De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Subwoofer hoog inzetten voor effect?

    Ik heb zojuist de Wharfedale SW 250 aangesloten op mijn Onkyo 806. Nu klinkt het allemaal prima, maar je krijgt pas duidelijk effect rond de volume van 70 (bij standaard instellingen receiver). Nu kan je schakelen van 00 tot 99, dus vraag ik me af of dit wel helemaal correct is en wat ik er eventueel aan moet doen. Ik moet daar wel bij zetten dat als ik hem op zijn max zet, wel echt bruut overkomt. Ik vraag me alleen af waarom de volume van de woofer zo hoog moet staan....

    Hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen

  2. #2

    Standaard

    Hoe hoog zet je hem dan als hij pas te horen is bij 70?

    Ik heb mijn sub standaard half open staan volgens mij.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  3. #3

    Standaard

    Ik zet hem rond de 85 voor het gewenste effect. Kan echter nog wel de subwoofer verhogen met behulp van de receiver... Maar weet niet of dat nadelig kan zijn.

  4. #4

    Standaard

    Er zijn een aantal oplossingen:
    - Probeer je sub eens ergens anders te plaatsen, foute plaatsing kan zeer nadelig zijn
    - Zet het volume van je sub in het receiver menu voluit en corrigeer dat eventueel op je sub zelf
    - Probber eens een Y-stekker zodat je beide LFE ingangen benut, de meeste sub geven dan tot zo'n 6dB meer power

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de tips! Zal er vanmiddag even mee aan de slag . Kom er nog op terug.

  6. #6

    Standaard

    Rtfm! Standaard klinkt een Onkyo lang niet optimaal hoor.

    Zet je intellivolume maar eens op +10 en de sub op +5. Ook de gevoeligheid van de sub kun je nog instellen met je Onkyo. Weet zeker dat je nu je sub lager wilt gaan zetten zelfs op -35.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7

    Standaard

    Natuurlijk heb ik de handleidingen doorgenomen, maar daar stond het niet specifiek in (of heb ik het over het hoofd gelezen).

    Ik heb de versterker nu voluit gezet, en merk een groot verschil! Kan hem nu met muziek gewoon op 50 (standaard instelling) houden. Met 70 blaast hij bijna weg met de Transformers op Blu-ray!

    Dikke prima zo, dus ga ook niet meer aan de stekkers prutsen. Ben nu zeer tevreden en wacht met smart af op de retrerende twee speakers. Bedankt allen voor het advies

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hylian_Knight Bekijk bericht
    Natuurlijk heb ik de handleidingen doorgenomen, maar daar stond het niet specifiek in (of heb ik het over het hoofd gelezen).

    Ik heb de versterker nu voluit gezet, en merk een groot verschil! Kan hem nu met muziek gewoon op 50 (standaard instelling) houden. Met 70 blaast hij bijna weg met de Transformers op Blu-ray!

    Dikke prima zo, dus ga ook niet meer aan de stekkers prutsen. Ben nu zeer tevreden en wacht met smart af op de retrerende twee speakers. Bedankt allen voor het advies
    Handig heh, zo'n forum !

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Handig heh, zo'n forum !
    Slijmbal....haha
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •