Pagina 21 van 28 EersteEerste ... 11171819202122232425 ... LaatsteLaatste
De resultaten 501 tot 525 van 682 worden weergegeven.

Discussie: Barnes & Noble

  1. #501

    Standaard

    Het leek een aantal keren goed te gaan met die toko, maar nu begint het gelazer blijkbaar weer. Ik heb nog steeds niets ontvangen terwijl ik op dag 1 van de sale (1 juli) besteld heb. Als ik de berichten hier zo lees, hebben veel mensen ondertussen hun bestelling al binnen.

    En dat gedoe met de douane. Ik had het vorig jaar ook (staat ook ergens in een topic hier), toen had Secondspin een bedrag zonder toegepaste korting op de doos gezet. En jawel...ik kon betalen. Ten onrechte helaas want met korting bleef ik nog onder de 22 euro. Je kan brieven schrijven, telefoontjes plegen maar je komt niet door een muur van bureaucratie heen. Ze reageren niet of heel laat, bellen niet terug zoals beloofd. Een drama. Als je eenmaal betaald hebt aan de postbode, probeer dan maar eens geld terug te krijgen. De administratiekosten ben zo al zeker kwijt. En heel bizar, ik kon aantonen dat de fout niet aan mij lag. Ook toen werd ik doodleuk doorverwezen naar de webwinkel. Ben je weer terug bij af want die gaan echt niet je douanekosten betalen.

  2. #502

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Het leek een aantal keren goed te gaan met die toko, maar nu begint het gelazer blijkbaar weer. Ik heb nog steeds niets ontvangen terwijl ik op dag 1 van de sale (1 juli) besteld heb. Als ik de berichten hier zo lees, hebben veel mensen ondertussen hun bestelling al binnen.

    En dat gedoe met de douane. Ik had het vorig jaar ook (staat ook ergens in een topic hier), toen had Secondspin een bedrag zonder toegepaste korting op de doos gezet. En jawel...ik kon betalen. Ten onrechte helaas want met korting bleef ik nog onder de 22 euro. Je kan brieven schrijven, telefoontjes plegen maar je komt niet door een muur van bureaucratie heen. Ze reageren niet of heel laat, bellen niet terug zoals beloofd. Een drama. Als je eenmaal betaald hebt aan de postbode, probeer dan maar eens geld terug te krijgen. De administratiekosten ben zo al zeker kwijt. En heel bizar, ik kon aantonen dat de fout niet aan mij lag. Ook toen werd ik doodleuk doorverwezen naar de webwinkel. Ben je weer terug bij af want die gaan echt niet je douanekosten betalen.
    Het is ook een fout van de webwinkel, die moeten het juiste bedrag op de doos zetten. Alleen denken zij dat dat allemaal niet zo belangrijk is.

    En dat er bij B&N rondom de jaarlijkse 'sale' altijd gelazer is kun je overal in dit topic teruglezen. Helaas kijken Nederlanders (en Belgen ) alleen naar de prijs op de website en niet naar de service, de verzendtermijn (bij mij is een pakket meer dan 3 maanden onderweg geweest) en de belasting toegevoegde waarde van 21% plus kosten die we nu eenmaal in Europa heffen op producten en diensten die je koopt. B&N is een bedrijf dat zich op de Amerikaanse markt richt; ze verzenden wel naar het buitenland, maar dit heeft voor hen geen prioriteit (i.t.t. bijvoorbeeld een winkel als Amazon die zich duidelijk op de globale markt richt). Als er iets misgaat heb je het nakijken. Net zoals veel Amerikanen zullen ze denken dat alles buiten de VS een soort rimboe is, waar pakketjes zoekraken en fraude gepleegd wordt. En torenhoge belasting wordt geheven (dat klopt dan wel ) waar zij als Amerikaans bedrijf echter niets mee te maken willen hebben. Je kunt de gok altijd nemen, maar als het dan misgaat had je het kunnen weten.
    Laatst aangepast door Oakey : 05-08-2014 om 17:38

  3. #503

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    wat nou als je vooraf betaald hebt aan Amazon maar er geen kosten door de douane in rekening zijn gebracht? ben een beetje huiverig voor deze optie. Is het niet mogelijk dat je dan alsnog bij aflevering moet gaan betalen waardoor je dubbel betaald?
    Er zullen altijd kosten in rekening worden gebracht, maar je zal NOOIT moeten betalen bij aflevering thuis of ook NOOIT aan Amazon moeten bijbetalen indien de kosten voor hen uiteindelijk hoger lagen.
    Wat wel kan gebeuren is dat je achteraf geld terugkrijgt omdat de douanekosten uiteindelijk lager waren dan voorzien. Zo kreeg ik vandaag bericht dat ik $3.50 terugkrijg van Amazon.

    Dat betekent dat ik op mijn bestelling ter waarde van $50.97 uiteindelijk nog geen $11 douane heb betaald.

    Het jammere is natuurlijk dat deze optie enkel opgaat voor hun duurste/snelste verzendmethode. Maar je bespaart er wel heel veel douane problemen mee! Zoveel bestel ik niet bij Amazon US, maar deze methode werkt voor mij toch goed.

  4. #504

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door howitzer Bekijk bericht
    Er zullen altijd kosten in rekening worden gebracht, maar je zal NOOIT moeten betalen bij aflevering thuis of ook NOOIT aan Amazon moeten bijbetalen indien de kosten voor hen uiteindelijk hoger lagen.
    Wat wel kan gebeuren is dat je achteraf geld terugkrijgt omdat de douanekosten uiteindelijk lager waren dan voorzien. Zo kreeg ik vandaag bericht dat ik $3.50 terugkrijg van Amazon.

    Dat betekent dat ik op mijn bestelling ter waarde van $50.97 uiteindelijk nog geen $11 douane heb betaald.

    Het jammere is natuurlijk dat deze optie enkel opgaat voor hun duurste/snelste verzendmethode. Maar je bespaart er wel heel veel douane problemen mee! Zoveel bestel ik niet bij Amazon US, maar deze methode werkt voor mij toch goed.
    Heb gisteren een pre-order geplaatst en bij de middelste verzendmethode voor de optie "inclusief douane kosten" gekozen. Was uiteindlijk niet zoveel heel veel (geloof iets van $ 15.- ofzo). Benieuwd of dit goed komt, bedrag van de order ligt nl. fors boven de douane grens. Kan het ook voorkomen dat je geen douane hoeft te betalen en je alles terug krijgt? (wat natuurlijk niet zo snel zal gebeuren maar stel dat )

    Vandaag trouwens wee een pakketje van BN binnen gekregen, het derde pakketje in een week. Tot nu toe nog alles zonder douane kosten...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #505

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Kan het ook voorkomen dat je geen douane hoeft te betalen en je alles terug krijgt? (wat natuurlijk niet zo snel zal gebeuren maar stel dat )
    ik veronderstel van niet

  6. #506

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik zou contact met ze opnemen, want dit klopt niet. Normaal had je al een mail moeten hebben dat ze de order gaan annuleren en als je dat niet wilt je dat via hun website moet aangeven.
    Van het weekend heb ik een mail gehad waarin ze mij wisten te vertellen dat mijn order tot 5 werkdagen was vertraagd. Vandaag weer een mail dat de wachttijd is opgelopen tot een maand. Ik heb de order geannuleerd en verwacht niet daar ooit nog wat te kopen.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  7. #507

    Standaard

    Vandaag binnen en 35 euro bijbetalen......grrrrr

  8. #508

    Standaard

    Vandaag 4 pakketjes binnen gekregen (waarvan 1 door de brievenbus pastte, de andere drie waren grote pakketten) maar op geen van allen douane terwijl het hoogste bedrag ruim $ 112 was
    Allemaal met 2 weken binnen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #509

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Vandaag 4 pakketjes binnen gekregen (waarvan 1 door de brievenbus pastte, de andere drie waren grote pakketten) maar op geen van allen douane terwijl het hoogste bedrag ruim $ 112 was
    Allemaal met 2 weken binnen
    netjes, allemaal via Frankrijk route ?

    mijn 2e bestelling (onder de $100) ook douane vrij binnen (via Frankrijk) ; m'n derde en vierde bestellingen zijn ook verstuurd, 1 bestelling van 4 is per titel verstuurd, raar toch want dit heb ik niet aangegeven (zijn extra verzendkosten) maar blijkbaar voor BN geen issue
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  10. #510

    Standaard

    Mijn pakket kwam trouwens ook via Frankrijk. Douanekosten waren gebaseerd op het werkelijke bedrag.

  11. #511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Mijn pakket kwam trouwens ook via Frankrijk. Douanekosten waren gebaseerd op het werkelijke bedrag.
    daar gaat mijn theorie dat via Frankrijk veilig zou zijn : bedoel je met werkelijk bedrag datgene wat je daadwerkelijk betaalt hebt of het bedrag zonder korting ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  12. #512

    Standaard

    Ze hebben gekeken naar de factuur, dus het bedrag na aftrek korting.

  13. #513

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    daar gaat mijn theorie dat via Frankrijk veilig zou zijn :
    Is ook bijna altijd zo, maar....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #514

    Standaard

    zatoichi box verstuurd op 4 juli en nog steeds niet ontvangen

    zucht

  15. #515

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    netjes, allemaal via Frankrijk route ?

    mijn 2e bestelling (onder de $100) ook douane vrij binnen (via Frankrijk) ; m'n derde en vierde bestellingen zijn ook verstuurd, 1 bestelling van 4 is per titel verstuurd, raar toch want dit heb ik niet aangegeven (zijn extra verzendkosten) maar blijkbaar voor BN geen issue
    Ja, de pakketjes allemaal via Frankrijk
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #516

    Standaard

    Hoe staan die douanekosten overigens aangegeven? Dan weet ik waar ik op moet letten als het binnenkomt.

  17. #517

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Hoe staan die douanekosten overigens aangegeven? Dan weet ik waar ik op moet letten als het binnenkomt.
    zit een A4tje bij met de bedragen: je moet direct betalen aan degene die pakket aflevert (pinnen niet mogelijk)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  18. #518

    Standaard

    Oké, dan weet ik zeker dat ik dat bij de eerste levering niet had.

  19. #519
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    De rest hier, 2 x 7 besteld waarvan de laatste in delen werd verzonden, ook allemaal binnen via Frankrijk en zonder douane kosten.

    Het verhaal bij BPost is wel afgelopen, die verwijzen me naar B&N. Vandaag nog eens telefoon van BPost, had nog maar eens een klacht ingediend, en weer het verhaal van de 85 euro kostende herberekening wat me dan uiteindelijk meer zou gaan kosten.


    Vandaag B&N maar eens aan de tand voelen met de nodige foto's en zien wat zij kunnen aanbieden als oplossing.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #520

    Standaard

    Hier mazzel, 3 dikke dozen allemaal probleemloos binnen via Frankrijk. 1 titel is nog onderweg
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #521

    Standaard

    Wanneer heb je ze besteld? Ik zit met smart te wachten op mijn bestelling van 30 juli.

    En ja, ik weet dat het met de sale lang kan duren, dus dat is ingecalculeerd. Ik wil m'n films gewoon graag hebben.

  22. #522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    Wanneer heb je ze besteld? Ik zit met smart te wachten op mijn bestelling van 30 juli.

    En ja, ik weet dat het met de sale lang kan duren, dus dat is ingecalculeerd. Ik wil m'n films gewoon graag hebben.
    Pakjes zijn 30-7 (2) en 4-8 verzonden. Snel binnen dus!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #523

    Standaard

    mijn laatste 2 bestellingen van 4 titels elk zijn verzonden per 3 (29/7, niet binnen), 2 (30/7, niet binnen) en 3x 1 (2 op 4/8 verstuurd, die zijn binnen; 1 op 30/7, nog niet binnen); afwachten maar....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  24. #524

    Standaard

    Donderdag die van 30/07($60) binnen en vandaag van 11/08($62,50) binnen en beide zonder extra kosten via de fameuze Frankrijk route!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #525

    Standaard

    Afgelopen week m`n Twin Peaks box binnen, met een douane rekening van € 28,- maar ook die kwam via Frankrijk...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 21 van 28 EersteEerste ... 11171819202122232425 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •