De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke recente thriller en of horror is aan te raden?

    Ik heb vanavond mijn moeder hier te eten, en daarna een filmpje kijken. Ze is gek op spannende films, thriller en horror dus zeg maar. Welke films van de afgelopen 2 a 3 maanden (of gewoon heel recent) zijn echt het kijken waard?

    Zelf keek ik een tijdje geleden bijna dagelijks naar een film, maar dat is de laatste tijd wat geminderd. Er zijn namelijk ook zoveel goeie series. Maar goed...een thriller of horror dus. Het liefst moet de horror wel een beetje geloofwaardig zijn nog...dus niet met gekke beesten of iets dergelijks...tenzij ie HEEL goed is.

  2. #2

    Standaard

    Over de film [Rec] heb ik veel positieve berichten gehoord

  3. #3

    Standaard

    Rec is niet origineel, maar wel zeer goed gemaakt en zeker aan te raden.

    Let The Right One In is ook een heel sterke film... Maar is misschien ook iets meer toegespitst op het drama-element van het verhaal dan jij en je moeder zouden appreciëren (geen idee).
    Beiden zijn erg geloofwaardig gemaakt.
    Laatst aangepast door Mathieu Ghekiere : 21-06-2009 om 19:28

  4. #4

    Standaard

    The Descent natuurlijk.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  5. #5

    Standaard

    The grudge
    Exorcism of Emily rose

  6. #6

    Standaard

    El orfanato, Cloverfield (?), [REC], The Mist & Let the Right One In.

    The Descent was ook een redelijke film, maar ik vond hem persoonlijk iets te voorspelbaar.
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  7. #7

    Standaard

    Ik denk niet dat sinds 20-6 zijn moeder elke avond een filmpje komt kijken.

  8. #8

    Standaard

    The Strangers

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #9

    Standaard

    The Descent en Halloween (2007)

  10. #10

    Standaard

    Waarom moet het een recente film zijn?

  11. #11

    Standaard

    Friday the 13th (2009) ?!?!

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  12. #12

    Standaard

    Ik zou Martyrs met je moeder gaan kijken......Wellicht kan je kleine zusje (mocht je die hebben) ook aanschuiven....

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik zou Martyrs met je moeder gaan kijken......Wellicht kan je kleine zusje (mocht je die hebben) ook aanschuiven....
    Dat lijkt me een goede keuze

  14. #14

    Standaard

    À l'intérieur en Haute tension

  15. #15

    Standaard

    El orfanato & The Descent
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  16. #16

    Standaard

    Frontiers & Ills (Them)


    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    À l'intérieur en Haute tension
    À l'intérieur zoek ik al een tijdje. Weet iemand een goed adresje? Graag met Engelse (of Nederlandse indien verkrijgbaar) ondertitels, want mijn Frans is zeer slecht.
    Ik weet dat de film ook verkrijgbaar is onder de naam Inside, maar ook hier kan ik niks over vinden. BVD

    PS voor degene die Haute Tension zoeken, deze heet in de UK: Switchblade Romance en in de US: High Tension. Ook een zeer geslaagde film!
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  17. #17

    Standaard

    Als je je moeder nog eens op visite hebt, trakteer ze dan op Mirrors...

    Vond ik erg creapy, en by far de beste in het genre die ik in lange tijd gezien heb....
    Samsung 6000 led tv 102cm, Samsung 5.1/dvd/tuner set Ht-Tz225, Playstation 3

  18. #18

    Standaard

    Het meest creapy aan Mirrors is die vrouw met "haar grote mond"

    Brrrr
    Spider-Steve, Vlaamse filmfreak!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bull Terrier Bekijk bericht
    Ik heb vanavond mijn moeder hier te eten, en daarna een filmpje kijken. Ze is gek op spannende films, thriller en horror dus zeg maar. Welke films van de afgelopen 2 a 3 maanden (of gewoon heel recent) zijn echt het kijken waard?
    En, wat heb je nu gekeken?

  20. #20

    Standaard

    Kan een kenner me aanraden welke boxset het beste is van Dario Argento? is dit te vergelijken met het werk van Hitchcock?

  21. #21

    Standaard



    * Bird With The Crystal Plumage
    * Cat ó Nine Tails
    * Suspiria
    * Tenebrae
    * Phenomena
    * The Stendhal Syndrome
    * Phantom Of The Opera
    * Wax Mask
    * An Eye For Horror

    Beide zijn bekend door hun sfeerverheerlijking, dus ze zijn gerust met elkaar te vergelijken, toch door de tijdgeest vind ik Argento persoonlijk angstaanjagender, echter heeft Argento ook veel rommel gemaakt.
    Laatst aangepast door Mr. Humphries : 13-07-2009 om 11:43

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Het is toch moeilijk te vergelijken met Hitchcock in de zin dat hij voornamelijk thrillers maakte en Argento horror?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #24

    Standaard

    Ik vind de films van Hitchcock totaal niet lijken op de films van Argento. Als je de (meeste) films van Hitchcock goed vind, geeft dat zeker geen garantie voor de Argento films.

    Ik zou gewoon eens met wat losse titels beginnen. Dan kun je kijken of je het wat vind.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  25. #25

    Standaard

    Inderdaad zeg, ik zou Argento toch niet met Hitchcock willen vergelijken - zou slechts verkeerde verwachtingen wekken.

    Begin anders met Suspiria, Deep Red, Bird With the Crystal Plumage en eventueel Tenebra. Als je die al niets vindt, kan je de rest gerust laten liggen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •