Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 34 van 34 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard Respons...

    Ik blijf het bijzonder vinden de vele en vaak uiteenlopende reacties die er steeds weer komen op een topic omtrent kabels. Dit verschijnsel zie ik op alle fora omtrent audio/video/ht.


    Sander.

  2. #27

    Standaard

    Dat komt omdat er simpelweg geen duidelijkheid over bestaat, dus gaat iedereen maar speculeren...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #28

    Standaard

    Vergeet vooral het elfjes topic niet Xd

    Wat kabels betreft ben ik voor mezelf heel duidelijk gewoon cheap-ass 2,5 mm2. Meer vind ik het gewoon niet waard, natuurkundig gezien dik genoeg.

    Verder alle snufjes en poepas doen mij niet zoveel, meestal is TE veel poespas toch ook niet goed. Als jij het verschil hoort, mij best. Maar ik zou eerder niet slapen van het feit dat ik zo stom ben geweest, 400-500 euro aan kabels te besteden.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  4. #29

    Standaard

    Ik heb voor mezelf idd ook een max afgesproken van €7,50 per meter voor de 3 voorspeakers en de rears heb ik ook via goedkopere kabels aangesloten.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Ik heb voor mezelf idd ook een max afgesproken van €7,50 per meter voor de 3 voorspeakers en de rears heb ik ook via goedkopere kabels aangesloten.
    Grappig, zo heb ik het ook gedaan. Kabels voor had ik een metertje of 8 nodig voor 3 voorspeakers en voor de achterspeakers bijna 20 meter. Heb gewoon berekend dat ik achter evenveel kwijt wou zijn als voor. 2,5 keer zo lang en dus 2,5 keer zo goedkoop. Voor de voorspeakers heb ik twee restjes van dezelfde kabel uit een bak bij een HiFi zaak gevist (met flinke korting!) en de achter is gewoon een rolletje Vivanco.

  6. #31

    Standaard Eensgezind ...

    Citaat:
    Oorspronkelijk gepost door Michael H
    Ik heb voor mezelf idd ook een max afgesproken van €7,50 per meter voor de 3 voorspeakers en de rears heb ik ook via goedkopere kabels aangesloten.

    Grappig, zo heb ik het ook gedaan. Kabels voor had ik een metertje of 8 nodig voor 3 voorspeakers en voor de achterspeakers bijna 20 meter. Heb gewoon berekend dat ik achter evenveel kwijt wou zijn als voor. 2,5 keer zo lang en dus 2,5 keer zo goedkoop. Voor de voorspeakers heb ik twee restjes van dezelfde kabel uit een bak bij een HiFi zaak gevist (met flinke korting!) en de achter is gewoon een rolletje Vivanco.
    We zijn toch nog redelijk eensgezind: ook ik heb de fronts en center voorzien van iets betere kabels (mooi afgewerkte Canare) en de surrounds hangen aan Monster 2,5 mm koperkabel v.d. rol. Voldoet prima.


    Sander.

  7. #32

    Standaard

    Dat is ook het allerbelangrijkste, zelf luisteren, hoor je geen verschil hoef je ook geen tig euro's uit te geven, hoor je wel verschil dan is het nog steeds aan jou hoeveel je er aan uit wilt geven. Daarom zeg ik altijd: zelf gaan testen .

  8. #33

    Standaard

    Nou gisteren de stap gemaakt naar een dikker (2,5mm2) speakerkabel.

    De keus is gevallen op een koperen 2,5mm2 kabel van Oehlbach, a €3,- per meter bij MM Almere.
    Hiermee is de 1,5mm2 van Ixos (een zilveren) vervangen.

    Het eerste wat mij positief opvalt is dat de lage tonen veel mooier weergegeven worden.
    Zoals op andere forums/topics te lezen is, is dat Onkyo nogal schel kan zijn.
    De voorgaande zilveren kabel was hierbij (naar mijn idee) nu toch een zwakke schakel betreffende het "schelle" geluid.

    Ook valt mij direkt op dat bij het verder open zetten van het volume het geluid vele stukken zuiverder blijft en minder snel begint te kraken.

    -later meer-

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Nou gisteren de stap gemaakt naar een dikker (2,5mm2) speakerkabel.

    De keus is gevallen op een koperen 2,5mm2 kabel van Oehlbach, a €3,- per meter bij MM Almere.
    Hiermee is de 1,5mm2 van Ixos (een zilveren) vervangen.

    Het eerste wat mij positief opvalt is dat de lage tonen veel mooier weergegeven worden.
    Zoals op andere forums/topics te lezen is, is dat Onkyo nogal schel kan zijn.
    De voorgaande zilveren kabel was hierbij (naar mijn idee) nu toch een zwakke schakel betreffende het "schelle" geluid.

    Ook valt mij direkt op dat bij het verder open zetten van het volume het geluid vele stukken zuiverder blijft en minder snel begint te kraken.

    -later meer-



    Valt me een beetje tegen dat je deze niet gekocht heb (27,50 p/mtr)

    Oehlbach Twin Mix Two 2x6.00mm Rolletje van 75m
    €1,995.00


    http://www.kabeltje.com/oehlbach-twi...5m-p-1369.html

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •