Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 39 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony DVP-NS700V goede keus ?

    Ik wil een nieuwe dvd-speler kopen omdat mijn huidige speler de Sony DVP-S725D mijn DVD-R's niet kan afspelen.
    Nou wou ik voor de NS700 gaan of zou een lager model ook voldoende zijn ? Wat raden jullie mij aan te doen ?


    Dit is mijn HT-set

    - TV: Sony KV-28WS4 (16:9, 71cm, 100 Hz)

    - Versterker: Sony STR-DB925 (5x100W, DD/DTS)

    - DVD-speler: Sony DVP-S725D (regiovrij)

    - Front/Center/Rear speakers: 5x Sony SS-T70ES (basreflex-type, tweewegs,
    3 luidsprekers: 2x 12cm woofer konus-type, 1,9cm tweeter koepeltype,
    nominale impedantie 6 ohm, 200W, 60-20.000 Hz)

    - Subwoofer: Sony SA-W70ES (active super woofer, 2x 20cm konus-type, 200W (8 ohm), 18-150 Hz

    - Aansluitmaterialen: Optisch kabeltje tussen versterker en dvd-speler

  2. #2

    Standaard

    De 700 van Sony heeft als extra d8 ik zo uit mijn hoofd Super Audio CD net zoals de 900QS en de 9000ES..... de 400 heeft (net als de 305) geen SACD maar de 305 ondersteund weer wel mp3 en de 400 niet

    hoop dat je hier wat aan hebt....

  3. #3

    Standaard

    Ozich is die 700 dan zeker een goede keus, ik heb zelf de 400 enigste verschil is dat die geen SACD afspeelt en de 700 heeft nog een ingebouwd DTS decoder.

    Veel plezier met je aanschaf!!!

    Zal je zeker bevallen!!

    en DVD-R weet ik niet zeker de 900 doet het zeker maar de 700 weet ik niet (zelfde geld voor de 400/405) , dat zou je even in de winkel mmoeten nakijken.....
    StarTrader

  4. #4

    Standaard

    Heb in de winkel het geprobeerd op een DVP-NS400 daar doen ze het gewoon op. Verkoper zei dat alle dvd-spelers die cd-r(w) kunnen afspelen van Sony ook dvd-r afspelen.

    Maar mijn vraag is eigenlijk, zou ik om het beste uit mijn HT-set te halen beter voor een NS700 gaan of voor de NS300.
    Of merk je geen verschil qua geluid en beeld ?

    En mijn versterker zit ook al DD5.1 en DTS decoder ingebouwt dus die heb ik al.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Heb in de winkel het geprobeerd op een DVP-NS400 daar doen ze het gewoon op. Verkoper zei dat alle dvd-spelers die cd-r(w) kunnen afspelen van Sony ook dvd-r afspelen.

    Maar mijn vraag is eigenlijk, zou ik om het beste uit mijn HT-set te halen beter voor een NS700 gaan of voor de NS300.
    Of merk je geen verschil qua geluid en beeld ?

    En mijn versterker zit ook al DD5.1 en DTS decoder ingebouwt dus die heb ik al.
    Wil je echt het beste uit je Spul halen kies dan voor de 900, daar heb je hogere kwaliteit mee.

    Mooi dat alle Sony's die cd-r's ook meteen dvd-r's afspelen, weer wat geleerd

    en als je die decoders al ingebouwd hebt zitten is dat ten tweede, dan zou je nog kunnen keizen voor het SACD gebeuren maar wil je echt betere kwaliteit en het beste uit je Spul halen dus ga dan dus voor de 900 hogere doorgeving van het geluid het name!

    Moet je anders even nalezen om het precies te achterhalen...
    StarTrader

  6. #6

    Standaard

    Maar de NS900 valt eigenlijk een beetje buiten m'n budget.
    maar las ie het echt waard is dan wil ik er wel wat meer geld aan uitgeven. Maar weet dus niet of ik het verschil wel zou merken.
    Tussen een NS700 en een NS900.

  7. #7

    Standaard

    Het verschil ligt is er zeker! De 900 komt uit de QS serie en audio en video ver van elkaar af en de printplaten zitten onder een bepaalde hoek in het aparaat om storingen of dergelijke te elimineren... de condensatoren en andere aanverwanten zijn speciaal verguld en afgeschermt om storingen te voorkomen....
    Ik denk dat je eerder bij jezelf moet afvragen is er een verschil tussen de 700 en 400 (behalve de SACD en snelheid misschien)
    Tussen de 900 en de 700 zit een duidelijk kwaliteits verschil dus als je het kunt betalen zou ik hier zeker voor gaan!

    GrtZ FranK

  8. #8

    Standaard

    Dus kan beter voor een NS900 gaan dan een NS700. En helmaal geen NS400 ofzo.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Dus kan beter voor een NS900 gaan dan een NS700. En helmaal geen NS400 ofzo.
    Nou als je geen SACD wil kan je beter de 400 pakken zeg je ik wil het beste ga dan voor de 900 om de hierboven beschreven redenen!
    StarTrader

  10. #10

    Standaard

    Koop hem niet voor SACD. Denk dat ik dat niet ga gebruiken.
    Maar wil een dvd-speler die het beste bij mijn andere spullen past.

  11. #11

    Standaard

    Zelf heb ik de 700 en moet zeggen dat ik er zeer tervreden mee bent. Het beeld is beduidend beter dan mijn vorige sony dvdspeler (ik dacht s335). De decoders gebruik ik net als jij ook niet, maar SACD is wel grappig. Heb twee demo'tjes van sony erbij gekregen en klinken wel redelijk. Ben van plan om binnenkort een SACD te kopen. Maar effe terug over de 700, ik zou voor die gaan. Makkelijk ik gebruik en Sony. Maar ja, mocht je niks in dat SACD zien dan kan je inderdaad ook die 400 nemen, of de nieuwste 305 of 405 (die kunnen ook mp3 afspelen).

    Lastig hé....

  12. #12

    Standaard

    Ja het is inderdaad erg lastig.

    Ik wil gewoon geen "miskoop" doen.
    Wil wel een goede dvd-speler die dus een beetje afgestemd is op mijn HT-set.
    Koop ik dadelijk een dvd-speler die niet eens het volle uit mijn HT-set haalt. Dan is het ook een beetje geld verspilling.
    Dan had ik ook wat mindere speakers/versterker/tv kunnen halen.

  13. #13

    Standaard

    Als je echt voor kwaliteit wil gaan zou ik voor de 900 kiezen, maar er zit een prijs kaartje aan..... ga anders voor de 700 zou ik zeggen....
    Is je receiver van de QS serie? ik weet wel dat de db1070 hiervan is maar de 925 :S geen idee..... als dit zo is zou ik helemaal voor de 900 gaan want deze is dus ook uit de qs serie......

    We horen het wel van je

    Suc7
    &
    GrtZ

  14. #14

    Standaard

    Ja, mijn Sony STR-DB925 versterker komt uit de QS serie van Sony.
    Weet je ongeveer hoeveel een 900 gaat kosten dan ?

    Ga er nu dus ook voornamelijk dvd-r's op afspelen en bij de meeste nieuwe films die uitkomen op dvd-r is de video gedownsampled. Dus lagere bitrate voor video om hem op een 4,37 GB dvd-r te laten passen.
    Maar de audio is vaak untouched. Dus doe het meer voor het geluid dan. Dus is die 900 het waard ?

  15. #15

    Standaard

    Op www.mediacheckpoint.de is ie voor 440 euro en dan nog eens 30 euro verzend kosten d8 ik .....
    Ga het forum af voor recensies over deze site, ze schijnen goed werk te leveren.... Ik kan je dit aanraden als je dichtbij badhoevedorp woont zodat je naar de Sony dealer kunt gaan ALS er iets mis mee is en hoeft ie niet terug naar Duitsland....
    Of kijk op www.kieskeurig.nl hier kun je kijken waar hij goedkoop wordt aangeboden...... verder weet ik niet echt goedkope sites......

    Ik zou als ik jou was voor de 900 gaan dan, past ten eerste mooi bij je set en ten tweede zal het ook mooi klinken ivm de QS serie....
    Gebruik een goede Digitale Coaxiale kabel van dvd naar receiver en een goede vergulde en afgeschermde Scart want zoals je weet de ketting is zo sterk als de zwakste schakel......

    En voor de audio is de receiver van Sony zeer geschikt voor HT maar in Stereo komen ze wat te kort (gehoord) Aan de dvd-speler zal het niet zo gauw liggen.....

    Gebruik de search van het forum eens en tik 900v in of ns900 dit levert je aardig wat resultaten op die meer info over specificaties beschikken......

    Veel suc7
    &
    GrtZ

  16. #16

    Standaard

    Bedankt voor de sites Hij is nog niet eens zo duur als ik had gedacht.
    Ik denk dat ik dan maar voor de NS900 ga.

    Heb tussen mijn dvd-speler en versterker een optisch kabeltje zitten, is een coaxiale kabel beter ?
    En voor video heb ik een S-Video kabel er tussen hangen.
    Is een scart beter ? En welke scartkabels zijn dan goed heb je een merk ofzo, ik ken wel profigold ofzo iets.

  17. #17

    Standaard

    als je een tv hebt met RGB ingang (je hebt er wel eentje denk ik) zou ik je aanraden om deze via scart aan te sluiten, heb je geen RGB scart neem dan svhs.....
    Voor kabels zou ik het forum gebruiken want ik heb daar geen verstand van, digitale coaxiale kabels zijn beter (van horen zeggen) dan Optische dus ik zou voor een Coax gaan .... neem weer het forum als referentie want ik snap er nogsteeds niet veel van

    De 900 is een super speler......
    suc9 ermee zou ik zeggen en we horen het wel

  18. #18

    Standaard

    Heb hem net besteld bij www.mediacheckpoint.de
    Voor 460 EUR + 36 EUR verzendkosten.
    Niet echt duur hier in NL is ong. 100 EUR duurder.
    Hoop dat ik hem snel binnen krijg.
    Iemand hier al eens wat besteld ?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Bedankt voor de sites Hij is nog niet eens zo duur als ik had gedacht.
    Ik denk dat ik dan maar voor de NS900 ga.

    Heb tussen mijn dvd-speler en versterker een optisch kabeltje zitten, is een coaxiale kabel beter ?
    En voor video heb ik een S-Video kabel er tussen hangen.
    Is een scart beter ? En welke scartkabels zijn dan goed heb je een merk ofzo, ik ken wel profigold ofzo iets.
    Goede keuze bij je set!

    Ik heb hem zelf mijn dvp-ns400 aangesloten met de Profigold kabels, dit zijn gewoon goed geteste kabels in de Div. bladen en ook nog redelijk betaalbaar, als je inderdaad over een RGB in beschikt sluit deze dan zeker aan, dit geeft beduidend beter beeld,
    verder kun je inderdaad het beste een Coax pakken voor de receiver aan te voeren hier bij zal het minste storing ontstaan.

    Groeten en succes,
    Mr Blonde
    StarTrader

  20. #20

    Standaard

    Dus ProfiGold is wel Ok.
    RGB is dat gewoon scart met aan de anderekant 3 tulpstekkers ?
    En mij is verteld dat optisch beter is als coaxiaal

  21. #21

    Standaard

    Cewl waar kom je vandaan want die planeet kennen wij hier niet

    Nee grapje, scart is een draadje met aan elke kant een scart aansluiting... de pinnetje zijn alle 21 volledig in gebruik en geven het RGB signaal door...
    en Coax is beter dan Optisch (heeft te maken met de omzetters) zoek op het forum naar Coaxiaal Digitaal of Optisch Digitaal vind je PLENTY over deze onderwerpen

    Suc10

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Heb hem net besteld bij www.mediacheckpoint.de
    Voor 460 EUR + 36 EUR verzendkosten.
    Niet echt duur hier in NL is ong. 100 EUR duurder.
    Hoop dat ik hem snel binnen krijg.
    Iemand hier al eens wat besteld ?
    Gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb zelf ook de 900 (helaas destijds gekocht voor zo'n 750 euro ). Hij heeft fantastisch beeld (wel verbinden met een redelijke scartkabel. Ik gebruik een Oehlbach (RGB)) en supergeluid. Zelfs met de 'ouderwetse' audio-CD's is hij beter dan veel 'echte' CD-spelers (althans, tot een bepaalde prijscategorie). Je moet ook absoluut SACD gaan proberen! Ik heb zelf een tijd terug het nieuwe album van Celine Dion gekocht en dat klink fabuleus!!! BTW, ik heb mijn DVD-speler met 6 kabels van Van den Hul (The Bay C5) aangesloten op mijn receiver, dat helpt...

    Hou me op de hoogte wat je bevindingen zijn! (PM-tje of zo).

    Succes!

  23. #23

    Standaard

    Nu snap ik het ff niet meer.
    Hoe moet ik de dvd-speler nu met mijn receiver en tv verbinden ?

    Niet optisch maar coaxiaal naar de receiver en wat zijn die 6 stekkers dan waar Herjan het over heeft, is dat coax ?

    En voor dvd-speler naar tv moet ik een scart kopen ? Afgeschermd ?

  24. #24

    Standaard

    Hij bedoelde over de SACD van de Sony, in de speler zit een decoder van SACD en niet in je Receiver. Dus voor SACD moet je hem analoog doorlinken(6/7?? stekkertjes aan de achterkant)..... Voor je geluid van bv. DVD's of CD's moet je hem Coaxiaal digitaal doorlinken, deze worden in je receiver gedecodeerd. Van je DVD naar je TV moet je een scart kabel gebruiken die (de 21 draadjes) volledig afgeschermd zijn, voor een betere kwaliteit.
    Kijk anders via het forum naar Kabels.....

    suc11

  25. #25

    Standaard

    Bedankt Frank voor het antwoord. Ik wil er graag nog 1 ding aan toevoegen.

    COAX is een type kabel. Dit type kabel heeft o.a. 1 kern (koper o.i.d.) een kunststof laag daar overheen en daaroverheen nog een mantel (strip maar eens zo'n 'normale' kabel voor TV or radio). Nou zou het hele kabelverhaal een stuk eenvoudiger zijn wanneer er maar 1 'model' coax was, maar helaas.... De coaxiale kabels die gebruikt worden voor digitale verbindingen tussen bijv. DVD en receiver heeft hele andere eigenschappen als de kabels die je gebruikt voor TV en radio. Heeft vooral met impedantie (weerstand) te maken (75 Ohm vs. 100 Ohm e.d.). Daarom zijn die digitale interconnects veel duurder dan de standaard coaxkabels.

    Om het hele verhaal nog iets moeilijker te maken: de kabels die ik gebruik voor de 6 kanaalsconnectie van DVD naar receiver zijn ook van het COAX-type. Dus kern-kunststof-mantel-kunststof. Ik heb een plaatje toegevoegd met de exacte opbouw van de The Bay C5. Deze kabel heeft ook nog eens een extra koolstofmantel. Dat hebben de meeste niet.

    Kun je nog eens vertellen welke kabels je precies nu hebt?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •