De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard buikpijn mbt aansluiten LED TV

    heb eindelijk een nieuwe TV gekocht(samsung Ue46B7000) en helemaal happy!!!!!! Echter bij thuiskomst sloeg al snel de weemoed me om de oren. Hoe alles aan te sluiten. Ik heb momenteel digiTV van tele2(ADSL2). Verder een home setje(JVC RX-F10S) en een HDD/DVDbrander(JVC DR-MH30S). De Samsung TV heeft maar een scartaansluiting. Wie kan me zeggen hoe een en ander met elkaar te verbinden. Moet ik overwegen over te schakelen naar HD TV via de kabel(ik heb ook nog steeds een kabelabbo via Ziggo). Elk advies welkom

  2. #2

    Standaard

    Allereerst van harte welkom op het DVD.nl forum! Gefeliciteerd me je nieuwe TV.

    Je geeft aan dat de TV maar 1 scartaansluiting heeft, terwijl je er 3 (???) nodig hebt? Ik zag op internet dat je DVD recorder ook via een componentkabel aangesloten kan worden op je home cinema set (DVR/DVD component ingang). Via de component monitor out sluit je de home cnema set aan op je TV middels een componentkabel

    Dat is dan alweer 2 scartkabels minder en het beeld is ook nog mooier (progressive). Het geluid van je DVD recorder zul je dan wel apart naar je home cinema setje moeten sturen middels een optische verbinding.

    Je digitale TV decoder verbind je via scart met je DVD recorder en via een 2e scart met de scartingang van je TV. Alles aangesloten!

    Wat betreft het HDTV abonnement van Ziggo, moet je zelf bepalen of je het geld ervoor over hebt. Persoonlijk heb ik het niet gedaan, omdat ik het aantal HD zenders erg weining vind om een nieuwe decoder aan te schaffen en een duurder abonnement te nemen. Heb nu het standaard digitale TV abonnenment van Ziggo.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Thanks voor de reactie. Ik ga as weekend enkele RGB componentkabels kopen en een en ander uitproberen. Moet ik daarbij nog ergens op letten?Klopt het overigens dat de digitale TV van Tele2 van veel slechtere kwaliteit is dan die van bv Ziggo? Volgens Ziggo wordt het signaal van hun al standaard digitaal doorgegeven via de kabel. Ik zou dan alleen een decoder hoeven aan te schaffen geschikt voor kabel alsmede een smartcard. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
    Laatst aangepast door steven1967 : 29-05-2009 om 17:06

  4. #4

    Standaard

    Of je koopt gewoon zoiets:


    Te verkrijgen in zowat elke elektrozaak of grootwarenhuis met elektronica-afdeling.

    Geen HD-kwaliteit maar als de input ook SD is maakt dit waarschijnlijk weinig of niets uit.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven1967 Bekijk bericht
    Moet ik daarbij nog ergens op letten?Klopt het overigens dat de digitale TV van Tele2 van veel slechtere kwaliteit is dan die van bv Ziggo? Volgens Ziggo wordt het signaal van hun al standaard digitaal doorgegeven via de kabel. Ik zou dan alleen een decoder hoeven aan te schaffen geschikt voor kabel alsmede een smartcard. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
    Voor de analoge verbindingen zou je kunnen overwegen om niet te kiezen voor de goedkoopste. Het beeld wordt hierdoor veel beter en het instellen van de TV gaat hierdoor meestal ook makkelijker omdat je dan minder verschill ziet tussen de bronnen als het gaat om kleur, helderheid en contrast.

    Wanneer het niet lukt om bvb het beeld via de component-video verbinding als "progressive" te krijgen, heb je waarschijnlijk wel een enkel tulpkabeltje nodig om de recorder of home-cinam hiermee in te kunnen stellen.

    TV van tele2 is ook digitaal, maar vraagt om veel meer bandbreedte dan eigenlijk beschikbaar is via internet. Het werkt nl. via servers en die hebben het wel eens druk met andere dingen. Een voorbeeld hiervan zijn aktiviteiten die de meesten op dit forum tenminste, niet op prijs stellen.

    Bij de kabelaars zoals Ziggo en U.P.C., wordt de beschikbare bandbreedte beter benut waardoor internet minder invloed heeft op de werking van digitale TV en het beeld dus mooier en schoner is.

    Voor Ziggo heb je een ontvanger nodig die geschikt is voor DVB-C, een C.I. module heeft en daarnaast de smartcard. Een ontvanger voor DVB-C is los verkrijgbaar of kan ingebouwd zijn in een TV.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Of je koopt gewoon zoiets:


    Te verkrijgen in zowat elke elektrozaak of grootwarenhuis met elektronica-afdeling.

    Geen HD-kwaliteit maar als de input ook SD is maakt dit waarschijnlijk weinig of niets uit.
    Dit soort uitbreiders kun je beter niet kopen omdat deze niet kan omschakelen. Met deze moet je dus nooit 2 of meer toestellen ingeschakeld hebben.
    Je kunt dan beter voor zoiets als deze kiezen:
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 31-05-2009 om 13:38
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    ok allemaal, ik heb nu het ni alsvolgend aangesloten:
    Vanaf de decoder(samsung adsl2):
    1 x scart naar RGB ingang op TV
    1 x scart naar DVD recorder

    vanaf de DVD recorder naar home cinemaset
    1 componentkabel van DVD naar DVD in op cinemaset
    1 digitale coaxkabel van DVD naar cinemaset
    1 scartkabel van DVD naar cinemaset.
    1 stereotulp(rood/wit) naar cinemaset

    vanaf cinemaset naar TV
    1 componentkabel van monitor uit naar component ingang TV

    Nu mijn vraag(of vragen). Is het zo goed aangesloten? Zijn er nog verbeteringen die ik aan kan brengen? Ik zag dat de digitale ontvanger ook nog een s-video en RGB uitgang heeft. Kan ik hiermee nog ergens winst halen. En de laatste vraag. Hoe kan ik het geluid van de TV over de cinemaset krijgen? Ieder advies zeer welkom...................

  7. #7

    Standaard

    Wanneer je alleen digitaal TV kijkt kun je het beste de digitale (optische) audio uitgang van de decoder verbinden met de cinemaset. Voor analoge TV kun je de audio uit van de TV verbinden met de cinemaset. Gaat het geluid van analoge TV via een analoge verbinding, dan kun je hiervoor dezelfde bron-ingang van de cinemaset gebruiken. Met de cinemaset kun je nl. kiezen of het ingangs-signaal van de bron digitaal of analoog moet zijn.

    De scartkabel tussen de DVD recorder en cinemaset is niet nodig omdat voor beeld en geluid al andere verbindingen gebruikt worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •