De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu Ray recensie screenshots

    Ik stoor me er eigenlijk al aan sinds dvd.nl ze bij de recensie plaatsen, blu ray screenshots die verkleind zijn naar 1280*720. Mijn vraag dus: Wanneer gaan jullie de 1920*1080 screenshots erop zetten?

  2. #2

    Standaard

    Zeker niet binnen afzienbare tijd. Dat heeft te maken met het de resolutie die de meeste mensen hebben ingesteld op hun monitor.
    Bijna 90% van de mensen heeft een monitorresolutie van 1280x1024 (of lager). Er zijn niet zo veel monitoren die een resolutie van 1920*1080 al aankunnen.
    De afbeeldingen omzetten naar 1920*1080 zou betekenen dat bijna iedereen moet gaan scrollen (zowel horizontaal als verticaal) om de screenshots te kunnen bekijken.
    Dat geeft ook geen goede indruk.
    Met een afmeting van 1280*720 denken we dat de afbeeldingen al een hele goede indruk geven over de kwaliteit van het beeld van Blu-ray Discs.

    Daarbij, wees blij dat we screenshots plaatsen! Dat is namelijk niet zo vanzelfsprekend als iedereen denkt.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 12-06-2009 om 10:00
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Zowiezo is het niet representatief. Of je nu de hoogste resolutie gebruikt of niet. Het moet allemaal gecomprimeerd worden naar JPG ivm bandbreedte. De screenshots die er nu op staan zijn prima om een indruk te krijgen van het beeld, maar het echte werk is toch echt een stuk mooier...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •