De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Heb ik HDMI 1.3 nodig

    Hallo,

    ik heb een nieuwe tv gekocht (de LG 42PQ2000) en heb een PS3 en ik vroeg me af of HDMI 1.3 verschil uitmaakt qua beeld voor Blu-ray films(geluid gaat via optisch)? Ik heb op dit moment een HDMI kabel maar zou niet weten of dit 1.0, 1.1, 1.2 of 1.3 is.

    mvg, Stanley

  2. #2

    Standaard

    Ja, alleen met HDMI versie 1.3 is het mogelijk om Deep Color en de nieuwe HD-audioformaten (zoals Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio) weer te geven.

    De bovengenoemde HD-audioformaten kunnen niet via een optische kabel worden doorgegeven; dit kan alleen met HDMI versie 1.3. Het kan niet via een optische kabel omdat er simpelweg te veel data in een HD-audiospoor zit.

    Om volledig te kunnen genieten van de nieuwe HD-audioformaten en het beste beeld, is de volgende opstelling ideaal: sluit de PS3 met een HDMI 1.3-kabel aan op een receiver met een HDMI 1.3 ingang. Verbind vervolgens met een tweede HDMI 1.3-kabel de HDMI 1.3 uitgang van de receiver met een HDMI 1.3 ingang op je televisie.

    Ik heb het zelf ook zo gedaan en het is perfect zo!

    De meeste kabels die je tegenwoordig kunt aanschaffen, hebben versie 1.3.

  3. #3

    Standaard

    Voor de zekerheid toch maar een HDMI 1.3 kabeltje kopen, zodat je er zeker van bent dat alles doorkomt zoals het moet. Het 1080p signaal wordt al vanaf HDMI 1.0 doorgegeven, maar idd, zoals hierboven wordt gezegd, zijn er latere toevoegingen geweest die HDMI 1.3 vereisen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Mijn surround set is een logitech Z-5500, dus audio maakt me niet uit, het gaat puur om het beeld.

    mvg, Stanley

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennie Gitz Bekijk bericht
    Ja, alleen met HDMI versie 1.3 is het mogelijk om Deep Color en de nieuwe HD-audioformaten (zoals Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio) weer te geven.

    De bovengenoemde HD-audioformaten kunnen niet via een optische kabel worden doorgegeven; dit kan alleen met HDMI versie 1.3. Het kan niet via een optische kabel omdat er simpelweg te veel data in een HD-audiospoor zit.

    Om volledig te kunnen genieten van de nieuwe HD-audioformaten en het beste beeld, is de volgende opstelling ideaal: sluit de PS3 met een HDMI 1.3-kabel aan op een receiver met een HDMI 1.3 ingang. Verbind vervolgens met een tweede HDMI 1.3-kabel de HDMI 1.3 uitgang van de receiver met een HDMI 1.3 ingang op je televisie.

    Ik heb het zelf ook zo gedaan en het is perfect zo!

    De meeste kabels die je tegenwoordig kunt aanschaffen, hebben versie 1.3.

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is niet gezegt dat je bestaande kabel niet goed is!
    HD Audio gebruik je niet, en deep color wordt nog niet volledig ondersteund door Blu-ray.

    Het klopt idd dat de HD audio formaten hdmi 1.3 nodig hebben, maar dat gaat meer over de hardware zelf, dan over de kabel.
    Dat jouw kabel niet 1.3 is gecertificeerd zegt überhaubt weinig en al zeker niet als je ook al geen HD Audio hoeft te transporteren.
    En ondanks dat Deepcolor of XY color niet wordt ondersteund, kan jouw kabel dit waarschijnlijk ook gewoon aan!
    Meestal geeft je display dat ook aan. Mijn Pioneer geeft bijv 36bit color aan, maar dat wil niet zeggen dat de blu-ray dit ook daadwerkelijk aanlevert!
    Ze kunnen het beidde wel echter de software, in dit geval de Blu-ray schijf, biedt het nog niet
    De zin en onzin van duurdere kabels is al vaak besproken, en ondanks dat hdmi geen foutcorrectie kent,
    is dit bij lengtes van minder dan 2 of 3 meter nimmer een issue.
    Het zal dus niet per definitie beter beeld te geven, tenzij je nu een hele brakke kabel hebt!

    Het zal dus meer een gevoelskwestie zijn of je een nieuwe kabel moet kopen
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 26-06-2009 om 22:44
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaN_THe_MaN Bekijk bericht
    Hallo,

    ik heb een nieuwe tv gekocht (de LG 42PQ2000) en heb een PS3 en ik vroeg me af of HDMI 1.3 verschil uitmaakt qua beeld voor Blu-ray films(geluid gaat via optisch)? Ik heb op dit moment een HDMI kabel maar zou niet weten of dit 1.0, 1.1, 1.2 of 1.3 is.

    mvg, Stanley
    Mooie TV, Plasma 42inch voor een heel mooi prijsje, wens je er heel veel plezier mee



    Je zult hem eerst een tijdje in gebruik moeten hebben voordat hij optimaal weergeeft. Ik denk dat ik zo'n 4 a 5 verschillende HDMI kabels heb, op geen van de kabels staat maar iets van een versie nummer. Alles geeft uiteindelijk goed beeld en geluid.

    Je zult je PS3 geluid wel via optisch hebben uitgestuurd naar de Z5500, dan krijg je geen geluid meer over de HDMI naar de TV, tenminste zo gaat dat bij mij in de slaapkamer, de PS3 stuurt het signaal enkel over 1 uitgang.

    Je zult wel hebben geprobeerd welke resolutie het beste beeld geeft, bij mijn vorige TV, ook een HD Ready vond ik het beeld het mooist op 1080i, 720p kwam net iets minder scherp over. Waar staat hij bij jouw op?

    Over je HDMI kabel hoef je je geen zorgen te maken, zeker als het niet een lange is, zoals Claudio ook al schrijft, tot een meter of 2 a 3 gaat het met de meeste kabels wel goed. Als je nu al beeld hebt zonder storingen, dan zal een "betere" kabel je geen beter beeld opleveren.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je zult wel hebben geprobeerd welke resolutie het beste beeld geeft, bij mijn vorige TV, ook een HD Ready vond ik het beeld het mooist op 1080i, 720p kwam net iets minder scherp over. Waar staat hij bij jouw op?
    Deze tv haalt bij mij de 1080p, heb ondertussen deze kabel besteld http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels...1.3-Kabel.html

    mvg, Stanley

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaN_THe_MaN Bekijk bericht
    Deze tv haalt bij mij de 1080p, heb ondertussen deze kabel besteld http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels...1.3-Kabel.html

    mvg, Stanley


    Je TV accepteerd een 1080p signaal? Dat is heel mooi, het kan ook zijn dat de PS3 na de handshake zelf op 1080i of 720p verder gaat. Maar als je TV meld dat hij een 1080p signaal binnen krijgt ...... ja dan zal dat ook wel zo zijn.

    http://nl.lge.com/products/model/det...42pq2000.jhtml

    Het verbaast me dat ze het voor dat geld nog kunnen maken, hoop dat LG leuke produkten blijft maken die ook echt betaalbaar zijn, ze hebben leuke spelertjes en ook deze TV lijkt me helemaal niet mis Hoe tevreden ben je over je nieuwe TV

    Niks mis mee, met die kabeltjes
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Hoe tevreden ben je over je nieuwe TV
    Tot nu toe ben ik zeer tevreden, mooi helder beeld en zelfs het beeld van de kabel tv (geen digitaal) is nog mooi om te zien. Het geluid is verder ook goed genoeg voor tv, maar of het nou echt goed is weet ik niet, maar dat boeit me ook niet. Verder zitten er lekker veel aansluitingen op, alleen de rgb zit een beetje misplaats (zijkant), maar het enigste wat ik met rgb gebruik zijn m'n SNES en N64 :P. Ook zijn de instellingen handig en kun je het beeld instellen op bijvoorbeeld film of game mode.

    mvg, Stanley

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaN_THe_MaN Bekijk bericht
    Tot nu toe ben ik zeer tevreden, mooi helder beeld en zelfs het beeld van de kabel tv (geen digitaal) is nog mooi om te zien. Het geluid is verder ook goed genoeg voor tv, maar of het nou echt goed is weet ik niet, maar dat boeit me ook niet. Verder zitten er lekker veel aansluitingen op, alleen de rgb zit een beetje misplaats (zijkant), maar het enigste wat ik met rgb gebruik zijn m'n SNES en N64 :P. Ook zijn de instellingen handig en kun je het beeld instellen op bijvoorbeeld film of game mode.

    mvg, Stanley
    Het geluid van de meeste platte TV's is niet echt geweldig, maar dat is vaak niet belangrijk, mijn TVgeluid kan ook via de receiver lopen, alleen kijk ik bijna geen TV. Plasma geeft over het algemeen analoge kabel wel mooi weer, al vind ik persoonlijk het analoge signaal van Ziggo in mijn omgeving maar erg matig van kwaliteit, Ziggo heeft het best ver.eu.t, waarschijnlijk om de mensen zo snel mogelijk naar digitaal te laten overstappen, maar dat is weer een ander verhaal.
    Ik denk dat je een hele mooie TV hebt voor het geld, daar kunnen een hele hoop bezitters van zo'n 32inch LCD geval van rond de 600 euro echt niet tegenop
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Wat als je een receiver hebt met HDMI in-uitgangen van versie 1.0, 1.1 of 1.2. Kan je dan best ook altijd een HDMI-kabel van 1.3 gebruiken?

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat maakt dan helemaal niet uit omdat er geen audio in hdmi 1.0 wordt getransporteerd!
    Pas bij 1.1 of 1.2 is dat het geval.
    Maar ook dan voldoet een oudere kabel
    Een HDMI 1.3 kabel is veelal niet anders dan alleen meer 'garantie' op hogere doorvoersnelheden.
    Het is dus niet gezegt dat hdmi 1.1 of 1.2 kabel niet goed genoeg is, zelfs bij een hdmi 1.3a
    Het is en blijft een beetje een verkoop argument!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    klopt claudio benadruk nog maar eens goed dat het staat voor de versie van het in en uitvoer van het hdmi signaal van het betreffede apparaat.
    Toen zijn kabels als verkoop argument steeds het versienummer gaan noemen om het nieuwst en het hipst te zijn.
    een kabel die dat niet noemt zal met grote kans de breedte vereist voor 1.3 goed aankunnen.
    Een kabel die 1.3 heet zal dat in ieder geval aan moeten kunnen, maar betekend niet dat het een betere kabel is dan die het niet noemt.

    ik heb er 1 van 4 euro (1,5 meter) en gebruik hem al tijden probleemloos.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  14. #14

    Standaard

    Als je in de wat langere lengtes komt (dus vanaf meer dan 2 meter zegmaar) kan het wel uit gaan maken, en zeker voor 7m en verder (ik heb een 10m kabel liggen ergens) begint de max datarate toch wel te zakken, voor een gegeven kwaliteit kabel. De betere kabels hebben op die lengtes ook dikkere afschermingen etc.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •