Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 196 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ben gek op standjes maar all channel stereo gebruik ik nooit. Stereo is stereo in mijn beleving, dat kan nooit 5.1 zijn...Bovendien klinkt het te kunstmatig...
    Stereo via alle luidsprekers vind ik ook geen stereo omdat het geluidsbeeld dan minder diepte heeft en daardoor minder ruimtelijk is. Via 2 luidspreker kan het dus meer als surround klinken.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als je je achterspeakers in een ander vertrek zet, dan heb je daar ook stereo, dat lukt je niet met surroundgeluid dat afkomt van dolby prologic.
    Kun je de kanalen voor surround-back dan niet beter toewijzen aan zone 2 en dan met 5.1 blijven draaien? De luidsprekers kun je dan in een andere ruimte plaatsen met een eigen geluidssterkte-regeling.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 21-09-2009 om 10:43
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #52
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk ook dat het hypothetisch bedoelt was
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Stereo via alle luidsprekers vind ik ook geen stereo omdat het geluidsbeeld dan minder diepte heeft en daardoor minder ruimtelijk is. Via 2 luidspreker kan het dus meer als surround klinken.

    Kun je de kanalen voor surround-back dan niet beter toewijzen aan zone 2 en dan met 5.1 blijven draaien? De luidsprekers kun je dan in een andere ruimte plaatsen met een eigen geluidssterkte-regeling.
    Stereo uit alle speakers vind ik zeer ruimtelijk klinken, nu mogen mijn achterkanalen wel hoorbaar zijn, maar niet de overhand hebben. Ik denk ook dat het een kwastie van smaak is en in welke stemming je bent en wat voor een soort muziek je draait en de kwaliteit waarin de muziek is gemixed in de studio.

    Claudio had het goed begrepen, ik bedoelde het hypothetisch. Ik heb geen behoefte aan een 2e of 3de zone, ook niet aan de mogelijkheid om de fronts van dubbel vermogen te voorzien. Voorlopig blijft de 7.1 proefopstelling gehandhaafd en maakt een goede kans permanent te worden.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #54

    Standaard

    Voor feestjes is het best handig dat all channel stereo, maar voor het audiofiel luisteren hoort het niet zo. Dan hoort de stage tussen en achter de fronts te liggen waarbij je de instrumenten kunt "zien".
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #55
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Achter mijn fronts passen geen instrumenten meer, daar hangt mijn tv al.
    Mijn bassgitaar en akoustische gitaar staat bij mij links in de hoek, zijn ze ook veel duidelijker te zien.


    Kijk maar

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #56

    Standaard

    Cool....

    Je fronts overigens hebben veel weg van Apogee's Centaur Minors die ik ooit heb gehad....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #57
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Thanks, op mijn website alle specs.
    zie onderschrift.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #58

    Standaard

    Zijn er de laatste tijd nog Blu-ray's bijgekomen die als demo gebruikt kunnen worden in een 7.1 opstelling?

  9. #59

    Standaard

    Hier nog een linkje, maar dat lijken wel regio A Blu ray's, was een linkje van Albert:

    http://www.blu-raystats.com/Stats/St...itle&Audio=7.1

    er staat wel bij of hij ook regio B is, dus wel opletten.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 07-12-2009 om 23:20 Reden: aanvulling
    Have fun and enjoy your collection

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Hier nog een linkje, maar dat lijken wel regio A Blu ray's, was een linkje van Albert:

    http://www.blu-raystats.com/Stats/St...itle&Audio=7.1

    er staat wel bij of hij ook regio B is, dus wel opletten.

    Ik heb ook een regio-A speler, dus de regio maakt mij niet zoveel uit
    Bedankt voor de link, maar heeft er ook nog iemand tips voor echt 7.1 referentiemateriaal?

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ik heb ook een regio-A speler, dus de regio maakt mij niet zoveel uit
    Bedankt voor de link, maar heeft er ook nog iemand tips voor echt 7.1 referentiemateriaal?
    Hellboy 2 is zonder twijfel de beste 7.1 die ik tot nu toe heb gehoord. Vind het ook jammer dat er zo weinig 7.1 wordt uitgebracht, heb ondertussen ook de 1e 6 speelfilms van Star Trek op blu ray, die hebben ook een mooi 7.1 geluid.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #62
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is uiteraard wel leuk die originele 7.1 tracks!

    Maar een surround backfunctie geeft ook hele mooie resultaten, vaak boven verwachting.
    Zo was Transformers 2 een weldaad aan audio met aggressieve pans, die echt een zeer mooi 7.1 beeld gaven met zeer accurate 'natuurgetrouwe' audio scheidingen in alle surrounds!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #63

    Standaard

    Ik denk er ook aan over te schakelen naar 7.1. Via een ander forum kan ik de S3 601 van B&W kopen. Uiteraard is dit 2de hands maar nieuw kan je dit toch niet meer kopen. Vermits de rest van mijn setup 603 en 602 is dit een goeie match.

    Buiten het feit dat het een 2de hands set is heb ik ook mijn twijfels of het iets van meerwaarde zal bieden. Mijn luisterruimte is nu niet zo groot. Ongeveer 5 op 3.

    Mijn Marantz SR8002 zal uiteraard geen problemen hebben met 7.1.

    Enige tips of ideeën?
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Ik denk er ook aan over te schakelen naar 7.1. Via een ander forum kan ik de S3 601 van B&W kopen. Uiteraard is dit 2de hands maar nieuw kan je dit toch niet meer kopen. Vermits de rest van mijn setup 603 en 602 is dit een goeie match.

    Buiten het feit dat het een 2de hands set is heb ik ook mijn twijfels of het iets van meerwaarde zal bieden. Mijn luisterruimte is nu niet zo groot. Ongeveer 5 op 3.

    Mijn Marantz SR8002 zal uiteraard geen problemen hebben met 7.1.

    Enige tips of ideeën?
    De meerwaarde moet je toch echt zelf ervaren, het kan zijn dat je er na je ervaring geen meerwaarde in ziet, maar dan is dat wel een ervaring uit eigen hand(oren).
    Als je de 601 voor een leuk prijsje op de kop kan tikken, dan is het de ervaring zeker waard, heb er zelf helemaal niets voor hoeven moeten investeren.
    Mijn opstelling staat nog steeds

    Bedenk dat je altijd nog weer de 601's van de hand kunt doen, het hoeft je dan ook niets te kosten, zou dan ook niet beginnen er speakerkabels van 100 euro de meter aan te hangen
    Have fun and enjoy your collection

  15. #65

    Standaard

    Meerwaarde moet ik uiteraard zelf ervaren. Ik kan de boxen kopen voor 125e en speaker kabel heb ik nog liggen.

    Met BR komen er nog toch regelmatig meer 7.1 tracks dus het zal in de toekomst toch meer gebruikt worden

    Dit kon ik gewoon niet laten liggen. Omwille van tijdsgebrek kan ik er pas wel vantweekend om gaan en allicht zelfs weekend erop pas installeren.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Ik denk er ook aan over te schakelen naar 7.1. Via een ander forum kan ik de S3 601 van B&W kopen. Uiteraard is dit 2de hands maar nieuw kan je dit toch niet meer kopen. Vermits de rest van mijn setup 603 en 602 is dit een goeie match.

    Buiten het feit dat het een 2de hands set is heb ik ook mijn twijfels of het iets van meerwaarde zal bieden. Mijn luisterruimte is nu niet zo groot. Ongeveer 5 op 3.

    Mijn Marantz SR8002 zal uiteraard geen problemen hebben met 7.1.

    Enige tips of ideeën?
    5 x 3 meter is geen enkel probleem.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Meerwaarde moet ik uiteraard zelf ervaren. Ik kan de boxen kopen voor 125e en speaker kabel heb ik nog liggen.

    Met BR komen er nog toch regelmatig meer 7.1 tracks dus het zal in de toekomst toch meer gebruikt worden

    Dit kon ik gewoon niet laten liggen. Omwille van tijdsgebrek kan ik er pas wel vantweekend om gaan en allicht zelfs weekend erop pas installeren.
    Het aantal 7.1 titels blijft erg zuinig en er komen er maar mondjesmaat een paar bij.

    Je kan vast voorbereidende werkzaamheden doen, zoals de kabels trekken(nog niet aansluiten ivm met kortsluitingsgevaar) en het plekje creeëren waar de speakers komen te staan. Dan is het slechts een kwestie van de draadjes erin prikken en gaan met die banaan
    Have fun and enjoy your collection

  18. #68

    Standaard

    Boxen gaan omhoog gehangen worden. Beste situatie trouwens voor mijn 7.1 set up. Ideale aan de situatie is dat deze boxen reeds met beugels komen om aan de muur omhoog te hangen...

    Kabels ga ik mij inderdaad al mee bezig houden volgende dagen. Nog niet aansluiten aan mijn receiver dus. Dat zou ik al gedaan hebben
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Boxen gaan omhoog gehangen worden. Beste situatie trouwens voor mijn 7.1 set up. Ideale aan de situatie is dat deze boxen reeds met beugels komen om aan de muur omhoog te hangen...

    Kabels ga ik mij inderdaad al mee bezig houden volgende dagen. Nog niet aansluiten aan mijn receiver dus. Dat zou ik al gedaan hebben
    Oke, ben benieuwd naar je nieuwe foto's, ook die van je kast.

    Je hebt inderdaad niet erg veel ruimte voor een 7.1 opstelling, ga niet al te hoog en probeer dan je backrears nog zodanig te richten dat het geluid naar de oortjes komt. Je rears staan ook niet helemaal optimaal, het kan zijn dat je toch nog wat zult moeten schuiven/verplaatsen om een redelijk resultaat te krijgen.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #70

    Standaard

    En daar ben ik het dus niet mee eens. Je moet / hoeft ze juist niet naar je oren te richten. Diffuus is veel natuurlijker en ruimtelijker, op ca >50cm boven je oor hoogte als je zit...Het is juist het mooist als het heel subtiel gedaan wordt. Vind ik persoonlijk.

    Edit

    De 2 surround die ook voor 5.1 worden gebruikt kunnen zelfs wel naast je geplaatst worden, of net voor je zitplaats. De surrounds voor 7.1 lekker ver achter je, 1.5 meter of zo...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    En daar ben ik het dus niet mee eens. Je moet / hoeft ze juist niet naar je oren te richten. Diffuus is veel natuurlijker en ruimtelijker, op ca >50cm boven je oor hoogte als je zit...Het is juist het mooist als het heel subtiel gedaan wordt. Vind ik persoonlijk.

    Edit

    De 2 surround die ook voor 5.1 worden gebruikt kunnen zelfs wel naast je geplaatst worden, of net voor je zitplaats. De surrounds voor 7.1 lekker ver achter je, 1.5 meter of zo...
    Je kan ze ook nog met de rug naar je toezetten, er dan ook nog een dik gordijn voorhangen...... als je van diffuus houd natuurlijk

    Al een baantje bij Bose overwogen
    Have fun and enjoy your collection

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je kan ze ook nog met de rug naar je toezetten, er dan ook nog een dik gordijn voorhangen...... als je van diffuus houd natuurlijk

    Al een baantje bij Bose overwogen
    Als dit het geluid ten goede komt, waarom niet?

    en bij Bose wil ik wel werken hoor, als het genoeg schuift...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    bij Bose wil ik wel werken hoor, als het genoeg schuift...
    Landverrader
    Have fun and enjoy your collection

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Landverrader
    Iedereen heeft zijn prijs....(al denk ik niet dat Bose mij kan betalen...:veryfunny: )
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #75

    Standaard

    Wanneer je een 5.1 geluidstrack selecteert in een 7.1 opstelling. Worden dan je surround en surround back tegelijk gebruik bij een 5.1 track? Of is dat enkel de surrounds?
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •