De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Zal dvd verdwijnen ??

    Ik heet Daan en ik heb een probleem........Ik ben verslaafd aan films kopen

    Ik heb nog niet zo lang blu ray, maar de verslaving begint nu al duur te worden...
    .
    Ik kan me er eigelijk niet meer toe zetten dvd's te kopen, met de angst dat deze drager, niet in de nabije toekomst, maar toch sneller als verwacht zal verdwijnen..

    Ik bedoel, een vhs is ook al jaren niet meer in huis, en ik kan me herinneren dat ik dozen vol met banden zo goed als gratis heb weggegeven met de komst van de dvd...
    Was zuur om opnieuw te moeten beginnen, maar gaat dat nu weer gebeuren ? of zullen dvd en blu ray naast elkaar blijven bestaan?

    Hoe denken jullie hierover ?
    Zal dvd nog lang en gelukkig leven, of is dvd's kopen inversteren in een verzameling die snel uit de tijd zal zijn...
    Samsung 6000 led tv 102cm, Samsung 5.1/dvd/tuner set Ht-Tz225, Playstation 3

  2. #2

    Standaard

    Ik denk zelf dat Blu Ray sneller weer 'vernieuwd' wordt dan met de DVD het geval was (DVD bestaat al sinds 1997).
    Benieuwd wie straks wéér opnieuw gaat beginnen.

  3. #3

    Standaard

    Grootste verschil met de overgang van dvd naar blu-ray ten opzichte van vhs naar dvd, is dat het opslagmedium (disc) hetzelfde is gebleven.

    Dvd's kunnen op blu-rayspelers worden afgespeeld en zien er dan (in de meeste gevallen) door upscaling nog beter uit dan op een dvd-speler.
    Natuurlijk zullen liefhebbers graag de beste kwaliteit van een film willen hebben, maar er zal volgens mij voorlopig nog genoeg draagvlak voor dvd's blijven (niet iedereen is zo gek met films als wij dvd.nl'ers).

    En verdwijnen.... als ik daar behoefte aan zou hebben, dan schaf ik binnen enkele minuten over internet nog een platenspeler aan of zelfs een radio met cassette-deck... Niet overal te krijgen en de keuze wordt beperkter, maar ze zijn nog makkelijk verkrijgbaar, dus dat geeft wel een levensduur aan.
    Send a maniac to catch a maniac...

  4. #4

    Standaard

    Afgezien van het betere beeld en geluid (soms minimaal, soms een groot verschil!) bied Blu-ray opzich niet zoveel extra's op DVD. Het verschil van VHS naar DVD was velen malen groter.

    Ik denk dat de DVD nu nog niet zal verdwijnen, maar uiteindelijk zal het er op neerkomen dat alle films op een microchip staan of ergens op een online/digitaal platform. Dan zal iedereen het wel gaan zien als ruimteverspilling .

  5. #5

    Standaard

    neee.. blijft veel te leuk om te kopen (mooi doosje, als kan giftsetje... )

    Maar ik ben ook helaas veeeeel te veel aan t kopen op blu-ray.
    Ik heb niet eens een hd-tv... Triest.. Komt er wel aan

    Ik vind upgraden van dvd naar blu-ray alleen echt interessant bij films die een toegevoegde waarde hebben op blu-ray. (flink opgepoetst, met name t geluid van spektakelfilms en Disney.... t is de grootste melkkoe, maar ik doe er toch aan mee...
    Veel te leuk

  6. #6

    Standaard

    Er is al een topic voor een Formatwar die tevens gaat over de levensvatbaarheid van de dvd.

    Graag hier verder discussieren: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57479

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •