Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 42 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samsung NC-10 netbook

    Ik ben op zoek naar een Netbook voor een lange reis en kom uiteindelijk uit bij deze.
    Nog mensen hier die deze hebben en er wat over willen vertellen?

    En dan de prijs, deze is veel goedkoper in de US, maar sites als Amazon sturen deze niet naar Europa, zijn er andere US sites die dit wel doen? Of is er misschien een versie zonder al die voorgeïnstalleerde zooi te krijgen, dat zou ook kunnen schelen in de prijs.

    Tenslotte, een vraag aan de hardwareexperts, is het waarschijnlijk dat de prijs substantieel daalt tussen nu en eind augustus wanneer ik deze uiterlijk in huis wil hebben?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    ik weet niet wat je er mee gaat doen, maar voor dezelfde prijs heb je een reguliere laptop waarmee je uiteindelijk meer kunt doen en makkelijker upgraden in de toekomst.

  3. #3

    Standaard

    Ik ken het concept netbook niet. Wat is eigenlijk het verschil tussen een netbook en een notebook? Afgezien dat een netbook kleiner is en geen cd-drive heeft?
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Hokke Bekijk bericht
    Ik ken het concept netbook niet. Wat is eigenlijk het verschil tussen een netbook en een notebook? Afgezien dat een netbook kleiner is en geen cd-drive heeft?
    Een netbook is véél kleiner en lichter dan een notebook, dat is eigenlijk het voornaamste verschil. De meeste modellen wegen tussen de 1 en de 1,5kg, inc. accu. Naast het gewicht zijn de afmetingen veel handzamer, meestal A5 formaat.
    Een ander verschil is de accu, dit model van Samsung bijv. kan 5 tot 9 uur werken met een volle accu.
    Zie hier voor een indruk: http://www.youtube.com/watch?v=AsqHdLS_oSE

    @Edgar: Zoals ik al zei, het is voor een lange reis, dan is een laptop meeslepen zeer onhandig. Zijn weer kostbare kilo's. Een netbook is véél lichter en heeft alle functionaliteit van een laptop.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    ik weet niet wat je er mee gaat doen, maar voor dezelfde prijs heb je een reguliere laptop waarmee je uiteindelijk meer kunt doen en makkelijker upgraden in de toekomst.
    Maar een laptop is wel flink wat groter en zwaarder. Een netbook koop je juist omdat je een computer bij de hand wil hebben die draagbaar is en makkelijk in een tas of rugzak is mee te nemen. Dat lukt met een laptop toch wat minder goed.

    @Patrick: ik heb zelf een Acer Aspire One en ik ken de Samsung NC10 verder niet. Via Google kom ik wel wat recensies tegen:
    http://www.laptopmag.com/review/lapt...sung-nc10.aspx
    http://tweakers.net/pricewatch/revie...a04nl-wit.html
    http://reviews.cnet.com/laptops/sams...-33343697.html
    http://www.bit-tech.net/hardware/lap...samsung-nc10/1

    De accuduur schijnt goed te zijn. Dat klinkt al heel aantrekkelijk.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Een netbook is véél kleiner en lichter dan een notebook, dat is eigenlijk het voornaamste verschil. De meeste modellen wegen tussen de 1 en de 1,5kg, inc. accu. Naast het gewicht zijn de afmetingen veel handzamer, meestal A5 formaat.
    Een ander verschil is de accu, dit model van Samsung bijv. kan 5 tot 9 uur werken met een volle accu.
    Zie hier voor een indruk: http://www.youtube.com/watch?v=AsqHdLS_oSE
    hey bedankt voor de info. heb interesse gekregen. Maar vriendin gaat me vermoorden als ik hiermee aankom. heb al 3 pc's, 1 notebook en xbox360

    Misschien dat ik de 2 traagste pc's ga vervangen voor zo'n Samsung NC-10 netbook.
    Eerst eens kijken naar de HD capaciteiten en evt. externe dvd-drive. ik neem aan dat je er draadloos mee op internet kan?
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Hokke Bekijk bericht
    hey bedankt voor de info. heb interesse gekregen. Maar vriendin gaat me vermoorden als ik hiermee aankom. heb al 3 pc's, 1 notebook en xbox360

    Misschien dat ik de 2 traagste pc's ga vervangen voor zo'n Samsung NC-10 netbook.
    Eerst eens kijken naar de HD capaciteiten en evt. externe dvd-drive. ik neem aan dat je er draadloos mee op internet kan?
    Wat moet je met 3 pc's en een notebook Een notebook en een pc snap ik nog, omdat beiden zo hun eigen voor- en nadelen hebben, maar 3pc's?
    Externe DVD-drive koop je voor zo'n 5 of 6 tientjes. Maar een veel betere opties naar mijn mening is een USB harde schijf. Veel goedkoper voor meer capaciteit en je hoeft niet te branden. Als je toch wilt branden sluit je die HD gewoon aan op de PC. Bovendien kan je bestanden die op een externe hdd staan tegenwoordig steeds vaker afspelen op DVD/BD-spelers en gameconsoles.


    @Richard, dank voor de links! Ga ze nu even bekijken. Hoe bevalt de Acer tot dusver?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Wat moet je met 3 pc's en een notebook Een notebook en een pc snap ik nog, omdat beiden zo hun eigen voor- en nadelen hebben, maar 3pc's?
    Externe DVD-drive koop je voor zo'n 5 of 6 tientjes. Maar een veel betere opties naar mijn mening is een USB harde schijf. Veel goedkoper voor meer capaciteit en je hoeft niet te branden. Als je toch wilt branden sluit je die HD gewoon aan op de PC. Bovendien kan je bestanden die op een externe hdd staan tegenwoordig steeds vaker afspelen op DVD/BD-spelers en gameconsoles.
    Die stammen nog uit de tijd dat ik games deed op de pc. Dat is voorbij sinds ik de de X360 heb. Vriendin gebruikt de laptop, ik gebruik de snelste PC en de andere 2 staat één vol met muziek, vakantiefoto's en films en de 3de gebruik ik voor downloaden op minder veilige sites. Veelal NHL en NBA wedstrijden.
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Hokke Bekijk bericht
    Die stammen nog uit de tijd dat ik games deed op de pc. Dat is voorbij sinds ik de de X360 heb. Vriendin gebruikt de laptop, ik gebruik de snelste PC en de andere 2 staat één vol met muziek, vakantiefoto's en films en de 3de gebruik ik voor downloaden op minder veilige sites. Veelal NHL en NBA wedstrijden.
    Ieder zijn ding natuurlijk maar 1 pc en eventueel een laptop/netbook voor de mobiliteit is volgensmij voldoende.
    Voor downloaden hebben ze virusscanners uitgevonden (Avira Antivir is gratis en beter dan Norton/McAfee) en in je desktop kun je grote harde schijven plaatsen voor media opslag. Eventuele backup kan op een externe HD.

    Dan weer ontopic:

    Ik heb nog wat reviews doorgelezen en weet vrijwel zeker dat het deze Samsung wordt. Ik zou 'm dan nog wel willen upgraden.

    Geheugen wil ik van 1gig naar 2gig, welke heb ik dan nodig?
    Harde schijf wil ik vervangen voor een groter model, liefst 500gig, maar volgensmij gaan dit soort formaten maar tot iets van 300gig? Wat voor HD moet ik naar op zoek?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #10

    Standaard

    SATA 2.5 Inch HDD, een A-merk het liefst. WD, Seagate/Maxtor, Hitachi, Samsung. 320Gb Samsung 2.5 Inch zit op ergens 50 euro excl verzendkosten goedkoopste.

    Geheugen gebruikt hij 667 mhz DDR2 So-Dimm (PC-5300) geheugen voor zover ik weet.

    Verkoop op mijn part time baan deze laptops ook. Ben goed te spreken over de samsung, stukken beter tov bijv. concurrentie van Acer en Compaq...

    Verder even terugkomen op de opmerking van Edgar S. Het upgraden van een notebook (zonder specifieke technische kennis en dat soort ongein) zal niet meer dan geheugen en HDD inhouden. Een grafische kaart is niet te wisselen. De meeste laptops van onder de 500 euro zullen standaard ook met onboard grafische kaart zitten (wat inhoud dat hij geen eigen werkgeheugen heeft, maar gebruik maakt van het werkgeheugen van de laptop) en daardoor een stuk minder snel op grafische gebied zal zijn.

    De Atom processor is een prima, zuinige processor, als je mobiel wil zijn, zeker goed. Als je meer kracht nodig hebt (voor bijv. 3D games en bewerking en Video bewerking) zal je beter naar een snellere en sterkere processor kunnen gaan. Voor Office, Internet, Filmpje kijken (geen Full HD) werkt het prima!
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  11. #11

    Standaard

    Thnx, die harde schijf moet ik nog even hard over nadenken, want dat vind ik toch wel veel geld voor 320GB, dan kan ik beter voor datzelfde geld een extern schijfje erbij kopen.

    Geheugen komt er zeker bij, bedankt voor de tip, nu weet ik welke ik moet hebben!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #12

    Standaard

    Vaak zit in de 2.5 inch Externe HDD's ook gewoon een SATA schijf. Soms zijn de externe goedkoper te vinden tov de interne, dus HDD uit de externe en je hebt een mooie interne schijf . Probleem is alleen dat er bij sommige ext schijven nog IDE in gezet wordt... en dat gaat niet passen.
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  13. #13

    Standaard

    Bestaat er ook lichtgewicht modellen van externe harde schijven? Zeg maar max. 1kg en liefst met een capaciteit van 300-500gig?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #14

    Standaard

    Ja hoor, bestaan

    Meeste zijn USB powered, waardoor de overdracht iets minder snel zal gaan dan bij een grote schijf (3.5 inch, die power via netstroom krijgt en daardoor USB 2.0 volledig zou kunnen benutten) maar de schijf wel lekker compact blijft.

    De link is naar bol.com, maar die is meestal niet de goedkoopste met dit soort schijven. Ik heb zelf positieve ervaring met de WD en Lacie ext. drives. Mindere met Toshiba en Philips, aangezien zij toen ik ze teste (paar maanden terug) nog 2 USB kabels nodig hadden, 1 voor power en 1 voor overdracht.

    Deze schijven zijn, zoals ik ook al in de eerdere post zei, de 2.5 inch varianten, welke vaak een SATA 2.5 inch interne schijf bevatten. Nadeel is dat niet iedere variant even makkelijk open te maken is.

    De Freecom Mobile Drive XXS echter wel. Dat is eigenlijk een stukje rubber met de controller (voor usb overdracht) en daarin een interne sata schijf. Dit stukje rubber kan er makkelijk van verwijderd worden, waardoor je een interne schijf over zal houden. De 500Gb variant is op zn goedkoopst € 118,94, dus redelijk aan de prijs. De 320Gb is t beste qua prijs / formaat die zit op € 69,90 goedkoopst. (ik heb 2.5 inch schijven wel is goedkoper gezien, weet niet wanneer je hem nodig hebt, maar wachten loont zeker, of een mooie aanbieding ergens vinden :P)

    Let er trouwens wel op dat je, als je voor de Samsung gaat er nog wel een passende tas bij doet, aangezien ze nogal krasgevoelig zijn. Samsonite tassen zijn prachtig, maar een Sleeve werkt vaak ook al prima naast een gewone tas.

    Nog ff een ding, ik weet niet exact wat je er mee gaat doen, maar is een 12,1 inch notebook niet interessant? Bijvoorbeeld een HP Pavilion Notebook DV2-1010 (qua prijs rond de 600, maar wel een stuk beter qua specificaties).

    Nog even terugkomen op je eerste post (ik lees meestal een post maar half en dan begin ik al te typen voor een reactie... )

    Zonder alle voorgeinstalleerde zooi gaat heel lastig worden, meeste fabrikanten gaan een bepaald contract aan waardoor ze zich koppelen aan bijv. een norton, office of vista. Het kan allemaal wel dr af, maar niet voordat je hem hebt gekocht...

    En tja, het is electronica, en de prijs zal zeker dalen. Wel lijkt het er op dit moment op dat de prijzen van netbooks niet bepaald hard naar beneden gaan, maar eerder vrij stabiel blijven. (Asus EEE pc's van 2 generaties terug daar gelaten) Maar tja het is electronica, en wie weet staat Toshiba ineens op de stoep met een veel mooier systeem, waardoor de concurentie ineens zal moeten zakken met de prijs. Altijd lastig te zeggen, iig nog niets groots van Computex09 (beurs) gehoord, op een Android (Google besturingssysteem) netbook na. Wel komen NEC, Sony, Lenovo(IBM) ene Asus met nieuwe netbooks.
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  15. #15

    Standaard

    Bedankt voor alle info Raznov. Als ik een goede externe HD vind, dan ga ik die niet inbouwen. Die capaciteit kan ik dan mooi gebruiken bovenop dat van de netbook. Dus 160 + 320 = 480gig. Daar kan ik zelfs voor een jaar lang al mn foto's wel op kwijt.

    Ik zat zelf ook nog te denken aan deze, weegt maar 160 gram en is ook niet duur:
    http://www.kieskeurig.nl/harde_schijf/imation/apollo_portable_hard_drive_320gbusb20/227331/

    Maar ik heb nog nooit van het merk gehoord?
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 05-06-2009 om 09:59
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #16

    Standaard

    Imation is een goed merk. Vooral bekend van hun CD en DVD (Recordable Rewritable). Hebben ook zeer degelijke schijven, dus voor dat geld zeker een aanrader!
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  17. #17

    Standaard

    Thanx, ik ben er helemaal uit nu. Over een dikke 2 maanden kijk ik even wat de NC10 kost en of er eventueel nog nieuwe alternatieven zijn uitgebracht. Geheugen vervang ik dan voor 2gig en schijf laat ik er lekker inzitten en los ik dan op met een externe schijf.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #18

    Standaard

    Nog even van mij dan, ik heb geloof ik je beginpost niet goed gelezen.
    Ik gebruik zelf een laptop voor de zaak (veel applicaties, zware Office bestanden etc) en ga, onterecht, vaak uit dat anderen hetzelfde doen. Maar nu ik alles nogmaals lees begrijp ik je keuze voor zo'n kleine machine.

  19. #19

    Standaard

    Lijkt mij een prima keuze in ieder geval.

    Mijn ervaring met laptops (ben nu zelf aan het werk met een model waar ik 1700 euro, 4 jaar terug voor heb betaald) is vooral, kijk wat je ECHT nodig hebt. Voor het 1700 euro model wat ik nu heb, had ik net zo goed (en misschien wel beter) een van 700 euro minder kunnen kopen, werkt net zo goed voor de dingen die ik moet doen.

    Videoreview (incl hobbit ) http://www.trustedreviews.com/video/...10-2in-Netbook
    Laatst aangepast door Raznov : 10-06-2009 om 00:07
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  20. #20

    Standaard

    De opvolger van de NC10 is de N110. Is op diverse sites nu ook al te krijgen. Verschil zit hem in het design van de notebook, de accuduur (n110 zal wel tot 7:30 uur moeten doen met 1 accu) en de touchpad (deze is wat groter geworden, wat op zich een mooie toevoeging is aangezien die van de NC10 redelijk smal was).
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  21. #21

    Standaard

    Ik heb erover gelezen ja, maar hij is ook wat duurder en het scherm is niet meer mat maar glanzend. Maar die hou ik ook zeker in de gaten!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #22

    Standaard

    Ben net zelf terug van vakantie, met een EEE (netbook) van Asus, erg fijn apparaatje en heerlijk in het vliegtuig en op de hotelletjes met Wifi het internet op.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  23. #23

    Standaard

    Dit wordt overigens de schijf die ik erbij ga gebruiken: http://www.freecom.nl/ecproduct_detail.asp?ID=3887

    Als iemand de NC10 nog ergens ziet verschijnen voor een mooi prijs hoor ik het wel (300 euro of minder).
    Momenteel heb ik een ebay bod lopen op een UK nieuw exemplaar tot maximaal 290 euro (besparing van 60 euro op goedkoopste verkoopprijs). Let's hope for the best!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #24

    Standaard

    Nou hij is binnen hoor en bevalt prima! Speelt zelfs 720p materiaal soepel af (heb er dan ook wel 2gig geheugen ingestopt). Maar doordat ik een Belgisch/Franse versie heb (voor 249 euro ipv minimaal 360 hier!) heb ik een Azerty toetsenbord. Dit vind ik toch wat vervelend en ik wil het graag iig softwarematig terug veranderen en misschien verander ik het dan ook nog wel een keer fysiek met gedrukte witte stickertjes.

    Ik ga ook zelf nog googlen maar ik vroeg me of iemand misschien uit ervaring bekend is met een programma dat deze conversie kan maken? Of kan dit zelfs al in Windows zelf?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #25

    Standaard

    Je dient gewoon de keybord layout aan te passen in de regional settings, advanced, ipv Belgisch- Frans zet je deze op US International. Standaard windows functionaliteit. Ook wel handig om de registry aan te passen, anders laden keybord instellingen pas in als je bent ingelogd, kan wel verwarrend zijn.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •