellingen en de mogelijkheden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #78

    Standaard

    Ik moet de boxen nog aansluiten. Maar vroeg mij gewoon af hoe dit in elkaar zit bij een 7.1 opstelling.

    Liefst zou ik gebruik maken van de surround en back surround wanneer een 5.1 track afgespeeld wordt.
    Laatst aangepast door Sphinkx : 28-04-2010 om 13:04
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Maak je geen gebruik van een Matrix 7.1 of PLIIx mogelijkheid, dan zullen deze niet meedoen bij 5.1. Is dus afhankelijk van de instellingen en de mogelijkheden.
    Ik bedoelde hetzelfde maar dit is net ff lekkerder uitgelegd...thanx..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Wanneer je een 5.1 geluidstrack selecteert in een 7.1 opstelling. Worden dan je surround en surround back tegelijk gebruik bij een 5.1 track? Of is dat enkel de surrounds?
    Als je een 5.1 geluidstrack selecteerd worden alleen de surround speakers van geluid voorzien, als je wilt dat ook de surround back speakers meedoen, dan dien je op je receiver/versterker een optie te kiezen die ook de surround backs laat meespelen zoals bijvoorbeeld de optie Dolby Prologic IIx Movie of Dolby Prologic IIx Music, al naargelang de mogelijkheden van je receiver/versterker zijn er nog meer keuze mogelijkheden, je kan zelfs bij een 2 kanaals bron het geluid over alle speakers laten klinken.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 28-04-2010 om 15:36 Reden: tikfout
    Have fun and enjoy your collection

  6. #81

    Standaard

    Zo doe ik het nu ook voor stereo van bv gewone TV uitzendingen. Dit komt nu uit alle 4 mijn boxen ipv enkel de voorste 2. Ik was echter niet zeker dat dit voor een 5.1 - 7.1 installatie ook mogelijk was.

    Maar mijn SR8002 heeft daar dus geen probleem mee. Mijn nieuwe set up zal daar ook wel geen probleem mee hebben...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het aantal 7.1 titels blijft erg zuinig en er komen er maar mondjesmaat een paar bij.

    Je kan vast voorbereidende werkzaamheden doen, zoals de kabels trekken(nog niet aansluiten ivm met kortsluitingsgevaar) en het plekje creeëren waar de speakers komen te staan. Dan is het slechts een kwestie van de draadjes erin prikken en gaan met die banaan
    In tegendeel, de kans is groot dat dat aantal flink zal gaan stijgen aangezien voor de bioscopen er eindelijk Dolby Digital 7.1 bij digitale cinema beschikbaar zal komen.
    Bij de afgelopen ShoWest liet Dolby namelijk aan de bezoekers horen hoe 7.1 in de bioscopen zal klinken en Toy Story 3 3D is dan ook de eerste film die daar gebruik van zal maken. Bij de Cinemajestic in Zutphen kan je dat trouwens ook gaan beleven met 7.1. geluid aangezien zij de eerste bioscoop zijn met dat systeem en van wat ik heb gehoord van een van de medewerkers die dat heeft aangelegd zal je dat verschil ook echt gaan horen.
    Maar ik denk dus dat het daadwerkelijk meer en meer beschikbaar zal komen en de volgende stap zal zijn in thuisbioscopen.
    Ikran is not horse!

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    In tegendeel, de kans is groot dat dat aantal flink zal gaan stijgen aangezien voor de bioscopen er eindelijk Dolby Digital 7.1 bij digitale cinema beschikbaar zal komen.
    Bij de afgelopen ShoWest liet Dolby namelijk aan de bezoekers horen hoe 7.1 in de bioscopen zal klinken en Toy Story 3 3D is dan ook de eerste film die daar gebruik van zal maken. Bij de Cinemajestic in Zutphen kan je dat trouwens ook gaan beleven met 7.1. geluid aangezien zij de eerste bioscoop zijn met dat systeem en van wat ik heb gehoord van een van de medewerkers die dat heeft aangelegd zal je dat verschil ook echt gaan horen.
    Maar ik denk dus dat het daadwerkelijk meer en meer beschikbaar zal komen en de volgende stap zal zijn in thuisbioscopen.
    Probleem bij thuisbioscopen is de ruimte die men beschikbaar heeft. Er zijn mischien al mensen die interesse hebben bij 7.1 opstellingen maar de extra speakers niet kunnen plaatsen!

    Het beschikbaar maken van techniek is 1 ding, het praktisch kunnen toepassen is een ander.

    De bioscopen zullen inderdaad langzamerhand wel overschakelen.

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Probleem bij thuisbioscopen is de ruimte die men beschikbaar heeft. Er zijn mischien al mensen die interesse hebben bij 7.1 opstellingen maar de extra speakers niet kunnen plaatsen!

    Het beschikbaar maken van techniek is 1 ding, het praktisch kunnen toepassen is een ander.

    De bioscopen zullen inderdaad langzamerhand wel overschakelen.
    Enkele mogelijkheden voor een 7.1 te maken zijn dan door de extra luidsprekers hoger te plaatsen aan de voor-of achterkant. Aan de voorkant kunnen ze dan gebruikt worden voor PLIIz.

    Anders zelf experimenteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Enkele mogelijkheden voor een 7.1 te maken zijn dan door de extra luidsprekers hoger te plaatsen aan de voor-of achterkant. Aan de voorkant kunnen ze dan gebruikt worden voor PLIIz.

    Anders zelf experimenteren.
    Ehmm, die extra 2 speakers horen normaal gesproken aan de zijkant!

    links voor---center---rechts voor. de plus 1 is de sub...

    zijkant----------------zijkant.

    links achter----------rechts achter.

    Dit zou de normale opstelling moeten zijn voor een 7.1 opstelling, zoals je ziet, zullen niet veel mensen extra ruimte hebben om de 2 extra speakers aan de zijkanten kwijt te raken! Voor een coherent geluid lijkt mij verschillende hoogtes van speakers ook niet echt ideaal!

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ehmm, die extra 2 speakers horen normaal gesproken aan de zijkant!

    links voor---center---rechts voor. de plus 1 is de sub...

    zijkant----------------zijkant.

    links achter----------rechts achter.

    Dit zou de normale opstelling moeten zijn voor een 7.1 opstelling, zoals je ziet, zullen niet veel mensen extra ruimte hebben om de 2 extra speakers aan de zijkanten kwijt te raken! Voor een coherent geluid lijkt mij verschillende hoogtes van speakers ook niet echt ideaal!
    Heel goed, heb zelf ook alles op luisterhoogte, ook wel oorhoogte genoemd en dat geeft toch wel het beste resultaat. (oh.... voor de MN, de sub daarin niet meegenomen)
    Have fun and enjoy your collection

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    In tegendeel, de kans is groot dat dat aantal flink zal gaan stijgen aangezien voor de bioscopen er eindelijk Dolby Digital 7.1 bij digitale cinema beschikbaar zal komen.
    Bij de afgelopen ShoWest liet Dolby namelijk aan de bezoekers horen hoe 7.1 in de bioscopen zal klinken en Toy Story 3 3D is dan ook de eerste film die daar gebruik van zal maken. Bij de Cinemajestic in Zutphen kan je dat trouwens ook gaan beleven met 7.1. geluid aangezien zij de eerste bioscoop zijn met dat systeem en van wat ik heb gehoord van een van de medewerkers die dat heeft aangelegd zal je dat verschil ook echt gaan horen.
    Maar ik denk dus dat het daadwerkelijk meer en meer beschikbaar zal komen en de volgende stap zal zijn in thuisbioscopen.
    Ik mag het alleen maar hopen en dat het dan niet alleen voor de 3D liefhebbers is maar ook bij de huidige Blu Rays meer gebruikt gaat worden.

    Ook de info op de dozen mag wat correcter, zo bleek achteraf LOTR helemaal niet in DTS HD 6.1 te zijn, heb het getest met in vergelijking de X-Men 3 , deze is wel 6.1.
    DFW verkoopt alles in DTS HD Master, maar daar heb ik ernstige twijfels bij, het is voor mij al helemaal geen waarborg voor kwaliteit meer.

    Voor mij is 7.1 prima, maar dan wel graag in de kwaliteit zoals bij Hellboy 2 en Narnia 2 om zomaar eens 2 goede voorbeelden te noemen.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik mag het alleen maar hopen en dat het dan niet alleen voor de 3D liefhebbers is maar ook bij de huidige Blu Rays meer gebruikt gaat worden.
    Zelf ben ik niet echt een voorstander van 3D beeld, maar voor geluid wel. Zou het zelf daarom leuker vinden als bvb In plaats van 2-kanaals het ene kanaal dan voor surround-back gebruikt zou worden en het andere dan voor Front High.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    DFW verkoopt alles in DTS HD Master, maar daar heb ik ernstige twijfels bij, het is voor mij al helemaal geen waarborg voor kwaliteit meer.
    Die van DFW zijn idd niet vaak 24Bit
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Zelf ben ik niet echt een voorstander van 3D beeld, maar voor geluid wel. Zou het zelf daarom leuker vinden als bvb In plaats van 2-kanaals het ene kanaal dan voor surround-back gebruikt zou worden en het andere dan voor Front High.


    Die van DFW zijn idd niet vaak 24Bit
    Dat 3D beeld, mits in goede kwaliteit, heeft mij doen verbazen, was Avatar in de bioscoop al een beleving, heb ook in de winkel een hele mooie demo gezien. Toch zal ik er niet hardhollend voor naar de winkel gaan, er zal eerst meer mooie en hoogwaardige software voor te koop moeten zijn wil ik de hardware gaan aanschaffen.

    Mmmm, 5.1 is in weze voldoende voor een fijne surround belevenis, 7.1 maakt daar het toefje op en op nog meer frontspeakers zit ik zelf niet te wachten, denk niet dat het veel extra kan toevoegen en het heeft veel praktische problemen, hebben al veel mensen geen plek voor een paar extra rear speakers, veel ruimte blijft er ook niet voor een paar extra fronts. Je hebt al 4 speakers in de front opstelling als je daar de sub bij betrekt. Ook de TV heeft een plek en als je net als ik van een grote TV houd, dan komen die extra fronts mij niet erg gelegen, zeker niet in een full range uitvoering. Ook zit mijn receiver, op de zone 2 speakeraansluiting na, vol en er weer een nieuwe voor aan te gaan schaffen, dacht het niet. Denk niet dat er in de huiskamer veel mensen zo'n HT opstelling willen hebben, 5.1 is bij de meesten toch wel max.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm, 5.1 is in weze voldoende voor een fijne surround belevenis, 7.1 maakt daar het toefje op en op nog meer frontspeakers zit ik zelf niet te wachten, denk niet dat het veel extra kan toevoegen en het heeft veel praktische problemen, hebben al veel mensen geen plek voor een paar extra rear speakers, veel ruimte blijft er ook niet voor een paar extra fronts. Je hebt al 4 speakers in de front opstelling als je daar de sub bij betrekt. Ook de TV heeft een plek en als je net als ik van een grote TV houd, dan komen die extra fronts mij niet erg gelegen, zeker niet in een full range uitvoering. Ook zit mijn receiver, op de zone 2 speakeraansluiting na, vol en er weer een nieuwe voor aan te gaan schaffen, dacht het niet. Denk niet dat er in de huiskamer veel mensen zo'n HT opstelling willen hebben, 5.1 is bij de meesten toch wel max.
    Als de extra luidsprekers aan de voorkant in de breedte er bij zouden komen, kan ik mij voorstellen dat niet iedereen er warm voor loopt. Maar wanneer je luidsprekers hoger kan plaatsen kun je bvb de hoogte van het plafond van de omgeving waar een scene zich in afspeelt simuleren of voor de weergave van geluiden die boven de luisteraar geplaatst zijn te laten weergeven. DTS-HD MA biedt hier een mogelijkheid voor door middels 'speaker remapping' de kanalen anders te gebruiken.

    Nog een mogelijkheid is om de dialogen wat te liften zodat deze wat meer uit het scherm lijken te komen. Dit is bvb mogelijk bij receivers van Yamaha die 'presentie-kanalen' kunnen toevoegen. Werkt op zich goed, maar dat wordt dan wel door een DSP-programma gedaan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als de extra luidsprekers aan de voorkant in de breedte er bij zouden komen, kan ik mij voorstellen dat niet iedereen er warm voor loopt. Maar wanneer je luidsprekers hoger kan plaatsen kun je bvb de hoogte van het plafond van de omgeving waar een scene zich in afspeelt simuleren of voor de weergave van geluiden die boven de luisteraar geplaatst zijn te laten weergeven. DTS-HD MA biedt hier een mogelijkheid voor door middels 'speaker remapping' de kanalen anders te gebruiken.

    Nog een mogelijkheid is om de dialogen wat te liften zodat deze wat meer uit het scherm lijken te komen. Dit is bvb mogelijk bij receivers van Yamaha die 'presentie-kanalen' kunnen toevoegen. Werkt op zich goed, maar dat wordt dan wel door een DSP-programma gedaan.
    Je kan speakers neerhangen waar je wilt, maar op oorhoogte is nog altijd het meest gewenst. Draden langs de muur omhoog of draadloos, beiden niets. Persoonlijk denk ik dat het bij de huidige 7.1 de maat bij de meeste mensen toch wel vol is.

    Wat de mogelijkheden ook moge zijn, laat ze eerst maar eens wat vaker met met echt DTS HD Master in 7.1 komen dan met een hoop nep zoals eenkele uitgevers nu uitbrengen, met DFW voorop.

    Er is ook nog ruimte aan 't plafond, leuk voor vliegtuigen en vogeltjes.....
    Have fun and enjoy your collection

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je kan speakers neerhangen waar je wilt, maar op oorhoogte is nog altijd het meest gewenst
    letterlijk op oorhoogte ben ik niet voor maar als je luidspekers een mooi afstraal gedrag hebben zou ik ze 50 a 70 cm boven de oren hangen als je zit. Dit geeft zeer goede resultaten zoals Gerco hierboven ook al aangaf. Dan wordt de ervaring groter omdat je meer ambiance krijgt en de surround dan nimmer de fronts overstemmen wat te koste gaat van de beleving. De ruimte wordt bovendien hoger / groter weergegeven. Vliegtuigen vliegen letterlijk over terwijl een auto gewoon langs je rijd en dit zonder dat er gaten in het geluid vallen.

    Maar geef wel toe dat dit vaak lastig is in de woonkamer ivm kabels.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    letterlijk op oorhoogte ben ik niet voor maar als je luidspekers een mooi afstraal gedrag hebben zou ik ze 50 a 70 cm boven de oren hangen als je zit. Dit geeft zeer goede resultaten zoals Gerco hierboven ook al aangaf. Dan wordt de ervaring groter omdat je meer ambiance krijgt en de surround dan nimmer de fronts overstemmen wat te koste gaat van de beleving. De ruimte wordt bovendien hoger / groter weergegeven. Vliegtuigen vliegen letterlijk over terwijl een auto gewoon langs je rijd en dit zonder dat er gaten in het geluid vallen.

    Maar geef wel toe dat dit vaak lastig is in de woonkamer ivm kabels.

    De vuistregel is dat de tweeter op oorhoogte zou moeten zitten voor de beste afstraling. Hoe je dat wilt bereiken als je daar 70cm boven gaat zitten is mij een raadsel. Wat mischien nog zou lukken is als je ze naar beneden laat stralen gericht op je hoofd.

    Als je de afstemming via je DB meter goed hebt gedaan, kunnen surrounds nooit de fronts overstemmen, daar die voor effecten zijn en de fronts voor het grootste gedeelte van het geluid verantwoordelijk zijn. De bulk van het geluid gaat dus naar de fronts, niet naar de 2 extra kanalen.

    Je hebt ook nog films met dolby 2.0 of gewoon stereo, daar is het effect dus letterlijk 0,0!

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    De vuistregel is dat de tweeter op oorhoogte zou moeten zitten voor de beste afstraling. Hoe je dat wilt bereiken als je daar 70cm boven gaat zitten is mij een raadsel. Wat mischien nog zou lukken is als je ze naar beneden laat stralen gericht op je hoofd.

    Als je de afstemming via je DB meter goed hebt gedaan, kunnen surrounds nooit de fronts overstemmen, daar die voor effecten zijn en de fronts voor het grootste gedeelte van het geluid verantwoordelijk zijn. De bulk van het geluid gaat dus naar de fronts, niet naar de 2 extra kanalen.

    Je hebt ook nog films met dolby 2.0 of gewoon stereo, daar is het effect dus letterlijk 0,0!
    Sorry hoor, maar moet hier hard om lachen. Naar beneden stralen. Yeah right. Heb je wel eens dipools of echte surrounds gehad? Lijkt mij van niet want dan had je geweten dat de regel hier van 50 a 70 cm boven oorhoogte de regel vaak is. Staat in menig handleiding van o.a Kef enz. Of heb jij ooit surrounds in de bios op oorhoogte zien hangen.... Wat jij zegt gaat vaak op voor pure stereo luidsprekers en zelf die kun je wel wat hoger hangen als het afstraal gedrag goed is. Kef's lenen zich er bijvoorbeeld ook goed voor.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Sorry hoor, maar moet hier hard om lachen. Naar beneden stralen. Yeah right. Heb je wel eens dipools of echte surrounds gehad? Lijkt mij van niet want dan had je geweten dat de regel hier van 50 a 70 cm boven oorhoogte de regel vaak is. Staat in menig handleiding van o.a Kef enz. Of heb jij ooit surrounds in de bios op oorhoogte zien hangen.... Wat jij zegt gaat vaak op voor pure stereo luidsprekers en zelf die kun je wel wat hoger hangen als het afstraal gedrag goed is. Kef's lenen zich er bijvoorbeeld ook goed voor.

    Ik lach net zo hard weer terug, daar de de meeste units onder een hoek zijn geplaatst in a dipool/tripool. Grapjas! Waardoor je effectief dus een afstraling onder een hoek naar beneden krijgt. Verder gebruikt een dipool de muren e.d. om tot een goede afstraling te komen, dit is NIET van toepassing op een normale surround speaker, waar de regel van oorhoogte dus toch wel redelijk relevant is.
    Laatst aangepast door hstadman : 11-05-2010 om 11:15

  21. #96

    Standaard

    Ja, meneer de betweter *** je er maar weer uit....

    Welkom terug trouwens, het leeft meteen weer...haha
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #97
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb in het prille begin mijn rears op oorhoogte gehad, maar ben daar snel vanaf gestapt.
    Ik denk dat als je in een het midden van de cirkel zit, en de afstand tot alle speakers gelijk is, het nog wel te doen is.
    Echter de meeste (ik niet overigens) hebben de rearspeakers dicht bij de luisterplek, of net boven de bank tegen de achtermuur.
    De ideale soundbubble is veelal toch niet echt haalbaar in de gemiddelde woonkamer. Dus ik denk dat vele om toch enigzins relatief gelijke afstand te creeëren de rears wel hoger moeten hangen.

    Nu heb ik alleen de fronts en center op 'oorhoogte' en de rest vrij hoog op min of meer gelijke afstand. Dit geeft mijnziens een ruimtelijker gevoel, en minder overheersing van alle surrounds, ook al staat alles goed afgesteld, een speaker die erg dicht bij de luisterpositie staat zal toch enigzins 'out of tune' klinken.
    Nu heb ik de mazzel om een grotere kamer te hebben, die het geluidveld echt enorm reeël laat klinken. sterker nog, veelal moet ik goed luisteren of het geluid van boven, van buiten, stemmen in mijn hoofd :veryfunny: of uit de film/tv komt.


    Nu heb ik die grotere kamer pas enkele jaren, voorheen dus niet.
    Het probleem komt me dus erg bekend voor, des te meer geniet ik nu.

    Maar wie ben ik om te zeggen dat dit de regel is, zeker omdat ik een ander mij ook niet laat vertellen wat ik mooi moet vinden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #98

    Standaard

    Allemaal leuk en aardig:

    http://www.audyssey.com/technology/dsx.html

    Maar dat wordt me te gek, ook al hang je de high fronts nu hoog of op oorhoogte en schuif je alles een beetje op om ook die front wide gevallen nog een plaatsje te geven.

    In sommige setups heeft de receiver "maar" 9.1 kanalen en schakelt de receiver tussen bepaalde kanalen om om kanalen van geluid te voorzien, er zijn ook 11.1 receivers te koop...... maar helemaal nergens is software te koop die het ook echt ondersteund, we hebben nu amper 7.1 geluid.

    Nog even en dan ga je zweven in het magnetiche veld dat je opwekt met al die speakers om je heen
    Have fun and enjoy your collection

  24. #99
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, maar het nut van die extra fronts en kanalen ontgaat mij ook een beetje.
    Mischien als ik ooit een ballzaal heb, dat ik daar van terug kom, maar voorlopig dus effe niet.
    Ik doel puur op een 7.1 setup, en wat dat betreft voldoet voor mij een 7.1 DPLxII meer dan voldoende, en stel ze brengen echt steeds meer 7.1 bronnen uit, dan ben je nog afhankelijk van de visie van de mixer of regisseur. De ene mix klinkt gewoon al beter dan de andere.

    Dan maar liever een goede 5.1 door de matrix, dan een slechte 7.1.
    Ik heb nog niet tijdens het kijken meegemaakt, dat ik dacht van, "goh, wat jammer hadden ze daar maar een echte 7.1 van gemaakt"

    Maar stel je koopt een nieuwe set.
    Je komt de winkel binnen, en vraagt: "meneer heeft u van deze speaker er 11 op vooraad, en oh ja, en doe maar nog 2 subwoofers." Die verkopers dag kan niet meer stuk.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-05-2010 om 12:30
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Maar wie ben ik om te zeggen dat dit de regel is, zeker omdat ik een ander mij ook niet laat vertellen wat ik mooi moet vinden.
    Heel mooi gesteld, heb zelf wel alles(nou...op de center na dan, want daar staat de TV en de center kan ik toch moeilijk midden in mijn TV prakken ) op oorhoogte en na een zorgvuldige instelling vind ik het perfect klinken, al heb ik dan helaas niet een balzaal als woonkamer
    Waar jij met meerdere mensen wat beter in het surround gebied zit, houd dat bij mij op met max 2, en die moeten dan ook niet angstig zijn om enigzins knus bij elkaar te zitten.
    Jouw sweet spot zal wat ruimer zijn dan bij mij, maar bij mij is dat in weze niet erg, zit vaak in mijn eentje ongestoord van alles te genieten
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •