De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Subwoofer springt uit bij lage volumes

    Ik heb sinds kort dus een Onkyo 607, alles ok tot zover, maar ik merk nu dat bij lage volume's mijn subwoofer, KEF Kube2, niet aan springt. Als ik het volume iets opdrijf springt hij direct aan, maar als ik het dan weer terugschroef springt hij na een kwartiertje terug uit. Bij mijn vorige Yamaha had hij dit niet. Ik kan hem ook niet constant aanzetten, want er zit alleen een stand by functie op. Misschien dat ik een andere instelling moet kiezen in het menu van mijn receiver???
    Yamaha RX-V671 Receiver, KEF 2005.3 Speakers, Panasonic DMP-BD110 Blu-ray speler, XBOX 360s spelconsole, Nintendo Wii, Yamaha CD-S300 CD speler, Panasonic TX-P42G30E Plasma TV en Belgacom Digitale TV.

  2. #2

    Standaard

    Je weet zeker dat je de standby functie niet uit kan zetten?
    vreemd, bij de meeste kan je die aan of uit zetten namelijk.

    In principe krijgt je sub gewoon een net te lage input om aan te gaan en door je receiver wat harder te zetten krijgt ie wel genoeg. Maar zet je het volume terug en volgen er aantal scenes zonder sub gaat hij vanzelf weer uit.

    Ik zou in het menu van Onkyo alle instellingen voor het sub volume op maximaal zetten,. je regelt uiteindelijk toch het volume op de sub zelf.
    Daarnaast zou je een y-stekker kunnen overwegen maar daar heeft je sub wel ingangen voor nodig (L en R) met zon'Y-stekker krijgen de meeste sub een beetje boost (vaak rond de 6dB) en wellicht dat dat net genoeg is om je sub uit zijn semiwinterslaap te krijgen op jou normale volume.

    En anders kijk je je films toch voortaan lekker hard !

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Je weet zeker dat je de standby functie niet uit kan zetten?
    vreemd, bij de meeste kan je die aan of uit zetten namelijk.

    In principe krijgt je sub gewoon een net te lage input om aan te gaan en door je receiver wat harder te zetten krijgt ie wel genoeg. Maar zet je het volume terug en volgen er aantal scenes zonder sub gaat hij vanzelf weer uit.

    Ik zou in het menu van Onkyo alle instellingen voor het sub volume op maximaal zetten,. je regelt uiteindelijk toch het volume op de sub zelf.
    Daarnaast zou je een y-stekker kunnen overwegen maar daar heeft je sub wel ingangen voor nodig (L en R) met zon'Y-stekker krijgen de meeste sub een beetje boost (vaak rond de 6dB) en wellicht dat dat net genoeg is om je sub uit zijn semiwinterslaap te krijgen op jou normale volume.

    En anders kijk je je films toch voortaan lekker hard !
    Ja hoor, ik weet zeker dat mijn subwoofer aleen maar ofwel af, ofwel op stand by kan, das inderdaad niet zo handig. Ik werk momenteel met een kabel met Y-adapter, maar dat schijnt niet zo veel uit te maken. Met mijn vorige Yamaha had ik dit probleem niet met dezelfde subwoofer en dezelfde instellingen. Maar ja, de ene versterker is de andere niet hé. Het gaat echt enkel om héél lage volumes, wanneer ik hem iets harder zet wordt hij wel wakker! Ik ga het volume truukje eens uitproberen, bedankt hoor!
    Yamaha RX-V671 Receiver, KEF 2005.3 Speakers, Panasonic DMP-BD110 Blu-ray speler, XBOX 360s spelconsole, Nintendo Wii, Yamaha CD-S300 CD speler, Panasonic TX-P42G30E Plasma TV en Belgacom Digitale TV.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaf Bekijk bericht
    Ja hoor, ik weet zeker dat mijn subwoofer aleen maar ofwel af, ofwel op stand by kan, das inderdaad niet zo handig. Ik werk momenteel met een kabel met Y-adapter, maar dat schijnt niet zo veel uit te maken. Met mijn vorige Yamaha had ik dit probleem niet met dezelfde subwoofer en dezelfde instellingen. Maar ja, de ene versterker is de andere niet hé. Het gaat echt enkel om héél lage volumes, wanneer ik hem iets harder zet wordt hij wel wakker! Ik ga het volume truukje eens uitproberen, bedankt hoor!
    Wellicht dat je vorige yamaha receiver wat meer power had?
    maar eigenlijk moet je diep schamen,
    Het gaat echt enkel om héél lage volumes
    daar koop je toch geen HT set voor ! Knallen met die handel, de ramen moeten in de sponningen trillen, de borden uit de kast komen trillen en buren hebben we scheit aan!

  5. #5

    Standaard

    Amen, Edgar.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •