Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Laatste stap van de upgrade: goede speakerkabels.

    Zoals de titel al zegt ben ik zoekende naar betere speakerkabels.
    Ik heb een kleine financiele meevaller en ben van om de komende week mijn dropveters te gaan vervangen.

    De "afdeling" speakerkabels is voor mij helemaal nieuw en heb totaal geen ervaring tussen de verschillende merken.

    Ik maak gebruik van de volgende setup:
    *Reciever: Onkyo TX-SR806
    *Speakers: JBL Balboa 10

    Ik heb allemaal oude topics afgestruind naar vragen en suggesties van anderen.
    Nu kwam ik ook iets tegen over Single-Wire en Bi-Wire.
    Wat zijn hier de grootste verschillen/voor en nadelen tussen?

    Wat zijn jullie ervaringen tussen de door jullie zelf (in het verleden) gebruikte kabels?
    Welke merken raden jullie absoluut af/aan? Welke kabels hebben de beter prijs/kwaliteit verhouding? Welke dikte raden jullie aan?
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 01-06-2009 om 09:41

  2. #2

    Standaard Reply

    Welke kabels hebben de beter prijs/kwaliteit verhouding? Welke dikte raden jullie aan?
    Canare 4s8 of 4s11, neutrale kabels. Zijn zowel single- als bi-wire te gebruiken en zeer vriendelijk geprijst.


    Sander.

  3. #3

    Standaard

    Ik speel normaal gesproken met single wire. Een tijdje terug had ik speaker kabels over dus heb ik mijn speakers biwire aangesloten. Het verschil vind ik zelf minimaal. Mischien iets verbetering in bass weergave in de breedte en mischien iets krachtiger. Maar de verschillen daar tussen vind ik minimaal.

    qua speaker kabels zijn de verschillen in smaak zo bepalend of je een bepaald speaker merk goed vind klinken zo groot. Ook je set is van grote invloed op hoe de kabels reageren.
    Mijn antwoord is daarom heel saai en oudbollig inmiddels: Pak een zwik kabels en trek er een dag voor uit om ze te beluisteren.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  4. #4

    Standaard

    Kabels kunnen je klankbeeld licht bijstellen.
    ik zou zeggen koop een niet al te dure mar flink dikkere kabel dan wat je nu hebt (bij Oehlbach) en luister zelf eerst of je wel verschil hoort. Hoor je het niet ben je klaar, merk je wel verschil probeer het verschil te beschrijven en luister goed wat je zou willen, wat meer hoog of juist niet. Dan kunnen wij je verder helpen.

    En bi-wire is leuk maar zal alleen op echte high-end misschien een verschil laten horen. Je hebt alleen wel dubbel zoveel kabel nodig. IK zou dat niet doen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xander32 Bekijk bericht
    Canare 4s8 of 4s11, neutrale kabels. Zijn zowel single- als bi-wire te gebruiken en zeer vriendelijk geprijst.
    Sander.
    Waarom zou jij specifiek deze kabels aanraden?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank K. Bekijk bericht
    qua speaker kabels zijn de verschillen in smaak zo bepalend of je een bepaald speaker merk goed vind klinken zo groot. Ook je set is van grote invloed op hoe de kabels reageren.
    Mijn antwoord is daarom heel saai en oudbollig inmiddels: Pak een zwik kabels en trek er een dag voor uit om ze te beluisteren.
    Ik wil dus voorkomen dat ik straks 5 verschillende soorten kabels heb liggen en er uiteindelijk maar 1 van gebruik.
    Dit zou ik zonde van het geld vinden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Kabels kunnen je klankbeeld licht bijstellen.
    ik zou zeggen koop een niet al te dure mar flink dikkere kabel dan wat je nu hebt (bij Oehlbach) en luister zelf eerst of je wel verschil hoort. Hoor je het niet ben je klaar, merk je wel verschil probeer het verschil te beschrijven en luister goed wat je zou willen, wat meer hoog of juist niet. Dan kunnen wij je verder helpen.
    Ik snap dus niet dat kabels zo'n groot verschil kunnen maken in het klankbeeld, een kabel is voor mij uiteindelijk een kabel. Wel begrijp ik dat verschil in dikte een duidelijk verschil zou kunnen gaan maken.
    Hoe kan een kabel het verschil in hoog en laag nu verder corrigeren dan?

    Uit mijn privekringen werd aangeraden om voor een 2,5 kwadraat kabel te gaan, is dit dan de juiste dikte om de eerste stap mee te gaan maken?


    Zoals jullie al zien ben ik op gebied van kabels een echte leek...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Ik wil dus voorkomen dat ik straks 5 verschillende soorten kabels heb liggen en er uiteindelijk maar 1 van gebruik.
    Dit zou ik zonde van het geld vinden.
    Ik bedoel eigenlijk dat je naar een audiowinkel gaat en regelt dat je wat kabels mee mag nemen om eens te luisteren welke je het meeste bevalt. om 6 verschillende kabels aan te schaffen is inderdaad een beetje kapitaalvernietiging. Vaak hebben de betere audiozaken gewoon een x aantal demo stukken liggen die je zo mee kunt nemen.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  7. #7

    Standaard

    Hmm, ik zal het morgen eens gaan vragen bij RAF in Hilversum, dit is volgens mij wel een winkel die meerdere kabels als demomodel heeft liggen.

  8. #8

    Standaard

    Een kabel is een kabel en dat klopt, maar een auto is ook een auto en toch zIjn die ook echt niet allemaal hetzefe alhoewel ze allemaal gebruik maken van een verbandingsmotor.
    Bij kabels net zo, het gebruik van materialen, de bewerking, de legering allemaal zaken die volgens menigeen verschillen in kabels maken.
    Volgens net zovelen ec hter is dat allemaal niet waar omdat het wetenschappelijk nog nooit is aangetoond dat kabels anders geleiden.
    Vandaar mijn statement: oordeel zelf. Luister zelf. Want als je zelf geen verschil hoort, waarom zou je dan uberhaupt gaan upgraden?

    Dus een paar kabels lenen om te testen is een goed idee, gebruik muziek die je goed kent (stereo is makkelijker om te testen, minder aansluitwerk en makkelijker te beluisteren) en ga er echt voor zitten, neem er de tijd voor en het belangrijkste, probeer objectief te blijven.
    Als je dan wel wel verschillen hoort wordt het leuk, want dan moet je gaan bepalen welke kabel het beste bij jouw set past. Hoor je geen verschillen ben je lekker snel klaar. En als je geen verschillen hoort is dat helemaal niet erg, wetenschappelijk kunnen ze er immers niet zijn. Snap je het nog?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht

    Uit mijn privekringen werd aangeraden om voor een 2,5 kwadraat kabel te gaan, is dit dan de juiste dikte om de eerste stap mee te gaan maken?
    Hoi Roy,

    Ik gebruik ook de 2,5mm² kabel (de ordinaire zwart/rode) en die dikte is in elk geval behoorlijk. Leg ze maar eens naast een 0,75mm², dan zie je wat ik bedoel.

    Qua merk kan ik je niet adviseren, ik denk dat je er niet overdreven veel voor moet uitgeven mits je luidsprekers van het kaliber KEF Reference 207 hebt. Dan maakt 300-400 euro aan kabel ook niet meer uit .

    Een betere kabel zal zeker wel wat positiefs kunnen toevoegen, maar er zijn zoveel aspecten die het geluidsbeeld positief of nadelig kunnen beïnvloeden waar wij normale mensen toch helemaal niet aan toe komen. Ik doel dan op de eigenschappen van een ruimte waar je in luistert mbt het absorberend vermogen van wanden en vloeren (reflecties e.d.) Dingen die in de weg staan enz enz.
    Ik zie het dus in een normale thuis situatie niet zitten om 10,- euro per meter aan luidsprekerkabel uit te geven.

    Succes met je keuze

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    luister goed wat je zou willen, wat meer hoog of juist niet. Dan kunnen wij je verder helpen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Een kabel is een kabel en dat klopt, maar een auto is ook een auto en toch zIjn die ook echt niet allemaal hetzefe alhoewel ze allemaal gebruik maken van een verbandingsmotor.
    Bij kabels net zo, het gebruik van materialen, de bewerking, de legering allemaal zaken die volgens menigeen verschillen in kabels maken.
    Volgens net zovelen ec hter is dat allemaal niet waar omdat het wetenschappelijk nog nooit is aangetoond dat kabels anders geleiden.
    Het is mij verder allemaal duidelijk, al snap ik niet snap ik nog steeds niet hoe een kabel het verschil kan maken in meer/minder hoog/laag...? Zou je dit verder toe kunnen lichten?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Het is mij verder allemaal duidelijk, al snap ik niet snap ik nog steeds niet hoe een kabel het verschil kan maken in meer/minder hoog/laag...? Zou je dit verder toe kunnen lichten?







    De luidsprekerkabel vormt de verbinding tussen de versterker en de luidsprekerkast. Net als bij alle andere onderdelen van de versterkerketen moet ook de luidsprekerkabel zo min mogelijk (onbedoelde) invloed hebben op het geluid. Voor de luidsprekerkabel betekent dat dat de capaciteit en de zelfinductie niet te groot mogen zijn, en dat de weerstand zo laag mogelijk dient te zijn. Vooral een te hoge capaciteit van de kabel kan een negatieve invloed hebben op de geluidskwaliteit, met name op de hoge tonen. Als de capaciteit van de kabel te groot is, worden hoge tonen als het ware kortgesloten. Maar gelukkig is dit bij de meeste versterkerinstallaties maar een theoretisch probleem, omdat dergelijke negatieve effecten pas optreden bij extreme kabellengtes van enkele tientallen meters.
    De weerstand van de luidsprekerkabel is echter wél belangrijk. Dikke kabels zijn beter dan dunne, maar het gaat daarbij niet om het vermogensverlies dat in dunne kabels optreedt. Dunne kabels beïnvloeden de dempingsfactor van de versterker. Goede versterkers hebben een eindtrap met een hoge dempingsfactor. Een hoge dempingsfactor zorgt er voor dat de lage tonen strak door de luidsprekers worden weergegeven. Luidsprekers hebben de neiging om na een uitslag (beweging) na te trillen. Een hoge demping van de versterker voorkomt dat uitslingerverschijnsel. Sluit men nu een luidsprekerkast met een te dunne kabel aan op de versterker, dan verslechtert de dempingfactor en gaat de luidspreker ongecontroleerd bewegen. Van een strak geluid is dan geen sprake meer.
    Voor een goede weergave van het geluid kunnen we een totale dempingsfactor, dus versterker plus bekabeling, van minimaal 50 aanhouden. Beneden deze waarde treedt snel hoorbaar kwaliteitsverlies op. Een rekenvoorbeeld: Als men een luidsprekerkabel van 2x 0,75 mm² met een lengte van 1 meter gebruikt, en de dempingsfactor van de versterker is 1000 (dat is al erg goed), dan daalt de totale dempingsfactor zomaar van 1000 naar 117 als men een luidsprekerkast van 4 Ohm aansluit. Nog ruim boven de 50 dus, maar als men de inwendige bekabeling van de luidsprekerkast gaat meerekenen, komt men al snel tot (voorbij) de kritische grens. Bij eenzelfde kabeldikte van 2x 0,75 mm² in de kast zelf wordt de totale dempingsfactor al verlaagd tot 63.
    Als de versterker een lagere dempingsfactor heeft dan 1000 dan wordt die kritische grens van 50 al veel eerder bereikt. Berucht in dit geval zijn veel buizeneindversterkers, die bijna altijd een zeer lage dempingsfactor hebben. Dat hoor je aan het geluid, dat veel minder strak en direct is dan het geluid uit een versterker met hoge dempingsfactor. De lage tonen gaan 'wollig' klinken, terwijl de geluidsdruk toeneemt. Goede versterkers hebben dus altijd een hoge dempingsfactor. Een factor van 1000 is prima, zeker als dat gecombineerd wordt met dikke kabels.
    Ook het gebruik van goede connectoren is van groot belang. Een slecht contact tussen kabel en versterker of luidsprekerkast levert vaak een aanzienlijke overgangsweerstand op, met alle gevolgen van dien voor de demping. Een dikke kabel met een slechte connector levert dus ook problemen op.

    Bron: Wikipedia

    Grtz Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 01-06-2009 om 10:47
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  12. #12

    Standaard

    Mooi stuk Roger
    Ik zal het nog eens lezen om alles goed in me op te kunnen nemen, die rekensom werd mij iets teveel

    En Roger, hoe (en welke) speakerkabels heb jij op de 806 aangesloten? En gebruik je hier ook nog aparte connectoren voor, of heb je de kabel gestript en gewoon zoals in de handleiding omschreven in de aansluiting geschoven en aangedraaid?

  13. #13

    Standaard

    Naast hets tuk van Roger zijn er een aantal kabels waarvan men zegt dat ze wat hoog of juist laag klinken door de gebruikte materialen. Hoe (en of) dat technisch kan weet ik niet helaas. Ik zou voor het aansluiten een paar banaanstekkers halen bij de lokale electronicaboer. Dat is makkelijker in/uit te steken en hoef je in principe niet meer te vervangen. Als je je kabel naakt aansluit (strippen en erin vastdraaien) kan hij op den duur minder goed contact maken door corrosie en/of weerstand van het hangen. Een banaanstekker voorkomt/vertraagd dat grotendeels.

  14. #14

    Standaard

    Oh, hier nog wat leuk leesvoer of de verschillen tussen kabels nou wel of niet bestaan.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Mooi stuk Roger
    Ik zal het nog eens lezen om alles goed in me op te kunnen nemen, die rekensom werd mij iets teveel

    En Roger, hoe (en welke) speakerkabels heb jij op de 806 aangesloten? En gebruik je hier ook nog aparte connectoren voor, of heb je de kabel gestript en gewoon zoals in de handleiding omschreven in de aansluiting geschoven en aangedraaid?
    Ik heb gewone 2,5mm² "rode/zwarte" speakerkabel (1,09 p/Mtr) te koop bij o.a hornbach bouwmarkt en nog tal van winkels.

    Ik heb ze inderdaad gestript en netjes vastgedraaid. Merk . Zoals Edgar vermeld zijn connectoren een mooie oplossing (vindt het zelf ook mooi om te zien en het is makkelijk) maar laten we eerlijk zijn, dat corroderen zal wel meevallen als je er geen emmer water overheen gooit en er zijn ook mensen die zeggen dat het weer een extra obstakel is en dat directe montage beter is Tja je kunt erover discusiëren.

    Mooie betaalbare connectors vindt ik zelf deze




    De kabel komt er schuin in en bevestig je met 2 schroefjes en van achter "lock" je de banaan in het gaatje van je receiver.En wat mij betreft moet een kabel en een verbinding (banaan/gaatje) gewoon goed vastzitten en niet losjes zijn. (kosten ongeveer 8-9 euro per 2) http://www.allekabels.nl/Luidspreker...-Stekkers.html

    En zou ik iets meer uit willen geven aan kabel dan dat ik nu heb gedaan zou de volgende eventueel een keus van mij kunnen zijn. http://www.allekabels.nl/Luidspreker...-Low-Cost.html

    Groet Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 01-06-2009 om 11:56
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  16. #16

    Standaard

    Het corrosieprobleem lijkt mij (in mijn eerste reactie) wel mee te vallen, al wil ik dit natuurlijk ook niet onderschatten.
    Nu zou ik de kabels in de door Roger aangegeven banaanpluggen schuiven en bevestigen, is de kans op corrosie in de plug dan niet net zo groot?

    @Edgar: leuk stuk om te lezen inderdaad, al heeft het wel vaak de neiging een welles/nietes verhaar te worden.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Het corrosieprobleem lijkt mij (in mijn eerste reactie) wel mee te vallen, al wil ik dit natuurlijk ook niet onderschatten.
    Nu zou ik de kabels in de door Roger aangegeven banaanpluggen schuiven en bevestigen, is de kans op corrosie in de plug dan niet net zo groot?

    @Edgar: leuk stuk om te lezen inderdaad, al heeft het wel vaak de neiging een welles/nietes verhaar te worden.
    Corrosie is vaak een proces van jaren. Tenzij je in een vochtig huis woont hoef je je er eigenlijk niet al te druk over te maken. Koper (kabels) oxideert sneller dan verguld materiaal (connectoren). Bovendien bestaan kabels uit tig kleine adertjes en is een connector een massief iets, dat scheelt ook behoorlijk.

    Vwb het verhaal, het geeft wel duidelijk aan dat men eigenlijk geen hoorbare verschillen kan meten terwijl tig mensen zegen die verschillen wel te horen...........

  18. #18

    Standaard

    @Edgar, in dit door jou geschreven artikel over het perfekt afstellen an je eigen HT komt een DB-meter aan te pas.
    Daarom mijn vraag, heb je een tip voor een goede DB-meter voor een fatsoenlijke prijs?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    @Edgar, in dit door jou geschreven artikel over het perfekt afstellen an je eigen HT komt een DB-meter aan te pas.
    Daarom mijn vraag, heb je een tip voor een goede DB-meter voor een fatsoenlijke prijs?
    Ik heb toen ik nog een Denon 1803 had (zonder instelmicrofoon om alles in te stellen) ook gewerkt met een DB-meter.

    Nu ik de Onkyo met heb ingesteld valt mij direct op dat het evenwicht veel beter is dan toen ik het handmatig heb gedaan bij m'n Denon.

    Belangrijk bij gebruik van een DB meter is dat ie naast een A weging ook een C weging heeft, en een schakeling voor snelle en langzame response is ook fijn.

    Zover ik weet gebruik je de C weging en een langzame response om de boel in te stellen. Een analoge meter voldoet ruimshoots en is ook betaalbaar. Ik heb zelf een Voltcraft Modelnr. 33-2050



    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 01-06-2009 om 12:28
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  20. #20

    Standaard

    Een betaalbare dB meter kun je bij de electronicaboer halen of op conrad.nl

  21. #21

    Standaard

    Nou, net bij RAF geweest, maar daar holt de kwaliteit van het personeel ook hard achteruit.

    Ik vraag naar een 2,5 kwadraat kabel, hij komt met een kabel waarvan hij zelf niet weet hoeveel kwadraat het is...."Deze is goed want deze gebruiken zij voor alle apparatuur in de winkel"...
    Vervolgens komt hij met allemaal alternatieven.... koper....zilver..minder zuurstof...maar weet geen antwoord als ik vraag wat de verschillen zijn.
    Alleen van de zilveren kabel (wel 2,5 kwadraat) wist hij te vertellen dat deze direkter reageert maar in combinatie met mijn 806 geen meerwaarde heeft omdat Onkyo van zich zelf al erg direkt zou zijn?!?!

    Vervolgens heb ik gevraagd of hun niet meerdere sets met demokabels hebben liggen dat ik het uit kan proberen, hij antwoorde heel stellig.. NEE!

    Ik heb nog wel even gevraagd naar banaanstekkers.
    Deze zouden niet achter in mijn Onkyo TX-SR806 passen.
    Hierop heb ik de vraag gesteld of dit ook helpt tegen corrosie, hij zegt van wel.... maar toen ik vroeg of ik geen kans maak op corrosie in de aansluiting van de kabel met de banaanplug moest hij mij het antwoord schuldig blijven en verwees me naar banaanpluggen van €23,- per stuk duurder.

    Jammer, ik was er altijd een tevreden klant maar dit was een mindere ervaring bij 1 van de betere audio/video speciaalzaken bij ons in de regio.


    Kan iemand hier mij het vertellen wat de verschillen zijn tussen koper en zilver?
    En wat houdt het in voor de klank als ik kies tussen kopen en zilver? Of minder zuurstof in de kabel?
    Laatst aangepast door Roy de Jong : 02-06-2009 om 16:33

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Kan iemand hier mij het vertellen wat de verschillen zijn tussen koper en zilver?
    En wat houdt het in voor de klank als ik kies tussen kopen en zilver? Of minder zuurstof in de kabel?
    Ik ben zelf onlangs overgestapt van 1,5 kwadraat koper naar 2,5 kwadraat verzilverd zuurstofvrij koper. Of het met het zilver te maken heeft weet ik niet, maar het geluid is 200% verbeterd. Betere detaillering in het hoog en een iets strakker laag. En dat met zo'n budget systeempje. Ik heb een kabel van Vivanco genomen van 8 euro per meter.

    Deze komt van de engelse wiki page:
    Wire material
    Use of copper is more or less universal for speaker wire; it has low resistance and less cost compared to other suitable materials. Copper and aluminum both oxidize, but oxides of copper are conductive, while those of aluminum are capacitative and insulating.
    Silver has a slightly lower resistivity than copper, which allows a thinner wire to have the same resistance. Silver is expensive, so a copper wire with the same resistance costs considerably less. Like copper, silver is also subject to oxidation.
    Gold has a higher resistivity than either copper or silver, but it does not oxidize, so it can be used for wire-end terminations. Suitably specified gold flashing has its uses for appropriate tasks, but in domestic use such flashing is not normally functional, for several reasons.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 02-06-2009 om 18:17
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  23. #23

    Standaard

    Nog een interessant artikel:

    http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelarglsp.htm

    en nog een:
    http://www.music-abc.com/newframe.ht...ls.html#balans

    Feitelijk claimen bovenstaande artikelen dat er geen verschil bestaat tussen koper, verzilverd koper, zilver of goud. Wel de weerstand van de kabel is van invloed.
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 02-06-2009 om 18:10
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  24. #24

    Standaard

    Bedankt allen voor de reacties (en die nog komen gaan )

    Ik was vanavond even bij MM-arena en heb daar ook gelijk even gekeken naar diverse kabels.
    De verkoper daar vond het verschil tussen koper en zilver zelf duidelijk hoorbaar en met zilver zou er geheel geen last zijn van corrosie.
    Ook zij hij zelf (lees: praatte hij met mij mee) dat corrosie zowel met de kabels rechtstreeks aangesloten op de reciever als aangesloten op een banaanplug evenveel kans maakt op corrosie ?!?!

    Het prijsverschil tussen een 2,5mm2 koperen of zilveren kabel was minimaal, €6,- p/m voor koper en €7- p/m voor de zilveren (beiden van Oehlbach).
    De zilveren was alleen niet meer voldoende voorradig.

  25. #25

    Standaard

    Volgens velen heeft zilver een betere/hogere geleiding waardoor met name het hoog beter/wirekter/feller wordt. Omdat Onkyo van nature al een wat aangezet hoog heeft (welkom in de wereld van het kabeljargon trouwens )is het erg afhankelijk van je speakers of een zilverlegering gewenst is. Volgens mij kunnen jouw JBL's het wel hebben maar dat zul je echt zelf moeten beluisteren.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •