De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips lcd tv met geïntegreerde DVB-T-tuner

    Het is mischien een domme vraag, maar wat kan ik nou precies met zo'n geïntegreerde DVB-T-tuner?\

    Kan ik hiermee free to air digitale zenders mee ontvangen en hoe moet ik dit instellen?

    Ik weet bevoorbeeld dat Nederland 1 2 en 3 free to air zijn. En hoe kan ik mijn tv zo instellen dat ik ook digitale radio kan ontvangen. free to air..... Het zal wel niet veel zijn maar wat mij betreft het proberen waard.

    Ik heb een philips lcdtv 42pfl9703 dus als iemand me hiermee kan helpen, zou super zijn.

  2. #2

    Standaard

    DVB-T is de standaard die Digitenne gebruikt. Je kunt dus, als ik het goed heb, gewoon een los Digitenne kaartje bestellen om zo digitale tv te kijken. De meningen over de kwaliteit van Digitenne zijn niet al te positief. Of je zonder smartcard de free-to-air zenders kunt kijken durf ik niet te zeggen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    DVB-T is de standaard die Digitenne gebruikt. Je kunt dus, als ik het goed heb, gewoon een los Digitenne kaartje bestellen om zo digitale tv te kijken. De meningen over de kwaliteit van Digitenne zijn niet al te positief. Of je zonder smartcard de free-to-air zenders kunt kijken durf ik niet te zeggen.
    Volgens mij zou je de free to air zonder zo'n kaartje moeten kunnen ontvangen en volgens mij weet ik het probleem ook al. De ontvangst is slecht bij mijn huidige lokatie en ik dank dat ik daarom geen free to air kan ontvangen. Als ik bevoorbeeld mijn digitester op de philipstv check geeft ie aan van slecht ontvangst.

  4. #4

    Standaard

    mijn philips kan ik met een kamerantennetje (zo'n sprietje) zonder een card erin ned 1 2 en 3 ontvangen. Je zit dan ook de ljust met andere zenders (van digitenne),
    maar die zijn geblokkeerd tot je dat kaartje erin stopt. kwaliteit van digitenne zenderpakket zuigt door kleinere bandbreedt per zender, maar wel veel zenders voor die paar euro.

    ik heb het toen niet vergeleken, maar wie weet zijn 1 2 en 3 wel iets beter, want die hoeven natuurlijk niet persee dezelfde bandbreedte te hebben als de rest van digitenne.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    mijn philips kan ik met een kamerantennetje (zo'n sprietje) zonder een card erin ned 1 2 en 3 ontvangen. Je zit dan ook de ljust met andere zenders (van digitenne),
    maar die zijn geblokkeerd tot je dat kaartje erin stopt. kwaliteit van digitenne zenderpakket zuigt door kleinere bandbreedt per zender, maar wel veel zenders voor die paar euro.

    ik heb het toen niet vergeleken, maar wie weet zijn 1 2 en 3 wel iets beter, want die hoeven natuurlijk niet persee dezelfde bandbreedte te hebben als de rest van digitenne.
    Wat zijn nou de juiste mhz frequeinties van Nederland 1,2 en 3 voor digitaal ontvangst zonder kaart en dus free to air.

  6. #6

    Standaard

    heb dat vlak na aanschaf getest met geleend antennetje, zou dit nu dus niet voor je kunnen nazoeken. sorry greetz j
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    heb dat vlak na aanschaf getest met geleend antennetje, zou dit nu dus niet voor je kunnen nazoeken. sorry greetz j
    Inmiddels was ik er al achter, via google. Ik had nog zo'n binnenantenne van Kpn ergens liggen en na veel gezoek eindelijk gevonden en uitgeprobeerd. De ontvangst was te slecht waardoor er nogal wat blokken in het beeld kwamen. Maar ik ben in ieder geval weer tervreden in de zin van hoe ik deze dvb-t tuner eventueel zou kunnen gaan gebruiken. Hartelijk dank hiervoor.

  8. #8

    Standaard

    Ik gebruik de DVB-T tuner in mijn philips 7803 voor digitenne. Je hebt daarvoor een CAM-module nodig waar het decoder kaartje in gaat en dat hele handeltje gaat dan in de zijkant van de tv. Achterop sluit je de antenne aan, waar je anders de kabel zou aansluiten.

    Toen ik hier kwam wonen had ik de keuze tussen UPC analoge tv of digitenne, dan is die keuze toch snel gemaakt. Want digitenne is toch wel veel mooier dan analoge kabel. Inmiddels kan ik ook een digitaal kabelpakket krijgen, maar hier zitten geloof ik maar iets van 4 HD zenders in bij UPC en dan betaal ik denk ik het vier- of vijfvoudige van wat ik voor digitenne betaal...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MegaJ Bekijk bericht
    ..........Toen ik hier kwam wonen had ik de keuze tussen UPC analoge tv of digitenne, dan is die keuze toch snel gemaakt. Want digitenne is toch wel veel mooier dan analoge kabel. Inmiddels kan ik ook een digitaal kabelpakket krijgen, maar hier zitten geloof ik maar iets van 4 HD zenders in bij UPC en dan betaal ik denk ik het vier- of vijfvoudige van wat ik voor digitenne betaal...
    ik had even moeite met je eerste conclusie, maar misschien heb ik nog een paar goede berichten voor je!
    die 4 hd zenders worden er erg snel meer, want morgen begint de publieke omroep met 3 hd kanalen
    en na de zomer (najaar?) begint rtl met 4 hd kanalen en eind dit jaar staat sbs als het goed is klaar met 2 hd kanalen.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •