De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard advies Kef luidsprekers

    Ik wil graag een nieuwe homecinemaset aanschaffen. Ik heb nu Harman Kardon. De dealer beveelt een Cambridge Azur 340 tuner versterker met bijpassende DvD speler en een Kef 2005.2 speaker set met als duurder alternatief Kef KHT 5005.2 Heeft iemand ervaring met deze 2 speakersets en hoor je het prijsverschil tussen de twee sets? Mijn doel is een mooie set die lang meegaat en waar ik zowel mooi radio en CD als 5.1 kan luisteren

    Bij voorbaat dank voor het meedenken

  2. #2

    Standaard

    Welkom op het forum Frans.

    Als je een set wilt waarmee je echt muziek gaat luisteren kun je beter gaan voor boekenplankmodellen achter en zuilen voor. Alhoewel beide KEF sets echt niet verkeer klinken zijn het echte surroundsets en voor stereo niet zo mooi.
    Ik weet niet wara je wootn, maar bij Correct in Rotterdam hebben ze de oude KEF Qserie nog op voorraad voor een leuke prijs. En die Qserie is gewoon een zeer goede luidspreker die je nu nieuw voor een leuke prijs kunt aanschaffen.
    Maar dat si een keuze die je zelf moet maken, ik zou een sstereo gaan luisteren naar beide KEF setjes om te horen hoe dat voor jou klikt, misschien ben je er juist wel content mee.

  3. #3

    Standaard

    Beste Frans,

    Ik ben het geheel eens met Edgar - voor films is zo `n KEF-set top. Indien je echter met regelmaat ook van een cd wil genieten kan je beter voor grotere speakers gaan. Minimaal monitoren ('boekenplankspeakers') als fronts. Voor bepaalde klanken heb je nou eenmaal een bepaalt volume (inhoud) nodig.


    Sander.

  4. #4

    Standaard

    Als de set van HK nog niet zo oud is, zou je misschien beter voor andere luidsprekers voor deze set gaan kijken en luisteren tenzij dit een H(ome)T(heatre)i(n a) B(ox) systeem uit de HS- of DL-serie is. Bij deze zijn de weergave, net zo als bij andere HTiB systemen, afgestemd op de bijgeleverde luidsprekers.

    Het geluid van de losse receivers is zeker niet verkeerd en kan zeker opgewaardeerd worden door bvb. de front luidsprekers te vervangen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf een Onkyo en KEF 2005.3 speakers, geen problemen met zowel stereo bronnen, als filmbronnen, ik vind het geluid echt goed, zuivere heldere tonen van cd's, maar ook met bijvoorbeeld SACD's klinkt het zoals het volgens mij moet klinken. Het is wel van belang dat de sub goed afgesteld staat, en dat blijkt in de praktijk soms niet simpel te zijn. Het verschil tot wat een bas moet doen in film en muziek kan héél wat schelen.
    Laatst aangepast door STaf : 16-06-2009 om 09:42
    Yamaha RX-V671 Receiver, KEF 2005.3 Speakers, Panasonic DMP-BD110 Blu-ray speler, XBOX 360s spelconsole, Nintendo Wii, Yamaha CD-S300 CD speler, Panasonic TX-P42G30E Plasma TV en Belgacom Digitale TV.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •